Loading...
nl

Opeens geuren ruiken die er niet zijn

Helma
Helma dec 31 '07
Toen mijn kat Tyger in 2005 dood ging, was ik bij de dierenarts. Het dier was na de aanrijding niet meer te redden en ik kreeg hem mee naar huis. Ik was bijzonder verdrietig. Het dier heeft hier in de kamer een halve dag op tafel gelegen, op een schapenvachtje met kaarsen rondom. Mijn dochters en ik hebben het dier samen begraven. Het overleden dier rook naar de dierenarts, en sindsdien komt hij nog af en toe langs. Ik ruik dan weer heel sterk die dierenarts, en de kat die hier nog rondloopt, loopt raar rond te kijken. Ik geniet van die momenten en begroet Tyger. Het maakt me erg blij.

Verder heb ik iets met geuren. Ik ben ooit begonnen aan een autobiografie en heb daarin een heel hoofdstuk gewijd aan geuren en hoe ik die als kleuter heb meegenomen, die, tientallen jaren later. Erg bijzonder, en erg onderschat, geuren die een mensenleven omringen.
Debiorah
Debiorah dec 31 '07
Heel mooi beschreven hiddenwings! Het is inderdaad zo dat mensen vaak niet een stilstaan bij deze kleine maar bijzondere dingen.
Psijkik
Psijkik mei 14 '08
ik heb dat ook, maar ik ruik dingen sowieso heel sterk, als er iemand op bezoek is geweest dan ruik ik dat, als er nieuwe spullen zijn gekocht dan ruik ik dat, ik ruik brand terwijl er nerges fikkie te bekennen is enz. al met al bleek het dat ik hoog-sensitief ben en dingen extreem zintuigelijk waarneem.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '08
Maar zijn het dan ook geuren die er niet zijn, of zijn het geuren die extra versterkt worden door jou?
Anne
Anne mei 15 '08
Hej Psijkik,

Dat kan inderdaad met hoogsensititviteit te maken hebben dat je geuren ruikt. Ik ruik ook soms geuren, maar ik hoor ook heel veel dingen de zachtste geluidjes enzo. Maar ook dingen voelen en weten van te voren winkvan alles wat.
Hoe ben je erachter gekomen dat je een hoogsensitiviteitspersoon ben ?:)
Groetjes aNNe
Psijkik
Psijkik mei 15 '08
@ Anne

uhm ja, mijn vriendin heeft dat toen een keer uitgezocht voor mij omdat zij dat ook heeft maar dan met andere dingen... dusja
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Ja ik maak het ook mee..


Ik ruik soms wierook als bescherming, of soms een zoete geur, de geur van de Liefde..

Het heeft een betekenis...het betekent dat je beschermt bent en beschermengelen hebt...familie uit indonesië misschien...

Groet,
Paradijs.
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Heb je Indonesische voorouders....en de frisse bloemengeur betekent zuivering, en positiviteit, komt naar je toe.

Paradijs.
Paradijs
Paradijs jul 19 '08
De geuren zijn bedoeld om je op je gemak te stellen.

WAt voel je bij zo een geur..

Neem dat gevoel in je op.

Het is een aanduiding van wat komen gaat.
Serenity
Serenity mei 20 '11
Origineel bericht van: Paradijs
De geuren zijn bedoeld om je op je gemak te stellen.

WAt voel je bij zo een geur..

Neem dat gevoel in je op.

Het is een aanduiding van wat komen gaat.

Ideaaaaal advies!!
Ik heb periodes dat ik herkenbare geurtjes (meestal vanuit mijn jeugd) ruik, mijn moeder had dat vroeger ook, voor de geboorten van de kids maar ze kon ruiken wat ze die avond ging eten hihi.
En mijn vader werkte op een melkfabriek en hij moest weleens producten testen en proeven en ruiken en hij was/is daar nog steeds goed in omdat (zoals hij zelf zegt) niet rookt of kruidig eet.

Ik heb nu bij 2diertjes gehad van mensen op dit forum dat ik ze kon ruiken waneer ik me concentreerde op die diertjes.
Diertjes en mensen krijgen een persoonlijkheid met geurtjes vind ik.
Ook de huizen van mensen ruiken heel uniek en hoe gezelliger het is hoe lekkerder het daar ruikt of ik associeer die huisgeur dan met gezelligheid waneer het daadwerkelijk gezellig is daar hahaha. ^^

Goed dat ik nu weet dat geurtjes … nou ja check het gequote bericht L.O.L.
aquarel
aquarel mei 20 '11
ik ruik ook soms geuren uit mijn jeugd, of onbekende geuren die ik nog nooit heb geroken.
en sinds ik gestopt ben, ruik ik soms een wietgeur, wat raar is :-)
maar ik denk dat ze me soms op de proef willen stellen.
admin
admin mei 20 '11
Origineel bericht van: aquarel
en sinds ik gestopt ben, ruik ik soms een wietgeur, wat raar is :-)
maar ik denk dat ze me soms op de proef willen stellen.



Zeker weten dat ze je testen! Het leuke ervan is dat je je er van bewust bent! Ik heb er vertrouwen in dat je voor deze test zeker zal SLAGEN! whistle
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 20 '11
hehe...
ik ruik dat soms ook!!!
als ik een sigaret op steek shocked
terwijl ik niet blow, wel eens gedaan hoor!
maar al lang geleden...

ik ruik op dit moment met vlagen de geur van freesia's
lekker hoor! mijn oma vond deze altijd zo lekker ruiken!
ik ruik ook wel eens brand!

groetjes wink

alles goed trouwens, Aquarel?
het was een tijdje stil aan jou kant!?
Serenity
Serenity mei 20 '11
Origineel bericht van: JustLove
Origineel bericht van: aquarel
en sinds ik gestopt ben, ruik ik soms een wietgeur, wat raar is :-)
maar ik denk dat ze me soms op de proef willen stellen.



Zeker weten dat ze je testen! Het leuke ervan is dat je je er van bewust bent! Ik heb er vertrouwen in dat je voor deze test zeker zal SLAGEN! whistle

hahaha jaaa dat gaat hij zekerrrrr, Aquarel is lekker bewust aan het worden alsof hij wakker word .
En waneer je bewust aan het worden ben kan je jezelf ook beter een halt toeroepen in dingen die je eigenlijk niet wilt, althans zo is mijn ervaring hihi.
aquarel
aquarel mei 20 '11
ja alles goed moomflowertje, ik ben idd ff weg geweest, maar dat kwam omdat de onderwerpen me minder interesseerden als voorheen.
Esther
Esther mei 20 '11
Ik heb wel vaker mijn oma geroken... een bepaalde geur die echt bij mijn oma hoorde...... Fijn is dat...weet ik toch dat ze bij me is....
mjere
mjere mei 21 '11
Het gekke is dat ik heel soms ook geuren ruik, maar dan niet van mensen die ik gekent heb. Maar mensen die nog leven.
Met mijn zus bv heb ik een hele sterke spirituele band, en ik kan het ruiken als zij aan het roken is als we bv aan de telefoon zijn met elkaar.
Zelf heb ik nooit gerookt trouwens dus wat testen betreft kan dat het bij mij niet zijn.
Hetzelfde gebeurde met iemand met wie ik een sterke band heb al heb ik hem nooit in levende lijve gezien, alleen via webcam.

Heeft iemand hier andere theorieën over?

Groetjes, Mjere <3
aquarel
aquarel mei 22 '11
mjere alle mensen zijn met elkaar verbonden, dus is het normaal dat je zoiets ruikt.
mensen met wie je een sterke band hebt of anderen zoals entiteiten, is normaal omdat we allemaal 1 geheel zijn.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 22 '11
weet je hoe sterk gedachte kracht is?
als iemand aan je denkt bijvoorbeeld, dan ruik je soms een bepaalde geur, en dan doet dat denken aan iemand, en heel soms krijg je een bevestiging, als je diegene tegen komt, die dan zegt: ik zat van de week nog aan je te denken shocked

heb ik meteen de neiging om te zeggen: Ja, dat weet ik, dan keihard lachen we erom, omdat het arrogant klinkt, en
...ik me daar dan pas bewust van ben, als ik het al gezegt heb shocked
diegene denkt (hopelijk) dat ik dit als geintje bedoel...
tongue
diebrabander
diebrabander mei 22 '11
Ja vaak zijn zulke 'kleine' dingen in het dagelijkse leven juist keigrappig tongue

Ik probeer de laatste tijd mensen juist een beetje te... hoe zeg je dat? Beïnvloeden door gedachtekracht. Bijvoorbeeld door hem/haar aan zn neus te laten krabben laughEcht supervet als zoiets lukt!

Ik kwam op het idee om dat te doen, omdat ik opmerkte dat ik soms gedachten van mensen oppik( of zei de mijne?) Dan zitten we bijvoorbeeld lekker te kletsen en dan denk ik bijvoorbeeld opeens: das een mooi tafeltje, iniedergeval iets totaaaal anders dan waar de mensen over aant praten zijn . En ongeveer 2 of 3 seconden later hoor ik naaste me: 'Wat een mooi tafeltje!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki