Loading...
nl

Harry Potter en andere fantasy boeken

Emuca
Emuca mrt 8 '09
En ik hoop dat mensen over een paar maanden mogen toevoegen:

Emmy van Ruijven - De Schaduwmeester


smile
admin
admin mrt 8 '09
O ja:

De Alchemist - Paulho Coelho.
Emuca
Emuca mrt 8 '09
Ja! Die heb ik ook gelezen, en thuis. Ik wil binnenkort de magiër gaan halen.
admin
admin mrt 8 '09
Die moet ik nog lezen, bedankt voor de tip!
admin
admin mrt 8 '09
Nog een:

De terugkeer van Merlijn, Deepak Chopra.
koenewoen
koenewoen mrt 9 '09
Ik heb de trilogie gelezen van The lord of the rings.
Alsook De hobbit. Dit zijn inderdaad prachtige boeken, evenals de films echt schitterend!

Ik heb eigenlijk nog geen enkel boek gelezen van Harry Potter blush.
Maar ik heb wel alle films gezien, en deze zijn wel prachtig om naar te kijken.
Helma
Helma mrt 9 '09
Gut, ik zat me vanmorgen het volgende te bedenken: zijn fantasieboeken voorbehouden aan mensen die in een fantasiewereld leven? Leven wij te veel buiten deze 3D-wereld? confused
Buitenstaanders, die deze site bezoeken zouden kunnen denken: zie je wel, alles is fantasie bij die mensen... Ik omschrijf het misschien wat krom, maar snappen jullie wat ik bedoel? Is deze aardse en materialistische wereld te 'moeilijk' voor ons?
Rory
Rory mrt 9 '09
Hihi een sisseltong laughDat zegt een vriendin van mij ook altijd... Zelf heb ik alle boeken van die door J.K. Rowling geschreven zijn die maar te maken hebben met Harry Potter... Zowel in het Nederlands als in het Engels laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 9 '09
Origineel bericht van: Hans
Rory en hemelwandelaar, jullie spreken samen zeker sisseltongs.... (Harry Potter)!


Ha, ha! laughVoor jou een vraag, voor ons een weet!

Wat vind je Rory, delen we het, of houden we het lekker tussen ons? wink
Rory
Rory mrt 9 '09
Nou dat ligt eraan hoe ver je er in door gaat... In het begin van HP waren er onwijs veel forums en bij sommige kon je je laten sorteren en net alsof je echt op Zweintein zat. In het begin is het leuk, maar sommige gaan gewoon zover door dat ze het echt geloven.

Net op sommige evenementen zoals Elf Fantasy Fair, meeste gaan dan verkleed en andere doen weer mee aan rollenspelen. Voor mij is het gewoon om er een dagje tussen uit te zijn en van alles te zien.

Ik zie fantasyboeken gewoon om even uit de realiteit te zijn laugh
Helma
Helma mrt 9 '09
Ja, zoals jij het omschrijft, gaat me ook te ver.

Maar, zoals jij het voor jezelf beleeft ervaar ik het ook. Even lekker weg van alles.

In Groot Brittanië wordt/werd er een pretpark gebouwd rondom Harry's verhalen, met een echt zweinstein kasteel: wat zou ik daar graag eens rondlopen!

De gedetailleerde manier van schrijven door J.K. Rowling vind ik zo knap! Je ziet het zowat voor je. Natuurlijk werd ik daaribj beïnvloed door de film, maar toch...

Op youtube staan heel erg veel persiflages op Harry Potter, zo ontzettend lachen... http://www.youtube.com/watch?v=Tx1XIm6q4r4
admin
admin mrt 9 '09
Origineel bericht van: Rory
Zowel in het Nederlands als in het Engels laugh


Ja ik ook. Ik las de boeken al voordat mijn dochter eraan begon. En stond bij de boekhandel als het volgende deel uitkwam, maar niet verkleed als tovernaar midden in de nacht. smile

Ook Lord of the Rings heb ik in beide talen. In het Engels een zeer luxe versie, met de fraaie illustraties van Alan Lee.

En voor beide boekenreeksen geldt: het origineel in het Engels is toch 'lekkerder'. wink
Emuca
Emuca mrt 9 '09
Haha... Ik ga ook vaak verkleed naar dingen als de Elf Fantasy Fair. Heerlijk vind ik dat!

Ook die fora bezoek ik vaak, heb ik zelf ook. wink
Rory
Rory mrt 9 '09
Laten we het lekker tussen ons houden tongue

Ik moet wel een klein geheimpje vertellen, ik was (nog een klein beetje) als de doods voor slangen. Als mensen alleen over praten kreeg ik kippenvel confusedToen ik voor het eerste hoorde dat mijn maandier én innerlijke dier slang waren, was ik echt geschrokken... Hoe kan je bang zijn voor jezelf?! Ook had ik veel dromen over slangen brrr...

Maar nadat ik er meer over gelezen had (niet over slangen, maar over mensen die slang als sterrenbeeld hebben) zag ik wel heel erg mijzelf erin... Ik begon het te accepteren en de dromen werden niet meer zo eng laugh

Daarnaast kwam ik er achter dat de slang ook mijn krachtdier (totemdier) is laugh
Emuca
Emuca mrt 9 '09
Is je angst voor slangen nu verminderd? Of vond je de Geheime Kamer daardoor echt vreselijk om te lezen?
Rory
Rory mrt 9 '09
De geheime kamer vond best eng om te lezen blushvooral het einde met de Basilisk! Maar met de film vond ik de basilisk tegen vallen. Maar dat stukje in Steen der wijzen dat Harry met de slang in de dierentuin praat best eng, het gaf me echt rillingen confusedEn ook dat stukje in de geheime kamer dat harry en draco tegen elkaar duelleren brr...

Inmiddels is het wel een stukje minder, ondertussen ben ik al eens naar de dierentuin geweest om naar slangen te kijken. Ik ben toch samen met twee vriendinnen geweest, maar ik was eigenlijk best gefasineerd door ze. Het was eng, maar toch niet... Vorig jaar heb ik ook een slang aangeraakt, heel snel hihi. Het was een raar gevoel, niet warm of koud, het voelde net als rubber...

Dromen zijn ook stukken minder geworden, net alsof ik het geaccepteerd heb. Soms als ik heel boos ben, krijg ik ineens een beeld voor me van een hele kwade slang, maar dat geeft dus in feite een weerspieling van mijzelf.

Het heeft zo ook zijn voordelen, zo heb ik geleerd dat slangmensen zichzelf voortdurend ontwikkelen, net als dat slangen hun oude huid af gooien. En dat slangmensen kennis als waren op vreten, omdat slangen flexibele kaken hebben. En zo zijn er nog meerdere dingen laugh
admin
admin mrt 9 '09
Niet echt fantasy, maar ik was erg onder de indruk van De Kabbalist van Geert Kimpen.
Helma
Helma mrt 9 '09
Nou moe, dezelfde schrijver als waar Gast het net elders over had...
gast
gast mrt 9 '09
Geert heeft een nieuw boek over Newton. Helaas niet hier te krijgen dus moet ik die in Nederland bestellen. De kabbalist is een heel goed boek met een onderliggende betekenis. Niet iedereen zal die eruit halen maar ookal zie je die niet dan nog is het een mooi boek.
admin
admin mrt 9 '09
Juist die onderliggende betekenis. Toch wel makkelijk te vinden. Geweldig boek! Zelden zo fanatiek zitten lezen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki