Loading...
nl

Mini wijsheden

Debiorah
Debiorah dec 31 '06
Zeer veel mooie en goede wijsheden! Erg leuk!
LPChip
LPChip dec 31 '06
Je gaat niet naar school om later een goed betaalde baan te kunnen krijgen, maar om je mogelijkheden te verbreden.

Je werkt niet voor geld, maar om te kunnen leven.

Een druk en goed betaalde baan is slechter dan een rustige baan die genoeg betaald.

Moet je persé een goed betaalde baan hebben om het er naar je zin te hebben?
Debiorah
Debiorah dec 31 '06
Voor sommige mensen is inderdaad het geld belangrijker dan de voldoening. Wat ik overigens moeilijk kan begrijpen!

Hier nog een paar uitspraken van bekende mensen die met elkaar in verband staan. Vond het wel een grappige ontdekking dat ze ook over elkaar uitspraken deden.

Ganhdi:
“Geweldloosheid zou nooit gebruikt mogen worden als een schild voor lafheid. Het is een wapen voor de dapperen"
Albert Einstein:
I believe that Gandhi's views were the most enlightened of all the political men in our time.We should strive to do things in his spirit: not to use violence in fighting for our cause, but by non-participation in anything you believe is evil.

Martin Luther King:
“Gandhi was onvermijdelijk. Als de Mensheid vooruitgang moet maken, is Gandhi onontkoombaar. Hij leefde, dacht en handelde vanuit de inspiratie van een visioen! Het visioen van de mensheid die zich ontwikkelt in de richting van een wereld van vrede en harmonie. Alleen op eigen risico kunnen we Gandhi over het hoofd zien”
????
???? dec 31 '06
LpChip ik ben het helemaal met je eens.
Dit geldt jammer genoeg niet voor vele mensen die het nog steeds nodig hebben om status te hebben tegenover anderen. Dus een hoge functie en veel geld verdienen vinden ze belangrijk. Maar als ze daar de gevolgen van krijgen snappen ze daar helemaal niets van. Want hoe kan iemand als hun nu zoiets overkomen !? Ik heb uit eigen ervaring geleerd dat het niet uitmaakt wat je verdiend, het is vele malen belangrijker dat je met veel plezier werkt. Pas als mijn werk me niet meer geeft wat ik nodig hebt, dan pas gaat het geld tellen. Dit is meestal een teken voor mij om weer wat anders te gaan doen. Gek genoeg ben ik nooit geld/middelen tekort gekomen om goed te kunnen leven.
Thomas A
Thomas A dec 31 '06
Gandhi is mijn lichtvoorbeeld en het bewijs voor de kracht van de liefde............

Thomas
Debiorah
Debiorah dec 31 '06
@ Thomas: Zeker een inspirerende persoonlijkheid, net zoals jij voor velen op het forum bent. ;)
LPChip
LPChip jan 1 '07
Het leven is net een spelletje. Als je dood bent blijf je terug komen totdat je het spel uitgespeeld hebt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 1 '07
Hier nog een eigenwijsheid ;).

-Jaloezie is het gemis van inzicht in de eigen onwetendheid.
Debiorah
Debiorah jan 6 '07
Mooie Nims!
Deze vond ik in mijn nieuwe agenda.

Leven is wat je overkomt terwijl je druk bezig bent andere plannen te maken. - John Lennon

Wanneer ik naar de markt ga, word ik me ervan bewust hoeveel dingen er zijn die ik niet nodig heb. - Socrates
natascha
natascha jan 13 '07
Hier een spreuk uit het Haarlems Dagblad, het schijnt een Nederlands gezegde te zijn:

Ook door kleine ruitjes schijnt de zon

Vind ik zelf een mooie maar simpele gedachte.
mause
mause jan 14 '07
inderdaad. het is maar net hoe je er tegen aankijkt en hoe je in het levenstaat.
LPChip
LPChip jan 15 '07
Hoe veel de waarde ook is van datgeen wat je krijgt, je betaald altijd datgeen wat het kost.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '07
Er is altijd wel een stok te vinden, waarmee je de hond kunt slaan.
mause
mause jan 16 '07
ik heb oit deze eens gehoort. ik weet niet van wie hij is maar vond hem wel erg mooi.

gedeelde smart is halve smart.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '07
Dit is er ook eentje die ik zelf ooit heb bedacht:

"Laten we samen eenzaam zijn."
mause
mause jan 16 '07
die is ook mooi.
mause
mause jan 16 '07
nog zo een.

vriendschap verdubbelt de vreugde en halveert het verdriet.

of zoiets. weet niet meer precies hoe hij ging, maar hier kwam het op neer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 24 '07
"Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niet weet"
Mimi*
Mimi* jan 24 '07
dat is er eentje om over na te denken
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 28 '07
Net een mooie gelezen van Deboriah:
"De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest."
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki