Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Serenity
Serenity aug 18 '11
Prachtig, ik heb zulke lampen ook gezien in art deco stijl... volgens mij hangt er één bij paps en mams thuis!! ^^

Oh Karin-> nlforum.merudi.net-> Merkaba_Heilige_geometrie. wink
Lara
Lara aug 19 '11
Ja, ik ben er weer, en vroeg me zelf maar eens af waarom vandaag. Een geboorte, een nieuwe start en nieuwe mensen leren kennen die op een zelfde golflengte denken, denk ik maar zo ...
Vandaag is dus mijn petekindje geboren , een meisje en ze zorgt ervoor dat ik hier nu ben, dat ik hier een nieuwe start wil maken, maar wat is dat weer raar, zo bladeren van links naar rechts, alles weer willen lezen.
Maar komt goed, kom er wel weer in!!!
Ben gegroeid, heb ik al gehoord, nog niet zo lang geleden, en dan gelukkig niet de lengte in hahah, ben met mijn 45 alweer aan het krimpen toch?
Naja, daar is dit topic voor, even je gedachten over de dag laten gaan ...
Als ik nu niks meer laat horen, ben ik slapen #tot snel

Lieve groet, Lara
niels
niels aug 20 '11
hallo allemaal

ben weer terug maar voor hoelang? Ik weet niet hoe het komt maar de laatste tijd ben ik s'avonds zo mooi dat ik geen zin heb om het internet op te zetten ,niet te verwonderen dat ik moe ben als ik de hele dag met de kindjes van de kinderopvang heb gespeeld laughMaar ik mis jullie allemaal wel laugh

@Karin ,wow wat een prachtig mooie lamp zo een heb ik nog nooit gezien.
@Lara,ik ken jouw niet maar ik kan niet wachten om jouw te leren kennen Lara laugh

Heel veel liefs
Niels
Groene_heks
Groene_heks aug 20 '11
Je bent te mooi? laughwink
Cialara
Cialara aug 20 '11
Gave lamp moet dat zijn Groene Heks winken zal meer doen dan alleen maar licht geven laughlaugh
Tatora
Tatora aug 20 '11
wauw!
dat gaat inderdaad veel meer doen dan alleen maar licht geven!;.wees daar maar zeker van !
wat een super koop zeg!
liefs
niels
niels aug 20 '11
oei en ik zei noch tegen mezelf :Niels schrijf moe in plaats van mooi en ik dacht dat ik moe schreef maar blijkbaar schreef ik dus mooi laughMa me dia wat zou freud hier van zeggen laugh

En wat durf ik te schrijven , ik mooi? in geen 100 jaar laugh

Heel veel liefs
Niels
Tatora
Tatora aug 20 '11
ow ow ..ik lig even krom Niels..
wat een giller!
maakt ni uit toch..je bent mooi moe..en moe mooi;.is allemaal mooi!
ik schrijf soms zo snel dat als ik het later terug lees,het net lijkt of ik dyslectisch ben ...
alles dor elkaar..
dus..wat geeft het
knufffs
Tatora
Tatora aug 21 '11
vannacht een lange/korte nacht geweest.
lang,omdat ik moeilijk kon inslapen,en dus ook kort,vanwege bijna niet slapen.
en nu zit ik maar een beetje te koekeloeren hier..
omdat ja;.ik dus wakker ben.
ook ergens van binnen stiekum hopende dat iemand plots mijn foto had gelezen vannacht..hihih
zodat ik mischien wat meer bevestiging/duidelijkheid mag ontvangen over hoe en wat..("relatie",mijn "ding" doen,nieuwe woning vinden etc)..
maar ja..duh! iedereen slaapt nu natuurlijk,hihihi
dus voila;.
half acht in de ochtend,en ik kruip toch mn bedje maar weer in;.
het is rustig buiten,hoor een haan kraaien,en wat vogeltjes,
goeiemorgen lezers en lezeresjes
veel liefs
X
Groene_heks
Groene_heks aug 21 '11
Slaap lekker Tatora smile

De lamp hangt, ik heb de puntjes geteld en het zijn er toch iets meer dan de originele merkaba, maar hij is mooi smile

Morgen voor het eerst weer aan het werk..blegh..totaal geen zin.
Het bevalt me prima zo lekker keutelen rond het huis samen met de kids.

Vanavond nog wel een rondje kermis, leuk al die lichtjes en geluiden en vooral de wijnstokken, daar ga ik voor.
New Moon
New Moon aug 21 '11
Hoi lieverds smile

Over vogeltjes gesproken:

Gisteren heb ik een jong (puber) mereltje gevonden!
Hij kon nog niet vliegen en zat daar moederziel alleen op de stenen grond om zich heen te kijken.

Omdat er in die buurt tientallen katten wonen, en een vriendin en ik het nestje niet konden vinden, besloten we het vogeltje in een doos te doen.

Op dat moment kwamen papa en mama merel snel aangevlogen en begonnen keihard alarm te slaan; ze waren erg in paniek.
Dit moment was echt hartverscheurend... het vogeltje begon ook keihard te tjilpen en probeerde weg te hoppen onder de bosjes.

We hebben meteen besloten het mereltje toch maar mee te nemen naar mijn huis, anders zou die het niet overleven.

Het is een mannetje en hij maakt het op dit moment heel goed!
Bij mij thuis heb ik hem meteen gedroogde anchovis gevoerd wat ik toevallig in huis had, en daar blijkt hij gek op te zijn.
Ook drinkt hij graag water en brood vinttie ook lekker ^^

Op dit moment issie aan het oefenen met zingen.
Hij is gek op merel- en lijster geluiden die ik op youtube heb gevonden; dan worttie helemaal stil, of hij probeert ook wat mee te fluiten wink

Ik ben zielsgelukkig, want ik wil al tijden zo graag voor iets of iemand zorgen.
Dit helpt mij zelf ook om op tijd te eten en op tijd te slapen, want het vogeltje en ik blijken hetzelfde ritme te hebben.
Als ik even de deur uit ben kan ik niet wachten om naar huis te gaan en voor het vogeltje te zorgen.
Ik praat niet echt tegen hem, zorg dattie niet al te tam wordt.
Hij ziet er gelukkig en gezond uit.

Morgen ga ik naar een vriend om een rattenkooi op te halen, zodat hij later wat meer kan oefenen met vliegen.
Als het goed genoeg gaat, laat ik hem vrij in mijn "achtertuin".
Hier zijn veel musjes, duiven, kauwen, plus mijn buurman voert deze stadsvogels op zn balkon!

Dit heeft gewoon zo moeten zijn smile

Ik moest ook meteen aan jou denken Niels, omdat je laatst ook een paar wilde vogeltjes had.
Heb je misschien nog tips over voedsel, onderdak, inrichting van de kooi?

Alvast bedankt smile

Liefs, New Moon
Groene_heks
Groene_heks aug 21 '11
Sorry NewMoon, ik snap niet dat je dat beestje bij zijn ouders weghaald.
Zo gaat dat in de natuur bij merels, jongen hupsen over de grond en ouders zoeken voedsel.
Je hebt nu een ouderpaartje hun jong weggenomen, en je kan het zo mooi inpakken als je wilt, het is de natuur, daar moet je niet in ingrijpen...dat beestje kan misschien beter overleven dan jij denkt anders zou er geen merel meer rondlopen.

Daarbij, als je wilt voorkomen dat de merel tam wordt zou hij zelfs helemaal geen mensen mogen zien, jij geeft hem nu eten en ondanks dat je niet praat zal hij voortaan mensen wel associeren met voedsel...en dus tam worden.
New Moon
New Moon aug 21 '11
Sorry Groene Heks,
maar de ouders van mijn vriendin zijn biologen, en die zeggen dat dit prima kan.
Merels zijn solitaire beesten en kunnen prima alleen opgroeien.
Ik had een vermoeden waar het nest was (hier vlogen papa en mama merel uit), maar dit was onbereikbaar wegens hoogte en te dichte begroeiing van die boom.

Volgens biologen worden vogels vaak verstoten als je ze weer terugzet in het nest, het is juist de natuur dat ze uit het nest vallen om vervolgens prooi te zijn voor andere beesten (evolutie, het zijn te onvoorzichtige kuikens of te zwakke kuikens)

Het probleem is dat deze vogel nog niet kan vliegen, en dat er veel preditors leven daar op de plek waar hij vandaan komt (vossen, en heel veel katten en roofvogels)
Rondhupsen probeert hij wel, maar ook daar is hij nog helemaal niet goed in (hij is zijn dons net kwijt en heeft misschien nog pas een week volledig verenpakket)

Andere optie was laten liggen, maar dan was ie zeker weten opgegeten. Hij woonde nota bene boven de favoriete slaap en jaag plaats van de boerderij kat die dag en nacht muizen en vogels vangt. (en me diezelfde dag nog heel diep in de ogen had gekeken en met me begon te praten over prooidieren en dattie honger had)
Jonge kuikens laat ik normaal gesproken ook gewoon liggen, maar deze vogel is bijna volwassen, en ik vind het super zonde van zo'n beest om gedood te worden door een boerderijkat, nog zo'n resultaat van menselijk ingrijpen, tamme katten.

Hij is bijna volwassen, oefent met zingen etc en eet goed.
Het is een stadsmerel, die prima in woonwijken kunnen leven (met een hoop kinderen/mensen).
Dit is ook overal op het internet te lezen, dat die vogels vanzelf wild(er) worden. (behalve als je ze vertroeteld als een huisdier en in je bed laat slapen/in je kamer laat rondvliegen.
Ik laat hem optijd vrij, als in als hij kan vliegen, omdat ik inderdaad niet vind dat het mijn bezit is maar tot de natuur behoort (wild dier, geen huisdier)

Diezelfde vriendin heeft trouwens op deze manier 2 jonge lijsters (2 verschillende jaren overgins, dus niet samen) laten opgegroeien (zelfde diertak als merels).
Deze vlogen ook prima weg toen het tijd was, en ze heeft ze zelfs af en toe nog in de tuin gezien. Ze maakten het goed en gedroegen zich natuurlijk.

Ik heb trouwens geen zin om nog meer over ethiek te praten, omdat dat iets heel persoonlijks is en het niet mijn intentie is jouw standpunten daarin aan te tasten/ te veranderen.
Dus ik ga verder niet meer op commentaar wat betreft vogel-ethiek in.
Maar wilde even uitleggen hoe, wat en waarom, zodat je me misschien wat beter begrijpt smile

New Moon
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '11
smilekijk, dat is lief...
zo'n beestje overleeft het anders niet!
is ie gewond, New Moon??
want anders heeft ie gewoon willen mee vliegen met pappa en mamma
merel, en is daardoor ten val gekomen...
Toevallig (wel heel lang geleden) heb ik dit ook wel eens meegemaakt... terug gezet in het nestje...
maar de volgende dag, hipte die weer door de tuin...
hij kon zelf niet omhoog vliegen, dus weer terug gezet...
de ouders van de merel, stoten hem gewoon af!
ongelovelijk toch?
toen hebben we hem telkens gevoerd, en een beschut plekje gemaakt, in de schaduw, waar hij zelf uit kon gaan, als ie wilde...
de moeder merel, die in de coniferen struik woonde, kwam ook telkens wormen brengen...
soms gaf ik brood, aan de moeder merel... op de tuintafel... dan ging ze naar hhet nest met brood... maar ook naar de kleine... om brood te geven...
want de moeder bleef wel haar kleine in de gaten houden!
op de 1 of andere manier, wilde ze hem niet meer in het nestje hebben, maar ze bleef van haar zoon houden smile
(tenminste, dat had ik bedacht destijds)
ook kwam ze hem leren hoe die zelf wormen kon vangen in het gras!
ik voelde heel sterk, het komt wel goed...
Op een dag was ie weg!?
waarschijnlijk (zijn moeder leerde hem ook de vleugels te spreiden)
ik weet niet of ie vliegles gehad heeft, hoor...
ik heb het niet gezien, of bent vergeten shocked
in ieder geval, een paar jaar later... met moederdag, was ik bij mijn moeder op visite, en ze zei: hoor dan! laugh
we hebben weer een merel in de tuin!

het beestje was aan het fluiten, zo mooi!
zo zorgeloos en vrolijk...
een eindje verder, (kon het niet zien) kreeg hij telkens antwoord!
dit maakte mijn hele dag weer goed!

ik was het gewoon bijna vergeten shocked
maar dankzij jou verhaal, New Moon... mag ik er weer ff aan terug denken smile

groetjes Moonflowertje
New Moon
New Moon aug 21 '11
Wat een bijzonder verhaal Moonflowertje,
mooi om te lezen dat bij jou ook herinneringen naar bovenkomen, en geeft mij ook weer inspiratie.

Dit vogeltje "black beauty" heb ik hem genoemd, is een mannetje die op dit moment aan het oefenen is met zingen (de mannetjes zingen natuurlijk het meest)
Toen ik hem vond kon hij niet goed vooruit komen, mede doordat hij nog niet zelfstandig kan eten, en ik vermoed dat hij een beetje beschadigd is bij zijn nek tijdens de val.

Bijzonder vind ik dat het ik onlangs mijn zielevlam heb ontmoet, en zijn totemdier is een Blackbird (merel).
Hij is natuurlijk ook een mannetje, hij schrijft black poetry en zingt ook nog, en houdt van muziek en vrouwtjes merels:P
Ik had heel sterk het gevoel dat het niet echt oké met hem ging in die ochtend, en prompt stuit ik op zijn totemdier, 3 uur later.
Toevallig had hij gister een optreden, waar hij zelf teksten voor schrijft en vervolgens zingt voor publiek.
Het is trouwens een vrij koppig beest, op dezelfde manier als mn zielevlam. tongue

Het voelt goed om indirect iets voor hem te doen, volgens een traditie die heel oud is voor mijn wezen (zo voelt het) smile

Plus, ik vind het bijzonder dat jij me alvast "tipte" over mn zielevlam, moonflowertje, in dat communicatietopic, en dat je vroeger ook voor een merel hebt gezorgd!

Liefs, New Moon
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '11
ow... ik moet ff stiekum terug gaan lezen wat voor tip ik ook alweer schrijf smile

mijn stiefvader zorgde voor die merel... maar ik als kind was heeeeel nieuwsgierig smile

Weet je dat Merels, (misschien nieuwetijds) ook gewoon de melodietjes na fluiten van mobile telefoons, die ze vaker horen?
naja welbekende nokia tune heb ik nog niet gehoord hoor smile
haha

maar wel andere toontjes hoor ik soms smile
groetjes
Groene_heks
Groene_heks aug 21 '11
Vreemde biologen NewMoon..

http://www.vogelopvangutrecht.nl/content/services/nuhulpnodig.html

Het is algemeen bekend dat je mereljongen met rust moet laten.
Hij hoort echt buiten op de grond.
Ik vind het echt heel jammer dat je dit hebt gedaan, leg het de ouders van het beesie maar uit..

Ik heb vroeger ook voor vogels gezorgd, dat waren spreeuwen, maar die waren uit het nest in een spouwmuur gedonderd, ja kijk die hebben hulp nodig, maar de merel die jij hebt gevonden is zoals je zegt bijna volwassen, heeft zijn ouders nog, dan had ik hem niet meegenomen.

Nee sorry Newmoon, ik vind dit echt een ego actie, maar das mijn mening.
New Moon
New Moon aug 21 '11
Hoi Groene Heks,

Bedankt voor je reactie..
heb nu echt door dat ik verkeerd gehandeld heb achteraf, al was het ook grotendeels vanuit goede intenties.

Ik wil nu die vogel zo snel mogelijk weer vrijlaten op de plek waar ik hem gevonden heb.
Daarom ga ik het tot zaterdag aankijken, en laat ik hem dan vrij.

De vogel eet nog niet zelfstandig, en heeft nog wel donsveertjes aan de bovenste helft van zn verendek.

Bovendien wonen die ouders in de "tuin" (heel groot) van die vriendin, die kan desnoods een oogje in het zeil houden denk ik.

Ik heb nu echt een naar gevoel in mijn buik; een schuldgevoel.
Dus, ik ga hem binnenkort al vrijlaten laugh

Heel erg bedankt nogmaals voor je feedback over de natuur, ik had die les echt nodig!

New Moon
Groene_heks
Groene_heks aug 21 '11
Schuldgevoel is niet nodig NewMoon, ik weet dat je dit uit liefde deed.
Wacht niet te lang, zijn ouders zoeken niet lang en dan is hij wel in gevaar.

Maak je geen zorgen, je snapt het nu, je bent een keigoed mens wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 21 '11
New Moon...

Dat schuldgevoel, moet aan de kant...
want je hebt in ieder geval een stukje inzicht gewonnen!

Als je de dieren ambulance had gebeld, had je waarschijnlijk nog staan w88 toch?

wat moet je doen in zo'n soort situatie?

je hebt het in ieder geval niet genegeerd... wat heel veel mensen dus wel zouden doen!
dat betekend dat je in ieder geval je hart op de goede plaats hebt...
Ik zou het beestje, toch proberen een stukje de boom in te zetten, desnoods in een schoenendoos, wel open natuurlijk...

en ook niet weg gaan zonder dat je gezien hebt, dat de moeder hem ook heeft gezien....
zodat ze hem wel kan eten geven, want dat gebeurde bij ons toen ook...
het leek wel of de moeder merel, het er niet mee eens was, als wij hem voerde... zodoende dat we ook brood neerlegde op de tafel buiten winkde moeder verdeelde alles over de in totaal 3 kuikentjes...
misschien zou je er in ieder geval stukjes appel of iets van vocht bij kunnen doen... anders verdroogd ie misschien wink

in ieder geval, komt het wel goed... wink
en misschien zou je die vriend kunnen raadplegen...
die heeft toch ook een mereltje?

heel veel succes toegewenst wink
en sterkte voor het beestje zelf...

groetjes moonflowertje smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie