Ben ik het niet mee eens. Echte tweelingzielen bestaan vrijwel niet; met tweelingzielen wordt doorgaands 'de andere helft' bedoelt.
Oh die bestaan wel degelijk hoor. Ik heb mijn tweelingziel ook in dit leven ontmoet, en zo zijn er best redelijk wat persoonlijke ervaringen over tweelingzielen te vinden op het internet (en ook op dit forum). Zoek er maar eens op.
En de reden hiervoor zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat de ziel te groot is om te reincarneren in een enkel mens. De verbinding tussen deze twee helften is vreemd in die zin dat je deze andere helft nooit tegen zou kunnen komen in het leven; want dan zou deze tweede helft je tweede helft niet meer zijn omdat hij/zij zou verschillen van jezelf.
Je tweelingziel is de beste spiegel die er bestaat.
Maar verder ook niets; als je ziel opgesplitst zou zijn in meerderen, zou je ziel, een eenheid, zich opsplitsen in meerdere identiteiten, waardoor wat eerst jij was, jij nu niet meer bent. Dat kan niet.
Waarom denk je dat een ziel een eenheid is? Wij zijn allen verbonden met elkaar, en zo zijn ook onze zielen. Alles bestaat dankzij elkaar en ook zonder elkaar. Jij als persoon bestaat uit armen, voeten en benen. Zonder armen en benen ben jij ook nog steeds jou. En een been is ook gewoon nog steeds jouw been. Het is maar net waar je je op richt.
Als je een ziel opsplitst betekend dat dus niet, dat ze niet meer verbonden zijn!
Zielsgroepen zijn zielen die zelf hebben gekozen voor een verbinding om elkaar te helpen in hun ontwikkeling. Dat is wat anders. Daarom kom je ze ook zo vaak tegen.
Nee dat zijn geen zielengroepen, maar gidsen, engelen en ook entiteiten.