Loading...
nl

Wat ik denk over de engelmens

Richie Richard
Richie Richard sep 14 '09
Bart, dan sla je het gewoon over? Wij kiezen er voor om het te plaatsen, jij kiest er voor om te lezen, niemand dwingt je.
Op dit moment hebben we een diepgaande discussie over een mening. Niets ernstigs toch? Dat ze bij elkaar vijandelijk gaan gedragen hoort er eenmaal bij. Ze verdedigen de standpunten, zoals het in een normale discussie ook gaat.
admin
admin sep 14 '09
Origineel bericht van: Lena
ja niet alles is altijd fijn om te lezen...
irritant...
dat is ook een mening...


Heb je gelijk in ..
admin
admin sep 14 '09
Origineel bericht van: Denzil
Bart, dan sla je het gewoon over? Wij kiezen er voor om het te plaatsen, jij kiest er voor om te lezen, niemand dwingt je.
Op dit moment hebben we een diepgaande discussie over een mening. Niets ernstigs toch? Dat ze bij elkaar vijandelijk gaan gedragen hoort er eenmaal bij. Ze verdedigen de standpunten, zoals het in een normale discussie ook gaat.


Hoort er ook bij .. probeer het gewoon een beetje leuk te houden .. maar stoor je dan verder niet aan mij ..
gast
gast sep 14 '09
Hoe feller je een mening verdedigt, hoe onzekerder je bent over de waarheid ervan. Althans dat is mijn mening.
Richie Richard
Richie Richard sep 14 '09
Of je begint gewoon pissig te worden tongue. Wordt ik soms ook namelijk. Maar deze gehele topic heb ik er kalm bij gezeten dusse tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Denzil
Door een simpele check kan ik achter halen dat de server van deze website in nederland staat
(start=> uitvoeren=> CMD=> ping www.merudi.net
whois service gebruiken => IP neer tikken.)

Ik weet niet hoe je daar zo bij komt want de servers staan toch echt in Amerika.

Via http://visualroute.visualware.com/ kun je zien hoe het zit.

Origineel bericht van: Denzil

Dat wilt zeggen dat het de Nederlandse wetten handhaaft. Ook is dit een forum, waar je discussieert, ongeacht het onderwerp. Dit wilt ook zeggen dat wij een vrijheid van meningsuiting hebben. Dit is geen mening van mij, maar een feit. Dus als wij onze mening willen uiten, dan mag dat. Ongeacht of het een mening over een persoon is, of een mening over een product.

Toch moet je je aan de wet houden en volgens de wet is het niet toegestaan om Laster te plegen. "Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waarvan men weet dat deze niet waar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer."

Daarnaast mag ieder forum regels opstellen waarvan geacht wordt dat de bezoekers zich hieraan houden. Tenslotte zijn ze hier namelijk mee akkoord gegaan toen ze registreerden.

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135

Het is dus aan de beheerder van een website te bepalen wat er wel of niet op mag staan. Een mening verkondigen heb ik dan ook absoluut geen moeite mee. Ook niet als die over mij gaat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Lena
we verschillen van mening niets meer en niets minder....

en als er wat mee duidelijk gemaakt wordt hoeft dat niet negatief te zijn....


Maar dan moet je wel tot een punt komen om iets duidelijk te maken. Dat punt heb ik je nog niet zien maken, maar alleen maar wat olie op het vuur gooien. Als je echt moeite zou doen om je mening te geven en open te staan voor een ander, zou je niet steeds komen met wedervragen die niets meer met het onderwerp te maken hebben.

Waarom doe je dit steeds?
Richie Richard
Richie Richard sep 14 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Denzil
Door een simpele check kan ik achter halen dat de server van deze website in nederland staat
(start=> uitvoeren=> CMD=> ping www.merudi.net
whois service gebruiken => IP neer tikken.)

Ik weet niet hoe je daar zo bij komt want de servers staan toch echt in Amerika.

Via http://visualroute.visualware.com/ kun je zien hoe het zit.

Origineel bericht van: Denzil

Dat wilt zeggen dat het de Nederlandse wetten handhaaft. Ook is dit een forum, waar je discussieert, ongeacht het onderwerp. Dit wilt ook zeggen dat wij een vrijheid van meningsuiting hebben. Dit is geen mening van mij, maar een feit. Dus als wij onze mening willen uiten, dan mag dat. Ongeacht of het een mening over een persoon is, of een mening over een product.

Toch moet je je aan de wet houden en volgens de wet is het niet toegestaan om Laster te plegen. "Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waarvan men weet dat deze niet waar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer."

Daarnaast mag ieder forum regels opstellen waarvan geacht wordt dat de bezoekers zich hieraan houden. Tenslotte zijn ze hier namelijk mee akkoord gegaan toen ze registreerden.

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135

Het is dus aan de beheerder van een website te bepalen wat er wel of niet op mag staan. Een mening verkondigen heb ik dan ook absoluut geen moeite mee. Ook niet als die over mij gaat.


Er zit nu wel een groot verschil in, wij geven een mening over jou. Maar dat konden we net zo goed over iemand anders doen. Het is gewoon een reactie op jouw poll, en jouw manier van doen, wij vinden het niet oké. Maar wat andere vinden kan totaal anders zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Denzil

Er zit nu wel een groot verschil in, wij geven een mening over jou. Maar dat konden we net zo goed over iemand anders doen. Het is gewoon een reactie op jouw poll, en jouw manier van doen, wij vinden het niet oké. Maar wat andere vinden kan totaal anders zijn.

En wie bedoel je dan met "wij"?
Erytrix
Erytrix sep 14 '09
Origineel bericht van: annewil


Verander in jezelf wat je fout vindt bij anderen


Deja vu, die zag ik vorige week op de plee-spreuken-scheurkalender tongue

Een andere (overigens niet van diezelfde scheurkalender):


Fouten zijn geen fouten,
maar slechts het proces van het leven,
waarin je mag groeien
om het te begrijpen.
Daarom ben jij perfect zoals jij bent!

Ery
Richie Richard
Richie Richard sep 15 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Denzil

Er zit nu wel een groot verschil in, wij geven een mening over jou. Maar dat konden we net zo goed over iemand anders doen. Het is gewoon een reactie op jouw poll, en jouw manier van doen, wij vinden het niet oké. Maar wat andere vinden kan totaal anders zijn.

En wie bedoel je dan met "wij"?

Ik en hemelwandelaar..
Emuca
Emuca sep 15 '09
Maar Denzil.. je kan toch niet bepalen wat Hemelwandelaars mening daarover is.. misschien ziet ze het wel heel anders.
Islandlady
Islandlady sep 15 '09
Origineel bericht van: Denzil

Ik en hemelwandelaar..

of Hemelbewandelaar en ik?

En lees even de "boodschap" van Ery!
Iedereen heeft een mening en als die niet overeenstemt met die van jou kun je erover nadenken, bijstellen, niet mee eens zijn maar waarom dat verdomde aanvallen van personen.
Dacht dat hier op Merudi ieder in zijn waarde gelaten werd. Kennelijk is dat niet zo.
Jammer!
Lena
Lena sep 15 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena
we verschillen van mening niets meer en niets minder....

en als er wat mee duidelijk gemaakt wordt hoeft dat niet negatief te zijn....


Maar dan moet je wel tot een punt komen om iets duidelijk te maken. Dat punt heb ik je nog niet zien maken, maar alleen maar wat olie op het vuur gooien. Als je echt moeite zou doen om je mening te geven en open te staan voor een ander, zou je niet steeds komen met wedervragen die niets meer met het onderwerp te maken hebben.

Waarom doe je dit steeds?


dacht dat ik zelf heel duidelijk ben geweest over de engelmens en over het hebben van een ziel
en zie hier ook veel gedraai...en mensen die zichzelf tegenspreken...

dus nims en bellefleur heeft de engelmens een ziel of niet...
dat is mijn vraag aan jullie allebei....
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '09
Waarom blijf je naar de bekende weg vragen Lena?
gast
gast sep 16 '09
Resumé; Nims zegt dat de engelmens geen ziel heeft.
Bellefleur zegt dat de engelmens wel een ziel heeft.
Ze kunnen natuurlijk gewoon beide gelijk hebben want het geheel is alles en niets tegelijk wink
admin
admin sep 16 '09
Als ik kijk hoe bij mij alles verloopt gedurende mijn groei naar het Bewust Zijn hoe meer ik van dingen zeg ja dat is waar, terwijl ik vroeger van dingen zei, nee hoor, dat is helemaal niet zo.
Bij mij is het dus zo, hoe meer ik groei in mijn Bewust Zijn, hoe meer ik dingen 'weet'. Het is dus geen kwestie van welles of nietes, maar van dichter bij het Bewust Zijn zijn.
liesanne
liesanne sep 16 '09
Grappig, bij mij is het juist andersom....hoe meer ik groei in mijn bewustzijn, hoe meer ik erachter kom dat ik dingen niet weet...en ook niet hóef te weten (al snap ik dingen wel steeds beter). Ik probeer het weten meer en meer los te laten. Voor mij is 'waarheid' iets wat niet bestaat....
admin
admin sep 16 '09
Ja dat denk ik ook, hoe meer je komt te weten hoe meer je je ervan bewust word dat je eigenlijk helemaal niets weet.
Maar zo zal dat beslist niet voor iedereen voelen.
gast
gast sep 16 '09
Het ligt eraan wat je onder weten verstaat denk ik. Want als je weet dat je niet alles kan weten is het toch een weten, ookal is dit een ander weten dan dat we "geleerd" hebben. Wat we leren op school of van anderen (zoder het zelf te hebben ervaren) is ook geen weten maar kennis.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki