Laat pijn uit het verleden wegspoelen als voetstappen op het strand.
Je kunt de wind niet veranderen, maar wel de stand van de zeilen.
Het zaad van de vreugde ligt alleen in het verdriet.
De beste helpende hand die u zich kunt wensen, is vaak een stevige duw.
-
Vele mensen denken dat ze een fout die ze hebben toegegeven niet meer hoeven af te leren.
-
Wie weet dat er niets te zoeken valt, weet ook dat er niets te zeggen valt.
-
Boeken zijn als mensen: ze maken een bepaalde al dan niet prettige indruk op ons, nog voor we ze hebben leren kennen.
-
Wanneer je de regenboog wil, krijg je eerst de regen.
-
Keer je gezicht naar de zon, dan valt de schaduw altijd achter je.
-
Soms ziet het hart wat onzichtbaar is voor het oog.
-
Hoewel een tong maar weinig weegt, hebben veel mensen er moeite mee hem in bedwang te houden.
-
De enige zaak die men niet mooier kan maken zonder dat ze eraan kapot gaat, is de waarheid.
Aan hard lopen heeft men niets, men moet op tijd vertrekken.
-
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
-
Van alle dingen moet men het einde in het oog houden.
-
De mensen worden zelden beter wanneer ze geen ander model hebben om na te volgen dan zichzelf.
-
Het is niet zo dat je alle antwoorden krijgt, de vragen verdwijnen gewoon.
-
Een ding is zeker: als je moeilijkheden uitnodigt, komen ze altijd.
Als iets je geen mogelijkheid tot groei meer biedt, is het tijd om los te laten.
-
Iedere gedachte die ik in een vorm gevangen heb, moet ik bevrijden door mijn daden.
-
Wachten leert je de wandelgangen kennen van je gedachten.
Vooruitzien is moeilijk, vooral wanneer het de toekomst betreft.
-
Wie je bent is oneindig belangrijker dan wat je hebt.
-
Vaak is het zo dat mensen die '' zeggen wat ze denken '' , juist niet hebben nagedacht over wat ze zeggen.
-
Wanneer ik aan mijn eenzaamste ogenblikken denk, zat er gewoonlijk iemand naast me.
-
Een boek kan op veel plaatsen openvallen.
Als het wordt dichtgeslagen, slaat het op alle plaatsen tegelijk dicht.
Het geluk is als een glas: als het op zijn mooist schittert , spat het uit elkaar.
-
Gij ziet wel de splinter in het oog van een ander, maar niet de balk in het eigen oog.
-
Put het geluk nooit uit. De laatste emmer smaakt naar de bodem.
-
Ontsteek geen vuur dat je niet meer doven kunt.
-
Je weet dat het liefde is als je niet kan inslapen omdat de realiteit zoveel mooier is dan je dromen.
-
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.