Centrum- wat jou persoonlijk raakt in je vraag.
De stokjes in het centrum vertellen je over de dingen die zich in jezelf afspelen.
Welke persoonlijke eigenschappen van invloed zijn op je vraag.
Mening, principes, ergens voor staan, delen, vertellen, leiden, rationeel, actief, vormen.
De stokjes passen bij de achtergrond van je vraag. Je voelt het verlangen om wat aan je probleem te doen. Door je probleem met anderen te delen hoop je meer inzicht te krijgen. Je gewicht is iets waar je zowel verstandelijk als praktisch mee bezig bent. Maar het meeste nog geestelijk, dit zegt mij dat je probleem niet alleen fysiek is. Het houd verband met je identiteitsgevoel en voor jezelf te staan.
Wat de belangrijkste thema's van de vraag zijn.
Aanpassingsvermogen, samenwerken, eenheid, aantrekkelijk, overpeinzen, mensenkennis, doortastendheid.
De stokjes geven de belangrijkste thema,s van je vraag aan. Je gewicht hangt samen met je gevoel van aantrekkelijkheid en eenheid. In de relatie met anderen heb je misschien het gevoel dat jou probleem ook een probleem voor de ander is. Je stuit misschien op (voor)oordelen van anderen,maar ook van jezelf. Je vraagt je af wat de ander van je zal vinden, want jij weet wat je zelf vindt. De andere belangrijke thema’s aanpassingsvermogen en doortastendheid slaan op je vermogen om je probleem op te lossen.
Wanneer zou je probleem opgelost zijn, en wat heb je daarvoor nodig, wie heb je nodig?
De belangrijkste invloeden op je persoonlijke ontwikkeling.
Weerbarstigheid, draagkracht, solide, behoudend, prikkelend, getekend, gewond, flexibel.
Je probleem geeft je soms een gewond gevoel wat invloed heeft op je welbevinden en ontwikkeling. Door de last die je hiervan ervaart worden andere dingen ook zwaarder. Ook kan je daardoor wat geremder worden en heb je meer moeite jezelf te presenteren. Je zou meer heel, sterk, solide & flexibel willen zijn.
Ring – welke zaken buiten je invloed hebben op je vraag.
Welke positieve invloeden van buitenaf meespelen.
Koude energie, verfrissend, stromen, helderheid, verbintenis, verdriet, verlies, wedergeboorte.
Je probleem zal positief beïnvloed worden wanneer je opnieuw de verbintenis met jezelf aan gaat. De energie moet weer stromen, je vernieuwde helderheid geven. Misschien is het goed voor je om te zoeken naar je pijn die samenhangt met dit probleem. Probeer deze pijnpunten op te sporen en er afstand van te doen. Neem afscheid van de negatieve gevoelens en gedachtes die je beïnvloeden. Dit kan verdriet en een gevoel van verlies oproepen maar daarna kun je opnieuw beginnen.
Welke negatieve invloeden van buitenaf meespelen.
Groei, ontwikkeling, zachtheid, vasthouden, waarnemen, vleugels spreiden, innerlijke rust, voelen, vormingsproces, balans.
Om je probleem op te lossen is het belangrijk dat je de bovengenoemde kenmerken kan inzetten en ervaren. Je hebt rust & balans nodig om jezelf goed aan te kunnen voelen. Wees zacht voor jezelf, zie jezelf voor wie je bent en wordt wie je bent.
Ik hoop Jorine dat mijn legging je op weg kan helpen. Een pasklaar antwoord geeft het niet maar wel lees ik erin terug dat je gewichtsprobleem meer behelst dan een simpel dieet. Zoals ik hieruit opmaak hangt je probleem samen met de dingen die je nodig hebt om je goed te voelen over jezelf. En de dingen die maken dat je je minder goed voelt over jezelf. Een probleem loslaten is soms de beste manier om een oplossing te vinden want het geeft ruimte om met nieuwe helderheid naar jezelf te kijken. Wie ben jij zonder je probleem?