Loading...
nl

Ik noem mezelf geen engelmens

Lena
Lena mrt 17 '09
maar is herkenning dan dat je jezelf een engelmens noemt?
Delen:
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Ik noem mezelf geen engelmens. Voordat ik op deze site terecht kwam, kende ik het begrip niet eens. Ik zou het dus niet weten. Ik weet alleen dat ik dingen kan die ik niet snel kan verklaren.
Lena
Lena mrt 17 '09
smileweet je ik heb nog steeds moeite met de term engelmens
want een mens is geen engel in mijn beleving
een engel is voor mij iemand die alleen maar goed doet,en een mens kan dat eenvoudig niet zelfs niet alle mooie mensen door de eeuwen heen,ook zij ontkwamen niet aan het kwaad,begeerte,jalouzie, hebzucht enz enz
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Inderdaad. Ik zie de 'engelmens' meer als een soort... poortwachter. Iemand die zegmaar bij de grens tussen 3D en 5D staat en dingen door kan geven. Iemand die dingen weet om zo de mensen te helpen.

Mijn uitleggend vermogen neemt weer eens af. xD
Lena
Lena mrt 17 '09
uitleggen is ook niet altijd eenvoudig
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Zeker niet als je uit moet leggen hoe je dingen voelt. Ik kan bijvoorbeeld vele dingen die op de lijst staan, en meer. Maar ik zie mezelf niet als engelmens.
Lena
Lena mrt 17 '09
ok smile
Helma
Helma mrt 18 '09
Ik kan mezelf wel vinden in jullie visie. Ik vind de term engelmens ook wat 'ongelukkig' gekozen, als ik het zeggen mag.
Maar ja, misschien geeft een andere term niet voldoende aan wat het inhoudt. Het maakt mij niet uit hoor laugh
Emuca
Emuca mrt 18 '09
Ja, dat denk ik ook. En misschien omdat je bij de term engelmens een beetje een beeld kan voorstellen. Andere benamingen zouden nogal vaag en onduidelijk zijn. Maar zo kan je vele dingen een andere term geven.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 18 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ja, dat denk ik ook. En misschien omdat je bij de term engelmens een beetje een beeld kan voorstellen. Andere benamingen zouden nogal vaag en onduidelijk zijn. Maar zo kan je vele dingen een andere term geven.


Je hoeft het beesie toch geen naam te geven? Laat het lekker los! Jij bent jij, en ik ben ik. Prima toch zo? smile
Emuca
Emuca mrt 18 '09
Inderdaad. Ik ben ik :3
HeGLiTz
HeGLiTz mei 30 '09
engelmens...blijft een leuke naam.
maar ik denk dat het niet echt de juiste is.
ik bedoel "zij die van boven mens?" klink een beetje raar. winklol.
vooral omdat er hier op de site staat geschreven dat ze zielloos zijn. een engel heeft naar mijn weten een van de meest schitterende zielen van alle wezens. dus dan zouden het vast geen engelen zijn die zijn neergedaald in de gedaante van de mens al geloof ik best da je het wilt geloven als je in de ogen kijkt van z'n klein kindje met ogen die geen spijt nog berouw kennen. nog vreemder is het als ze volwassen zijn en nog steeds geen schuld gevoel kennen. maar dat wil niet zeggen dat ze zielloos zijn of engelen. ze kennen hoogstens geen blaam voor aardse gebeurtenissen omdat ze niet van hier zijn maar van anderen stelsels hogere dimensies waar de aarde nog lang niet in voortbeweegt. dus je zou ze nog beter E.T's kunnen noemen want dat komt meer in de buurt......
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '09
Hoi,

Heb je het hele engelmens verhaal ook gelezen?
http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf
Heidelroos
Heidelroos mei 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik noem mezelf geen engelmens. Voordat ik op deze site terecht kwam, kende ik het begrip niet eens. Ik zou het dus niet weten. Ik weet alleen dat ik dingen kan die ik niet snel kan verklaren.


Jup, die kan ik ook.. maar euhm..
Geen engelemens hierzo wink
Muin
Muin mei 30 '09
Wat maakt het dan nou uit hoe mensen zichzelf willen noemen. Een roos is een roos, ook al noem je een roos een schelp. Wat voor anderen waardevol is, dient gerespecteerd te worden (ook al strookt het niet met jouw eigen concept). Wil je een Engelmens “E.T.” noemen? Ga dan je gang. De waarde wordt heus niet door jouw mening en oordeel gedaald.
admin
admin mei 30 '09
Ik voel wat je ermee wil zeggen, Muin. De waarde zit inderdaad niet in de naam. Maar in wie je bent en wat je ermee doet.


Maar ik kan nu al zeggen,
dat als iemand zegt "he, E.T, kom eens.." dat ik niet eens omkijk.


Liefs,
Bellefleur
Eruan
Eruan mei 30 '09
Ik noem mezelf gewoon Ik en niets anders. Want ook al ben je een engelmens, dan ben je toch gewoon een mens op de wereld, misschien een met een 'missie' maar iedereen heeft een doel. Dus of je nou een engelmens, indigokind, sterrenkind of mens bent je bent er nooit voor niets, dus maakt de naam niet uit...
admin
admin mei 30 '09
Het is vanzelfsprekend, dat je "Ik" zegt, omdat het je aangeleerd is, en iedereen zegt het.
Als je jezelf anders zou definieren , vb als Engelmens, kijkt men inderdaad raar op.
Het is een woord dat nieuw is, en wat nieuw is, is altijd vreemd in het begin.

De info over het engelmenszijn is gelijk aan wie ik ben/hebben me dicht bij mezelf gebracht.
Ik ben dus een Engelmens. En noem mij zo ook. En vanuit een open gesprek zal ik dat ook zeggen. (nog) niet bij de droogisterij, vb laugh
Voor de rest richt mij tot de Bron van dit Alles.

Liefs
Belle(fleur)
.
Cialara
Cialara mei 30 '09
Als je het hele verhaal over de engelmens leest, dan kom je tot de conclusie dat het mensen zijn met een hele oude ziel, die al heel veel heeft meegemaakt. Zoveel dat ze dus ook al gids en engel zijn geweest voor dat ze weer terugkwamen hier...

Dit houdt dus voor mij in dat ze alle levenslessen zouden hebben gehad, maar wat dus eigenlijk helemaal niet inhoud dat zij zonder kwaad of negativiteiten zijn, want ook dat hebben ze in zich! Ik zie het meer als een volleerde ziel, die terugkomt om te helpen anderen ook naar die volgende dimensie of hoe je het ook wilt noemen te brengen. Daarmee zijn zij echter niet beter of slechter of wat dan ook.

Daarnaast denk ik dat bij heel veel engelmensen de wetenschap dat ze dit zijn heel diep verborgen kan liggen, in het onderbewuste; je voelt je dus gewoon mens, alleen denk je soms net even anders dan de meeste anderen in bepaalde situaties, maar door je opvoeding en conditionering hier weet je dat misschien niet. En dan kan het best een shock zijn als iemand je dan opeens herkent als engelmens en jij dat zelf helemaal niet vind, omdat je beeld van een Engel iets is van heiligheid...

Dit alles bij elkaar heeft mij doen inzien dat ik mezelf engelmens mag noemen, maar dat vrijwel niemand het begrijpt, ikzelf ook niet altijd. En inderdaad, je gaat het niet zomaar aan iedereen vertellen. Je moet eraan wennen. Het geeft echter wel een bepaalde rust in de zin dat je niet meer zo hoeft te zoeken naar waarom je soms zo anders bent of denkt, en wat je doel is; dat heb je dan min of meer wel gevonden (althans, dat is bij mij zo, weet niet hoe dat bij de anderen is!)

Ik zeg daarom denk ik sneller dat ik een hele oude ziel heb dan dat ik een engelmens ben, maar voor mij komt dat wel op het zelfde neer.
Richie Richard
Richie Richard mei 30 '09
Ben ik totaal met je eens Jorine. Toen ik om me heen de 'engelmensjes' zag, en dan bedoel ik hier op de forum. Dacht ik altijd dat ik er onmogelijk 1 kon zijn. Want ik voelde me er niet na enzo. Blijkt toch van wel.. Dus ja, het heeft niet echt invloed op mij gehad. Wel, dat ik me nu wat meer verantwoordelijk voel om wat er om mij heen gebeurt, dat ik beter na denk over mijn daden.. But that's it.. Ik weet zelf niet eens wat ik er eigenlijk mee moet, nu dat ik de benaming Engelmens heb..

Ik vind het dus niets speciaals..
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki