Loading...
nl

Roken: pfffffffffff!

admin
admin mrt 7 '10
Dat is knap van je!!
volhouden he, de vierde dag zal een moeilijke dag zijn, als je dààr dooheen bent...... dan kan er niets meer stuk gaan!!!!
Vermijdt voorlopig plaatsen waar gerookt wordt, en das gelukkig tegenwoordig niet veel plaatsen meer he!
Maar ik zeg het nogmaals, bijzonder knap van je dat je begonnen bent, en mijn steun heb je integraal!!!!!!
Helma
Helma mrt 7 '10
Dank je, Bellefleur! Oh, dat is wel grappig, de vierde dag: net als kraamtranen, dat is ook op de vierde dag na de bevalling, toch?
Vanmiddag naar het zwembad, volgens mij rookvrij (ik heb wel een schurfthekel aan het zwembad, maar goed...).

Mijn dochter zei zoiets liefs: nou mam, als je dan geen gebakje wil, omdat je nu bang bent dik te worden, haal dan af en toe een extra lekker brood voor jezelf!
Dus heb nu donkerbruin pompoenbrood van Bakker bart, met oude kaas, echt heerlijk!

Ik vind het erg raar dat het makkelijk ging tot nu toe, maar dat was volgens mij toen ook.
Ik wil er nu geen enorm, groot spook van maken, ik zie wel.
admin
admin mrt 7 '10
RESPECT!! Helma .... dat monstertje overleef je wel en schakel JIJ absoluut uit!
Helma
Helma mrt 8 '10
Dank je Marjan, ja, ik geef de negatieve gedachtegang geen ruimte momenteel, maar ben wel ontzettend druk in mijn hoofd. Loop inmiddels twee etmalen te malen laugh

Tja, in het ene boek lees je dat je het in de derde week heb moeilijkste hebt, in het andere op de vijfde dag, en nu dus vanaf de vierde... misschien is het voor nu handig om te zeggen dat de eerste dag het moeilijkst is, lol... dan kan het alleen maar beter gaan!
Het gaat vandaag stukken makkelijker dan gisteren. Mijn tong doet wel ontzettend zeer, de smaaksensoren worden wakker grin
Heidelroos
Heidelroos mrt 8 '10
Joh stoppen voor jou???
Met jouw levens-ervaring is een koud kunstje...
Als je álles al hebt meegemaakt..
Is stoppen een peace of cake...
Geloof me, ik ben er geweest wink

Gaat je lukken meid..
Héérlijk om bij de niet rokers te horen!!
Ik ben al zes jaar trots!!

Beter een kilootje erbij.. (meeer knuffelvlees)
Dan een kilootje minder en aan het stokkie...

Bij de weg, stokjes met oude kaas zijn héérlijk...
Dat is pas genieten hé..
Helma
Helma mrt 8 '10
ja, oude kaas! Lekker! Alleen altijd zo'n drama om die korst eraf te krijgen laugh
Tussen alle afspraken door (10 binnen 14 dagen) wil ik proberen stevig te wandelen, maar dan komt het hh stil te liggen, lol....
admin
admin mrt 8 '10
Ach dan ga je na die twee weken toch aan de poets... laugh
Je huisje zal er dan vast nog staan xxx

Ik vind je een KEI!!!!!
Helma
Helma mrt 9 '10
Hihihihi, ja, liep het maar eens weg, en liep het maar weer schoon terug, lol...
Ik stelde Sandra voor om over een paar maanden de woonkamer roze te sauzen: ze moest enorm lachen, maar ze keek me wel verschrikt aan ondertussen laugh
Drie pakjes shag in de week, wat doet dat met je woonkamer cry
gelukkig hebben we de foto's nog grin
Thanx Karin!

Het voelt wel heel ongezellig! Morgen heb ik heel wat uit te leggen aan het vaste rookgroepje op het werk...

Wel spannende week trouwens. Vandaag naar de tandarts voor mijn afgebroken kies en vrijdag naar de gyneacoloog voor spiraaltje, brrr...
Als ik dit red zonder roken, dan red ik alles, whahahaaaa... confused

whistle(heb wel heel sterk het gevoel dat ik ADHD heb, gisteren op het werk werd ik telkens weggestuurd om koffie te halen)
Heidelroos
Heidelroos mrt 9 '10
Ach Helma,
Deze week moet ik een kies trekken wink
en volgende week de andere..

Dus ik leef ontzettend met je mee hoor..
baal baal baal..

Voordelen van roken.. ?
Euhm.. géén..

Voordelen van niet roken?
- geen stress in vliegtuigen
- geen stress meer in wachtruimtes
- geen stoppen met roken advies meer van de dokter
- geen stoppen met roken advies van de tandarts
- geen sigaretten--vergeten--stress meer
- Geldbesparing
- mooiere huid in enkele weken
- betere smaakpapillen (alles wordt lekkerder)
- goed voorbeel voor de mensen om je heen wink
- geen stinkende haren meer
- geen stinkende kleding meer
- geen stinkende gordijnen meer
- geen vergeelde muren meer, dus minder texen
- kans maken bij niet rokende mannen (je vergroot zo je kansen
hihih)
- geen vieze askruimels meer in huis
- beter gevoel van eigenwaarde
- je hoort voortaan bij de niet rokers
- alle rokers willen stoppen, jij bent al gestopt
- angst voor rokersaandoeningen verminderd
- je bespaart je elke week flink wat kosten
- als je gedouched hebt, ruik je ECHT lekker (na je eerste peuk
ruiken niet rokers al dat je rookt)
- gevoel van trots is er over zes jaar nog wink(tadaaaa)
- enzovoorts enzovoorts
Helma
Helma mrt 9 '10
laughFantastisch, Heidelroos!!! Echt zo super, die opsomming!

Maar zojuist had ik even een !#!@#@# kwaad moment. En weet je waarom? Er belde een muts aan, of ik een folder wilde kopen voor zending en evangelisatie. Ik zei dat ik keuzes had gemaakt, en geen belangstelling had. Ze vroeg: wilt u de folder anders gratis, dan kunt u lezen dat u Jezus in uw hart moet sluiten! Ik had gelijk kippevel in mijn nek en zei dat ik niks moet. Ze zei: maar als u niet kiest, bewandelt u niet de weg naar de hemel, maar rechtstreeks naar de hel! Ik zei: als ik het goed begrepen heb, is de hemel al in onszelf, en te vinden op deze aarde! waarop ze zei: gelooft u dat nou echt? met alle ellende en chaos? Ik zei: ja, dat geloof ik. Ze draaide zich om en ze zei: dan wens ik u veel sterkte als u straks voor de poorten van de hel zult staan.

Even kreeg ik een gevoel om haar een enorme knal te verkopen! Ik schrok van mezelf, maar zei netjes: succes! en deed de deur vrij rustig dicht...

Maar die agressie die ik voelde, grmbl!!! Daarna liep ik de keuken in en zei tegen mezelf: shit! nu wil ik roken!

Gut, gut, ik was mezelf ff kwijt. Wat een doos.

Toch eens een sticker op de deur dat ik geen geklets wens over de nunspeetse angsten en flauwe grapjes. Maar die sticker zal er niet zijn, denk ik.

Maar, ik heb niet gerookt hoor! grin
Beschermengel
Beschermengel mrt 9 '10

Nou zeg ... eekwat een rare uitlating van deze mevrouw pfff.

Goed van je hoor hoe je reageerde, petje af voor jou Helma....en heel goed dat je niet gerookt hebt daardoor.

Ik weet zelf niet of ik dat kan...ik rook n.l zelf ook en heb al een paar keer geprobeert te stoppen maar is zoooooooooo moeilijk frown
gast
gast mrt 9 '10
Haha, stuur haar maar door naar mij, heb wel zin in een discussie over hel en hemel.
admin
admin mrt 9 '10
Origineel bericht van: Heidelroos
Ach Helma,
Deze week moet ik een kies trekken wink
en volgende week de andere..

Dus ik leef ontzettend met je mee hoor..
baal baal baal..

Voordelen van roken.. ?
Euhm.. géén..

Voordelen van niet roken?
- geen stress in vliegtuigen
- geen stress meer in wachtruimtes
- geen stoppen met roken advies meer van de dokter
- geen stoppen met roken advies van de tandarts
- geen sigaretten--vergeten--stress meer
- Geldbesparing
- mooiere huid in enkele weken
- betere smaakpapillen (alles wordt lekkerder)
- goed voorbeel voor de mensen om je heen wink
- geen stinkende haren meer
- geen stinkende kleding meer
- geen stinkende gordijnen meer
- geen vergeelde muren meer, dus minder texen
- kans maken bij niet rokende mannen (je vergroot zo je kansen
hihih)
- geen vieze askruimels meer in huis
- beter gevoel van eigenwaarde
- je hoort voortaan bij de niet rokers
- alle rokers willen stoppen, jij bent al gestopt
- angst voor rokersaandoeningen verminderd
- je bespaart je elke week flink wat kosten
- als je gedouched hebt, ruik je ECHT lekker (na je eerste peuk
ruiken niet rokers al dat je rookt)
- gevoel van trots is er over zes jaar nog wink(tadaaaa)
- enzovoorts enzovoorts


effe aanvullen..
- Je voelt je niet meer afhankelijk van..
- je ademt vrijer..
- je kan vrij een restaurant binnen gaan zonder je druk te maken dat er niet meer mag gerookt worden.
- je vraagt je af over 10 jaar " heb ik gerookt? oh ja, was ik helemaal vergeten" je denkt er niet meer aan..
- je longen herstellen zich..
- café- bezoekjes- verlangen, vermindert en maakt ruimte voor zoveel meer natuuuuuuur!! grin
- je kan zonder blozen zeggen, "sorry, in m'n huis mag niet gerookt worden, willen jullie buiten roken?"


zo, zo!! grin
admin
admin mrt 9 '10
Origineel bericht van: Helma
laughFantastisch, Heidelroos!!! Echt zo super, die opsomming!

Maar zojuist had ik even een !#!@#@# kwaad moment. En weet je waarom? Er belde een muts aan, of ik een folder wilde kopen voor zending en evangelisatie. Ik zei dat ik keuzes had gemaakt, en geen belangstelling had. Ze vroeg: wilt u de folder anders gratis, dan kunt u lezen dat u Jezus in uw hart moet sluiten! Ik had gelijk kippevel in mijn nek en zei dat ik niks moet. Ze zei: maar als u niet kiest, bewandelt u niet de weg naar de hemel, maar rechtstreeks naar de hel! Ik zei: als ik het goed begrepen heb, is de hemel al in onszelf, en te vinden op deze aarde! waarop ze zei: gelooft u dat nou echt? met alle ellende en chaos? Ik zei: ja, dat geloof ik. Ze draaide zich om en ze zei: dan wens ik u veel sterkte als u straks voor de poorten van de hel zult staan.




hahahaha, Lieve Helma, je gaat hier ooit nog om lachen, hoor.
Het is grappig wat die zegt en doet!
bij mij komen ze ook, en ik ontvang die mensen heel even en zeer warm, zij zijn ook maar vanuit een gevoel van "opdracht"
en ze willen je altijd een angst aan smeren, en dat lukt toch niet.. laugh
Heidelroos
Heidelroos mrt 9 '10
Origineel bericht van: Helma
Maar, ik heb niet gerookt hoor! grin


Hahaha, inderdaad!! en niet roken zal dat gemauw van die vrouw niet verminderen of verbeteren!!!

Grijp maar naar een komkommer..
En dan bedoel ik om op te eten hé.. shocked
admin
admin mrt 9 '10
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Helma
Maar, ik heb niet gerookt hoor! grin


Hahaha, inderdaad!! en niet roken zal dat gemauw van die vrouw niet verminderen of verbeteren!!!

Grijp maar naar een komkommer..
En dan bedoel ik om op te eten hé.. shocked


hihihi whistle
Helma
Helma mrt 9 '10
Eerst even dit: ik vind het echt zo super dat jullie meedenken, en me hier bij helpen! En vooral vanuit het boek weet ik dat ik positief moet blijven denken: ik weet dat ik bij de vorige stop (toen het uiteindelijk ook lukte tien jaar geleden) het veel en veel moeilijker had. En weet je waarom? Ik begon te piekeren, en kwam in een negatieve spiraal terecht. En nu roep ik af en toe: hiep hiep hoera, ik ben een exroker! en dat werkt goed voor mij.

Toch schrik ik ervan wat er toch aan stress ontstond vanmiddag bij die vrouw! Ik was haar het liefst naar de strot gegrepen, en zag haar als het vleesgeworden kwaad, vooral omdat ze zo overtuigd was van haar gelijk!

Binnenkort ga ik stickers halen, tegen colporateurs en religieuzen! Ik vind ze onbeschoft!

(Vandaag is een toch wat mindere dag... ik word er gek van dat ik zoveel tijd overhoud... ik heb mijn bed verschoond, al uitgewassen en opgevouwen, naar de tandarts geweest, boodschappen gedaan, mijn oude bed naar de vuilstort gebracht, de benedenverdieping stofgezogen, 2 uur WMO-vergadering, en nóg stuiter ik omdat ik tijd over heb!
Oh ja, en begonnen met hoofdstuk één van mijn boek.)

Ik baal wel van mijn weegschaal. In drie dagen tijd zie ik al verschil blushGatverdamme, moet ik daar weer iets op verzinnen........
Helma
Helma mrt 11 '10
Gisteren flink gehuild bij het horen van een oud liedje van Phil Collins. Nou ja, waar gaat het over!
Ik slaap erg slecht, dus vermoeidheid speelt ook mee. En áls ik dan slaap, droom ik over oude zaken van een paar jaar terug. Net of het opruimen daarmee samenhangt, zo voelt het wel. Vandaar ook alsnog tranen.

Ik merk, dat de eerste vier dagen makkelijk waren, maar nu heb ik soms even een krampje. Heel raar. Ik denk dat het goed is als ik weer even een hoofdstuk van het boek lees, om me te herinneren aan de reden van het stoppen.

Wel heel maf trouwens: maandagochtend kwam ik bij de fysio en er was een groot papier op de deur geplakt met koeieletters: 'gelieve geen peuken in de tuin te gooien!'
(en daar zaten wel peuken van mij bij blush) dus als ik nu langs die deur loop, kan ik lachen: het geldt niet meer voor mij.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 11 '10
Grappig dat je dat nu noemt. Want al ik 1 ding nooit begrepen heb, is waarom rokers (gerust niet alle) hun peuken te kust en te keur neergooien.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 11 '10
Origineel bericht van: Helma
Ik baal wel van mijn weegschaal. In drie dagen tijd zie ik al verschil blushGatverdamme, moet ik daar weer iets op verzinnen........


Laat los. Hoe meer je je fixeert, hoe erger het voelt. Eerst van het roken af, en als het idd zo is dat je niets meer past, of een nieuwe garderobe of afvallen. Je kunt niet beiden tegelijk. Eerst goed in je velletje smile

Mss was je juist wel door het roken afgevallen en kom je nu weer op een gewicht dat bij jou past?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki