Als ik kijk naar geestelijke liefde, dan is dat een verbinding op een hoger nivo waarbij de aantrekkingskracht zo sterk is, dat ze niet meer zonder elkaar kunnen. Je voelt je pas volledig als die ander bij je in de buurt is en andersom. Daarbij is geen doel meer om vleselijk samen te zijn en jezelf te voortplanten.
Pascal en ik hadden beiden het 'eindelijk daar ben je na al die jaren' gevoel toen we de eerste keer in elkaars ogen keken..
Toen klikte ook nog eens zéér sterk seksueel.. (Dat is wel lekker hoor, vooral als je eerder in een broer-zus ik-moest-het-huis-uitvluchten-relatie had
)
Tot overmaat van ramp, hadden Pas en ik ook nog het zo-willen-we-het-samen-in-de-toekomst gevoel?
En ja, we droomden van vorige levens en wisten dat we elkaar eerder hadden ontmoet ..
We hebben zelfs over elkaar geschreven, vóór we elkaar kenden..
we hadden allebei een zelfde litteken op ons been...
op dezelfde manier opgelopen.. (in het donker, op het werk, tegen een kis aan die ze daar neer hadden gezet, bij sluiting van het pand)
Mijn oma en zijn opa hadden een favoriet land, Afrika en hadden daar een beeld gekocht, ingevoerd en als erfstukje / herinneringsstukje gekregen (ze staan nu nog bij elkaar)
Mijn dochter heeft precies de drie weerborstels die Pas ook heeft, die we eerder nooit hebben kunnen verklaren.. (Hij is haar spirituele vader)
We kunnen samen geen kinderen krijgen (dus er is géén vleselijk doel
zoals jij het mooi stelt)
Dan NOG...
ONDANKS al deze mooie toevalligheden (Het waren er nog wat meer, maar ik was de tel even kwijt)
Geloof ik dat we met onze nieuwe hersenen een spirituele partner willen..
Met onze reptiele brein lust en voortplanting..
Misschien kan het beiden wel..
@gast en @ Bellefleur:
Ik heb geen behoefte om mijn vleselijke lusten te delen (hahah wat een vies woord hé
) Ik heb sinds Pascal niet omgekeken (Of de behoefte gevoeld) naar een andere man, of vrouw.. Dat had ik met mijn ex wel...
Maar ik zal NOOIT zeggen dat mensen monogaam zijn..
Omdat ik weet, dat wat niet is.. kan nog komen..
Pascal denkt er hetzelfde over..
Ondanks dat we met onze hersenen eerder elkaar trouw hebben beloofd..
Zit het gevoel van trouw er wel....
Ondanks het feit dat we met elkaar bespreken dat monogamie niet bestaat..
Misschien klinkt het wat tegenstrijdig
Maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel?