Loading...
nl

mijn special kid

admin
admin mrt 6 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Ha ha ha, stelletje opscheppers wink

Ik ben trots op jullie hoor laughkeep up the good spirit!

Leuk al die cijferlijsten, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk net als lengte. Wij mensen willen alles altijd graag meten, maar andere zaken zijn soms veel belangrijker dan meetbare zaken. Jullie weten dat allebei, en ik ben blij dat jullie behalve jullie zorgen ook gewoon heerlijk trots kunnen zijn op jullie kind. Geweldig!

Liefs Jorine


Ja, want buiten alles meetbaars, is mijn zoon ook zeer spiritueel! Maar daar waren jullie al van op de hoogte toch? Paranormaal is hij genoemd, maar ik hou niet meer zo van etiketjes, het komt wel goed met hem.
paula39
paula39 mrt 6 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~
......

Heeft jouw zoon veel vrienden? Hielke dus niet hoor, twee kameraden en that's it. Op school houdt hij zich graag wat afzijdig van grote groepen.


Nee ook niet echt veel,op school zijn ze een groepje van 5 jongens,die met elkaar optrekken!

Hier thuis heeft hij er helemaal geen behoefte aan,hij heeft zijn huiswerk en zit graag achter de pc of in een of ander moeilijk boek smirk


Terwijl zuslief van bijna 11 niet anders dan buiten is met een hele groep vrienden,die kan niet wachten tot de klok weer vooruit gaat en ze s avonds ook weer naar buiten mag na het eten

Romano gaat wel graag naar schoolfeesten e.d toe,,,dat vind hij geweldig,,is ook gek op feestjes
(dat druist wel en beetje tegen het autisme in toch??)

Groetjes
admin
admin mrt 7 '10
Ja, maar meis, je hebt zóveel verschillende soorten Autisme. Ik kan ook niet met 100% zekerheid zeggen dat Hielke bv ADHD heeft, maar het staat wel op de diagnose.
Maar die etiketjes interesseren me echt niet veel. Ik kijk liever naar het kind zelf, en weet nu zijn gebruiksaanwijzing wel, dus daar werk ik liever mee. Hahahah ... Hielke kan absoluut niet tegen teveel drukte om zich heen. Zijn verjaardag was ook rustig en dat was al stressy genoeg voor hem.
Als we zelf maar begrijpen wie ons kind is. Met Hielke kan ik ook zo goed praten over mijn vader, zijn opa, die drie jaar geleden overleden is. Hielke Weet. Is Kristalkind en hooggevoelig. Maar ook mijn dochter Jorinda is wel degelijk hooggevoelig, heldervoelend en helderruikend. Dus beide kids zijn ook Kristalkinderen. Maar die passen wel bij mij laughZo valt alles op zijn/haar plaats.

Liefsssssss
admin
admin mrt 7 '10
Zo is het, bij mij zijn mijn zoons alle drie autistisch en alle drie zooo verschillend, je kunt aan autisme geen standaard sticker kunt plakken.
admin
admin mrt 7 '10
Precies, Karin, zo is het maar net!!! En van elk kind krijg je in je Leven de gebruiksaanwijzing, meestal steeds stukjes. Maar een sticker plakken vind ik vreselijk!
admin
admin mrt 26 '10
Vanmiddag naar Lentis/GGZ geweest. Zo hebben we geen begeleiding voor ruim een half jaar en nu is er gelukkig weer én een psychiater ivm de medicatie én een psycholoog voor de begeleiding!!
Hielkes medicatie clonidine wordt opgehoogd [dat moet het dan weer wat makkelijker maken om de drang/dwang/obsessie onder controle te krijgen], hij krijgt nu 3dd3 tbl en dat wordt 2dd4 en 1dd3, opgebouwd vanaf morgen de ochtend en dan vanaf dinsdag ook tussen de middag.
Verder heeft hij voor aanstaande dinsdag een afspraak met Hielke gemaakt. De psycholoog dan. Die gaat één op één begeleiding geven hoe Hielke het beste met zijn autisme spectrum stoornis om kan gaan. We zijn er allen van overtuigd dat Hielke GTS heeft, daarnaast is PDD/NOS prominent aanwezig en OCD en heeft hij ADHD kenmerken. Elke week gaat hij proberen om Hielke te zien, zodat ze stapjes verder komen.
Zal jullie op de hoogte houden.
Was meteen wel weer "raak", want de afspraak is gemaakt op dinsdag om half vijf, en wij vinden dat een prachtige tijd na school, kan met het taxibusje mee. Maar Hielke spot in die tussentijd altijd treinen ... pffffffff, dus dat vond hij weer niet zo prettig en was meteen weer flink van slag. Maar we hebben gezegd, je had ook kunnen zeggen daar waarom het niet handig is. Wel zei hij weer eerlijk dat hij dinsdagmiddag om twee uur niet kon, omdat het belangrijk voor hem is om bij de les mens&maatschappij aanwezig te zijn, daar is hij weer niet zo sterk in. Dus zó dubbel confused
admin
admin mrt 27 '10
Larapnta,lijkt deze mooie jongen op jou,uiterlijk alswel innerlijk,zonder alle plakkertjes (om het zo maar te noemen)?
admin
admin mrt 27 '10
Uiterlijk is hij een kopie van zijn biologische vader. Wel de getinte huid van de kant van mijn moeder.
Karakter ligt heel dichtbij die van mijn ex, maar dat komt ook omdat mijn ex dezelfde plakkertjes heeft.
Maar hij is zoveel gevoeliger, zorgzamer, liever, spiritueler, voelt en ziet overledenen. Ja, hij lijkt zonder de plakkertjes ook op mij. Ik wil je wel eens een foto van mij en van hem toesturen als je de vergelijking via een foto zou willen trekken?

Hoezo vroeg je dat eigenlijk??????
admin
admin mrt 27 '10
Omdat ik het gevoel heb dat jij heel goed hem weet te en kan benaderen vanuit jouw eigen ziens-en gevoelswijze,die komt ( voor mijn gevoel) 95% overeen met elkaar,die van jou en hem.
Jij WEET vanuit jouw weten wat de reden is waarom hij niet met jou "erover"praat".
Meer heb ik nu even niet,jammer genoeg.
admin
admin mrt 27 '10
Wat ik Weet vanuit mijn Innerlijk, is dat hij niet praat met mij, omdat hij autistisch is. Hij is erg druk met leren omgaan met zichzelf en hoe hij zichzelf kan handhaven in deze wereld. En hij lijkt wat het autisme betreft op mij, daar heb je gelijk in.
admin
admin mrt 27 '10
Ik zou heel graag eens een foto van jou en hem willen zien.
Dan weet ik inderdaad waar ik over praat denk ik. Ja
admin
admin mrt 27 '10
Ik stuur je de foto's even privé ...

Mijn zoon mag niet zonder zijn toestemming hier op de site staan ... blushfoutje van moeders ... !!!
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 27 '10
Larpinta
Hoi jij hebt een zoon met iets speciaals ik kan dat weten
Dingen die een ander niet ziet en kan gaat hij doen let maar op.
Ik weet dit zeker daar ik moeder met Tourette ben met 4 kids ook met Tourette
2 ervan hebben dan ook nog ADHD en 1 van deze 2 heeft dan ook nog borderlinesyndroom .
En toch ze zijn nu volwassen en hebben alle 4 hun weg gevonden en gelijk heb je . Zonder toestemming niet op de site niet hier en n
Kan erzelf ook niet goed tegen als mensen foto's maken ergens en ik sta erbij op .
Vreemden dan he .
Pultje
Bleu Angel
Bleu Angel mrt 27 '10
Hij heeft anders best een lief koppie Lekker ondeugent
Heb even op zijn site gekeken een blik geworpen rinkrl de kinkel

Pultje
admin
admin jul 26 '10
Hielke gaat morgen naar een paragnost, hier in de stad...
Wie weet kan hij Hielke helpen met de chaos in zijn hoofd!
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 26 '10
Succes (heb ook ff snel zun gedichtje/rijmpje op de site gelezen... nice)...

En waar veel chaos is...is ook veel talent en/of gevoel winksmile

Grtz
admin
admin jul 27 '10
Quote:
En waar veel chaos is...is ook veel talent en/of gevoel winksmile



Dat gevoel is bij mij dus ook heel sterk!

Groetjes
admin
admin jul 27 '10
Hielke is naar een paragnost geweest. Ik had hem niks verteld over Hielke. Hij heeft dus meteen in de gaten gehad dat Hielke een heel groot minderwaardigheidscomplex heeft en hij kan hem zeker helpen daarmee. Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Hielke kwam er heel postiief vandaan. Ben benieuwd. 10 augustus gaat hij weer heen. Dan ga ik mee. Vanmiddag was Steffiej even mee geweest, omdat ik al in Grunn was geweest en je mag toch niet mee de behandelkamer in. Maar Hielke is zeker heldervoelend en hij herkende zichzelf in Hielke ... Ook wist hij te vertellen dat Hielke zuurstofgebrek had gehad bij geboorte ... hmmm, dat weet ik dan niet, wel dat hij met de tang is gehaald. Dus misschien een beetje. Zat wel vast. En Hielke moest eens gaan leren op school. Want hij heeft wel een ijzersterk geheugen, maar daar redt hij zijn examen straks niet mee. Klopt exact. Dus ben benieuwd. Misschien kan die paragnost mij ook wel helpen mijn verleden aan de kant te zetten!!!
admin
admin jul 27 '10
Ik ben benieuwd! grineigenlijk moet ik schrijven, nieuwsgierig laugh
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki