Loading...
nl

Mijn handen voelen niet als de mijne

Cialara
Cialara mrt 21 '09
Als ik het zo lees is zowel reiki als magnetiseren dus een soort van healings-energie die via de handen gaat.. lees ik het zo goed? Alleen de bron die je daarbij gebruikt is dus ofwel je eigen energie ofwel de energie "van boven"?
admin
admin mrt 21 '09
Ja, dat klopt. Met de handen op of vlakbij het lichaam, maar verschillende bronnen.

Reiki kan (na reiki 2 inwijding) ook op afstand gegeven worden. Ik heb echter gemerkt dat alle mensen met reiki 1 ook afstandsbehandelingen kunnen doen, bijv. via een foto, of en naam op een stukje papier.

Daarnaast is er nog Reconnective Healing (RH). Dan bouw je een spanningsveld op tussen je handen en daarmee behandel je een persoon die bij je is. En ook RH kan je weer toepassen op mensen die ver weg wonen.

Zelf doe ik als reiki master alle soorten reiki aangevuld met RH en ook nog Alfa energie (Silva Mind Control)
koenewoen
koenewoen mrt 21 '09
klinkt heel boeiend allemaal. Toch bizar dat je met je handen mensen kan helpen. Als je een Reiki behandeling doet moet dit waarschijnlijk toch een heerlijk gevoel geven.
Vindt dit werkelijk een zeer mooie gave!
Cialara
Cialara mrt 22 '09
Ja ik vind het ook heel erg mooi. Het voelt ook heel fijn als je het doet! Wel heb ik gemerkt dat degene bij wie je het doet het ook wel moet willen, anders "stroomt" er niets.

Ik heb ook gelezen dat je reiki op afstand kunt doen, al kan ik me daar nu nog niets bij voorstellen... moet de ontvanger dan weten wanneer je dat doet? En er zijn toestemming voor geven?

Nou in ieder geval, morgen avond eerste cursus avond van de 4. Ik heb er helemaal zin in.
admin
admin mrt 22 '09
Bij een afstandsbehandeling moet je dat afspreken met de ontvanger. Die moet toestemming geven. Dat is een soort van protocol in reiki. Je mag niet zomaar aan de slag gaan.

Soms kan het niet anders, zoals iemand die opeens erg ziek is. Dan is er geen gelegenheid om toestemming te vragen. Je kan het dan gewoon proberen. Is er dan een soort weerstand, dan mag het niet. Is er geen weerstand, geef dan reiki.

De afstandsbehandeling kan je dus geven. De ontvanger kan het beter voelen als die op de afgesproken tijd echt even rust neemt. Even zitten of liggen, TV uit. Dan kan het heel sterk voelbaar zijn, net alsof er echt contact is.
Cialara
Cialara mrt 22 '09
Dit stukje blijf ik toch heel bijzonder vinden hoor! Wel mooi, maar heel bijzonder...
admin
admin mrt 22 '09
Reiki is echt prachtig. Zou eigenlijk op school gegeven moeten worden aan alle kinderen. smile
Emuca
Emuca mrt 22 '09
Inderdaad.

Ik begin echt het idee te krijgen dat ik het moet doen. Naast dat het heel handig is, zal het me denk ik ook goed doen. Ik geef iets teveel energie weg dan nu zou moeten... Helaas.
koenewoen
koenewoen mrt 22 '09
Quote:
Ik geef iets teveel energie weg dan nu zou moeten...


Hoe bedoel je Emmy, waaraan geef je dan je energie.
Emuca
Emuca mrt 22 '09
Aan de mensen om me heen. om ze te helpen, of ze nemen het zelf.
koenewoen
koenewoen mrt 23 '09
Aanstaande woensdag, heb ik een afspraak gemaakt om eens kennis te maken met Reiki. Het is een soort info-avond. Waar ze me ook een kleine behandeling gaan geven, en om te kijken of ik er al dan niet aanleg voor heb!
Ben wel benieuwd!
Helma
Helma mrt 23 '09
Wat mooi, Koen, dat die mogelijkheid geboden wordt! Zouden ze overal moeten doen, en niet gelijk overgaan tot de inwijding, want het is niet goedkoop. Ben benieuwd naar je ervaring.
koenewoen
koenewoen mrt 23 '09
Ja het is inderdaad niet goedkoop, vandaar dat ze waarschijnlijk ook eerst een info-avond doen. Ik ben ook wel benieuwd naar die ervaring. Ik kijk er al naar uit.
donderdag zal ik mijn ervaring hier zeker delen.
Emuca
Emuca mrt 23 '09
Oeh! Dat klinkt zeker interessant! Een infoavond lijkt mij ook heel leuk. smile
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Ik ben net terug van die Reiki info avond.
Het heeft me heel goed gedaan.
Ik was namelijk de enige aanwezige.
Ik heb een uitgebreide uitleg gekregen.
Van het onstaan van Reiki, tot een behandeling.
Zeer boeiend! Doordat ik alléén was heb ik een behandeling gekregen van 45 minuten. Ze vertelde mij dat ik heel veel energie naar binnentrok, zijzelf ervaarde het meeste energie aan mijn knieën, ikzelf aan mijn voeten.
En dit allemaal voor de prijs van €0.00!!

Bij deze weet ik dus dat ik zeker opensta voor het werken met Reiki.
Ik zal dan ook spoedig een cursus volgen.
Beschermengel
Beschermengel mrt 26 '09


Wel fijn voor jou dat je de enige was, maar wel sneu voor haar...en wat aardig dat je niets hoefde te betalen!

Ja het is echt de moeite waard, ik zelf heb er maar 2 gedaan, ik zou wel verder...nou ja misschien in de toekomst!
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Inderdaad best wel sneu, vooral als je best wel op een redelijk opkomst wacht. Maar je krijgt dan wel lekker al je aandacht. smile
Cialara
Cialara mrt 26 '09
Koenewoen,
Soms moeten dingen zo gebeuren denk ik. Jij had behoefte aan uitleg en informatie en nu heb je heerlijk al die aandacht voor jezelf gekregen. Heerlijk is dat.

Ikzelf ben nu met de inwijding bezig; heb 2 dagdelen gehad en er volgen er nu nog 2. Ik vind het erg fijn; je leert wat Reiki is, en hoe we "energetisch" in elkaar zitten. Hoeveel lagen energie we om ons heen hebben in onze aura's en hoe wij energie gebruiken. Heel fascinerend! Ook het zelf werken met energie dmv meditatie en oefeningen met gronden enzo zijn erg prettig.
Vanavond gaan we beginnen met de uitleg en het oefenen van de handposities. Ik voel me er helemaal prima bij.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik privé-les heb, en dat ik dat ook erg fijn vind; je kunt dan echt jezelf zijn...
admin
admin mrt 26 '09
Ik heb mijn reiki-inwijdingen gehad in 1-op-1 sessies.
Het voordeel hiervan is erg groot.
Tussen reiki master en leerling ontstaat een zekere vertrouwensband. Door de persoonlijke cursus en inwijding kan je alles wat je erbij ervaart bespreken met elkaar. Zo haal je maximaal profijt uit de reiki. Er komt nogal wat los. Ook dingen uit het verleden. Het is dan goed als de docent daarin je persoonlijk kan begeleiden. Die begeiding start normaal ruim voor de cursus en is in na de cursus in principe voor de rest van je leven.
admin
admin mrt 26 '09
Origineel bericht van: Jorine
Ook het zelf werken met energie dmv meditatie en oefeningen met gronden enzo zijn erg prettig.


Kijk, dat gronden. Goed dat je het even noemt, Jorine.

Dat gronden is heel essentieel, en ik weet dat dit in veel reiki inwijdingen (te) weinig aan bod komt.
Van alle rituelen rondom reiki behandelingen is dit het enige wat ik daadwerkelijk elke keer toepas.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki