Loading...
nl

Vorige levens

silke
silke aug 31 '08
Eerst en vooral wil graag duidelijk maken dat ik misschien zeker nog niet de wijsheid heb die jij nu hebt Hurby. Ik ben nog een jong mens van 18 jaar en en wijsheid komt met de jaren natuurlijk.

Maar het feit dat hier een klein beetje een verband wordt gelegt met Hitler stuit me een beetje tegen de borst. Er zijn natuurlijk altijd mensen die misbruik zullen maken van de situatie. Dat valt niet te voorkomen.

Maar dit is nu juist mijn punt. Daarom dat ik hier op dit forum ben. Dit is wat de maatschappij voortbrengt door te zwijgen. Hoeveel gruwelen er wel niet zijn in de wereld, en gruwelen vanwaar we juist niets afweten. Daarom dat ik zo tegen de maatschappij ben omdat het weinig goeds voorbrengt. De verhalen en wat ik allemaal gelezen heb over Hitler zitten nog altijd als een kille hand rond mijn hard.

Dusja winkIk weet wel dat je het goed bedoeld Hurby maar Hitler ... brr t'is een wreed en akelig persoon. Natuurlijk heb ik respect voor iedereen zijn mening.

En wat de bijbel betreft... Niet dat ik niet per se in het goddelijke geloof, maar de bijbel staat volledig los van god vind ik. De bijbel is herschreven waardoor er vanalles is in veranderd.
fdsajkl
fdsajkl aug 31 '08
Origineel bericht van: silke
Dusja winkIk weet wel dat je het goed bedoeld Hurby maar Hitler ... brr t'is een wreed en akelig persoon.

Haha ja sorry maar door de vergelijking te maken met een wreed en akelig persoon waar je de stuiptrekken van krijgt, komt het punt nu eenmaal het duidelijkst en meest intens over en blijft het beter hangen. Het gevoel prikkelen werkt nog altijd het beste, sorry voor de 'brr' tongue

En het maakt weinig uit of de Bijbel is veranderd of niet. Het is nooit de bedoeling van Jezus geweest om een Bijbel te laten schrijven of om zelfs maar een geloof op te richten. Maar het is geen handboek; het geeft situaties weer waar ieder zo zijn eigen informatie uit haalt.
nikskeuh
nikskeuh nov 5 '08
Origineel bericht van: Harbringer
Voor mensen die in vorige levens geloven, (ik geloof er niet perse in, maar acht het goed mogelijk. Niet iedereen kan een vorig leven gehad hebben toch?.Dat zijn dan toch gewoon "nieuwe zielen"? Ik bedoel check de groei van de wereledpopulatie maar.:)


Tuurlijk zijn er "nieuwere" zielen die nog geen vorige levens hebben gehad in dit dualisch universum.

Indd, in de afgelopen 2 eeuwen is de wereldpopulatie toegenomen.
Naar mijn mening omdat vooral veelal "oudere" zielen (met echt veel vorige levenservaringen, zelfs nog in de tijd van atlantis) opgesplitst werden in zo'n 5 - 12 delen.
Naar mijn mening komt dit door de komende tijd en ook door DNA-geknoei en bemoeinissen door kwaadaardige buitenaardsen.
Als de tijd daar is (en ik denk niet dat dit 2012 is) gaan alle zielen terug in één lichaam: "de verzamelbox".
De persoon die het grootste stuk eigen ziel bij de splitsing had gekregen.

Nu voelen wij ons nog vaak "leeg" en zijn we nog op zoek maar we weten niet naar wat.
Voelen ons onbegrepen en niet thuis.
Dit komt door die zielensplitsing.

Ik weet dat het een hele brok is, en je hoeft dit niet als waarheid op te vatten, is gewoon mijn mening naar mijn ervaringen toe.

Zelf geloof ik verder niet echt in tweelingszielen.
Een ontmoeting met een zielsdeel kan heftig zijn, je herkent jezelf in die ander als het ware.
Sommige heb je de pest aan en andere heb je graag, maar dit is slechts een weerspiegeling van de dualiteit.
Het kan ook liggen aan de "rollen" die je had naar elkaar toe in vorige levens.
proost
proost nov 5 '08
Volgens de biogenese geeft dode materie geen levende materie, wat in de kern van de evolutieleer wel zo is.
Geesten materialiseren zich en zo ontstaat na de conceptie de mens.
Hoe weet welke geest in welke conceptie aanwezig te moeten zijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 7 '08
Hey Maris,

Je reactie over tweelingzielen heb ik maar even verplaatst om het on topic te houden. Je kan deze hier vinden:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/39733/Re_Herkennen_tweelingzielen_el.html#Post39733
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki