Loading...
nl

Tarotkaarten leggen door Mare

goudsbloem
goudsbloem nov 28 '11
lieve eva,

zou je voor mij ook de kaarten willen trekken?

ik zou graag iets willen weten over de liefde?

liefs goudsbloem
Marenubium
Marenubium nov 28 '11
Vraag Muin: Wat kan ik op carrière gebied verwachten?

Volgende stap legging:



1. Thema: Bekers Koning

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Bekers Koning.
Dit is een Koning die in contact staat met zijn gevoel maar het gevoel niet laat overheersen. Op deze plek geeft de kaart aan dat je bezig bent met balans tussen werk en privéleven. Het gaat hierbij om het uiten van je gevoel in je werk; je zoekt voldoening/toewijding in je werk of werk waarin je je kunt ‘geven’. Het zogenaamde ‘werk en je eigen behoeften in overeenstemming brengen’. Wellicht ga je je geestkracht of krachten (mediamieke gaven?) inzetten op werkgebied. Koning Bekers geeft in deze aan om je doelen voor ogen te houden en je eventjes hard in te zetten voor de zaak. Je gevoel, intuïtie en fantasie zullen je hierbij ondersteunen en inspireren, of laat je daar wat meer door leiden.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: 10 Rad van Fortuin

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt het Rad van Fortuin. Het Rad van Fortuin is het wiel van de tijd en omvat de levenslessen of taken die je op en neer laat gaan. Voor alles is een tijd of bestemming, en elk moment worden er kansen aangeboden om bepaalde levenslessen te ervaren. Het is aan jou of je die kansen pakt of niet. Het wiel kan je een gevoel geven van ‘aan je lot overgelaten worden’, of ‘het lot in eigen handen nemen’. Dit is even afhankelijk van jouw situatie. De kaart geeft je in deze mee om vooral geen ‘self-fulfilling prophecy’ houding aan te nemen (de ‘zie-je-wel’-houding; de verwachting die zichzelf waarmaakt), want dan blijf je in rondjes draaien en kom je nooit uit dat cirkeltje. Ga de kansen en mogelijkheden die je tegenkomt niet uit de weg, ze worden je niet voor niets aangeboden. Het Rad komt op het juiste moment, en als je koning Bekers aanhoudt zul je op tijd aanvoelen wanneer het tijd is om te handelen of op een aanbod in te gaan.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 1 De Magiër

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Magiër. Magier weet als geen ander dat elke levensles of taak weer de mogelijkheid brengt om jezelf meer te ontwikkelen of te ontplooien. Hij is bereid elke nieuwe uitdaging of taak met beide handen aan te nemen en zichzelf en al zijn talenten krachtig en creatief in te zetten. Hij weet immers dat hij alles in huis heeft om zijn taak te volbrengen. Mocht hij bepaalde talenten nog niet genoeg ontwikkeld hebben, ook dan weet hij dat hem de mogelijkheid wordt geboden om dat talent te ontwikkelen, en zal hij dat niet ontlopen. Het resultaat is in deze afhankelijk van jouw eigen wil en daadkracht.
Magier geeft in deze aan dat je voor een nieuwe aanvang staat waarbij je bewust gebruik mag of moet maken van je vaardigheden en mogelijkheden. Wees creatief, en laat je fantasie eens de vrije loop; je zult verbaasd staan hoeveel mogelijkheden je in je hebt!
Dus heb het volste vertrouwen in je eigen kunnen; als iets goed voor jou voelt doe het dan, en laat je niet leiden door twijfel (kan ik dit wel?).

4. Uitkomst: 5 De Hogepriester

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt De Hogepriester.
Hij heeft een rotsvast vertrouwen en geloof in zichzelf en de toekomst en volgt altijd zijn eigen roeping. Deze kaart vertelt je met een rein geweten op zoek te gaan naar jouw eigen idealen, waarden en overtuigingen. Waar sta je voor en wat wil je uitdragen naar de wereld toe? Zoek naar het inhoudsvolle en zinvolle van een zaak, waar jij je volledig in overeenstemming met jezelf aan kan wijden. Zie hierbij ook weer Koning Bekers. Probeer loze beloften uit de weg te gaan en laat je niet leiden door overtuigingen en opvattingen van anderen.
Hogepriester vertelt je je toekomst vol vertrouwen tegemoet te gaan.

Kern: 16 De Toren
De onderliggende rode draad is in deze trekking De Toren.
De Toren staat voor het uit de weg ruimen van oude zaken die geen toegevoegde waarde meer hebben voor je ontwikkeling. Dat gaat vaak gepaard met een heftige explosie; als donderslag bij heldere hemel kunnen al je opgebouwde veiligheden in 1 klap wegvallen. Dat kan alleen gebeuren als je keer op keer aan het oude, vertrouwde vast blijft houden (blijven hangen) en jezelf daarmee saboteert of tegenwerkt (zie Rad van Fortuin). Uiteindelijk moet de bom gewoon barsten en zorgt het Universum wel voor de zogenaamde ‘schop onder je kont’ (niet goedschiks, dan maar kwaadschiks, bij wijze van spreke).

Vaak gebeurt dit door een plotseling helder inzicht bij jezelf, waardoor je besluit een totaal andere weg in te slaan.
De Toren als rode draad vertelt je dat er nu eindelijk beweging in een zaak komt en er een ommezwaai/keerpunt in je situatie komt.
Marenubium
Marenubium nov 28 '11
Origineel bericht van: goudsbloem
lieve eva,

zou je voor mij ook de kaarten willen trekken?

ik zou graag iets willen weten over de liefde?

liefs goudsbloem


Hallo gouden bloem smile
Ik probeer vandaag nog een trekking te doen voor je, anders wordt het morgen!

Fleurige groet,
Eva
goudsbloem
goudsbloem nov 28 '11
lieve eva,

altijd goed waneer je het doet...bedankt dat je het wil doen voor mij...
fijne dag voor jou!!!

liefs
Marenubium
Marenubium nov 28 '11
Vraag Goudsbloem: Wat kan ik op liefdesgebied verwachten?

Volgende stap legging:



1. Thema: Pentakels Aas

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Pentakels Aas.
Deze kaart staat voor kansen die je in de schoot worden geworpen, en waar je niets voor hoeft te doen zolang je ze maar ziet en benut. Op deze plek duidt de kaart op een nieuwe relatie of dat je in een bestaande relatie een kans krijgt om positieve veranderingen tot stand te laten komen. Het resultaat van Pentakels Aas is vaak solide, duurzaam en betrouwbaar. Het ultieme geluksgevoel ligt binnen handbereik.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven 7

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Staven 7. Het kan zijn dat je in een positie wordt gedwongen om iets te verdedigen. Maar je ziet geen aanvallers op de kaart, dus waarschijnlijk ben je veel te moeilijk aan het doen, en laat je je teveel leiden door angst. Neem dan even rust voor jezelf en herzie je standpunt. Soms is het echter ook nodig om te vechten voor wat we lief hebben, maak dan voor jezelf uit of het het waard is om voor vechten. Zo ja, ga dan moedig en vastberaden die strijd aan en ga ervoor. Pak de situatie dan serieus en verstandig aan zodat je je goede positie niet verspeelt.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: Zwaarden Page

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt Zwaarden Page. Deze kaart staat voor alertheid en argwaan, en zich tegen iets willen verdedigen waar nog niets te verdedigen valt. Met zo’n houding jaag je mensen al van tevoren tegen je in het harnas. Laat dat zwaard maar zakken, en communiceer helder en duidelijk om conflicten te voorkomen. Houdt je hoofd koel, ook als je in een verwijtende sfeer terecht mocht komen. Blijf ook in deze verstandig en je niet teveel meeslepen in emoties. Actie geeft namelijk reactie. Mensen kunnen soms stekende verwijten eruit gooien, maar soms zit daar wel een kern van waarheid in. Als je wilt kun je er naar luisteren en er van leren; soms is het goed om jezelf door de ogen van een ander te zien. Ga dan niet de strijd aan, maar laat het over je heen komen. Dan zal de lucht opklaren.

4. Uitkomst: Zwaarden Koningin

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Zwaarden Koningin.
Deze Koningin is in staat zaken logisch te beredeneren en te ontleden; het doorgronden van het proces van oorzaak en gevolg. Haar oordeel is niet onderuit te halen, en kan soms venijnig overkomen (te direct). Ze verliest zichzelf niet in emoties, twijfel en piekeren. Ze slikt en accepteert niet zomaar alles, en zeker niet in relaties; haar onafhankelijkheid staat bij haar hoog in het vaandel. Zij geeft je in deze aan om afstand te nemen om een duidelijk en helder beeld te krijgen. Haar kennis en wijsheid heeft ze door schade en schande opgedaan, maar het geeft haar wel het vermogen daadkrachtig op te treden en de juiste keuzes te maken.
Schaduwkant is dat ze door het verleden verbitterd is geraakt en koele afstand bewaart. Dit kan zorgen voor een ijzige sfeer, en met haar scherpe tong kan ze meer kapot maken dan haar lief is (zie ook o.a. Zwaarden Page).

Kern: 8 Kracht
De onderliggende rode draad is in deze trekking Kracht.
Kracht zegt je je emoties (driften) te temmen en je niet mee te laten slepen in de emoties van anderen of in chaos. Laat je niet manipuleren maar volg je eigen oordeel (zwaarden koningin). Blijf daarbij rustig en moedig en straal zelfvertrouwen uit. Deze kaart zegt me dat je gevoerd wordt door hartstocht en passie, en die hoef je niet naar de achtergrond te drukken. In relaties kan deze kaart duiden op levendigheid en vurigheid met soms dramatische voorvallen, maar dat hoeft niet perse destructief uit te pakken. Een verhitte ruzie af en toe houdt de passie erin en het vuurtje brandende.
Muin
Muin nov 28 '11
Lieve Eva,

De kaarten kloppen helemaal. Ik kan me in de boodschap vinden. Hartelijk dank voor jouw tijd en ik ben heel erg blij met jouw gave. Alhoewel ik nog niet helemaal begrijp hoe het werkt, heb ik nu persoonlijk ervaren dat kaartlegging via deze weg ook heel goed werkt. Ik ben dankbaar.

Nogmaals heel erg bedankt Eva.

Liefs Anna/Muin
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos nov 28 '11
Hallo Eva,

Mocht je tijd hebben, en zin, want je bent al erg druk bezig geweest. Zou je voor mij een algemene legging willen doen?

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!
Marenubium
Marenubium nov 29 '11
Origineel bericht van: Muin
Lieve Eva,

De kaarten kloppen helemaal. Ik kan me in de boodschap vinden. Hartelijk dank voor jouw tijd en ik ben heel erg blij met jouw gave. Alhoewel ik nog niet helemaal begrijp hoe het werkt, heb ik nu persoonlijk ervaren dat kaartlegging via deze weg ook heel goed werkt. Ik ben dankbaar.

Nogmaals heel erg bedankt Eva.

Liefs Anna/Muin


Heel erg graag gedaan, Anna.
Voor mij werkt het hetzelfde als met fotolezen, maar dan met kaartjes; het is eigenlijk meer een soort van energie-lezen.
De kaarten vertellen allemaal een verhaal apart, maar tezamen in een trekking wordt er een soort vibratie/trilling teweeg gebracht die ik kan verifieren met bijv. jouw energie. Ze vertellen dan 1 gelijk duidig verhaal, jouw verhaal, die ik kan omzetten in woorden.
Zoiets...
Of de meeste tarotisten ook via deze weg (email/internet) kunnen werken durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen manier van werken laugh
Ikzelf vind het vooralsnog wel prettig zo, in alle rust en zonder beinvloed te worden door omgevingruis etc.

Het ga je goed en dat IS.

Lieve tarot-groeten terug, Eva
Marenubium
Marenubium nov 29 '11
Vraag IkGeefJeEenRoos: Algemene trekking

Volgende stap legging:



1. Thema: Pentakels 9

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Pentakels 9. Deze verbeeldt een vrouw die weet wat ze wil (bereiken) en zichzelf weet te geven wat ze nodig heeft. Zij kan op een juiste manier genieten van haar behaalde successen, waar ze lang maar hard en eerlijk voor gewerkt heeft. De kaart staat voor uiterlijke of innerlijke rijkdom. Ze vertelt je dat er een gunstig moment aangebroken is om nu aan te pakken wat je aan wilt pakken. Het ijzer smeden als het heet is. Ze belooft je goed nieuws of een goed resultaat. Probeer iets nieuws en je geluk uit, het kan je zomaar komen ‘toevallen’. Daarbij waarschuwt de kaart je ervoor om je niet blind te staren op uiterlijke rijkdom, of niet blind te zijn voor kleine tekenen van innerlijk geluk om je heen.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: 6 De Geliefden

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt De Geliefden. Deze kaart staat voor keuzes maken of moeten maken, vanuit je hart. Op deze plek zegt de kaart dat je wellicht verscheurd wordt door innerlijke verdeeldheid of ernstige twijfel waarbij verstand en gevoel met elkaar in gevecht zijn. Laat je hierbij niet teveel leiden door je verstand, maar ook je hart wat duidelijker spreken. Weeg alle opties tegen elkaar af, uiteindelijk brengt je hart je daar waar je wezen wilt. Wees trouw aan jezelf en probeer zonder compromissen een besluit te nemen en je daaraan vast te houden.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 2 De Hogepriesteres

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Hogepriesteres. Voor mij persoonlijk is dit de mooiste maar meest mysterieuze kaart binnen de Grote Arcana. Zij staat voor geheimen en verborgen talenten; de Hogere Leiding (intuïtie) en het Hogere Weten. Wellicht komt er nu iets naar boven bij je wat verborgen is geweest of wat je ‘vergeten’ bent. Dit kan op paranormale vermogens duiden waar je je nu bewust van wordt (ontken ze dan niet!), of een goed bewaard geheim die je nu naar buiten brengt. Het houdt hoe dan ook in dat er nu geheimen ontsluierd worden die voorheen onduidelijk waren (duidt erg vaak op waardevolle inzichten). Ik zou je willen aanraden goed om je heen te kijken en goed te luisteren/kijken naar verborgen boodschappen of dromen/visioenen. De Hogepriesteres laat zich leiden door haar intuïtie in passieve en afwachtende bereidheid zonder verwachtingen. Zij grijpt alleen in als ze zich daartoe geroepen voelt. Het kan zijn dat je je af en toe plotseling ergens toe gedreven voelt, ontken dit gevoel dan niet en sluit je ogen er niet voor. Luister goed naar je innerlijke stem en zit niet stil maar volg je impulsen als je ze voelt. Je kunt daarmee verrijkende en onvergetelijke ervaringen opdoen (Pentakels 9).

4. Uitkomst: 8 Kracht

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Kracht.
Deze zegt je je niet langer te laten manipuleren of af te laten leiden door allerlei kleine dingetjes, of je ogen te sluiten voor duidelijke tekenen. Het lijkt namelijk dat je ‘oostindisch blind’ bent voor iets wat er ogenschijnlijk en duimendik bovenop ligt.
Heb je misschien de paranormale kant van jezelf ontdekt en laat je die onderdrukken door je omgeving? Ik weet het echt niet, ik kan er even niet de vinger opleggen; je draait ergens omheen wat je wel ziet maar eigenlijk niet wil zien. Hopelijk weet jij wel wat ik bedoel; er wordt aan je getrokken van boven, en jou steeds weer opnieuw letterlijk wat voor de ogen gehouden of aangeboden. Je voelt of ziet het wel, maar ergens vertrouw je het niet of kijk je ervan weg.
Volg je eigen oordeel en besluiten! Kracht houdt in deze trekking hartstochtelijke overgave in (zie Geliefden); druk de innerlijke stem van je hart niet naar de achtergrond maar ga ervoor. Hoe klein en zacht die stem ook klinkt, ga ernaar luisteren en ze zal steeds harder klinken (zie Hogepriesteres). Open je hart en jezelf voor het grote Universum en de kansen die ze je aanbiedt (keer op keer) wink

Kern: 25=7 De Zegewagen
De onderliggende rode draad is in deze trekking De Zegewagen.
Ook deze vertelt je besluiten te gaan nemen, je doel duidelijk voor ogen te houden en er voor te gaan.
Er is iets aan het rollen gebracht en de weg zal leiden tot je bestemming. Het kan beginnen, en je hoeft niet langer te wachten; pak aan wat je aan wilt pakken (Pentakels 9), er staat een verfrissende wending voor de deur.
Als je vastberaden en consequent je eigen oordeel volgt belooft deze kaart een flinke stap vooruit. Sla daarbij dan niet teveel zijwegen in want dan raak je de weg kwijt of blijf je in kringetjes rondlopen.
Marenubium
Marenubium nov 29 '11
Lieve mensen,

gezien de tijd en energie die ik kwijt ben per trekking houd ik het even voor gezien met dit topic.
Het is een leuke en aangename bezigheid, maar het zou ook wel fijn zijn voor mezelf om wat meer feedback te krijgen. Op dit moment geeft het me meer een gevoel van teveel geven en er weinig voor terug krijgen. Ik moet in deze ook voor mezelf even de balans in de gaten houden, anders wordt het meer Last dan Leuk.

Met veel plezier en liefde heb ik voor de aanvragers de trekkingen gedaan, dus iedereen hartelijk bedankt en het ga jullie goed smile

Iedereen die toch nog een trekking wil verwijs ik door naar mijn site Kruiderie of stuur me een pb.
Ja, er zijn kosten aan verbonden uiteraard, maar ook dat is een vorm van energie uitwisseling en houdt de balans in tact voor zowel aannemer als -gever.
Anders blijf ik mezelf tekort doen (mij kost het namelijk ook energie en tijd).
Geef dan even je gebruikersnaam door van Merudi, dan komen we wel tot een goede ver(stand)houding.

Hartelijke tarot-groet en bedankt tot zover,
Eva
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos nov 29 '11
Hallo Eva,

Ik kan het me voorstellen dat het veel van je vraagt. Je krijgt respons van me via pb (moet eerst even iets anders doen, dan reageer ik even rustig erop)
Muin
Muin nov 29 '11
Lieve Eva,

Zodra mijn financiële situatie verbeterd wordt i.v.m. werk zal ik zeker weer gebruik maken van jouw aanbod. Ik wil daarvoor betalen omdat jij het waard bent. Ik kan het alleen op dit moment niet maar hopelijk later wel. Het moet gewoon beter gaan met mijn financiële situatie en ook met werk. Hoe uitzichtloos het op dit moment ook is, ik geloof dat het leven mij goed gezind is. Ik heb nu lessen te leren.

Ik vind jouw site heel erg professioneel gemaakt. Jouw gaven en jouw kennis omtrent kruiden en energie vind ik heel erg interessant.

Heel erg bedankt dat je er bent!

Liefs Anna/Muin
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos nov 29 '11
Uhm even een vraagje, heb je mijn pb ontvangen? Ik zie hem nergens meer staan....
Marenubium
Marenubium nov 29 '11
@Muin; financiele problemen ken ik ook als geen ander, daarom wil ik af en toe mijn diensten ook gratis ter beschikking stellen. Tot op zekere hoogte dan smileIk begrijp je, en er is altijd wel een mouw aan te passen, dus schroom niet aub!
Niet alles hoeft namelijk geld te kosten, helemaal niet als het gaat om persoonlijk welzijn.

@IkGeefJeEenRoos: nee, ik heb geen pb ontvangen, probeer het nog eens?
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos nov 29 '11
als het goed is heb je nu wel post....
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc nov 29 '11
Goed besluit genomen! smile
In de tijd dat ik gratis Reiki gaf dan wel stuurde had ik veel "klanten". Zodra ik aangaf het niet meer voor niks te doen was het snel gedaan. Ja, ik doe het gratis voor familie.....maar ja, zusje van, kennis van kennis van kennis van........
Het eind is zoek dan. En inderdaad, het kost jouw ook tijd en energie en (wat mij betreft) heb ook een "masseer"tafel gekocht zodat de mensen konden liggen, gebruik ook verwarming, stroom, kaarsen enz enz Maar dat wordt allemaal niet mee geteld.
De knop ging om toen er eentje belde dat ze die morgen niet kwam (volgens afspraak) maar diezelfde dag 's avonds! Er van uitgaande dat dat (voor mij) ook zo maar kon............... mad
Succes en volg je gevoel! wink
goudsbloem
goudsbloem dec 1 '11
lieve eva,

sorry dat ik zo laat heb gereageerd heb laatste tijd veel aan mij hoofd...

heel erg bedankt voor de legging!!!

ja was wel even schrikken bij sommige dingen.... sommige dingen kwamen hard aan maar de waarheid is soms hard...

ik kan er zeker wat mee ik ga hem ook zeker vaker doorlezen!!
fijne dag gewenst!!

liefs susanne
Marenubium
Marenubium dec 1 '11
@papillon-blanc: haha erg herkenbaar.... winkkom in mijn praktijk ook de benodigde zaken tegen. Uiteindelijk heb ik me dit aangeleerd: de klant is Koning, maar jij bent Keizer. Dat helpt in veel gevallen toch wel, hihi.
Hartelijk dank jij laugh

@goudsbloem: heel erg graag gedaan. Niet te hard schrikken aub, het hoeft niet persee op jouw persoonlijk te slaan, maar kan ook gaan om een situatie waar je in zit. Haal eruit wat jou iets zegt, of waar je wat mee kunt.

Misschien ervaar je op dit moment bij jezelf of bij anderen dat er zomaar en op onhandige manier van alles 'uitgefloept' wordt, wat bot/direct over kan komen. Het gaat in de trekking om de communicatie, en je daarbij niet mee te laten slepen door wat bijv. de ander er allemaal uitgooit. Misschien ben je bang voor kwetsende woorden van een ander, waardoor je jezelf vrij snel in een verdedigende positie manoeuvreert en een scherpe tong kan ontwikkelen. Terwijl dat niet eens nodig is. Reageer niet op elke scheet, willen de kaarten eigenlijk zeggen, en dan voorkom je verhitte discusses of snijdende opmerkingen (waarbij je jezelf denkt te moeten verdedigen).
Zoiets smile
niels
niels dec 23 '11
Origineel bericht van: Marenubium
Vraag Niels: Algemene trekking

Volgende stap legging:




1. Thema: Pentakels 6

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Pentakels 6.
Deze kaart gaat om het onvoorwaardelijk geven of ontvangen. Ben jij vooral een gever of ontvanger? Houdt het voor jezelf in balans en geef jezelf niet zomaar weg. Wat je geeft dien je ook terug te krijgen.
Pentakels 6 staat voor hulpvaardigheid, grootmoedigheid en tolerantie. Dat kan inhouden dat jij zelf deze eigenschappen bezit of dat ze je aangeboden worden. Het gaat hierbij niet om een moment, maar een betrouwbare instelling die de juiste maat weet te houden. In de praktijk gaat het om een situatie waarbij begrip voor elkaar bestaat en wederzijdse hulp en steun gegeven en ontvangen wordt. Je gunt anderen het allerbeste uit het diepst van je hart. Onthoudt dat deze vorm van geven altijd terug ontvangen wordt. Het geeft een gelijkwaardige, stimulerende situatie aan die in balans is.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: 14. Matigheid

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Matigheid. Op deze plek zegt de kaart dat je je eigen evenwicht en balans dient te vinden. Laat je daarbij niet teveel beïnvloeden door anderen, maar doe alles in je eigen tempo (maat). Verval niet in extremen of excessen. Mocht er sprake zijn van enige spanningen probeer dan verharde of verstarde opstellingen te versoepelen; vind de gulden middenweg en doe water bij de wijn. Op die manier zul je een situatie creëren die voor alle partijen voordeel biedt (zie ook Pentakels 6). Matigheid gaat om het creëren van een balans en evenwicht; het rustig voortkabbelen op harmonieuze wijze.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 3. Keizerin

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Keizerin. Deze kaart staat voor vruchtbaarheid, groei en ontwikkeling op elk gebied. Soms kan zij staan voor een werkelijke geboorte of zwangerschap, maar meestal moet je dit zien in de spreekwoordelijke zin; geboorte geven aan een idee of impulsen die je ten deel vallen. Ze spreekt van een creatieve, succesvolle en vruchtbare periode. Deze kaart adviseert je om je creativiteit te ontwikkelen. Daarnaast waarschuwt ze je om op tijd te snoeien, anders kan alles je boven het hoofd groeien en verzand je in chaos. Houdt voor ogen wat je bereiken wilt, en neem niet teveel hooi op je vork.

4. Uitkomst: Pentakels 2

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Pentakels 2.
Pentakels 2 geeft aan dat je op dit moment iets sneller wilt dan mogelijk is, en je niet je eigen tempo aanhoudt. Het zogenaamde ‘achter de feiten aanhollen’. Als je alles in 1 keer wilt aanpakken en oplossen zul je weinig voortgang boeken. Pak dan de snoeischaar van Keizerin en stel je prioriteiten vast. Pak alles 1 voor 1 aan en neem daar de nodige tijd en concentratie voor. Hervind je evenwicht weer door jezelf in balans te brengen (balans opmaken). In je eigen tempo. Laat je dus niet opjutten door wie of wat dan ook, maar houdt je hoofd koel.

Kern: 7 De Zegewagen
Als ik alle kaarten bij elkaar optel kom ik op het cijfer 25. Deze wordt gereduceerd in 2+5=7. Dat is de kaart van De Zegewagen.
De Zegewagen staat voor een grote sprong voorwaarts en positieve wendingen. De kracht van deze kaart staat voor vol vertrouwen en moedig aan een nieuw avontuur beginnen. Het kan voor een reis staan, of een verhuizing (zowel letterlijk als in figuurlijke zin; ligt aan jouw situatie). Sla daarbij niet teveel zijwegen in, en wring je niet in allerlei bochten (zie Pentakels 2) om je doel te behalen. Want dan kom je nooit aan op plaats van bestemming. Zegewagen zegt in deze legging dat je eerst duidelijk je doel moet bepalen (prioriteiten stellen) en daar consequent en vastberaden op af te stappen.
En dan kom je er wel!

Hey Mare,
Allereerst enorm sorry dat ik zolang heb gewacht om een reactie te geven want om eerlijk te zijn was ik het een beetje vergeten om te reageren. Maar beter laat dan nooit he laugh
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn legging. Ik vind dat je het zeer goed hebt gedaan, een dikke duim voor jouw echt waar laughOver het algemeen ben ik vrij hulpvaardig maar ben met vaak met zoveel zaken tegelijk bezig dat ik soms belangrijke zaken uit het oog verlies. Fijn dat je ook hebt aangehaald dat ik vrij creatief ben (ben de laatste tijd veel bezig met schrijven). Maar van alle kaarten heeft de laatste kaart mij vooral gegrepen want er zijn ook de laatste tijd zeer veel positieve dingen gebeurt laughDus kortom ik ben zeer tevreden.

Heel veel liefs
Niels
Pagina's: Vorige 1 2 3
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki