Loading...
nl

Mijn handen voelen niet als de mijne

Emuca
Emuca mrt 26 '09
Zelf lijkt mij een een-op-een cursus ook veel fijner. Zelf heb ik vaak dat als je in een groep iets moet doen, je veel zenuwachtiger bent door de mensen om je heen. Kan aan mij liggen hoor, maar zo voel ik het tenminste wel.
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
ze doet elke maand één info sessie. Voor maximaal 4 personen. Dus zoiezo zijn dat al kleine groepen. Er start een opleiding op zaterdag 4 april, maar ik kan niet deelnemen, ik moet werken. frownMisschien kan ik nog kijken om eventueel met een collega te wisselen.

Ik had inderdaad alle aandacht, 4 volle uren, het was ook een hele lieve dame. Het klikte vrijwel direct.
Ik heb gisteren eigenlijk al de oorsprong van Reiki geleerd.
Het is een ongelooflijk interresant iets.
admin
admin mrt 26 '09
Origineel bericht van: koenewoen
Ik had inderdaad alle aandacht, 4 volle uren, het was ook een hele lieve dame. Het klikte vrijwel direct.


Dat is heel belangrijk Koen, dat klikken tussen jou en je master.
Je moet daar een goed en vertrouwd gevoel bij hebben.
De timing komt als het bij je past....
Emuca
Emuca mrt 26 '09
4 uur, da's lekker lang, heb je ook voldoende tijd om zelf alle vragen te stellen die je maar hebt. smileFijn dat er een klik was.
admin
admin mrt 26 '09
Mijn reiki 1 inwijding was twee dagen. van elk 6 uur. Individueel.
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Dat lijkt me veel fijner dan een groepscursus waar ik over gelezen heb. Dan heb ik al vrij snel het idee dat je niet de volle aandacht krijgt, en misschien niet alles helemaal goed oppakt.
admin
admin mrt 26 '09
En het gaat niet alleen om de persoonlijke aandacht.
De reiki inwijding maakt veel los. Er kunnen emoties zijn die jarenlang zijn onderdrukt. Door de reiki komen deze naar boven. Het is dan fijn om die emoties vrij te kunnen uiten en los te laten komen. Zo kan je iets bespreken en verwerken zonder rekening te hoeven houden met andere cursisten.
Ik ben reiki-master, maar heb zelf nog geen mensen ingewijd. Als ik het zou doen, dan zou ik het alleen op individuele basis doen, en niet in groepen.
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Dat snap ik best wel. Sommige mensen vinden het vreselijk als andere mensen zien dat ze huilen. Als je dan met mensen zit die je echt helemaal niet kent, onderdruk je het alleen maar meer. En een-op-een met iemand waar je al wel een klik mee hebt is het waarschijnlijk veel makkelijker om de boel te laten stromen.
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Ja ik heb veel vragen kunnen stellen hoor Emmy.

Ze heeft mij gewoon ontvangen in haar living, en daar gaat ook gewoon de opleiding door. De inwijding zijn dan in haar Reiki kamer. Dus dit zorgt wel voor een aangename sfeer.


Zij zegt dat er wel veel meer energie is, als je in een groepje werkt. Zelf zou ik natuurlijk ook liever individueel les krijgen, maar als het in een klein groepje is, is dit nog te zien natuurlijk.

Ze heeft me dit ook gezegd dat er veel energie van vroeger kan loskomen. En dat het inderdaad allemaal heel emotioneel kan worden. Bij de één is het heel emotioneel zegt ze, en bij de ander is er bijna geen gevoel.

Ook organiseerd zij oefenavonden, om ervaringen uit te wisselen, en natuurlijk te kijken of je goed toepast. Dit vindt ik eigenlijk ook wel interresant!
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Dit is haar website:

http://www.usuireiki.be/
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Oefenavonden zijn wel goed gevonden, ik kan me best wel voorstellen dat je eens terug wil komen om te vragen of je het uiteindelijk wel goed doet.
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Het kost geloof ik maar €10, maar je krijgt ook nog drank en koekjes!
Hopelijk is er dan wel wat meer volk, want anders kun je natuurlijk niet veel oefenen hé.
Cialara
Cialara mrt 26 '09
Hoi hier ben ik weer even. Er komt inderdaad nogal wat los bij zo'n inwijding! Zakdoekjes zijn dan wel handig... Ik vind mijn reiki-master erg aardig en vind het fijn dat ze de tijd neemt en al mijn vragen probeert te beantwoorden. Vanavond heb ik voor het eerst zelf een behandeling aan haar gegeven (om zodoende te oefenen) en ik voelde het al direct "stromen", maar op een ietwat andere manier dan ik hiervoor had beschreven; meer vauit m'n hele hand dan via m'n vingertoppen zoals eerst.
Lichamelijk voel ik zelf ook wel wat veranderingen; opeens minder "lekkere trek", rustiger/kalmer, en omdat je allerlei oefeningen in je hoofd hebt die je wil uitproberen ook wel een soort van opgewonden. Nadat ik de behandeling aan haar heb gegeven voel ik me opeens heel erg lekker; een soort van opgefrist, en dat terwijl ik me na een aanraking via mijn oude "methode" meestal moe voelde. Dat vind ik wel heel erg fijn! En ik denk dat dat ook heel erg belangrijk is; dat je je eigen energie behoud en zelfs aanvult door Reiki door te geven.
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Dat klinkt mooi. Wat fijn dat je zo goed voelt na zo'n behandeling. smile
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Ja dat is het mooie van Reiki, de energie stroomt door jou, en zelf wordt je dan ook helemaal terug opgeladen.
Mag ik vragen welke emoties je dan wel voelde?
Cialara
Cialara mrt 26 '09
hmmmm... ik ben niet altijd zo open hoor, maar ik zal m'n best doen.
Het waren bij mij vooral emoties die te maken hebben met bijvoorbeeld het opvoeden van m'n kinderen en de fouten die ik daar bij heb gemaakt en waar ik soms nog wel eens mee zit. Een andere emotie was zeg maar een item uit m'n jeugd en iets waar ik nog wel eens ongewild mee "bots" met mijn eigen ouders, zonder dit te willen. Je dan opeens weer kind voelen terwijl je volwassen bent en je eigen weg wil gaan zeg maar. Dat soort emoties. Die kunnen best diep weggestopt zitten hoor!
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Ja, dat begrijp ik best. Moet best heftig zijn, die emoties opeens weer tegen komen.
Cialara
Cialara mrt 26 '09
Ja, dat is het wel, maar ook wel goed om ze een keer te uiten, al is het met tranen op je wangen. Het lucht wel op zeg maar en je kunt het daarna ook beter relatieveren als het weer eens gebeurt; je wordt er milder van naar je zelf en de ander toe. En dat is op zich heel erg goed; liefdevol.
koenewoen
koenewoen mrt 27 '09
Wat vreemd eigenlijk!
Je moet waarschijnlijk eerst die emoties verwerken of loslaten voordat je de energiestroom optimaal kunt ervaren denk ik.

Als je erdoor milder van wordt en liefdevoller is het natuurlijk allemaal vrij positief hé.

Wanneer is je volgende les?
admin
admin mrt 27 '09
Heel mooi Jorine, En heel herkenbaar. Ik heb zelf geen tranen laten stromen bij de inwijding, maar van binnen is het een flinke aardbeving, die nog een lange nawerking had. Het heeft me enorm geholpen om het verleden verder te verwerken en onopgeloste zaakjes een plekje te geven.
En ook de energiestroming klopt: eerst lijken alleen de vingertoppen energie te geven, later meer het midden, nu loopt de energie vanuit de hele hand, zelfs de duim doet helemaal mee.

je zal de komende (beroemde) 21 dagen nog wel meer merken. En dan ben je een heel ander persoon, die meer in het nu leeft. Een verademing.
De Reiki 2 inwijding werkt ook zo sterk op jezelf, maar dan op andere vlakken. Meer mentaal.

Reiki is een reiniging en energieproces die je weer in je kracht zet. Daarom is het zo fijn.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki