Even on topic, want de rest snap ik niet.
Vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd. Namelijk als de dimensies zijn, en er is een vierde dimensie waar de tijd geen rol speelt, en dus eigenlijk alles tegelijk zou gebeuren. Kan de wereld niet eindigen, omdat de wereld dan helemaal niet geweest zou zijn. Met die vierde dimensie zal dus ook betekenen, dat we in feite allemaal al zijn wat we zullen worden, aangezien dat dus ook in dezelfde tijd plaatsvindt, als dat wij het meemaken. Dus eigenlijk zou de ontwikkeling van een mens al vast liggen, maar kunnen de keuzes die we maken het 'eindpunt' van de ziel maar lichtelijk beïnvloeden. Daarmee zou het dus mogelijk zijn dat alles vastligt, en de eigen keuzes al zijn ontstaan, voordat we het zelf weten.
Heeft iemand misschien een idee hierover of dit zou kunnen kloppen?
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht, hoewel ik geen antwoord heb gekregen
. Mijn visie hierop is: In de zielenwereld is geen tijd. Dus eigenlijk is in de aardse wereld ook geen tijd. Dat is ook de rede dat er in de toekomst gekeken kan worden, want alles gebeurt nu er is geen verleden of toekomst, alles is heden. Hoewel ik nog niet helemaal begrijp hoe dat kan, denk ik dat dat wel idd zo is. Als je ook bijvoorbeeld aan je gids een vraag stelt en je krijgt een boodschap terug, dan begint het antwoord altijd met: Zoals de ontwikkeling nu gaat, kan je dit en dit verwachten. Net als met pendelen, als je antwoord krijgt, dan is dat voor hoe het er nu voor staat. Maar wij hebben zelf de mogelijkheid om ons anders te ontwikkelen. Met bepaalde keuzes is volgens mij de "toekomst"te veranderen. Dus doordat we alleen in het nu leven, staat wat er gaat gebeuren vast, maar toch hebben we er nog invloed op. Ik denk dat in de 4e dimensie tijd alleen geen rol meer gaat spelen, omdat wij gaan beseffen dat tijd maar een aards begrip is. Ik denk dat door de ontwikkeling die we door gaan maken, afstand gaan doen van veel aardse dingen en weer terug gaan naar de waarheid. De aarde maakt net als onze zielen een ontwikkeling door en wij hebben daar invloed op. Ik denk niet dat de aarde vergaat, omdat er geen komen en gaan is. Alles wat leeft, leeft voor altijd, ik geloof wel dat onze zielen in andere dieren moeten gaan reïncarneren, omdat de lichamen van de mens bijvoorbeeld dan niet meer op aarde kunnen leven. Het kan natuurlijk ook dat er nog veel meer aardse werelden zijn, wat volgens mij inderdaad zo is, alleen wat ik heb begrepen is dat die werelden verder zijn dat de zielen hier op aarde, daarom kunnen wij daar nog niet naar toe. Maar mocht de aarde geen plek meer bieden voor onze zielen, zal het universum er wel iets op verzinnen. Het klinkt misschien een beetje vaag, maar ik vraag mijzelf af of de wereld wel is zoals wij vinden wat de wereld is. Bijvoorbeeld in de zielenhemel, daar is alles gebaseerd op voorstelling, wat je wilt dat is er. Hier op aarde hebben we spullen die we kopen, die we produceren en die afgebroken moeten worden. Wij hebben hier op aarde een hele vaag droom waar we in leven. Idealen die je moet leren, omdat het niet meer vanuit het hart komt. Normen en waarden, die niet meer van deze tijd zijn. Regels die onze zielen afbreken. En dat allemaal om in een droom te leven, waar 90% van de aardse bevolking zich niet geheel thuis voelt. Maar ik twijfel soms of het er echt is. Of ik nu op mijn laptop type, of dat ik nu op mijn verbeelding typ. Ik hoop dat je me nog kan volgen
.
Groetjes,
Amor