Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Groene_heks
Groene_heks aug 21 '11
Daar komt de dierenambulance niet voor, dus dan kun je lang wachten ja smile
Nee niet in de boom, zoals NewMoon al aangaf kan hij nog niet vliegen, hij zal zelf zijn moeder gauw genoeg roepen en dan moet ze komen, of pa.
Merels eten insecten, wormpjes, bessen, leg daar desnoods wat van neer, in bessen zit ook vocht.

Nee schuldgevoel is niet nodig, maar daar hebben we al over ge pm'd.
Ik had wat minder bars kunnen doen, dat mag wel gezegd worden.
New Moon
New Moon aug 21 '11
Bedankt allemaal voor jullie reacties smile
(met speciale dank aan Groene Heks! Super dat we samen hierdoor kunnen groeien! :D)

Ik ga vanavond ook even met die vriend overleggen wat ik het beste met de merel kan doen, want het liefst wil ik hem teruggeven aan zijn ouders.

Die merel wordt namelijk best lui, dus ik maak me zorgen offie wel voldoende "training" krijgt als je begrijpt wat ik bedoel.

Ben er ook achtergekomen dat zn ene pootje niet helemaal ok is.
Hij heeft er niet echt pijn van, maar het is wel zwak.
Gelukkig zijn zn vleugels helemaal prima.

Ik kan een hele grote kooi zo ergens gratis vandaan halen, dus waar ie vliegen kan oefenen (vanaf de grond) op een veilige manier.
Eigenlijk heb ik best veel moeite met een kooi, het voelt als opsluiten. Hoe denken jullie hierover?

Momenteel zittie in een redelijk brede kartonnendoos, maar het lijkt wel iets te veel op een hotel/ziekenhuis daar. (voor mijn gevoel)
Heb het een beetje ingericht: met kranten een soort nest, en een klein badje (paar cm) in een steen.

Fruit is inderdaad een goed idee: heb ontdekt dattie onder andere graag aardbeien lust.
Maar het meeste krijgt hij brood. (gedoopt in een btje water)

Ook vraagtie regelmatig om water. Ik begin echt het taaltje van het beest te begrijpen. Als ik hem dan water geef op zo'n moment blijkt hij idd dorst te hebben.

Nou, ben heel benieuwd hoe snel hij aansterkt!
Ideeën zijn uiteraard weer welkom smile

Liefs, New Moon
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '11
Hey New Moon...

smilelief hoor
toch moet je proberen om zo min mogelijk te voeren, uit de blote hand... heb ik net ff voor je gevonden laugh
met een sate prikker (voorzichtig) is een goed werkende manier om toch telkens wat voedsel toe te dienen...
een pipetje of een nooit gebruikt spuitje (zonder naald) kun je daarvoor het beste gebruiken... want drinken is belangrijk...
en elke keer maar een beetje...
Je zegt dat hij lui begint te worden smilesmile
ik moest toe heel hard lachen ( sorry)
ik zie het beeld gewoon voor me...
2 grote mensen-ogen telkens op hem gericht...
Je voert in mijn beleving hele gesprekken met hem tongue
ook vogels slapen, en vooral omdat hij pijn heeft...
word hij extra moe, en heeft de rust het hardste nodig wink
want, een lijfspreuk van mij is: Rust is voor alle kwalen, het beste medicijn!

ff door scrollen tot het stukje over de merel....
http://www.vogelhospitaal.nl/vogelhospitaal.nl%20jonge%20vogels.html

belangrijke link over het voedsel van de jonge vogel!:
http://www.vogelopvangutrecht.nl/content/services/nuhulpnodig.html
(als ze nog heel jong zijn, kunnen ze dit namelijk nog niet verteren!

http://moniquefotografie.web-log.nl/moniques_fotosite/2008/05/mereljong---tur.html
mooie redding ^^

http://vogeltuin.web-log.nl/vogeltuin/2007/07/jonge_merel.html

^^ interresant en van toepassing smile

Nou, New Moon...
Het is waarschijnlijk een hele dag-taak om het beestje in leven te houden...
toch heb ik ff (intensief) gezocht op internet... en daar schrijven ze dat ( mits de jonge, in een tuin op de grond zit)
je het beestje het beste kan laten, in de buurt van de ouders...
Hoe dan ook, blijven de ouders zoeken naar hun kleintje,... om hem eten te geven!
Straks zet je hem terug, en dan zijn zijn vader en moeder vergeten dat hij er ook nog bij hoort shocked
( merels hebben niet zoveel in hun geheugen, waarschijnlijk)
Maargoed... De plaats waar je black beauty hebt gevonden, is dat ver van waar jij bent met de kleine...

groetjes moonflowertje

Ik heb nog steeds een positief gevoel, hoor... btw
niet dat je denkt dat ik je afkraak, ofzow...
on tegendeel... ik probeer je een hart onder de riem te steken wink
groetjes Moonflowertje
New Moon
New Moon aug 21 '11
Dankjewel MoonFlowertje voor de info!

Ik voel me weer hartstikke vrolijk want heb iets productiefs gedaan net, geinspireerd door een goede vriend;

Ik heb mn handen goed gewassen en daarna naar het park gegaan voor (losse) takjes!

Vervolgens heb ik een nestje voor hem gebouwd (inderdaad terwijl ik "in gesprek was" met Blackbeauty) in een kommetje met
- klimop wortels
- klimop blaadjes
- bamboetakjes (sterkste hout wat er bestaat)
- droge bamboebladeren
- droge kastanjebladeren
- een tak van een onbekende boom die ik over het nestje heen heb gelegd voor beschutting

Hier heb ik het beestje ingezet en raad eens;
hij kon zich onmiddelelijk herinneren dat hij een vogel was:
Hij stond op, spreidde zijn vleugels uit en begon wat vladderbewegingen te maken en in zijn nestje rond te waggelen!

Hij slaapt vannacht nog binnen om weer te wennen en verder te rusten.
Morgenochtend zet ik het nestje dan in de stalen dakgoot onder mijn raam. Hier blijft het ook redelijk droog als het regent, omdat ik zo'n klapraam heb.

Diezelfde vriend heeft ook nog heel veel spuitjes van zijn studie voor me die ik goed kan gebruiken voor water en fruitprutje.

Ook ga ik morgen naar de dieren of viswinkel voor gedroogde wormpjes/vliegjes.

Het mooiste van alles is dat onder de dakgoot een koelcel zit, waar vaak veel duiven, kauwtjes, mussen en meeuwen opzitten (vrij harmonieuze sfeer)

Hiernaast is namelijk het balkon van de buurman, die daar 3 keer per dag de stadsvogels voert.
Achter de koelcel zijn bosjes waar merels en musjes nesten bouwen.

Enige grote gevaar zijn katten, maar die komen zelden in de dakgoot.
Gelukkig is het "buurtkattenfestival" nét weer over, dus wordt er ook nietzoveel meer gesneert en gespuisd snachts ;-)

Ik ben redelijk tevreden en heb er wel vertrouwen in.
Ik maak me niet echt zorgen over andere vogels, zoals de meeuwen.
Heb toevallig een opgezette slechtvalk boven mijn raam hangen die eventuele scavengers onder mijn raam weghoudt.
Hij is 100 jaar oud en vond hem toen ik 11 was, in mijn kledingkast. De oude bewoner had hem daar laten liggen, omdat hij dacht dat ik die wel wilde hebben. (inderdaad, bizar!)

Nou mensen, was weer een vreemde maar bijzondere dag.

Slaap lekker!

New Moon
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 22 '11
whaha...

vanavond heb ik moeite met kijken lijkt het wel, alsof mijn ogen in een staar gaan, en op dat moment, tja, logisch natuurlijk... zie ik wazig...

maar ik ben op zo'n moment, niet echt scherp geconcentreerd enzo...
Daarom ga ik zo mijn bed maar ff opzoeken...

groetjes Moonflowertje smile
Groene_heks
Groene_heks aug 22 '11
Gisteravond naar de kermis geweest, waarom wil mijn lieve kleine meisje altijd in die *ikdurfechtniettekijken* attracties ha ha, ik stond me daar te zenuwpezen...
Tatora
Tatora aug 22 '11
groene heks..hhhi
jaaa;.herken dit goed!
sta je daar met bijna het zwet onder je oksles,terwijl je kind aan het juichen is,..
ik kreeg dan altijd beelden van dat er een bout of moer zou loskomen,en dat ik mn kind zou zien vliegen ,
verschrikkelijk! hihihihih
Tatora
Tatora aug 22 '11
uhm..ik bedoelde het zweet..en oksels
nog ni goed wakker denk ik;.
Emuca
Emuca aug 22 '11
Ennnn ik ben weer thuis... Heb alleen geen zin om te werken straks.. want ik heb het knetterwarm.
Groene_heks
Groene_heks aug 22 '11
Origineel bericht van: Tatora
groene heks..hhhi
jaaa;.herken dit goed!
sta je daar met bijna het zwet onder je oksles,terwijl je kind aan het juichen is,..
ik kreeg dan altijd beelden van dat er een bout of moer zou loskomen,en dat ik mn kind zou zien vliegen ,
verschrikkelijk! hihihihih

Yup, ik zag die spillebeentjes hoog boven me zwieren en mijn maag draaide zich om...en inderdaad ik kijk altijd of ik iets kan zien wat misschien niet goed vast zit ha ha.
Groene_heks
Groene_heks aug 22 '11
Wat een heerlijk welkom op mijn werk....
Een douche met ijsklonten was warmer geweest.
Schijnbaar heeft mijn leidingegevende flink geventileerd dat ze me niet vertrouwde (zoveelste keer al), dit was echt helemaal niet leuk..
Ik heb haar never nooit een reden gegeven om mij te wantrouwen, de papieren van de bedrijfsarts en de fysio zijn schijnbaar niet voldoende.
En heeeeeel toevallig krijg ik dan gelijk op mijn eerste werkdag een uitnodiging voor een bilateraal...hoezo toeval..

Maar goed, zij krijgt de gelegenheid om mijn functioneren te bespreken, maar ik ook voor het hare..
Ik hoop dat mijn boosheid voldoende is gezakt zodat ik haar netjes kan vertellen hoe dit allemaal op mij overkomt.
Tatora
Tatora aug 22 '11
het gaat hier onweren!;.bliksem etc..brrr...
ga afsluiten denk ik;...electriciteit in de lucht,ni goed voor mijn pctje denk ik..brrr...
jammer...vind hier mijn soelaas....
tja..
liefs X
Emuca
Emuca aug 23 '11
Ik haat onweer <3
Beschermengel
Beschermengel aug 23 '11

Het onweert hier ook al de hele morgen, pffff en moet zometeen de hond uitlaten...ik ben geen held met dit weer. Ik ben ook een beetje bang van onweer.

Ik voel het ook aan mijn lichaam die electrice ontladingen alsof ik zelf onder stroom sta ..heel licht dan hoor smile...het is en blijft een raar gevoel.
Beschermengel
Beschermengel aug 23 '11

Owww wat een harde knal, heel mijn huis trilde. Ik wacht nog maar even met uitlaten. Arme Bob hij is ook bang van onweer.
Emuca
Emuca aug 23 '11
Oh dat gevoel heb ik ook.. maar alleen in mijn rechterarm.
Beschermengel
Beschermengel aug 23 '11

Ik heb een interessant stukje gevonden smile

http://www.adviesallergie.nl/elect_kracht.html
Tatora
Tatora aug 23 '11
ja..ik voel het zelfs in mijn kies vullingen;.en wordt er onrustig van..hartje.mischien te maken met een vorig leven? want de rest van mijn familie heeft er geen last van..ja ..denk aan de zielige hondjes..die schrikken er zo van ..snif..
Tatora
Tatora aug 24 '11
dacht dus gewoon dat het vandaag Donderdag is..
ahum;.tja..
heb gisteravond de vuil container op straat gezet.
die wordt dus Donderdag opgehaald..
tja..morgen dus!
hmm....
gisteravond zeer "enerverend"....vriend uit balans..
met alle gevolgen vandien;.
de "oude "wereld trekt aan hem;.
ach,ja..
zal een nieuw raam moeten laten zetten in de schuur..
........... ........
enfin;.
vandaar mijn verwarring waarschijnlijk..
de zon schijnt,en straalt alles weg wat niet straalt..
goedemorgen hier allemaal
Liefs X
gast
gast aug 24 '11
Hoe ik me voel: gestressed.
Oorzaak; teveel dingen waar ik geen invloed op heb of iig niet gaan zoals het voor mijn gevoel zou "moeten".
Teveel mensen om me heen die vast zitten in dualiteit, die maar één kant willen accepteren (het positieve) en daardoor juist het negatieve bekrachtigen. Waarom kunnen mensen het zo moeilijk accepteren dat het leven nu eenmaal positief én negatief bevat. Dat alles erom draait hoe je daar mee leert omgaan. Dat je niet alleen maar positief kan hebben zolang je nog in dat dualiteits denken zit. Ik heb er steeds meer moeite mee.....Loslaten maar weer. Maar ook mijn eigen invloed die ik er op wil hebben moet ik los laten en mensen dan maar door schade en schande wijzer laten worden. Ik heb ondertussen wel geleerd dat mensen die het niet in kunnen zien er ook niet voor open staan. Maar toch vind ik dat moeilijk te accepteren omdat ik ook zie dat ze zichzelf zo ontzettend in de weg zitten en ook hun omgeving.
Wanneer kunnen we echt gaan samen-leven i.p.v. afgescheiden in ons eigen wereldje rond dobberen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki