Dit wordt in een aantal teksten een paar keer genoemd, dus ik zal even uitleggen hoe het zit met de pyramide van licht, en hoe je deze zelf kunt maken. In deze pyramide ben je veilig voor allerlei entiteiten die gebruik van je zouden willen maken. Hoe je zelf zo'n piramide kan maken lees je hier:
1) Sluit je ogen en zorg ervoor dat je gedachten leeg zijn.
2) Stel je een punt boven je hoofd voor. Dit zal ongeveer 30cm erboven zijn.
3) Trek vanuit dit punt een lijn schuin naar links beneden en naar achteren, en stel je voor dat dit een oneindige lijn is, en voel deze lijn.
4) Ga weer naar het punt boven je hoofd en trek ook een lijn schuin rechts naar beneden en naar achteren. Stel je ook voor dat dit oneindig is.
5) Ga weer naar het punt boven je hoofd en trek ook een lijn schuin links naar beneden en naar voren. Stel je ook voor dat dit oneindig is.
6) Ga weer naar het punt boven je hoofd en trek ook een lijn schuin rechts naar beneden en naar voren. Stel je ook voor dat dit oneindig is.
Ik heb mijn tekenkunsten een beetje uitgeprobeerd om dit te tekenen. Stap 3,4,5 en 6 zijn de nummertjes.
Als je in je pyramide zit, kan je door niets geraakt worden. De pyramide is ondoordringbaar. Merk je dus dat er weer iets is, zoek dan deze piramide op. Je bent er veilig.