Hey Spud...
Ik kreeg door jou reactie een stukje inzicht in mezelf...
omdat ik inderdaad altijd met anderen bezig ben...
het voelde overlaatst voor mij toen ik wel reageerde op Nims en niet op jou, dat ik je misschien een gevoel van negeren zou geven vandaar mijn belofte.
haha... hier moest ik wel een beetje om lachen, want ik herken het wel, maar dan vanuit jou denkwijze...
Ik voel me niet zo snel buitenspel gezet hoor
Je schreef bijvoorbeeld, dat dieren afhankelijk zijn van de mens.
Ik denk altijd dat als de mens zou verdwijnen van de wereld, dat dieren zichzelf prima zouden kunnen redden, terwijl het andersom voor ons mensen wrs veel moeilijker zou zijn om te overleven zonder dieren.
Vandaar dat ik me afvraag, hoe jij dat dan ziet en voelt?
Ik heb hierbij zoiets van: stel dat de mensheid door 1 of andere reden ineens weg gevaagt zou worden....
Dieren zitten opgesloten in hokken, weilanden, aquariums, dierentuinen, en woonhuizen enz.
Die dieren zijn afhankelijk van de mens: voor het eten
maar een hond zie ik geen blikje voer open draaien...
dus die dieren zijn ten dode opgeschreven...
Konijnen die in een hokje zijn opgegroeit kunnen niet overleven buiten dat hokje, omdat ze geen gevaar kennen, en niet zouden weten waar
ze eten of water moeten vinden, net als al de vogels...
Mijn schoonvader is altijd bezig met de vogels.... buiten
ze wonen in een huis waarvan alleen de garage vastzit aan de garage van de buurman, voor de rest hebben ze dus
een voortuin, zijtuin en een achtertuin
Die vogeltjes die normaal altijd naar het zuiden trekken in de herfst/winter die blijven gewoon hier... want hier krijgen ze
het hele jaar door broodjes pindakaas, nootjes, fruit, zonne-pitjes
wat als hij er straks niet meer is? ( dat is eigenlijk maar een piepklein stukje van het grote geheel)
En het is allemaal zo goed bedoelt van hem, maargoed
Zelfs nu het zomer is voedt hij gewoon door
Op korte termijn zullen er echt heel erg veel dieren overlijden!
Tuurlijk zijn er dieren zat die het wel zullen overleven
Het dierenrijk zal met het plantenrijk samen weer in harmonie kunnen leven,
Als ik kijk naar waar de maya's hebben geleeft bijvoorbeeld: De maya's zorgde er voor dat ze de planten ergens anders naar toe brachten
om toch de ruimte te hebben en "open" stukken te creëren...
Nu... vandaag de dag heeft de natuur zo'n inhaal slag gedaan dat het bijna niet te doen is om daar doorheen te komen!
De meeste dieren hebben geen behoefte om te gaan graven
De Dieren hebben gelukkig die "honger" naar kennis niet, zoals de dat mens heeft!
Dat kan hun redding zijn
Nog even over wat ik inzag door jou schrijven
die dierenmisbruikfilmpjes er zo´n beroep gedaan wordt op je schuldgevoel
Hier kreeg ik dus door dat het inderdaad een schuldgevoel is ipv meedelijden...
Ik voel me schuldig omdat ik 1 ben met iedereen... en dat maakt het nog moeilijker omdat het zo tegenover mijn
persoonlijke emoties staat!
Maar eigenlijk komen de mensen die de dieren zo laten lijden voort uit ons collectieve bewustzijn...
Dat maakt me ook zo kwaad
ik vraag me dan ook echt af: hoe kan iemand waarvoor ik zo'n afkeer heb, een stukje zijn in dat "zuivere bewustzijn"
Ik kan daar echt niet bij met mijn gedachten en gevoel!
Er bestaat ook iets als de wetten van de kosmos...
die staan niet eens beschreven, die "weet" iedereen!
sommige dingen doe je gewoon niet!
De mensen beginnen steeds "bewuster" te worden van de kosmos
Ook weten er al heel veel dat we op de terugreis zijn naar huis...
Het zou helemaal niet verkeerd zijn als de mensen deze planeet weer een beetje terug geeft aan de natuur!
Zodat de natuur weer in zijn element komt zoals het ooit bedoeld was....
ik wil eindeloos verder schrijven, maar ik bedacht me net: er komen nog meer dagen
groetjes moonflowertje