De buitenwereld is een reflexie van jou eigen binnen wereld (geestelijk gezien hè)
Volgens mij bedoel je, dat jij je eigen beeld van de buitenwereld maakt in plaats van andersom. Het is niet dat ieders buitenwereld zich vormt naar JOUW reflectie.
Zoals je het nu opschrijft, staat er dat de buitenwereld een reflectie is van je eigen binnenwereld, maar daarbij moet er wel toegevoegd worden dat JOUW buitenwereld een reflectie is van jouw binnenwereld.
Als je dat ook bedoeld, ben ik het me je eens. Als je bedoelt dat jouw binnenwereld de volledige buitenwereld bepaalt (dus ook onze buitenwereld) zou ik graag willen weten waarom dit dan zo zou zijn. En ben ik het er dus niet mee eens.
Als je de ware Liefde in jezelf niet nog gevonden hebt, hoe kun je hem dan in je buitenwereld ervaren?
Omdat er misschien wel degelijk ware liefde in de buitenwereld aanwezig is, die juist door de ervaring ermee, de ware liefde in jezelf laat vinden? In plaats van uit jezelf te redeneren, redeneer ik in dit geval vanuit de buitenwereld.
Er is namelijk een belangrijke interactie tussen de buitenwereld en je binnenwereld. Wij leven niet volledig in onze eigen wereld, of wel?
De ware Liefde kun je pas puur en als enige waarheid kunnen ervaren als je alle ideeën en gedachten daarover verdwenen zijn (ze los gelaten hebt) En wat blijft er dan over; de ware Liefde die in jou zelf is en gereflecteerd wordt in de wereld om je heen. Dat is dus niet op 1 persoon gericht maar op alles wat IS.
Toch ben ik van mening dat je ware liefde ook kunt ervaren als je er nog nooit kennis mee hebt gemaakt. Dat is de reden waarom onze ziel groeit. Hij is niet al af op het moment dat wij op deze aarde onze eerste stapjes zetten. Was hij namelijk wel volgroeid en volledig, dan was het hele incarnatie proces niet meer nodig geweest.
Op het moment dat er een nieuwe ziel op deze aarde komt, is hij helemaal leeg en wordt gevormd naar wat er maar gebeurd in de buitenwereld. Waarom denk je dat de nieuwetijdse kinderen zo helemaal anders zijn? Die hebben nog geen vastgelegde gedragsregels in hun kern ingeprent.