Loading...
nl

Vorige levens

Harbringer
Harbringer aug 28 '08
Voor mensen die in vorige levens geloven, (ik geloof er niet perse in, maar acht het goed mogelijk. Niet iedereen kan een vorig leven gehad hebben toch?.Dat zijn dan toch gewoon "nieuwe zielen"? Ik bedoel check de groei van de wereledpopulatie maar.:)
Delen:
Lena
Lena aug 28 '08
ja,maar je kunt ook een dier geweest zijn ;)(wordt er vertelt)
nee ik weet het niet,maar de deja-vu beleving die we allemaal wel eens een keer tegenkomen doet me dan weer twijfelen,dat het toch waar kan zijn,immers je weet heel zeker dat je dat ogenblik eerder heb meegemaakt.
fdsajkl
fdsajkl aug 28 '08
Dieren zitten in lagere dimensies. Het is mogelijk dat een dier zichzelf en zijn groepsziel ontstijgt en transformeert naar mens, maar vanaf dat moment is dat dier dan ook mens. Een mens bezit een veel hogere vorm van bewustzijn; een veel grotere vorm van zelfbeschikkingsrecht en verantwoordelijkheid; het verschil met een dier is vaak gigantisch en niet direct te vergelijken.

Er zijn nieuwe zielen die momenteel hun eerste leven leiden, natuurlijk. Vaak erg onzekere en oppervlakkige mensen, ze hebben immers weinig ervaring om zich staande te houden en gebruiken deze angstige onzekere materialistische maatschappij van tegenwoordig als steunpillaar.
Maar de meesten hebben al vele levens achter de rug. Sommigen zelfs honderden, duizenden, miljoenen. Grappig dat de ene persoon hiervan overtuigt kan zijn, van een miljoenen-jarig bestaan, terwijl een ander al moeite heeft om ook maar één enkel vorig leven te erkennen. Ieder zo zijn eigen waarheid dan maar weer.
Lena
Lena aug 28 '08
smileik had al veel moeite met het idee,dat ik misschien een mier was geweest, hoewel het nuttige beestjes ook zijn.
worden we niet moe dan van al die levens en al die ervaringen?
ik bedoel als je dit allemaal zeker weet dan.
fdsajkl
fdsajkl aug 28 '08
Moe? Echt niet, anders was je hier toch niet?!

Er zijn genoeg zielen die er voor kiezen om voor een bepaalde tijd gewoon niet te incarneren. Ze hebben het veel te goed daarboven en voelen er weinig voor om te proberen om hogerop te komen, want leven is zonder garantie voor succes. Ze proberen het wel weer een andere keer.

Het leven is echt hard hoor, je kunt trots op jezelf zijn alleen al voor het simpele feit dat je hier bent, je hebt mijn respect. Je wilt jezelf ontwikkelen en daar heb je blijkbaar het een en ander voor over. Dus stel die vraag maar aan jezelf.
Lena
Lena aug 28 '08
moe ben ik zeker wel eens, en waarom dat snap ik dan weer niet!
maar je verhaal is duidelijk, ik dacht dat je sowieso weer terug ging.moe of niet moe! en dat je daar niets over te zeggen had.

ooit heeft iemand mij vertelt over mijn moeder,dat ze ver weg is tenminste opdat moment.
het gekke is dat ik me daar altijd wat rot over heb gevoeld.
omdat ik nooit echt goed begrepen heb wat ver... weg was.
Harbringer
Harbringer aug 28 '08
Oke oke, dan kloppen mn vermoedens. Niet iedereen heeft een vorig leven.
Lena
Lena aug 28 '08
welke vermoedens en wie heeft er geen vorig leven?
Lena
Lena aug 29 '08
????
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Deze vermoedens:

Origineel bericht van: Harbringer
Voor mensen die in vorige levens geloven, (ik geloof er niet perse in, maar acht het goed mogelijk. Niet iedereen kan een vorig leven gehad hebben toch?.Dat zijn dan toch gewoon "nieuwe zielen"? Ik bedoel check de groei van de wereledpopulatie maar.:)

Klopt eerlijk gezegd vrij weinig van naar mijn mening ;p Er zijn véél meer zieltjes dan alleen diegenen die momenteel zijn geïncarneerd op aarde. Echt veel meer. Ook van andere planeten natuurlijk. De 'zieltjeskraan' is al een tijdje dichtgedraaid; de negativiteit momenteel is nog nooit zo hoog geweest en nieuwe zielen helpen daar niet bepaald bij, vooral omdat ze zo makkelijk te beïnvloeden zijn. De wat oudere zielen momenteel op aarde hebben het er moeilijk mee, ik wens ze veel succes! laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Harbringer
Voor mensen die in vorige levens geloven, (ik geloof er niet perse in, maar acht het goed mogelijk. Niet iedereen kan een vorig leven gehad hebben toch?.Dat zijn dan toch gewoon "nieuwe zielen"? Ik bedoel check de groei van de wereledpopulatie maar.:)

Het klopt dat niet iedereen een vorig leven hoeft te hebben gehad, echter is het wel zo dat de groei op vele manieren zijn reden heeft namelijk:
-Een dier dat incarneert als mens.
-Een ziel die wordt opgesplits in meerdere levens.
-Een "alien" van een andere planeet incarneert hier.

Hier komt dus de groei vandaan. Maar het klopt, het is ooit ergens begonnen, dus die eerste keer was er geen vorig leven.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Een ziel opgesplitst in meerdere levens, wat houdt dat in?
En hoe kun je spreken van een alien, wanneer je het over pre-incarnatie hebt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Een ziel is eigenlijk te groot om volledig te incarneren in één mens, en zal zich daarom ook vaak opsplitsen in meerdere levens. Ik heb altijd de indruk gehad dat een ziel is opgesplits in 7 levens. Mensen die elkaar hierin vinden noem ik zelf een zielengroep. Als mensen uit dezelfde zielengroep elkaar tegenkomen is het een feest van herkenning en lijkt het wel alsof ze elkaar al jaren kennen. Eén van de zielen uit deze groep is ook je tweelingziel, dus als je die tegenkomt is het nog meer vreugde (of ellende wink).
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Ben ik het niet mee eens. Echte tweelingzielen bestaan vrijwel niet; met tweelingzielen wordt doorgaands 'de andere helft' bedoelt. En de reden hiervoor zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat de ziel te groot is om te reincarneren in een enkel mens. De verbinding tussen deze twee helften is vreemd in die zin dat je deze andere helft nooit tegen zou kunnen komen in het leven; want dan zou deze tweede helft je tweede helft niet meer zijn omdat hij/zij zou verschillen van jezelf.

Maar verder ook niets; als je ziel opgesplitst zou zijn in meerderen, zou je ziel, een eenheid, zich opsplitsen in meerdere identiteiten, waardoor wat eerst jij was, jij nu niet meer bent. Dat kan niet.

Zielsgroepen zijn zielen die zelf hebben gekozen voor een verbinding om elkaar te helpen in hun ontwikkeling. Dat is wat anders. Daarom kom je ze ook zo vaak tegen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Hurby
Ben ik het niet mee eens. Echte tweelingzielen bestaan vrijwel niet; met tweelingzielen wordt doorgaands 'de andere helft' bedoelt.

Oh die bestaan wel degelijk hoor. Ik heb mijn tweelingziel ook in dit leven ontmoet, en zo zijn er best redelijk wat persoonlijke ervaringen over tweelingzielen te vinden op het internet (en ook op dit forum). Zoek er maar eens op.
Origineel bericht van: Hurby

En de reden hiervoor zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat de ziel te groot is om te reincarneren in een enkel mens. De verbinding tussen deze twee helften is vreemd in die zin dat je deze andere helft nooit tegen zou kunnen komen in het leven; want dan zou deze tweede helft je tweede helft niet meer zijn omdat hij/zij zou verschillen van jezelf.

Je tweelingziel is de beste spiegel die er bestaat.
Origineel bericht van: Hurby

Maar verder ook niets; als je ziel opgesplitst zou zijn in meerderen, zou je ziel, een eenheid, zich opsplitsen in meerdere identiteiten, waardoor wat eerst jij was, jij nu niet meer bent. Dat kan niet.

Waarom denk je dat een ziel een eenheid is? Wij zijn allen verbonden met elkaar, en zo zijn ook onze zielen. Alles bestaat dankzij elkaar en ook zonder elkaar. Jij als persoon bestaat uit armen, voeten en benen. Zonder armen en benen ben jij ook nog steeds jou. En een been is ook gewoon nog steeds jouw been. Het is maar net waar je je op richt.

Als je een ziel opsplitst betekend dat dus niet, dat ze niet meer verbonden zijn!
Origineel bericht van: Hurby

Zielsgroepen zijn zielen die zelf hebben gekozen voor een verbinding om elkaar te helpen in hun ontwikkeling. Dat is wat anders. Daarom kom je ze ook zo vaak tegen.

Nee dat zijn geen zielengroepen, maar gidsen, engelen en ook entiteiten.
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Ik hecht persoonlijk vrij weinig waarde aan informatie op het internet.

Een been opzich heeft geen zelfbeschikkingsrecht tot het punt waar het keuzes kan maken. Dieper dan dit kun je niet gaan, of je moet jezelf buiten je eigen spectrum stellen waarbij je je zelfbeschikkingsrecht aantast. Maar dat moet je zelf weten, ieder zo zijn eigen waarheid.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Je hebt zeker nog nooit een slapend been gehad wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Maar even zonder gein, wat dacht je van een hart dat besluit ermee op te houden? Of een hart-transplantatie die de persoonlijkheid van de ontvanger volledig veranderd? Hoezo geen zelfbeschikkingsrecht voor losse onderdelen?
fdsajkl
fdsajkl aug 29 '08
Je praat over fysieke onderdelen op een energetische manier. Er komt wel wat meer bij kijken dan dat.

DNA, voornamelijk. Een fysiek lichaam wordt grotendeels gevormd door de energetische inhoud. Energetische programma's die de identiteit van de ziel in het lichaam vormen, plus genetisch doorgegeven programma's, worden in het lichaam gebracht. Vaak de oorzaak voor ziektes waarbij doctoren de oorzaak niet kunnen vinden. Ze zoeken gewoonweg op de verkeerde plek.

Bij een harttransplantatie wordt de vrije wil van de oorspronkelijke eigenaar van dit hart natuurlijk niet overgedragen. Deze is, zonder hart, waarschijnlijk dood. Maar de DNA wel. Genetische dingen kunnen de transplantatie-ontvanger dan wel degelijk beinvloeden. Lijkt me duidelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '08
Origineel bericht van: Hurby
Je praat over fysieke onderdelen op een energetische manier. Er komt wel wat meer bij kijken dan dat.

E=MC^2 alles is energie.
Origineel bericht van: Hurby

Bij een harttransplantatie wordt de vrije wil van de oorspronkelijke eigenaar van dit hart natuurlijk niet overgedragen. Deze is, zonder hart, waarschijnlijk dood. Maar de DNA wel. Genetische dingen kunnen de transplantatie-ontvanger dan wel degelijk beinvloeden. Lijkt me duidelijk.

DNA, een kleiner bouwblokje bestaat er niet. Lijkt me duidelijk hoe een nietig klein onderdeel een enorme zelfbeschikkingsrecht blijkt te hebben.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki