Loading...
nl

mijn special kid

admin
admin sep 1 '09
Lieve schatten blush

Bedankt voor jullie superlieve reacties!! Dat doet me zo goed ...

Hielke heeft zijn fietsleutel, en dus zijn fiets terug. Ze hebben wel zijn mooie sleutelhanger eraf gejat .... De H van Hielke zat erop, koop wel een nieuwe voor hem als ik geld heb blush

Hij is nu zijn folderwijk fietsen, maar niet alleen, samen met een kameraad. Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen onderweg. Angst zal ik altijd wel houden nu denk ik.... Maar laat het Hielke niet merken. Zal hem zo even smsen, lukt het. Dat doe ik vaker winkMaar dan weet ik wel of het goed gaat...pfffffff

Liefs,
M
admin
admin sep 1 '09
Lieve Mar,

Wat een verhaal met zo een impact voor jullie allemaal. Sterkte en hoop op goede afloop.

Dikke knuffel toegewenst.
admin
admin sep 1 '09
Dank je lieve Bart......

Liefs
M

ps en de knuffel heb ik doorgegeven smile
admin
admin sep 1 '09
Dank Mar smile
Divine
Divine sep 1 '09
Mijn "jeugdtrauma's" komen gelijk weer boven. Ik ben ook vreselijk gepest op de basis-en middelbare school. Nu troost ik me met de gedachte dat de pesters gewoon niet overweg konden met een oudere ziel. Dat ik gewoon anders ben, op een positieve manier, wat andere kinderen niet aan konden. Of dat de pesters zich op een of andere manier machteloos of bang voelden.

Laat Hielke vooral weten dat het niet aan hem ligt, maar aan de machteloosheid of de angst die de pesters voelen. Angst is namelijk hun drijfveer. Veel sterkte!!

Liefs Marieke
admin
admin sep 1 '09
Quote:
Laat Hielke vooral weten dat het niet aan hem ligt, maar aan de machteloosheid of de angst die de pesters voelen. Angst is namelijk hun drijfveer. Veel sterkte!!

Liefs Marieke


Weet je, dat is eigenlijk nog het moeilijkste, want het ligt ook niet aan Hielke. Maar de consequentie is wel wat hij dus niet wil, niet meer reizen met de trein elke dag. Hij snapt het wel hoor!!! Maar het maakt hem verdrietig, buiten zijn angst om hen elke dag weer tegen te komen wat hij ook niet wil. Het maakt het zó zwaar....pfff

Liefs,
M
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 1 '09
Jeetje wat een verhaal. Ongeloofelijk dat mensen zo met elkaar om moeten gaan.
admin
admin sep 1 '09
Ja, en het gebeurt, en wij als ouders zijnde hebben niet eens in de gaten dát het je zoon gebeurt!!! Zo kunnen ze iemand gewoon kapot maken, te triest voor woorden.

Vandaag het aanvraagformulier aangevraagd voor taxivervoer, en de HA wil een extra stukje erop zetten wat de aanvraag zou kunnen versnellen.... Vreselijk frown

Bedankt voor je lieve woorden, Jullien, doet me goed dat er mensen in ieder geval met me meeleven en dat ze mijn zoon niet laten vallen!!! Thnxx

Liefs,
M
admin
admin nov 20 '09
Hallo ...

Hielke heeft zijn rapport gekregen, en cognitief gaat hij hartstikke goed!!
Zijn gedrag hebben we ook een onderwijskundig rapport van gekregen, daar zet ik hier even een samenvatting neer en daarna komt zijn rapport ...


--------------------------------------------------------------------------------


Wat gaat er goed?
Hielke kan goed een time-out nemen in stressvolle situaties en kan er daarna rustig over praten en ziet ook zijn eigen rol. Dit getuigt van groei.
Via een volgkaart wordt bekeken hoe Hielke in de lessen functioneert, dit werkt uitstekend. Wordt regelmatig besproken met *** [ambulant begeleider Renn4]
Haalt goede cijfers.
Als regels duidelijk en consequent zijn kan Hielke er goed mee omgaan.
Heeft goed door wat hij nodig heeft om goed te functioneren.

Waar moet nog aan gewerkt worden?
Op het gebied van samenwerking is weinig groei te zien. Hielke werkt het liefst alleen en hij zondert zich in vrije situaties en/of situaties in de klas soms af.
Hielke is nog steeds niet altijd in staat te stoppen, wanneer een ander aangeeft dat zijn/haar grens is bereikt.
Obsessieve aandacht voor meisjes blijft een aandachtspunt.
Negatief zelfbeeld en Hielke kan moeilijk omgaan met kritiek.
Hielke vindt het moeilijk om adequate contacten aan te gaan met leeftijdsgenoten.


--------------------------------------------------------------------------------


Rapport:

VMBO-TL Gemiddelde

Nederlands 7.6

Engels 6.3

Duits 8.7

Economie [mens & maatschappij] 5.5

Wiskunde 8.6

Biologie [mens & natuur] 7.0

Lichamelijke Opvoeding 8.0

Maatschappelijke & Sociale Vorming 7.8

Handenarbeid 7.7

Tekenen 7.9


Hielke gaat nu al een poos met de taxi, en leuk is anders, maar het is wel een stuk rustiger en voor Hielke ook beter zo. Als hij eens een uur vrij is, dan mag hij met de trein en dat compenseert de taxi rit...

Liefs,
M
Cialara
Cialara nov 20 '09
Wat een prachtig rapport van Hielke zeg, helemaal top!

En dat andere rapport dat vind ik wel heftig. Energzijds is er wel groei te zien, maar ook een stukje problematiek wat niet beter wordt. Ik las het al in zijn gedichtjes, daar kwam zoveel eenzaamheid uit naar voren, en het niet weten hoe dit te veranderen... het breekt je hart als je het leest. Ik hoop toch echt dat er een moment komt dat hij er wel weer in mag en kan groeien.

Liefs Jorine
admin
admin nov 20 '09
Het rapport van Hielke wordt bekeken als vertaalde beeld,
van wat ie presteert vanuit zichzelfzijnde,
en dàt vind ik heel, heel erg mooi. Mooier dan de punten op zich!
De aandachtpunten die hij nog aan te pakken heeft, dat komt mettertijd wel goed!

Goedzo Hielke, super gedaan!!



Bellefleur.
admin
admin nov 20 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Wat een prachtig rapport van Hielke zeg, helemaal top!

En dat andere rapport dat vind ik wel heftig. Energzijds is er wel groei te zien, maar ook een stukje problematiek wat niet beter wordt. Ik las het al in zijn gedichtjes, daar kwam zoveel eenzaamheid uit naar voren, en het niet weten hoe dit te veranderen... het breekt je hart als je het leest. Ik hoop toch echt dat er een moment komt dat hij er wel weer in mag en kan groeien.

Liefs Jorine


Hee meis,
Ja, het klinkt altijd wel heftig voor mensen die niet dagelijks te maken hebben met kinderen met PDD/Nos, GTS, ADHD etc. Maar ik vind je reactie superlief! Want in Hielkes gedichten proef je de eenzaamheid .... en dat breekt ook zeker mijn hart op die momenten hoor. Krop in de keel en kippevel.
Liefs
Mar
admin
admin nov 20 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Het rapport van Hielke wordt bekeken als vertaalde beeld,
van wat ie presteert vanuit zichzelfzijnde,
en dàt vind ik heel, heel erg mooi. Mooier dan de punten op zich!
De aandachtpunten die hij nog aan te pakken heeft, dat komt mettertijd wel goed!

Goedzo Hielke, super gedaan!!



Bellefleur.


Wat een super lieve woorden ... >> en je hebt gelijk dat de geschreven woorden meer zeggen. En ik hóóp dat hij inderdaad nog sterker zal worden lieve Belle, want ik heb veel verdriet af en toe om hem.
Liefs
Mar
admin
admin jan 22 '10
Hallo allemaal,

Hielke heeft een boekverslag geschreven over het boek wat hij zomaar in 4 dagen uithad. En hij leest niet graag, alleen als het moet. Maar dit boek vond hij helemaal geweldig. Een boek vanuit spiritualiteit geschreven. Geweldig!

www.wetvanramon.nl


Hij herkende zichzelf in de hoofdpersoon ...
Islandlady
Islandlady jan 23 '10
Zo! En toeval bestaat niet!
Hielke je doet het goed!
admin
admin jan 23 '10
We konden voor zijn boekverslag ook de schrijver niet op internet vinden ... We hebben hem via hyves gevonden, en Hielke heeft nu hem ook tussen zijn hyvesvrienden staan. Bijzonder! En hij is ontroerd door Hielkes opmerking dat hij zich herkent in de hoofdpersoon. Heb je op de site gezien, dat hij een stukje heeft mogen schrijven wat hij van het boek vond? Precies zoals hij het had gemaild, zo heeft Jeroen Versteegh het op de site overgenomen. Bijzonder!!!

-xxx-
Cialara
Cialara jan 23 '10
Ik vond het ook wel heel mooi geschreven van Hielke smile
En leuk dat de schrijver het zo mooi heeft gebruikt zeker heel bijzonder smile
admin
admin jan 23 '10
Ja, hij was zo enthousiast over Hielkes reactie smile
Ben supertrots op mijn kereltje (bijna 14 jr en 1.86m hahah)!!!
admin
admin jan 23 '10
Kereltje? Een reus! laugh
admin
admin jan 23 '10
Hihihi, ja ik weet het, beetje lang voor zijn leeftijd smile
Soms wel lastig, want hij wordt vaak aangesproken als was hij een stuk ouder, en hij is juist sociaal/emotioneel een stuk jonger eek
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki