Loading...
nl

mijn special kid

admin
admin feb 22 '10
Ron & ik zijn zo supertrots op Hielke! Hij heeft vorige week donderdag en vrijdag én vandaag maatschappelijke stage gelopen bij de technische dienst van de Ebbingepoort. Een zorgcentrum in de stad Groningen, die hoort bij het zorgcentrum waar ik werk. Zijn bgeleider Kor was zo supertevreden over Hielke, dat hij aanstaande woensdag [[dan had hij nog 5 uurtjes moeten werken]] vrij heeft gekregen. Kadootje voor zijn verjaardag morgen. Hielke heeft kei hard gewerkt [[o.a. zeil uit kamers gehaald, vandaag tegels uitgebikt]] en Kor zei dat hij zijn eigen gang kon gaan, zo super zelfstandig kon Hielke werken!!
Hij heeft nu nog één afsluitende afspraak met Kor [[wanneer weet ik niet]], waarbij hij de beoordeling krijgt. Hij heeft dan van Kor vrijgekregen, maar in overleg met de leidinggevende. Zo goed!! Dus Hielke heeft nu vakantie!!! Hij was vrijdag en vandaag écht kapot van het werk, doodmoe, maar zo trots op zichzelf en voldaan. Ook heeft hij een pen gekregen met de naam vh verzorgingshuis erop en 3 euro voor een patatje op de terugweg.
Hij is ook alledrie de dagen zelfstandig met de trein gegaan, vouwfiets mee in de trein en fietsen in stad Grunn. Ja, wij zijn supertrots op hem!!!
Moest ik toch ff delen hoor smile
admin
admin feb 22 '10
Chapeau Hielke!
admin
admin feb 22 '10
laughdank je schat -xxx-
admin
admin feb 22 '10
wat heerlijk om lezen!!
en leve de patat! laugh
admin
admin feb 22 '10
laughHij heeft voor een kaasbroodje gekozen op het station ... hihihi ... dus geen patat wink
Maar owww, mijn hart gloeit zó over van trots laugh
Islandlady
Islandlady feb 22 '10
En dat mag ook je hart gloeien van trots op de bijna jarige man!
SUPER!
admin
admin feb 22 '10
Ja echt, zo'n goed gevoel smileEn inderdaad, 14 jaar geleden waren we druk bezig met de bevalling ... mijn special kid & ik ... en morgen inderdaad een jaar erbij!!!
Thnxxx lieverd.
Islandlady
Islandlady feb 22 '10
laugh
Maryssa
Maryssa feb 22 '10
Wow dat is echt geweldig Larapinta! smile

Snap wel dat je hartstikke trots bent! Die Hielke...knap gedaan! En nu kan hij gaan genieten van een welverdiende vakantie.

xxx
Beschermengel
Beschermengel feb 24 '10

Supertrots zou ik ook zijn!!...Geweldig smile..en nog gefeliciteerd met Hielke's verjaardag ..
Pegasus
Pegasus feb 24 '10
Super goed gedaan Hielke! Jullie mogen allebei hartstikke trots zijn! En nu genieten van een welverdiende vakantie.
admin
admin feb 24 '10
Lieve Maryssa, BS en Pegasus ... thnxx voor jullie lieve reactie!!

Vandaag ook weer zo'n moment om gewoon gelukkig te worden. Hielke kan zeer moeilijk sparen, maar het is hem eindelijk gelukt, en hij kreeg gisteren via de post wat verjaardagsgeld, en samen met zijn spaargeld kon hij vandaag een nieuwe mobiel [prepaid!!!] kopen. Hij is trotssssss op zichzelf! Hopelijk houden we dit vol met hem. Het is zo teer, zijn geluk, maar owwww wat geniet je dan juist van die kleine momenten.

Liefssss
admin
admin mrt 6 '10
Hielke
Gaat goed op school, gedrag gaat goed vooruit en het gesprek met de mentor was wel weer okee, want we hebben ook weer dingen uit kunnen leggen, waarom Hielke soms vreemd reageert, en dat dat in combinatie of ten gevolg is van Gilles de la Tourette. Het blijft voor de leerkrachten op spec.onderwijs toch zo dat ADHD en PDD/NOS het meest bekend zijn en dat Tourette niet altijd bekend is in alle symptomen. Maar daarom was het gesprek met de leerkracht ook weer verhelderend. Ze zijn in ieder geval tevreden over Hielke, doel blijft dat hij moet leren samenwerken. Mwah ... of hij dat ooit zal kunnen, tja, het blijft zijn zwakke punt. Maar goed, hopen dat hij na dit schooljaar op deze school kan blijven en niet hoeft te worden teruggeschakeld naar Renn4.
Zijn cijferlijst is goed, alleen mens&natuur [=biologie] kan beter, maar de onderwerpen lagen hem niet echt, en dan heb je aan Hielke een slechte, want die keert zich er dan vanaf. Hoewel ik een cijfer voor een rat ontleden ook wel heel heftig vind. Hielke heeft die rat dus niet ontleedt ... vandaar zijn lagere cijfer.
Nederlands 8.0
Engels 6.1
Duits 6.9
Wiskunde 8.1
mens&maatschappij 5.9
mens&natuur 5.1
tekenen 7.9
handvaardigheid 7.7
lich. opvoeding 7.8
maatsch&sociale vorming 7.8
paula39
paula39 mrt 6 '10
Ha die Larapinta

Heb net je verhaal zitten lezen,prachtig om te zien dat het zo goed gaat met Hielke
Ik heb zelf namelijk ook zo'n "special kid",waar het ook erg goed mee gaat!!
Hij is een HFA (High Functionating Autist) heeft op een Cluster4 school gezeten,vanaf groep 5 (regulier ging niet meer) en nu sinds 2 jaar het regulier voortgezet onderwijs en dat gaat perfect,mijn zoon wordt in mei 14 jaar,dus zijn bijna van dezelfde leeftijd

Liefs,

Paula

ps,cijferlijst durf ik hier niet neer te zetten,,,is te goed! haha
admin
admin mrt 6 '10
Hey Paula,

Ben je mal, zet de cijferlijst maar neer hoor!!! Wat mij betreft althans....
Niet ik heb alleen een special kid!! En mijn Autist/Touretter is niet high functionating, dus meis, kom maar op met die lijst.

Ja, bijna zelfde leeftijd, Hielke is net 14jr geworden, alleen hij is wel lang hoor, voor zijn leeftijd smile
paula39
paula39 mrt 6 '10
Leuk he?
Zijn al echt een beetje pubers aan het worden,alles groeit en bloeit ;-)

Romano is niet echt heel erg lang,maar is aardig op weg om mij in te halen,ben dan ook maar 1.68m

Nou zit je goed op je stoel?
Komt tie

Nederlands: 9
Engels : 8
Frans : 8
Duits : 8
Latijn : 8
Grieks : 9
Aardrijkskunde: 9
Geschiedenis : 9
Wiskunde : 8
Natuurkunde : 8
Techniek : 8
Tekenen : 9
Gym : 6

Ook hier een erg trotse moeder ;-)
admin
admin mrt 6 '10
Nou, geweldig!!! Maar Autisme wil dan ook niet zeggen dat ze niet kunnen leren!! Mag je met recht trots op zijn hoor!
Hahah, mijn zoon is wel iets langer hoor ....

Zit je goed op je stoel?

1.87m hahaha.........beetje lang smile
paula39
paula39 mrt 6 '10
Jeetje,,,dat is wel heel erg lang!!
Heb je m Pokon gegeven ofzo???

Hij is altijd al erg slim geweest hoor,haha
Wist dit ook al een tijdje

Er is nog 1 jongen uit zijn oude "auti"klasje naar het Gymnasium gegaan
Cialara
Cialara mrt 6 '10
Ha ha ha, stelletje opscheppers wink

Ik ben trots op jullie hoor laughkeep up the good spirit!

Leuk al die cijferlijsten, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk net als lengte. Wij mensen willen alles altijd graag meten, maar andere zaken zijn soms veel belangrijker dan meetbare zaken. Jullie weten dat allebei, en ik ben blij dat jullie behalve jullie zorgen ook gewoon heerlijk trots kunnen zijn op jullie kind. Geweldig!

Liefs Jorine
admin
admin mrt 6 '10
Ja, het is langgg....en nog niet uitgegroeid op je 14e toch? Pff, hij is mij allang voorbij dus, ik ben 1.76m en zijn zus [twee jaar ouder] is 1.70m. Mijn vader was lang, dus we denken dat hij mijn vader gaat proberen te evenaren!! smile
Hielke zou ook makkelijk qua cognitief nivo Havo aankunnen, maar sociaal emotioneel is hij zwak, en we zijn allang blij dat school hem dus niet al te veel moeite kost, heeft hij de mogelijkheid aan zijn zwakke punt aandacht te besteden. Maar dat gaat goed dus !!!
Ja, onze special kids komen er wel!

Heeft jouw zoon veel vrienden? Hielke dus niet hoor, twee kameraden en that's it. Op school houdt hij zich graag wat afzijdig van grote groepen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki