Voor dat er misverstanden ontstaan rond mijn persoontje; ik ben geen voorstander van maar met iedereen het nest in duiken. Wat ik bedoelde en waar ik dus moeite mee heb is het feit dat er nog veel mensen zijn die de Liefde die je ze geeft/ met ze deelt vertalen op die vleselijke manier en dus naar die (sexuele)bevrediging zoeken bij de ander. Terwijl het in mijn beleving je eigen Liefde die in jou zelf is die wakker is geschud door die ander.
Ik weet uit eigen ervaring dat wanneer je iemand tegen komt waar je een diepe klik mee voelt dat die hormonen ook tot leven worden gewekt en dat gevoel in je krijgt wat ik zou kunt vertalen in: de hormonen gieren door mijn lijf. Vlinders horen daar ook bij. En het graag in de buurt zijn van diegene.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt.
Maar die diepe klik, het graag in de buurt zijn van, het missen als ze er niet is ....... dat heb ik met Bea ook. Weet dat het wederzijds is. Maar hier komen voor mij geen hormonen bij kijken, vlinders in mijn buik heb ik ook niet, daarvoor ben ik dan misschien afgesloten omdat ik mijn ware gevonden heb. Maar dat doet niks af aan wat ik voor bv Bea voel, wat zij voor mij betekent ... Ik heb haar het liefst om me heen, maar het contact met haar is zo diep, dat we ook contact hebben al is ze dan nu bv naar Frankrijk. We weten beide dat we meer contact hebben dan alleen een vriendschap die je bv met de buurman of je collega ook hebt.
En mijn ware, waar ik voor gekozen heb om mee samen te leven, dat is mijn ware liefde, op alle gebied. En toch deel ik met Bea andere dingen, maar ze zal voor mij de ware niet kunnen zijn, die heb ik al bij me.
.... hoop dat je mijn uitleg begrijpt.
Liefs,
Marjan