Loading...
nl

seksualiteit & spiritualiteit

admin
admin jul 25 '08
Zouden dat echt maar twee maanden zijn?
Ik heb na 12 jaar nog regelmatig vlinders in mijn buik van mijn partner.
We zijn nu gescheiden en leven al twee jaar apart, maar zijn nog wel steeds samen in liefde.
We hebben drie zware jaren achter de rug en hebben heel hard gewerkt aan onszelf individueel en ook samen aan de relatie.
Toch kan ik echt nog vlinders voelen en dat is heerlijk!
Dus ik denk dat verliefdheid langer kan blijven hangen, en naast de liefde kan bestaan.
Ook zonder lichamelijk samenzijn kan liefde zich verdiepen, dus ik denk dat je sex en liefde niet altijd samen hoeft te zien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 25 '08
Wat ik ervan begrepen heb is het dat het hormoon dat wordt aangemaakt als je verliefd bent, na 2 maanden niet meer wordt aangemaakt. Of die vlinders in je buik hetzelfde zijn als verliefd zijn, dat weet ik eigenlijk niet.
admin
admin jul 25 '08
Maakt ook niet zoveel uit denk ik (voor mij dan) het kriebelt in ieder geval erg lekker!
Ayasha
Ayasha jul 25 '08
Dat hebben ze mij ook altijd geleerd NiMS, van die twee maanden smile
gast
gast jul 25 '08
Ik weet niet beter dan dat het twee jaar is. Maar twee maanden zou me ook niets verbazen.
Ik ben niet hormonaal verliefd op het leven. Althans zo voelt het smile
Kamizja
Kamizja jul 25 '08
Je moet even de vertaalslag maken, maar als ik het in het nederlands neerzet verliest het zn kracht... ben ik bang.

Love is...

Love isn’t kind acts
or gifts wrapped
with a bow on top –
although love may lead you
to do these things.

Love means
tearing down the separateness
and the boundaries
between your heart feelings
and another person.

Love is just
a feeling
of togetherness
an openness
in your heart.

Actually, when you love someone
it means that
he or she
is putting you in touch
with a part of you
that you love
in yourself.

Cayelin K. Castell
Helma
Helma jul 26 '08
Wauw, Kamizja,

mooier had je het niet kunnen omschrijven! Vooral het laatste deel, -vergeef me de vrije vertaling- :

Eigenlijk, als je iemand liefhebt
betekent het dat
hij of zij
je in contact brengt
met een deel van jezelf
dat je liefhebt
van jezelf.

Goed hoor. Dank je voor het delen.
Helma
Helma jul 26 '08
'Als je werkelijk lief kunt hebben
als je jezelf weerspiegelt ziet
in de ogen van de ander

Als je in staat bent tot
onvoorwaardelijke broederschap
Vanuit een dieper weten

Als dat weten je genoeg is
en de angst kwijt bent om te verliezen

Als je lief kunt hebben vanuit je hart
zonder openstellen vanuit je wil
als het samenzijn je genoeg is

pas dan, en alleen dan,
heeft het bedrijven van de liefde
zijn ware oorsprong gevonden,
namelijk
het houden van elkaar.'
Helma
Helma jul 26 '08
...want eigenlijk vind ik het hebben van sex lang niet zo interessant als het be-drijven van de liefde.
Sex hebben refereert aan een aantal handelingen, aan een opeenstapeling van reacties en (lust)gevoelens, terwijl het bedrijven van de liefde zoveel meer inhoudt: namelijk de bevestiging, dat je partner van je houdt, en tegelijkertijd de spiegel is, die hij of zij je aanreikt.
Namelijk dat je tegelijkertijd van je Zelf mag houden, zonder de wens er zelf beter van te worden.

Klinkt misschien vaag, maar voor mij heel actueel. Zeg het maar als jullie het anders zien!!!
Acheliah
Acheliah jul 26 '08
Je hebt gelijk HiddenWings Ik had net een telefoon gesprek met mijn ex en hij vroeg wat ik aan het doen was. Ik zei wil je het echt weten hij zei ja ik zei ik ben nu op dit moment geil. Hij moest lachen omdat ik zei dat dat zijn schuld was. Hoezo nou weer mijn schuld was zijn antwoord. Ik zei omdat ik al de hel tijd aan hem moest denken en ik me afvroeg hoe het zou zijn met hem te vrijen. Hij vroeg of ik het erg zou vinden dat als hij een ander meisje zou neuken puur uit lust omdat hij ondanks alles nog steeds van me houdt en we door omstandigheden niet bij elkaar kunnen zijn. Ik zei dat ik dat niet zou kunnen (wat eigenlijk wel waar is) Ik zou het verschrikkelijk vinden maar kan hem wel begrijpen. Ik heb hem nu een brief geschreven met mijn gevoelens erin. Lees gezellig mee.

Na ons telefoon gesprek had ik ineens geen zin meer. Ik wil je zien, ik wil de liefde in je ogen zien. Ik wil samen één worden samen versmelten met jou niet alleen neuken vanwege de lust. Maar knuffelen, elkaars hand vasthouden. Je armen om me heen voelen (omdat me dat een veilig gevoel geeft) En omdat ik dan weet dat je van me houdt. Bij mijn ex Was het erop en eraf we zoenden weleens maar dan zoog hij zo hard dat ik na een paar keer geen zin meer had. Resultaat 6 jaar niet gezoend (wat nu voor mij heel belangrijk is) Sexualiteit zonder liefde betekend voor mij niets. Ikblijf hunkeren naar dat ene (echte liefde) Dat iemand tegen mij aankruipt en laat zien en voelen dat hij echt van me houdt. Dat mis ik al zeker 21 jaar (eigenlijk al veel langer) Want mijn relatie's bestonden uit ontrouw, agressie enzo. Ik kan me niet meer herinneren wanneer iemand echt om mij gegeven hebt tot nu toe. En die is nu juist onbereikbaar. Snap je nu waarom ik niet met en ander kan en wil vrijen (het vult me leegte niet op maar aan) Sex is lang niet zo intressant als liefde en als jij denkt dat bij een ander te vinden dan wens ik je sucses naar je zoektocht. Want ik weet immers allang waar jou zoektocht eindigd. Voor mijis de angst groter je kwijt te raken aan een ander maar het zij zo. Ik ga je niet dwingen om alleen sex met mij te hebben. Weet wel dat ik van je hou en dat ik me heb voor genomen te wachten op diegen van wie ik echt houd. Dit was de brief aan mijn ex die nog steeds heel veel van me houdt.

Helma
Helma jul 26 '08
Seksualiteit is de meest primitieve vorm van communicatie (Thomas kan dit beter verwoorden dan ik, de lieverd): je hebt er namelijk geen zintuigen bij nodig. Iedereen kan het, zelfs een varken.

Als je werkelijk met je naaste in contact wilt staan, vanuit een bezielde communicatie, dan komt er wel iets meer om de hoek kijken dan klaarkomen alleen.

In veel relaties wordt de seksualiteit misbruikt als oplossing na en tijdens conflicten, het ogenschijnlijk opruimen van verdriet, of het bevestigen van zijn of haar macht.

Terwijl het oplossen van problemen mijns inziens alleen plaats kan vinden door met open vizier het gesprek aan te gaan met de partner.

De lijn tussen puur sang seks willen, en de liefde willen uiten die je voelt voor de ander, is erg dun, en niet altijd goed zichtbaar. Ik voor mij merk dat dit mij nogal eens hoofdbrekens kost. Want: wat is liefde uiten, wat is houden van?

Misschien goed voor een nieuw topic.
admin
admin jul 26 '08
Geen zintuigen voor sexualiteit nodig?
Dat lijkt me sterk.
Kamizja
Kamizja jul 26 '08
wow, hidden wings... mooi vertaald en jouw stukje daarna geeft ook heel goed weer hoe ik er nu in sta... dank je voor jouw waardevolle bijdrage!
gast
gast jul 27 '08
Origineel bericht van: Karin
Geen zintuigen voor sexualiteit nodig?
Dat lijkt me sterk.


Lijkt mij ook sterk Karin. Volgens mij gebruik je al je zintuigen daarbij. (oké misschien niet iedereen)
Helma
Helma jul 27 '08
Karin, wij, vanuit onze zintuiglijke waarnemingen, vinden het wel degelijk prettig en hartverwarmend om de ander te zien, te horen, aan te raken en te ruiken voor mijn part, maar in principe, als je je zintuigen zou missen, zou het zelfs nog kunnen. Denk ik.
Ayasha
Ayasha jul 27 '08
Origineel bericht van: Karin
Geen zintuigen voor sexualiteit nodig?
Dat lijkt me sterk.

puur voor seks en klaarkomen heb je geen zintuigen nodig, dat is een "automatiekje" van je lichaam. Voor het ervaren en genieten van de liefde die hopelijk toch in seks in een relatie komt kijken heb je zintuigen nodig. smileMaar voor seks zonder meer niet. smileDat is zo natuurlijk als ademen.
gast
gast jul 27 '08
Ook het automatiekje werkt op zintuigen hoor. Alleen hoef je er niet bij na te denken en dat is heel wat anders dan dat ze niet nodig zouden zijn. (je maakt er alleen niet iets anders van dan het is) Wat wij verder ervaren/voelen is slechts een interpretatie van die zintuigen.
inneke
inneke jul 27 '08
JA, maar ik snap en voel wel een verschil. Je kunt (al dan niet solo)seks hebben puur om spanning te ontladen. Je zintuiglijke ervaring is dan beperkt tot je genitaliën. Seks met al je zintuigen op scherp en dus je hele lijf is toch een hele andere ervaring die voorbij de mechaniek gaat smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 27 '08
Klaarkomen gebeurd vooral in je hoofd en niet in je genetalien wink.
gast
gast jul 28 '08
Origineel bericht van: NiMS
Klaarkomen gebeurd vooral in je hoofd en niet in je genetalien wink.


Alles gebeurd in je hoofd. Daar zit het zenuwprikkelverwerkingscentrum. Het enige dat je genitaliën zo speciaal maken voor dit soort aangelegenheden is dat er heel veel zenuwuiteinden op één bepaalde plaats zitten. Dus als je dat plekje zou verplaatsen naar bijvoorbeeld je handpalm.......

Het is ook niet voor niets daar bij de genetaliën geplaatst want dit genots gevoel zorgt ervoor dat de voortplantings activiteiten op de juiste plaats plaats vinden.
Wat we er in de loop van de eeuwen allemaal voor romantiek bij verzonnen hebben zijn de krenten in de pap zou ik maar zeggen. Een extraatje om het aantrekkelijk te houden.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki