Loading...
nl

Gaat ware liefde ook weer over?

gast
gast jul 18 '09
Maar is die ware wel iemand buiten jezelf?
admin
admin jul 18 '09
Dan heb je het al gauw dus over wie denk je dat de Ware is, welke definitie, welk gevoel geef je aan de Ware.

Voor mij is de Ware een liefde die nooit overgaat, die onvoorwaardelijk is. De Ware vindt je pas na een ware zoektocht, dat kan in dit leven zijn, of in meerdere levens. Het duurt even voordat je de Ware vindt, maar als je die hebt gevonden, is het ook voor altijd.

Voor iedereen geldt een andere definitie van de Ware. Daar zou je dan voor jezelf eerst naar op zoek moeten lijkt me.

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 18 '09
Dus zijn er toch twee ware, jezelf en die ander!! grin
admin
admin jul 18 '09
Je moet in ieder geval wel van jezelf houden om je Ware te herkennen en erkennen als je Ware ... wink
admin
admin jul 18 '09
van jezelf houden betekent dan evenveel als liefde zijn,
en als je in liefde bent, kom je de ware liefde tegen,
want dat is als een magneet!
admin
admin jul 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
van jezelf houden betekent dan evenveel als liefde zijn,
en als je in liefde bent, kom je de ware liefde tegen,
want dat is als een magneet!


Kan ik me helemaal in vinden, want pas toen ik in liefde was ... kon ik ruimte maken voor mijn Ware, die ik al járen daarvoor had ontmoet!!!

Dank je wel, Bellefleur, voor mijn eye-opener!!!

Liefs,
Marjan
Heidelroos
Heidelroos jul 19 '09
Origineel bericht van: Fatna
geen enkele liefde is gegarandeerd levenslang met uitzondering van de liefde voor mijn kind en ouders, is mijn mening


Ouderliefde hoeft niet levenslang te zijn..
Vooral in de pubertijd gaat er veel mis....
Heidelroos
Heidelroos jul 19 '09
Waarom schrijf jij ware met een hoofdletter Marjan? wink
(Ben ik effe nieuwsgierig naar)
Muin
Muin jul 19 '09
Op het moment dat je realiseert dat je zelf liefde bent dan kan je niet meer verliefd worden. Je wordt niet meer verliefd omdat je geen onderscheid meer ziet tussen jij en de ander. De ware bestaat dus niet langer omdat iedereen (inclusief jezelf) de ware is.
admin
admin jul 19 '09
En wie zegt dat de ware ook degene is waar jij mee samen leeft?
Het kan best zijn dat dat nooit gebeurt, is het dan niet de ware?
En wat is de ware eigenlijk? Moeten we eiegnlijk niet zeggen de ware op dat moment? Want we veranderen constant, het kan zo maar zijn dat jij als je erg verandert totaal niet meer bij die ware past.
Fatna
Fatna jul 19 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Fatna
geen enkele liefde is gegarandeerd levenslang met uitzondering van de liefde voor mijn kind en ouders, is mijn mening


Ouderliefde hoeft niet levenslang te zijn..
Vooral in de pubertijd gaat er veel mis....




ik sprak vanuit mijn eigen visie...ik weet dat het voor lang niet iedereen geldt maar voor mij wel smile
admin
admin jul 19 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Waarom schrijf jij ware met een hoofdletter Marjan? wink
(Ben ik effe nieuwsgierig naar)


Door deze vraag zag ik pas dat ik het gedaan had. Weet ik dus niet smile

Liefs,
Mar
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '09
Origineel bericht van: gast
Ik ben het daar dus niet mee eens. Maar misschien is het dan ook weer zo dat ik niet geloof in 1 ware Liefde. Maar misschien ook weer wel maar dat die ware Liefde niet een persoon is maar een gevoel in jezelf. En als je die gevonden hebt in jezelf en je komt mensen tegen die ook dit gevoel hebben in zichzelf dat het een soort van herkenning is met alle gevoel die erbij komt kijken.
In wezen heeft ieder mens deze Liefde in zich. Puur omdat er niets anders is dan deze ware Liefde.

Sinds wanneer draait de liefde alleen maar om jezelf? Het valt me op dat zodra jij spreekt over liefde, dat je voorbij gaat dat liefde bindings-energie TUSSEN twee andere energieën is. Hetgeen je zegt is dat alleen maar de herkenning van iets in jezelf bij die ander zorgt dat je je daarmee bindt.

Maar ik geloof daar niet zo in, want als dat zo was, dan was jij hopeloos verliefd op een spiegel, want daarin zul je jezelf volledig herkennen.

Ik ga dus ook niet met je mee dat ware liefde vanuit jezelf komt, maar dat ware liefde een energie is, die jezelf overschrijdt en veel krachtiger is dan de enkele individuen, waarvan jij streeft naar duplicaten.

Als ik je tenminste nu goed begrepen heb smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '09
Origineel bericht van: gast
Ja je creeërd je eigen leven (wereld) vanuit die Liefde of de angst die je in je hebt.

Volgens mij creëer je alleen maar het beeld dat je hebt van de wereld. De wereld zelf doet zijn eigen ding toch wel. Of je er wel of niet naar kijkt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '09
Origineel bericht van: Karin
Ware liefde gaat never over, kijk maar naar hierboven.

Daar ben ik ook van overtuigd. Maar je moet er ook wel in geloven, anders dan zul je het nooit vinden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '09
Origineel bericht van: gast
Maar is die ware wel iemand buiten jezelf?

Jazeker, waarom zou die dat niet zijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Dus zijn er toch twee ware, jezelf en die ander!! grin

Inderdaad heel belangrijk. Jij bent niet je eigen ware.
gast
gast jul 19 '09
Nims je begrijpt mij dus niet. Geeft niets, want zoals alles in dit leven; het is maar net hoe je het ervaart.
gast
gast jul 19 '09
Origineel bericht van: Muin
Op het moment dat je realiseert dat je zelf liefde bent dan kan je niet meer verliefd worden. Je wordt niet meer verliefd omdat je geen onderscheid meer ziet tussen jij en de ander. De ware bestaat dus niet langer omdat iedereen (inclusief jezelf) de ware is.


Is dit een weten of is het kennis dat je opgedaan hebt bij anderen waarvan je denkt dat die het weten?
admin
admin jul 19 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Karin
Ware liefde gaat never over, kijk maar naar hierboven.

Daar ben ik ook van overtuigd. Maar je moet er ook wel in geloven, anders dan zul je het nooit vinden.


Zelfs al geloof je er niet in, dan zal het er toch altijd zijn.
Maar je hebt gelijk dat je het dan ook niet zult vinden. Al vraag ik me af of iemand die er niet in gelooft dan ook zoekt...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki