Loading...
nl

Hoe herken ik een slechte ziel?

aquarel
aquarel jan 12 '12
maar het is wel de volledige waarheid, en het is toch niet de bedoeling dat we plots allemaal kaboutertjes worden die lief zijn en nooit mensen kwaad doen.

neeje, ik verander mijn woorden niet omdat ik vind dat de waarheid van coke mag gehoort worden, zodat je in het vervolg wel eens 2 keer nadenkt vooraleer je met een drugsgebruiker omgaat die vaak te egoistisch zijn om jou het licht in jouw ogen te doen schijnen.
aquarel
aquarel jan 12 '12
sorry dat ik zo brutaal uithaal emuca, maar wat leest prettiger voor iedereen ?

dat ik het verbloem ?!
amor
amor jan 12 '12
ze zegt niet dat je dat moet veranderen, ze vraagt of je 1 bericht wil posten en niet 100, zodat het overzichtelijk blijft. Ik wil niet vervelend zijn of onaardig, maar ik vind je best een beetje vervelend bezig. Groetjes, Amor
Emuca
Emuca jan 12 '12
Dat bedoel ik helemaal niet. Ik bedoel dat je geen 5 berichten hoeft te plaatsen, maar je ene bericht ook steeds kan uitbreiden smileProbeer mijn woorden niet te zien als een aanval, en alsof je ongelijk hebt, want als je even de tijd neemt om rustig te lezen, zal je zien dat ik het nergens heb over jou woorden, alleen over de hoeveelheid berichten.
wolfke
wolfke jan 12 '12
Om op de topicvraag te antwoorden, ik denk dat je dat aanvoelt, soms duurt het wel even voor je het door hebt met wie je te maken hebt, maar het is een soort aanvoelen wie/wat goed of slecht voor je is op een bepaald moment op een bepaalde plaats in een bepaalde situatie.
aquarel
aquarel jan 12 '12
juist
Cialara
Cialara jan 12 '12
Eigenlijk wel apart dat veel mensen nog echt in goed en slecht geloven, het is een nogal zwart wit blik. Een blik die door de kerk nogal eens wordt versterkt.

Jezus is zeker speciaal, hij is de zoon van God, zoals ieder mens een kind van God is. Hij is niet beter en niet slechter dan jij of ik. We moeten allemaal eens stoppen met omhoog te kijken naar onze voorgangers, hij heeft ons een weg laten zien en ons een stukje bewustzijn willen brengen. Maar wees maar gerust dat hij in de levens daarvoor net zo slecht is geweest als menig ander! Neemt niet weg dat hij door zijn manier van leven heel veel mensen heeft geinspireerd tot anders te gaan leven en denken. En daarmee heeft hij wel heel veel bereikt.

Er bestaan geen echt slechte zielen en er bestaan ook geen zielen die veel beter of lichter zijn dan anderen. Alles wat wij zien is een verschil in het moment waar we nu zijn, aangesloten op het licht of aangesloten op het duister, of ergens daartussen. We hebben het allemaal in ons, licht en duister, goed en kwaad. Niet omdat wij zo zijn, maar omdat wij dat als ziel willen leren! Wij willen ervaren hoe het is om zo te zijn, en dat is het doel van het leven. De aarde is een van de weinige plekken in het al, waar we dit kunnen beleven, waar we slechte dingen kunnen doen, voelen en waarnemen enz.

Sommige zielen hebben ervoor gekozen om in dit leven die rol of taak op zich te nemen. Anderen hebben dit al eerder gedaan en ervaren nu hoe het is om met zo'n ervaring geconfronteerd te worden. Je kunt je afvragen waarom, simpel om het te ervaren en er van te leren. Want als je alleen maar goed kent, dan ken je de waarde daarvan niet! Dan zie je niet meer hoe goed het goede wel is wink

Natuurlijk kun je hier dan zeggen dat er ook slechte zielen bestaan. En dat die jou lastig vallen en dat je er last van hebt, dat je je niet veilig voelt, dat je je belaagd voelt. Maar als je bedenkt dat er geen toeval bestaat, dat God alles begeleidt en heeft bedacht vanuit liefde, dan zul je zien dat je er anders mee om kunt gaan. Door te beseffen dat hij/zij die rol lheeft gekozen. Misschien zelfs wel om jou direct ermee te belasten of te irriteren. En waarom zou een ziel dat doen? Dat is vrijwel altijd een afspraak tussen jou en die ziel. Een afspraak vanuit karma, of vanuit de wens om te ervaren. Een afspraak die voor dit leven is gedaan en is opgenomen in jouw levensplan. Wat leer je van deze ervaring? Je kunt er uit leren hoe er mee om te gaan, hoe je je zelf er van los kunt maken, maar ook kun je leren om toch met liefde de rol te zien voor wat die is.

Een verslaafde heeft totaal geen spiritueel contact meer, heeft alles afgesloten. Deze mensen hebben het inderdaad niet makkelijk en storten zich totaal in het diepe. Ook dit is voor hen een gekozen ervaring, eentje die er toe leidt dat ze totaal tot de bodem gaan in hun eigen duisternis. Zie het als een moedige beslissing als ziel om dit te ondergaan, maar trek het je niet aan, laat het los voor jou zelf. Jij hebt andere plannen gemaakt en andere manieren om jezelf de dingen te laten ervaren die jij nodig hebt, zoals ieder ander.

Als je nare gevoelens bij mensen krijgt, is dat omdat jou duidelijk wordt gemaakt, dat dit niet de juiste personen voor jou zijn. Of dat je op je hoede moet zijn. Daarmee is niet gezegd dat die persoon in zichzelf een slechte ziel heeft, maar dat hij niet past in jouw levensplan of dat je er juist iets van mag leren. Het is gewoon een signaal, een herinnering.
Emuca
Emuca jan 12 '12
Daar ben ik het mee eens.
Enigma
Enigma jan 12 '12
Dat heb je goed verwoord Cialara smile.
Ik ben het er ook mee eens.

En met: "als ik voel dat iemand niet goed is".
Bedoel ik ook dat het niet goed voor mij is smile.

Ik vind internet een mooi medium.
Maar soms is het voor mij moeilijk om een gevoel of intonatie bij een berichtje over te brengen confusedsmile.
Ik blijf in ieder geval mijn best daarvoor doen tonguegrin

Ik geloof ook niet dat een ziel goed of slecht is.
amor
amor jan 12 '12
Heel mooi verwoord Cialara, ik sluit mij erbij aan laugh
aquarel
aquarel jan 12 '12
zelf geloof ik in evenwicht, nooit in goed of kwaad.
als je goed naar de natuur kijkt zie je ook evenwicht.
Petra
Petra jan 12 '12
Ieder mens is waardevol, maar niet ieder mens gedraagt zich waardevol, mens en gedrag zijn twee verschillende dingen.
Iedere ontmoeting draagt bij aan onze eigen ontwikkeling, welke ontwikkeling kies je op da moment, onder die omstandigheden met die betrokkenen?

Je kunt kiezen voor de ontwikkeling vasthouden en voor de ontwikkeling loslaten, het is beide goed, het is beide leerzaam. maar van welke wordt je het gelukkigst? In die zin is geluk geen keuze, maar je bent wel vrij dat naar beste kunnen te creëren door zorgvuldig te zijn in je keuzes.

Als het om relatie(s) gaat is het heel eenvoudig, iemand die zichzelf verwaarloosd, zichzelf negeert (door bv. drugs te gebruiken), niet van zichzelf houdt, zal zijn partner precies dat geven. Ben je in relatie met iemand die zichzelf in de problemen brengt, wees dan niet verbaasd dat het dan ook jouw problemen worden.

Iemand die drugs gebruikt kan je leven aardig verwoesten als je niet oppast, helemaal met je eens aquarel. Drugs is geen goed nieuws, drugs gaat alles uit de weg, zelfs geluk.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 12 '12
Ik geloof dat we het zelf een beetje naar ons toetrekken allemaal...
Zoals Ciarala eigenlijk ook al zegt...
Je hebt een doel, die je wil halen, om dat doel te halen komen er bepaalde dingen en mensen op je pad...
Dit zul je moeten inzien
inzien dat je sommige "zielen" zal moeten laten gaan...
Als zo'n ziel jou alleen maar verdriet doet... en in een negatieve sfeer zet... komen er alleen maar meer van zulke zielen op je pad...
Je moet er overheen stappen...
Want het kan nooit de bedoeling zijn dat de liefde die je voor iemand voelt, alleen maar pijn doet!
Het zet je in een kwaad daglicht, of in ieder geval op een negatief niveau, waar een hoop negatieve entiteiten zijn...
Een "slechte" ziel, is niet per definitie slecht...
Maar jou gevoel geeft aan dat het niet goed is voor jou om er mee verder te gaan...
Waarom zou je dit gevoel niet volgen?

groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 12 '12
Mijn moeder zei vorige keer tegen me:
Elke ziel is het zelfde, we verschillen enkel van inzicht!

dat vond ik wel wijs gezegt van haar wink
Petra
Petra jan 12 '12
Nou zo is het, kort maar krachtig gezegd! laugh
amor
amor jan 12 '12
wauw dat is wijs, maar precies raak laugh
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki