Roken en spiritualiteit, gaat voor mij niet samen!
zijn tegenstrijdig aan elkaar.
Dat is omdat?
Ik rook nu al fors bij elkaar 3 jaar. Bijna 4 overigens.
Ergens in het midden van mijn 12e jaar begonnen met roken, ik schaam me er niet voor, maar trots ben ik ook niet. Overigens zie ik niet echt het probleem. Ja het is schadelijk, maar wat niet? Ik bedoel als je te veel water drink kan je ook dood gaan.
Het is duur ik weet het. Maar ik vind het eigenlijk niet nodig om te stoppen. Ergens vind ik het fijn, dat ik rustig kan zitten en rustig kan roken. Als je het mij vraagt is het best wel rust gevent.
Ook al ben ik nu bijna 4 jaar bij elkaar aan het roken. Ben ik 1 keer gestopt. Vandaar bij elkaar.
Dit was 1 simpele reden, me ex toen die tijd.
Ik rookte nog. Zij vond het vies, maar vond het niet erg. Wel stond er tegen over dat ik na een sigaret een half uur zonder een kusje moest doen >.<. Ik twijfelde geen moment en ik stopte meteen.
Maar dat wilt niet zeggen dat je niet meer verslaafd bent.
Ik bedoel ik heb toen meer dan 7 maanden zonder gedaan. En nog steeds had ik de drang om weer te roken.
Eerste maand ging redelijk. Tweede maand werd lastig. Derde maand ging weer goed. En toen brak december aan. Gewoonte: Speciaal een pak sigaretten kopen voor oud/nieuwjaarsdag. Zijn super handige aansteek lonten als je het mij vraagt. En ik wou het als smoes gebruiken. Maarja, toen plots vond ze het wel erg. Omdat ik al zo 'ver' was.
Naja, 28 februari, begon ik weer met roken. Omdat ik wist dat het uit zou gaan. (zij toen overigens niet)
Er was namelijk geen reden meer om het niet te doen. En die heb ik nu nog steeds niet. Wilt de volgende vriendin weer dat ik stop. Geen probleem, ik doe het. Maar de tijd hoelang ik stop hangt af aan de tijd dat ik dan samen ben.
Ook heb ik dus een vraag teken op wat bellefleur zegt.
Waarom zou het niet samen gaan? Ik rook vollop, 2 a 3 pakken shag per week. En ik heb totaal geen last van remmingen in de spiritualiteit.