Loading...
nl

Roken: pfffffffffff!

Helma
Helma mrt 12 '10
Tja... ik vind 90 kilo er ongezond uitzien, en ik vind het bovendien niet bij mij passen...

Dat goed in mijn velletje lukt ff niet. Vanochtend spiraaltje gekregen en ben nu goed ziek van de buikpijn. Werd ook verteld dat het 24 uur kan voelen als hevige menstratiekramp (en zelfs als lichte weeën)...
Wat een gedoe.

Maarrrrr... morgen om 12.30 uur ben ik een week rookvrij!

coolHoe cool is dat!
Beschermengel
Beschermengel mrt 13 '10

Echt goed van je Helma! ....van mij een bloemetje, de pijn is natuurlijk minder leuk maar ook daar komt een oplossing voor... smile
admin
admin mrt 13 '10
Kanjer!
admin
admin mrt 13 '10
proficiat!!!!!!!!
gast
gast mrt 13 '10
Wat een grappig plaatje Belle. Het gat waar de vlinders uit komen is precies waar ik nu ben laugh
gast
gast mrt 13 '10
Helma helemaal super. Volhouden hè smile
Helma
Helma mrt 13 '10
Wauw! Wat lief, van jullie allemaal!
Het was dus vanmdidag een week geleden: en ik was in de Brabanthallen, op een hobbybeurs en dacht er nauwelijks aan. Nu ben ik thuis, mijn moeder is weer naar huis, en ik heb me toch een zin in een peuk! Belachelijk! Ik ben bijna geneigd om in de auto te springen om ze te halen. Stom zeg. En dat terwijl ik zo'n leuke dag had!

Ik heb iets absurds gezien vandaag: een enorme grote hal, wat alleen maar volstond met kraampjes over scrapbooking en 3d zooi maken van papier! Echt absurd! En zo verschrikkelijk druk, dat is niet te geloven! De andere hal stond vol met allerlei andere hobbies, eigenlijk veel leuker om te kijken (sieraden maken etc.) , maar kaarsen maken heb ik niet gezien.

We liepen tegen vieren richting auto, en toen komen we nog langs een hal waar ze een boekenbeurs hadden: entree gratis, we lopen naar binnen en: één en al rijen met nieuwe, sterk afgeprijsde boeken! Het leukste van de hele dag! Twee delen bijgekocht van Harry Potter, hardcover, voor nog geen 10 euro stuks, echt zo super! En het oude voorleesboek van de kids, wat aan flarden is, heb ik voor allebei nieuwe gekocht: een handboekje voor de moderne heks, een enorme kaart van de wereld, enz. enz.

Echt heerlijk thuiskomen, dit! Maar wel jammer dat ik dat bekroond wil zien met één sigaretje!(maar niet gedaan)
Ik vrees dat ik het boek maar weer moet pakken.
heb vandaag nog wel vier aspirines gehad voor de buikpijn van het spiraaltje, maar het was een toffe dag, vooral ook voor mijn moeder. Kon ze haar spiksplinternieuwe auto eens even inrijden. Wat een pokke eind!
Mijn oogjes vallen dicht: doei lieve allemaal!
Helma
Helma mrt 19 '10
Dertien dagen zonder: af en toe heb ik een vreugdesprongetje in mijn lijf, want ik geloof werkelijk dat het gelukt is! Het zou belachelijk zijn als ik nu op zou geven. De tijden dat ik er niet meer aan denk worden steeds langer.
Ik kreeg wel op mijn kop van Sandra, mijn dochter: ik pakte iets te makkelijk de rode wijn tijdens het koken, en de maaltijd kwam dan niet af (ik ben na één glas al teut): ik kreeg flink op mijn nummer van haar, dus daar schrok ik wel van.

Ik ga nu kijken voor een spiksplinternieuwe fiets, te betalen door het spaarplan van mijn werk: ik wil graag zo'n fiets met een rieten mand voorop! Helemaal geweldig lijkt me dat.
Heidelroos
Heidelroos mrt 19 '10
Héérlijk rode wijn bij het koken en eten hoor!!!

Ik doe het al 13 jaar en beperk de alcohol nog stééds tot één á twee glaasjes maximaal.. wink
Zo slecht is het niet zegt men..
Bij mij is de verslaving een feit.. wink
Zolang het niet meer wordt en men zo nu en dag ook een aantal daagjes zonder kan wink

Je leeft NU.. en niet morgen hoor..
geniet maar lekker van je rookvrije teutmomenten...
Héérlijk toch?

Waarom heb ik toch steeds het gevoel bij je dat je meer dingen voor anderen dan voor jezelf doet?

Durf te ademen man wink
Helma
Helma mrt 20 '10
Heidelroos,

je berichtje moest even neerdalen, zal ik maar zeggen.

En bij mij is het een feit dat de kids veel bepalen, en dat ik me soms door hen laat zeggen wat wel of niet oke is.
En het is niet om een punt te maken, maar vanmiddag wil ik - na twee dagen zonder - een glaasje pakken. Es kijken wat mijn dochter zeggen zal.

Maar, volgens mij ben ik nog niet verslaafd hoor! Ik heb meer moeite met snoepen (of ja, ik heb geen moeite met snoep, maar wel om er nu af te blijven, als vervanger van roken, jammer dan)

Je laatste zin moet ik eerst nog 148 keer lezen voordat ik weet wat ik erop zeggen kan....
Heidelroos
Heidelroos mrt 20 '10
Zijn de 148 keer al om ??!! laugh
Helma
Helma mrt 22 '10
laughJa Heidelroos, ik doe dat. Eigenlijk wel altijd in dienst van de ander. Lastig, als het erin gebakken zit. Maar wel noodzakelijk om aan te pakken...
admin
admin mrt 22 '10
Dat je ziet dat je dat doet is al heel wat Helma smile
Er is niet mis mee om er voor anderen te zijn, maar dat kun je pas echt als je er ook voor jezelf kan zijn.

Ik heb heel lang gedacht dat als ik mijzelf maar wegcijferde voor anderen dat dat me een beter mens zou maken.
Geloof me, op een gegeven moment ga je vet onderuit, ik heb er zeker vier jaar over gedaan om weer overeind te krabbelen en ben er nog mee bezig.
Nu ik steeds beter voor mezelf zorg kan ik ook veel oprechter en eerlijker een ander helpen.
Immers hoe kan ik iemand helpen als ik mezelf niet eens kan helpen?
De musical is een voorbeeldje, dat had ik een drie jaar geleden niet gedaan, te weinig tijd, de kids.
Nu weet ik dat ik ook eens tijd voor mezelf moet maken en doen wat ík leuk vind en ik geniet met volle teugen.
Ik heb mezelf veel tekort gedaan en ben heel blij dat dat kwartje is gevallen al was het dan wat later, niet sippen om wat is geweest, maar genieten van wat is!
Dat doe ik nu.
Helma
Helma mrt 23 '10
Ja, dat klopt! Zolang er geen tijd is voor mezelf wordt mijn leven saai...
Zo gaat mijn jongste steeds minder vaak naar haar vader, terwijl ik eigenlijk best graag weer eens uit wil, in die zin van niet enorm doorzakken, maar gewoon op zaterdagavond ergens wat drinken, het liefst met life-muziek.

Maar dat lukt nu gewoon niet. Als iemand dan voorstelt om het zus of zo te doen (schoonzoon), dan lijkt me dat maar niks, want dan past er iemand op mijn dochter, terwijl ik de 'beest uithang', pffff. Het lijkt wel of dat alleen maar mag als ze bij hun vader zijn. Belachelijk eigenlijk.

Iemand vroeg mij trouwens of ik een vriendje had, omdat dit topic zo begint. En inderdaad, dit topic begon in 2008, toen deed ik ook een stoppoging. Nu is het veel makkelijker laugh
Maar nee, ik heb geen vriendje dus, even voor de duidelijkheid.

Ik had dus beter een nieuw topic kunnen starten, maar ach, ik ben al zoveel nieuwe topics begonnen hier grinen tien topics over roken is nou ook weer niet neudig.

Wel leuk he, dingen doen die je leuk vindt! moeten we vooral mee doorgaan!
Precious1
Precious1 mrt 28 '10
Hey Helma, ik was ook op die boekenbeurs!!!
Grappig!
Ik heb maar liefst 9 boeken gekocht!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 28 '10
Origineel bericht van: Karin
Geloof me, op een gegeven moment ga je vet onderuit, ik heb er zeker vier jaar over gedaan om weer overeind te krabbelen en ben er nog mee bezig.
Nu ik steeds beter voor mezelf zorg kan ik ook veel oprechter en eerlijker een ander helpen.
Immers hoe kan ik iemand helpen als ik mezelf niet eens kan helpen?


Helma en Karin, als het mag, want erg off topic, maar wat hier staat is iets waar ik mee worstel. Hoe pak je zoiets aan?
Ben op het punt gekomen dat ik het mezelf zie doen... Op sommige punten heb ik mezelf meer bereikt, maar blijkbaar niet alles.

Wat ik bedoel, is mn het rekening houden met anderen, en dus te weinig met mezelf.
Helma
Helma mrt 28 '10
Nou moe! Wat lachen zeg! Misschien zijn we elkaar wel gepasseerd, zonder elkaar te 'herkennen', lol...

Welke boeken had jij, als ik zo vrij mag zijn?

Die van mij:

* 2x 365 kabouterverhaaltjes voor het slapengaan (dit was het favo voorleesboek vroeger van mijn dochters, en heb ze allebei een spiksplinternieuw exemplaar gegeven)
* het boek met alle antwoorden
* handboek voor de moderne heks
* Harry Potter en de orde van de fenix
* Harry Potter en de halfbloedprins
* een geplastificeerde wereldkaart
* kadolint (dat kom ik altijd tekort)

Nou ja, dat was hem wel, je hebt gewonnen! grin
Ik vond het een geweldige boekenbeurs en wij kwamen tijd tekort, omdat we die hal veel te laat ontdekten! Als ze in Zwolle zijn wil ik daar absoluut weer heen!!!
Helma
Helma mrt 28 '10
Toevallig, het topic lag al even 'stil', en plots gebeurt er weer wat.
Lieve Hemelwandelaar, het is niet iets dat je zomaar verandert. Jarenlang deed je het immers zoals je dacht dat het goed was!
Vooral het goede wensen voor anderen, houden van die ander, het 'pleasen' van die ander: dát was hetgene waar we voor stonden, we hadden het bordje 'Leger des heils' op ons voorhoofd, en het gekke was, de mensen wisten mij althans, daar altijd voor te vinden, met die gedachte: oh, Helma doet het wel!
En geloof me, ik maak nog steeds regelmatig de fout.

Vroeger riep mijn moeder dan vanuit de keuken, van buiten naar binnen, van de zolder naar beneden: jongens, wie heeft de boodschappentas/groene wasmand/tv-gids/gieter/pannelappen gezien? En terwijl mijn vier broers jongens zijn, terwijl ik eigenlijk niet eens zou hoeven luisteren, sprong ik toch op en had het al gevonden voordat de anderen ook maar dachten aan meehelpen!

Nog een recenter voorbeeld: afgelopen woensdag had ik een officieel functioneringsgesprek. Ik kreeg te horen dat ik eigenlijk niet zoveel eigen initiatief mag nemen, omdat ik daarmee over een rens ga die ik niet bepaal. Als een manager mij vraagt om extra ondersteuning, dan moet ik in het vervolg zeggen: weet ik niet, vraag maar aan de leidinggevende of het mag', of zoiets. Ik ben daarin een beetje grenzenloos, en wil iedereen altijd helpen en alles oplossen, maar ik kan dat niet in mijn eentje!

En vooruit, nog één: mijn broertje kreeg er lucht van dat mijn auto niet oke is: hij belde, quasi boos, waarom ik niks gezegd heb. Ik werd nogal emo en zei dat ik niet afhankelijk wil zijn en het zelf wel oplos (wat natuurlijk belachelijk is want ik heb geen verstand van auto's).

Misschien is het laatste geen goed voorbeeld, maar het zegt iets over hoe ik in het leven sta, en hoeveel ik nog te leren heb. Want je vraag is: hoe doe je dat nou, rekening houden met jezelf, goed zorgen voor jezelf?
Lastige vraag! Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met je bewust zijn van jezelf, en het zelfrespect herpakken wat je kwijtgeraakt bent, ergens onderweg. En dat is moeilijk, want het is daardoor ver bij jezelf vandaan geraakt, en het lijkt iets wat je niet herkent. Alsof het vreemd is, zeg maar.

En toch is het er! En het is iets dat dicht bij je is, want je bent het zelf namelijk! Het is zelfs aan te raken vanuit je hoofd en vanuit je hart.

(Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het nu, sinds drie weken wel moeilijk vindt om het te vinden hoor, want doordat ik stopte met roken, lijkt niets me tevreden te kunnen maken, en ik weet wel dat dat terugkomt, maar het is er nu heel vaak niet. Als ik iets lekkers eet bijv., is het gevoel er even, maar dat is zo surrogaat, zo onecht, dat ik daar van baal)

Het goed zorgen voor jezelf is een nieuwe denkwijze. Het heeft - denk ik - te maken met je bewust worden van hoe iets is voor jou. Als iemand iets vraagt of zegt, zeggen we gauw 'ja' vanuit onze Florence Nightingale-principe. We zijn er altijd voor de ander, en willen alles doen, ten koste van onszelf, totdat je de klik maakt door eerst te denken: wil IK dat?
Daarom zeg ik tegenwoordig heel vaak: mag ik daar even over nadenken, dan kom ik er later op terug. En dat werkt vaak goed. Maar geloof me, het is nog steeds moeilijk!

Maar het 'gewone genieten' van jezelf, van het alleenzijn, van het indelen van je EIGEN tijd, dat is even wennen. Maar dat is vooral in het begin goed te doen in het klein: opzoek gaan in jezelf naar die kleine momentjes, snuffelen op een markt, de gids napluizen omdat de hele avond de afstandsbediening van jou is, of fietsen met een thermoskan thee door een natuurgebied, of zwemmen, of gewoon, op de bank liggen, of in het gras, met je ogen dicht en muziek aan je oor. Warmte creëren in jezelf en buiten jezelf. Dat is best moeilijk, maar heel goed te doen!

Ik hoop, dat als Kaatje terug is uit Spanje, dat ze ook nog tips heeft!

Liefs voor jou van Helma.
Helma
Helma mrt 29 '10
Hoihoi, even weer bovenaan de lijst zetten, want best interessant. Karin, Hemelwandelaar vroeg ons om mee te denken....
admin
admin mrt 29 '10
Ja goeie, ik kan alleen vertellen hoe dat voor mezelf werkt.
Ten eerste, als iemand iets vraagt niet gelijk ja roepen, ik heb mezelf aangeleerd eerst na te denken of ik dat echt wil.
Eigenlijk zoals ik in het engelenkaarten topic al aangeef.
In eerste instantie wel willen leggen, maar wel van binnen voelen dat dat nu eigenlijk teveel van het goede is.
Op het moment dat je voelt dat je over de grens gaat, gelijk aan je eigen bel trekken.
Niet denken: oh ja volgende keer niet meer doen".
Nee gelijk aan de rem en gelijk nee zeggen, put je niet uit in allerlei verontschuldigingen, dat hoeft niet als je dat voor jezelf doet.
Dat je het herkent is al voldoende, dan weet je wanneer je het doet en dan nog de discipline aan jezelf opleggen dat je ook reageert en voor jezelf kiest.
Zelfliefde is hier een hele grote factor..
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki