Loading...
nl

Vorige levens

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Hurby
Je kunt enkel van het verleden zeggen wat er gebeurd is omdat deze dingen al gebeurd zijn. Als het heden en toekomst, zoals jij zegt, al vaststaan, dus ook al gebeurd zouden zijn, wat is dan het verschil tussen oorzaak en gevolg?

Maar dat is niet correct. Vastaan is wat anders als dat het al gebeurd zou zijn. Het staat nog te gebeuren.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Je spreekt jezelf tegen.
Origineel bericht van: NiMS
De toekomst is enkel een herhaling van het verleden. Gister was het ochtend, morgen is het ochtend. Gisteren was het nacht. Morgen is het nacht.

Ook al denken wij dat er enig verschil zit in de gebeurtenissen van morgen en de gebeurtenissen van gisteren, ze blijken echter tegelijkertijd plaats te vinden. Zo kan een toekomstige gebeurtenis wel degelijk het verleden beinvloeden.

Toekomst of verleden zijn enkel en alleen kijkrichtingen. Wat je ook doet, en waar je ook kijkt. Niemand is in het verleden, of niemand is in de toekomst. De enige plek waar je bent is het hier en nu.

Hoe verder je kijkt, hoe waziger het onderscheidt tussen verleden en toekomst. Is de oerknal het begin of is het gewoon het eind? Misschien is het wel allebei.

Stop met kijken en stap buiten de tijd. Laat het verleden in de toekomst en de toekomst in het verleden.

Bedankt voor het lezen wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Zolang ik nog binnen de tijd sta, spreek ik me niet tegen wink. 2012 is nog niet hier dus we blijven nog even de tijd volgen. Alleen heeft dit niets meer met het topic over vorige levens te maken.

Zo is het dus ook dat alle levens die je leeft plaatsvinden en plaats hebben gevonden. Omdat de uitkomsten gewoon vaststaan is het dus enkel jouw focus die bepaalt welk leven je "be"-leeft.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
2012? Leg uit.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
2012, het einde der tijden. (Daar waar de tijd ophoudt). Op dit forum is er al veel over te vinden, dus zoek en gij zult vinden wink.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Het einde der tijden, geloof je dat echt? Ik heb persoonlijk een heel andere voorstelling van 2012.

Waar haal je je informatie eigenlijk vandaan..................?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Dat is verschillend waarover het gaat. Het einde der tijden komt van de maya kalender af. Dat is namelijk de datum waarop de maya kalender ophoudt.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Dus het einde van de Maya kalender betekent het einde der tijden?
gast
gast aug 29 '08
Tijd is ook maar een concept dat door mensen 'verzonnen' is om houvast te hebben omdat ze de directe verbinding met de natuur kwijt zijn geraakt.
Zonder tijd draaid de wereld (of moet ik eigenlijk zeggen; aarde) echt wel door.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Draai-ing is beweging, en voor beweging is er tijd nodig. Natuurkundig gezien is tijd niets anders dan een plek in het universum. Ook wel de ruimte-tijd genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimte-tijd

Ruimte-tijd of tijdruimte is een begrip dat vier dimensies van ons universum beschrijft:

* 3 dimensies in ruimte (lengte, breedte, hoogte)
* 1 dimensie in tijd (duur)

Albert Einstein stelde in zijn speciale relativiteitstheorie dat het niet mogelijk is afzonderlijk over de begrippen ruimte en tijd te spreken, maar dat er enkel zoiets bestaat als ruimte-tijd. De tijd is daarbij een dimensie als de andere, die echter op menselijke schaal anders wordt ervaren. De vier dimensies worden ook in dezelfde eenheid gemeten: door de vaststaande lichtsnelheid is 299.792.458 meter hetzelfde als 1 seconde.
gast
gast aug 29 '08
Maar wil je hier dan mee zeggen dat er na 2012 geen draai-ing/beweging meer is. Dus alleen nog ruimte? En dat we van 4 naar 3 dimensies gaan i.p.v. andersom?
gast
gast aug 29 '08
Ik denk ook niet dat het de "tijd" in natuurkundige zin is maar die van de beleving die bedoeld wordt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: gast
Maar wil je hier dan mee zeggen dat er na 2012 geen draai-ing/beweging meer is. Dus alleen nog ruimte? En dat we van 4 naar 3 dimensies gaan i.p.v. andersom?
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat na 2012 de draaiing niet meer door ons zo wordt ervaren. Op dit moment is er ook eigenlijk geen draaiing, maar is dit zoals wij het nu ervaren. Na 2012 ervaren wij het meer zoals het eigenlijk is, zonder invloed van tijd.

Het einde der tijden is volgen mij dus ook echt het moment waarop de tijd geen rol meer speelt in onze beleving.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Ik voel me een alien hier; ik kan me hier echt totaal niet in vinden.
silke
silke aug 29 '08
De veranderingen zijn nu al merkbaar. Er is zoveel dat onder onze neus gebeurd. De mens wordt natuurlijk onwetend gehouden. Gelijk brave schaapjes allemaal in een kudde. Altijd hetzelfde rollenspel. De manier waarop een mens moet leven en de wetten moeten volgen... aarg ik kan me ook totaal niet vinden in deze maatschappij. Ik heb me altijd al anders gevoeld als de rest en zo zijn er meer mensen die zo denken. Die meer willen weten. Hoe de vork werkelijk aan de steel steekt.
gast
gast aug 29 '08
Ik denk dat de meeste die hier komen dat ook zo voelen en zo zijn. Die schaapjes die afdwalen van de kudde en zelf op zoek gaan.
fdsajkl
fdsajkl aug 30 '08
Origineel bericht van: silke
De veranderingen zijn nu al merkbaar. Er is zoveel dat onder onze neus gebeurd. De mens wordt natuurlijk onwetend gehouden. Gelijk brave schaapjes allemaal in een kudde. Altijd hetzelfde rollenspel. De manier waarop een mens moet leven en de wetten moeten volgen... aarg ik kan me ook totaal niet vinden in deze maatschappij. Ik heb me altijd al anders gevoeld als de rest en zo zijn er meer mensen die zo denken. Die meer willen weten. Hoe de vork werkelijk aan de steel steekt.

Origineel bericht van: gast
Ik denk dat de meeste die hier komen dat ook zo voelen en zo zijn. Die schaapjes die afdwalen van de kudde en zelf op zoek gaan.

Te gek, maar hoe doe je dit precies? De mens wordt inderdaad onwetend gehouden, maar het feit dat de maatschappij het bij het verkeerde eind heeft wil echt niet zeggen dat hetgene dat er haaks op staat precies juist is. (in dit geval alternatieve websites en watnogmeer ten opzichte van de maatschappij.)

Maak niet dezelfde fout als de Duitsers en anderen in de tijd van Hitler, die vastklampten aan iemand met wat voor beloftes en agenda dan ook om hoop te verkrijgen, zodat ze verlost zouden zijn van hun armoedzalige toekomst. Lees het Boek Der Openbaringen maar in de Bijbel, waar er wordt gesproken van de vier ruiters die op precies dezelfde manier macht over de wereld verkrijgen. Mensen worden wanhopig en gaan wanhopige dingen doen. Dus pas op.

Uiteindelijk kan de mens toch alleen vorm geven aan enkel datgene wat hij gevoelsmatig al weet; niet meer. Mooie verhaaltjes vertellen kan iedereen, maar je kunt ze pas accepteren als je er een goed gevoel bij krijgt. En zo niet dan vertrouw je je gevoel niet. Dus de echte vraag die je hier komt beantwoorden is: klopt je gevoel wel? Is zekerheid niet hetgene waar de mensen hier echt naar op zoek zijn? Op zich geen ramp, maar extra goed opletten dus, want een onzekere persoon is makkelijk te beïnvloeden, ook op de verkeerde manieren.
gast
gast aug 30 '08
Waarom zouden we ons "geloof" in een ander steken? Dat is juist het mooie van de meeste mensen hier; die zoeken het in zichzelf. Op zoek naar antwoorden is het niet erg om naar anderen te luisteren maar je leven in de handen van een ander leggen (zoals ten tijde van Hitler gebeurde) is wel iets heel anders lijkt mij.
Dus ik denk zelf dat je je niet zo ongerust hoeft te maken.
Lena
Lena aug 30 '08
Origineel bericht van: Hurby
Uiteindelijk kan de mens toch alleen vorm geven aan enkel datgene wat hij gevoelsmatig al weet; niet meer. Mooie verhaaltjes vertellen kan iedereen, maar je kunt ze pas accepteren als je er een goed gevoel bij krijgt. En zo niet dan vertrouw je je gevoel niet. Dus de echte vraag die je hier komt beantwoorden is: klopt je gevoel wel? Is zekerheid niet hetgene waar de mensen hier echt naar op zoek zijn? Op zich geen ramp, maar extra goed opletten dus, want een onzekere persoon is makkelijk te beïnvloeden, ook op de verkeerde manieren.


Heel helder neergezet,vertrouw altijd op je eigen gevoel,een andermans waarheid hoeft niet jou waarheid te zijn.
daarom is het zo belangrijk om integer met de dingen om te gaan,en een mens niet te belagen waar hij zelf nog niet aan toe is. smile
fdsajkl
fdsajkl aug 30 '08
Dank je voor het compliment Lena.

gast, als jij het zegt. Maar ik maak me niet ongerust hoor.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki