Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Groene_heks
Groene_heks aug 11 '11
http://www.petervanderhurk.nl/vervolg.htm

Spannend....ik heb mijn vader al opdracht gegeven super zijn best te doen vanavond smile
Groene_heks
Groene_heks aug 11 '11
Origineel bericht van: ~ Miri ~
Origineel bericht van: Groene heks
Komt goed, ik ben wel een klaagbox...ik zal ermee ophouden want ik zeur zelfs tegen mezelf...lol. Das het lastige als je geen klankbord hebt realiseer ik me smile

Nou je hebt het forum toch?

Klaag maar raak dan ben je er ook zo vanaf!!

Hmmzz...nee zo werkt het voor mij niet, ik werd zelfs wakker vanmorgen met de gedachte dat ik echt een zeurkous ben, het was een zwaar jaar, een heel zwaar jaar maar ben niet de enige en wat is zwaar...
Wat ik mis is iemand waartegen ik kan teilen en zeuren en die me dan na een uur of zo vriendelijk verzoekt om niet meer te zeuren maar proberen meer naar het positieve te zoeken, uiteindelijk zal ik dat alleen ook wel doen.
Maar ja zwelgen in zelfmedelijden kan zo verleidelijk zijn, echter trekt je ook mega naar beneden.

Ik heb zoooveel om dankbaar voor te zijn, das veel belangrijker smile
gast
gast aug 11 '11
Speciaal voor Karin:

Daarop zei een vrouw: spreek tot ons over
vreugde en smart.
En hij antwoordde:
Je vreugde is onthulde smart.
En de bron waaruit je lach ontspringt, werd vaak
gevuld met je tranen.
Hoe kan het anders zijn?
Hoe dieper de smart in je wezen kerft, hoe meer
vreugde je kunt bevatten.
Is niet de beker die je wijn bevat dezelfde beker die
in de oven van de pottenbakker werd gebakken?
En is niet de luit die je geest kalmeert hetzelfde hout
dat door mensen werd uitgehold?

Wanneer je blij bent, schouw dan diep in je hart, en
je zult zien dat enkel wat je smart gegeven heeft, ook
vreugde brengt.
Wanneer je verdrietig bent, blik dan opnieuw in je
hart en je zult zien dat je weent om wat je vreugde
schonk.

Sommigen zeggen: 'Vreugde is groter dan smart,'
en anderen: 'Neen, de smart is groter.'
Maar ik zeg je: ze zijn onafscheidelijk.
Zij komen tezamen, en wanneer de een met je
aanzit aan je tafel, moet je bedenken dat de ander
slaapt in je bed.

Voorwaar, als een weegschaal hang je tussen je
smart en je vreugde.
Alleen wanneer je ledig bent, sta je stil en bent in
evenwicht.
Wanneer de schatbewaarder je opneemt om zijn
goud en zilver te wegen, moet je vreugde of smart
rijzen of dalen.

Uit "de Profeet" van Kahlil Gibran
Groene_heks
Groene_heks aug 12 '11
Mooi Sylvia, ik vind Kahlil helemaal te gek.
En hij heeft gelijk! Zonder vreugde geen verdriet en andersom.

Thanks smile

Het was leuk bij Peter van den Hurk, de man heeft enorm veel humor.
Wat ik jammer vond is dat er zo vreselijk veel mensen waren, het was een enorme zaal.
Veel mensen hopen eruit gepikt te worden maar in zo'n menigte is de kans erg klein.
goudsbloem
goudsbloem aug 12 '11
hey groene heks,
wat leuk dat je bij peter van den hurk bent geweest! ik zelf ben er vorig jaar geweest met de kerst ik werd er meteen als eerste uitgepikt hij zij me dat ik iets had met de maand september denk zelf dat dan iets gaat gebeuren...hij zij ook je zult nooit een huisvrouw worden en je houd van kinderen en dat niemand mijn verdriet mag zien en ook nog dat ik ging verhuizen in 2012...
was erg leuk om daar te zijn...
fijne dag nog!

xxx
Serenity
Serenity aug 12 '11
Origineel bericht van: ~ Miri ~
Komt goed, ik ben wel een klaagbox...ik zal ermee ophouden want ik zeur zelfs tegen mezelf...lol. Das het lastige als je geen klankbord hebt realiseer ik me smile

Nou je hebt het forum toch?

Klaag maar raak dan ben je er ook zo vanaf!!

Hmmzz...nee zo werkt het voor mij niet, ik werd zelfs wakker vanmorgen met de gedachte dat ik echt een zeurkous ben, het was een zwaar jaar, een heel zwaar jaar maar ben niet de enige en wat is zwaar...
Wat ik mis is iemand waartegen ik kan teilen en zeuren en die me dan na een uur of zo vriendelijk verzoekt om niet meer te zeuren maar proberen meer naar het positieve te zoeken, uiteindelijk zal ik dat alleen ook wel doen.
Maar ja zwelgen in zelfmedelijden kan zo verleidelijk zijn, echter trekt je ook mega naar beneden.

Ik heb zoooveel om dankbaar voor te zijn, das veel belangrijker smile

Ja maar af en toe mag je toch ook gewoon even medelijden hebben , als je er maar niet in verdrinkt.
En als je dan alles wat je geklaagd hebt ook weer los kan laten en bedenkt dat je er nu op dit moment vrij weinig aan kan doen, dan probeer je weer verder te gaan met waar je lekker aard meebezig was.
Misschien is dat een goed idee, ene als je niemand heb dan kijk je toch in de spiegel!!! Tadaaa dat probleem ook weer opgelost! ^^
Groene_heks
Groene_heks aug 12 '11
Mijn spiegelbeeld zegt niks trug.....:)
Serenity
Serenity aug 12 '11
Maar de gezichtsuitdrukking spreken boekdelen..... tongue
niels
niels aug 12 '11
Hallo iedereen laugh
Ben eindelijk weer terug laugh
Niet dat ik weg ben geweest maar mijn eerste 2 weken in het kinderdagverblijf zitten erop laughVolgende week gaan 0mijn 2 laatste weken in laughOm heel eerlijk te zijn vind ik dit wel het fijnste werk dat ik ooit heb gedaan afgezien van het straffen dan.

Gek eigenlijk dat er zoveel mensen angst hebben over 2012 terwijl het helemaal niet hoeft. Voor mij voelt het als thuiskomen eindelijk weer terug in de energie waarin ik geboren ben laughMaar vergeet niet dat het van een leie dakje gaat gaan. Geloof me er zullen meer als genoeg mensen zich tegen deze energie gaan willen verzetten met alle gevolgen vandien. Dus in 1 week tijd zal de wereld heus niet veranderen,telkens keer met kleine stapjes laughIk weet niet waarom ik dit nu zeg maar ik wou het toch vertellen.

Overigens Karin, een heeeeeeel late maar toch nog een gelukkige verjaardag:D
en New Moon,ik vind het werk waar je je nu mee bezig houdt echt fantastisch ,ik wens je enorm veel liefde,geluk ,licht en succes toe laugh
New Moon
New Moon aug 12 '11
Dankjewel Niels smile

Ben blij je weer te zien op het forum en te horen dat het goed met je gaat.
Heb je verschijning hier best wel gemist smile

Heb net vanalles geregeld op de uni wat betreft hulpverlening.
Ze waren superaardig en hebben me een aantal goeie (studie)tips gegeven, en welke vakken ik juist wel en niet ga volgen komend half jaar smile

Zat in een crisis de afgelopen dagen, mijn moodswings zijn heel erg, dit heeft mede met mijn aard te maken (ik kom uit een totaal andere dimensie). Hierdoor moet ik steeds terugkoppelen/goed verankeren in de aarde, maar mijn wezen vindt de voeding van de aarde niet 100 procent prettig dus dat valt soms niet mee.

Volgens de maya kalender (in mijn agenda) is dit een "rode cyclus" (magnetic bat moon), wat inhoudt dat er een tijdje energie in de lucht hangt die ervoor zorgt dat we goed in ons lijf komen te zitten, en goed verankert in de aarde raken.
Omdat ik hiervoor een manie had (=steeds naar hogere dimensies en de aarde totaal vergeten), werd ik door deze energie als het ware teruggesmeten naar de aarde (geen prettig gevoel, veel verdriet, lichamelijke pijntje ontstonden ook, zoals intense hoofdpijn)

Deze maancyclus duurt tot 21 augustus, dus dit kan energetisch gezien mede jouw pijn ook verklaren, Groene Heks.
- lichamelijke verzorging
- goede voeding
- aan de kleur rood denken (kruinchakra/3e oog dicht of een beetje open)/op een rood kussen zitten/onder een rood kleedje kruipen
- meditatie
zijn voor mij goede oplossingen die op dit moment helpen.

Ik ben nu goed gegrond (alleen al het woord aarde opschrijven helpt voor mij nu al), en voel me ook stukken veiliger voor wat komen gaat (gesteund door de aarde) Voel me ook stukken rustiger nu en lekker in mijn vel. smile

Liefs, New Moon

ps: ik ga vanaf nu voor mezelf de maan cycli in mijn handtekening zetten. De geintresseerden kunnen zich dan ook afstemmen op de kleur energie en de bijbehorende chakra (de kleur van de chakra is gelijk aan de energiekleur) Afstemmen kan naar mijn gevoel alleen al door de naam te lezen van de "soort" maan smile
Groene_heks
Groene_heks aug 13 '11
Dank je wel Niels smile

Die rugpijn komt gewoon van teveel sjouwen New Moon, vorig jaar september lag ik ook al plat met ischias, dus ik kon dit wel verwachten na twee verhuizingen binnen 6 weken.
Al mag ik best wat aan mijn voedingspatroon doen hoor, ik ben veel te licht op het moment.
New Moon
New Moon aug 13 '11
Naar zeg... beterschap in ieder geval! smile
Laat je maar lekker vertroetelen. (ik vind dat zo'n leuk woord he, "vertroetelen")

Liefs
Serenity
Serenity aug 13 '11
Dank je wel Niels smile

Die rugpijn komt gewoon van teveel sjouwen New Moon, vorig jaar september lag ik ook al plat met ischias, dus ik kon dit wel verwachten na twee verhuizingen binnen 6 weken.
Al mag ik best wat aan mijn voedingspatroon doen hoor, ik ben veel te licht op het moment.

Tja je hebt ook wel wat meegemaakt de laatste tijd, erg stressvol n energie vretend geen wonder dat je gewicht of lichaam daaronder te lijden heeft.

Wat jij denk ik nodig heb is gewoon even rust en alle energie van de afgelopen tijd in goede banen te laten verlopen en een plekje te gaan geven, denk ik.
Ook zie ik je op de bank liggen met letterlijk even de voetjes omhoog op de rugleuning terwijl jij ligt, klopt dit?????
Groene_heks
Groene_heks aug 13 '11
Nee niet op de bank, wel op tafel blush...sorry pa smile

Komt goed joh, rust doet al veel
Emuca
Emuca aug 14 '11
Ik heb weer 6 katjes erbij!
Serenity
Serenity aug 14 '11
hoera hoera!!!
Wat leuk, gefeliiii!!
Overgenomen van : http://www.1001gedichten.nl/gedichten/827/katjes/
Katjes

O mijn lieve katjes
o mijn zachte poesjes
Jullie zijn mijn schatjes
Met vleiende snoesjes

Bij ditjes en datjes
Miauwende smoesjes
Met pootjes als watjes
De snorren in kroesjes

Ligt de grond wat natjes
Wat haar op mijn bloesjes
Zie ik jullie platjes
Als spinnende roesjes

Met nagels als latjes
Wachtend bij de broesjes
Om muizen en ratjes
Te slaan tot moesjes
Merel-Marij
Merel-Marij aug 14 '11
Wat een schattig versje..
Gefeliciteerd Emuca met de poesjes.
Groene_heks
Groene_heks aug 15 '11
6? Jeumig das veel smileproficiat!
Ik moet nog drie weken wachten maar Luna wordt al aardig bol smile
Verwen ze maar lekker alle 7.
Emuca
Emuca aug 15 '11
Luna doet het hier prima! laugh

Wie komen er allemaal naar de merudimeet op 10 september?
Serenity
Serenity aug 15 '11
En waar is die meeting?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy