Loading...
nl

Tarotkaarten leggen door Mare

admin
admin nov 25 '11
Dank je!! Erg lief dat je zoveel tekst voor mij getypt hebt.
Een leuke en goede legging ook, mijn complimenten.

Ik heb momenteel een relatie met een goede jongen, dus ik zal even kijken hoe ik jouw legging op mijn relatie kan toepassen.

Veel liefs en heel veel succes.

xx
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
@cialara: jouw trekking staat op pagina 1 wink
de trekking voor Papillon kwam ik niet meer aan toe
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc nov 25 '11
Komt wel! Neem gerust de tijd!
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
Vraag Papillon-Blanc: Hoe gaat mijn spirituele ontwikkeling verlopen?

Volgende stap legging:




1. Thema: Page Pentakels

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Page Pentakels.
Page Pentakels staat hier voor de jongeling die net zijn vaardigheden of gaven aan het ontdekken is. Soms weet hij nog niet zo goed wat hij ermee moet doen of hoe hij ermee moet omgaan. Voorzichtig, bestuderend en vol eerbied bekijkt hij zijn talenten eens goed. Deze kaart zegt mij dat je graag werkt met planten en/of dieren en houdt van praktische en creatieve bezigheden. Deze Page houdt van alles wat vruchtbaar is, en schenkt zelf graag het leven aan nieuwe vormen door zijn eigen creativiteit. Het gaat hier om de scheppende, voedende aspecten die je voelt door je band met moeder aarde of de natuur. En de wens daar iets nuttigs mee te doen, iets praktisch of praktiserend. Neem er voldoende tijd en gelegenheid voor.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Pentakels 2

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Pentakels 2. Op deze plek geeft Pentakels 2 aan dat je sneller wilt dan mogelijk is. Dat brengt ongeduld en instabiliteit met zich mee. De kaart wil je bij deze adviseren eerst te zorgen voor een goede balans en basis, en dan pas verder te gaan en te kijken. Daarmee voorkom je een ongezonde en (financieel) instabiele situatie. Het gevaar van Pentakels 2 is dat je je teveel focust op doelen die nog te ver weg liggen waardoor je in het nu soms blind kan zijn voor ongemakken of ‘gevaren’ die dichtbij aanwezig zijn. Je wilt te snel en teveel tegelijk, dus toom maar even in en neem pas op de plaats. Met de kracht van Page Pentakels is dat ook zeker mogelijk, want die weet als geen ander dat natuurlijke processen niet te forceren zijn.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 1. De Magiër

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Magiër.
Deze kaart geeft aan dat je zeer zeker alle vaardigheden in huis hebt om ermee aan de slag te gaan, en waarbij je spiritueel (paranormaal) zeker gaat ontwikkelen! Maar Magiër weet soms alleen nog niet goed hoe en wat hij nu het eerste moet gaan oppakken en raakt dan in vertwijfeling. Deze kaart zegt mij dat je nog te weinig zelfvertrouwen hebt. Maar dat is nergens voor nodig; als je alles op een verstandige, doordachte en gewetensvolle manier aanpakt dan ben je in staat een flinke stap vooruit te zetten met alle middelen (gaven) die jij tot je beschikking hebt. Met de kracht van Page Pentakels ben je in staat je prachtige ideeën in de praktijk te brengen. Magiër spoort je in deze aan om je successen doelbewust na te streven.

4. Uitkomst: 18. De Maan

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt De Maan.
De Maan op deze plek zegt dat het niet altijd makkelijk zal zijn. Het komt zo met z’n ups en downs. Uiteraard hoort dat erbij, en daar komt Page Pentakels weer om de hoek kijken, die gewoon weet hoe natuurlijke processen verlopen. Dus voel je tijdens mindere perioden dan niet gelijk ontmoedigd; het hoort er gewoon bij. Houd standvastig vol en betreedt die weg vol goede moed, ook al gebeurt het soms met knikkende knieën en plankenkoorts. Want soms zul je echt wel eens met je angsten geconfronteerd worden. Een klein beetje angst is niet erg; dat behoedt je juist voor onvoorzichtigheid. Laat die angsten dan niet groter worden dan ze zijn waardoor je verlamd raakt; ook dat is nergens voor nodig. Maan geeft een grote stap aan, waarbij je van alles op je pad tegen kunt komen. Maar hee, geldt dat niet gewoon altijd in wat we ‘het leven’ noemen?
Neem die stap maar, en wees niet al te bang voor het grote onbekende daarbuiten.
Het is je gegund, en met Page Pentakels en de Magiër achter je heb je een mooie taak te volbrengen.

Kern: 21. De Wereld
De Wereld is de onderliggende rode draad en staat voor een voltooiing of afronding van een cyclus. Wellicht ga je nu over naar een ‘volwassener’ staat van zijn en durf je meer verantwoordelijkheden aan.
De weg die je nu volgt is de weg naar huis; je gaat je plekje op deze wereld vinden waardoor jouw wereld rond wordt.
Ik zeg bij deze kaart altijd: de wereld wordt weer rond en biedt vaste grond.
Het doel wat jij voor ogen hebt zal weliswaar een periode van hard werken inhouden, maar het ligt hoe dan ook binnen je bereik; je zult daar komen waar je naar hebt verlangd. Blijf daarbij dan wel met beide beentjes op de grond, anders zou je wel eens weg kunnen zweven. Dus: op de aarde en niet van de aarde winkblijf realistisch en goed geaard en je doelen voor ogen houden, wil dat zeggen.

Vwb Februari, daar kan ik niks over zeggen of is me niet duidelijk. Maar misschien zegt deze trekking je wel genoeg smile
Suraly
Suraly nov 25 '11
Hi Marenubium,

Gefeliciteerd!:-)

Graag zou ik ook een algemene legging willen.

Alvast bedankt,
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
Graag gedaan, Akschuna, en bedankt voor je feedback smile

Je hebt het echt in je om die projecten goed te laten verlopen, want Koningin van Staven is ook bereid en in staat om moeilijke, lastige taken op zich te nemen.
Dus ...... vertrouw maar lekker op jezelf en je eigen kunnen en laat je niet te veel (ver)leiden door je omgeving.
Belangrijk is dan voor jezelf op tijd even een rustmoment te creëren, diep te zuchten en dan weer verder te gaan.
Gaat helemaal goed komen.
Heel veel succes en sterkte, maar vooral: heel veel plezier!
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
Ook voor jou heel erg graag gedaan, Precious!
Er kwam wel een relatie naar voren, en soms ook weer niet, dus heb ik het iets algemener gehouden.
Maar hopelijk heb je er toch nog iets aan.
Het ga je goed en dat IS smile
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
De trekkingen voor Niels en Suraly zal ik morgen weer oppakken! iedereen alvast een heel fijne avond toegewenst smile
niels
niels nov 25 '11
Dat is meer als goed laugh
Geniet maar van je avond of slaap lekker
en droom zoete dromen laugh

Heel veel liefs
Niels
Cialara
Cialara nov 25 '11
Origineel bericht van: Marenubium
Vraag Cialara: Hoe gaat onze vriendschap verder verlopen?

Volgende stap legging:




1. Thema: 11. Gerechtigheid

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt De Gerechtigheid.
Deze geeft aan dat je objectief bent in het beoordelen van een situatie. Het is erg belangrijk om je hoofd nu niet te verliezen en eerlijk en helder ten opzichte van jezelf en anderen te zijn. Gerechtigheid is datgene wat je zelf doet en ook weer terug zal krijgen; je oogst wat je zaait. Daarmee geeft de kaart aan dat je voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk bent voor wat je meemaakt. Als je dat inziet bestaat de kans op een evenwichtige en faire situatie en harmonieuze wisselwerking. Gerechtigheid geeft een situatie aan waarbij 2 mensen elkaar spiegelen; de ander zal altijd terug spiegelen zoals je jezelf opstelt (en vice versa).

Ja, het gaat inderdaad om gerechtigheid, ik probeer het objectief te bekijken maar dat is soms moeilijk vanwege de emoties die het bij mij oproept, en wellicht ook een stukje van niet toe willen geven omdat het zo voelt... zeker een spiegel situatie ja, voor beide kanten wel. Helder dit.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven 8

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Staven 8.
Staven 8 geeft een bepaald of sterk gevoel van herkenning aan. Met de Gerechtigheid als thema spoort Staven 8 je aan om oude denkpatronen te overwinnen waarbij je (verassende) nieuwe inzichten verkrijgt in de situatie. In het verleden is iets in gang gezet wat zich nu kan of zal manifesteren. De kaart vertelt je nu even wat rustiger aan te gaan doen en vooral niet als een kip zonder kop rond te gaan rennen uit wellicht een teveel aan enthousiasme. De kaart op deze plek adviseert je om er niet teveel energie in te steken. Want wat moet komen, komt toch wel (zie Gerechtigheid).

dus gewoon een beetje proberen het los te laten? Ik heb er al wel heel veel energie in gestoken, veel te veel zelfs confusedvind het echt moeilijk, maar zal me focussen op geduld en acceptatie

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 18. De Maan

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Maan. Dit geeft aan dat je heel erg veel bezig bent met je emoties. Het is misschien verstandig om bij jezelf te rade te gaan of je je iets inbeeldt of je je teveel aan je fantasie overlaat. Ze waarschuwt je ervoor om niet in paniek te raken en niet weg te vluchten in fantasie. Ze wijst op een ongemakkelijke of onduidelijke situatie waarbij een soort drempelvrees of faalangst is ontstaan. Probeer voor jezelf te rade te gaan wat de achterliggende reden is voor de angst of emoties die je ervaart. Als je die eenmaal begrijpt en over een drempel heen weet te stappen zal er een verrijkende ervaring op je wachten en kun je hoe dan ook trots op jezelf zijn. Maan geeft aan dat de uitkomst niet zo belangrijk is, de weg ernaartoe echter wel.

het is inderdaad ongemakkelijk en liefst zou ik er wel voor wegvluchten, en juist mijn trots zit me in de weg ook... ik wil niet toegeven, omdat ik het geen faire situatie vind... maar ik wil mijn vriendin ook niet kwijt en dat is misschien de angst? Dus de weg is belangrijk... ja, dat is de test waarschijnlijk weer eens, lol

4. Uitkomst: 1. De Magiër

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt De Magiër.
De Magiër vertelt je dat je alle middelen tot je beschikking hebt om je wensen te manifesteren/verwezenlijken. Ze vertelt je om je kracht en energie op een juiste manier in te zetten (zie Gerechtigheid), want het gevaar bestaat ook om de krachten te misbruiken (beïnvloeding). De kaart spoort je aan om iets in beweging te zetten en te realiseren; je hebt namelijk het besef van de kracht van eenheid en de wisselwerking tussen beide partijen. En dat is heel belangrijk in deze situatie. Het kan betekenen dat je nu niet een al te afwachtende houding moet aannemen, en jij in deze de ‘volwassene’ bent die het initiatief mag nemen. Hier heb je namelijk alle vaardigheden voor.

Het klinkt gek, maar bij mij komt vrijwel altijd de Magier tevoorschijn, in vrijwel iedere legging die ik vraag... zal het contact met Hermes wel zijn. Maar om terug te komen op je legging... ik moet dus eerst geduld hebben en dan als ik bedaard ben, en de andere partij ook, de eerste stap nemen... zo voelt het nu.


Kern: 38 = 11. Gerechtigheid


Ik ben zelf een 11, althans in mijn geboortegetal...

Gerechtigheid is in deze ook de onderliggende rode draad. In deze legging duidt de kaart erop dat er een karmisch proces aan de gang is en de Universele Wet van Gerechtigheid van toepassing is. Onthoudt dat karma nooit een kwestie is van goed of slecht; het dient ervoor om ons los te maken van oude of vastzittende opvattingen en handelingspatronen teneinde onszelf te verwezenlijken. In hoeverre dit betrekking heeft op jouzelf, de ander, of beiden, dat durf ik niet te zeggen.

Ik weet niet of deze situatie met Karma te maken heeft, maar deze persoon ken ik al vanaf het eerste begin van mijn zielenleven... en dat is zo bijzonder! En ja, deze relatie maakt ons allebei los van oude en vastzittende opvattingen en alle andere shit laughdat is wel zo mooi van deze relatie, maar ook soms rete moeilijk.

Het verschijnen van 3 Grote Arcana kaarten in deze legging duidt erop dat dit een belangrijke situatie is in je leven waarbij je sterk naar je intuïtie dient te luisteren. Volg je hogere leiding en je komt daar, waar je wezen ‘moet’ !


Tja, je weet hoe de hogere leiding soms met ons omgaat he... ze geven je een schop en dan moet je het zien te rooien. Ik luister wel naar ze, maar soms ben ik ook best pissed! Wat ik niet eerlijk vind gaat daardoor niet ineens veranderen. Wel hoe ik er verder mee om ga, dat mag ik nu leren. De situatie En de persoon zijn voor mij belangrijk.

Marenubium/Eva, dank je wel voor deze hele heldere legging, ik kan er echt wat mee, ik hoop dat het me lukt om het ook te doen... ik ga nog even in de fase van geduld en loslaten zitten denk ik laughdan komt de actie later wel.

Liefs Cialara.
admin
admin nov 25 '11
Dankje!

Ik had bij nader inzien een kleine vraag.
Je zei dat er een grote liefde op mijn pad komt. Ik vraag me dan af of daarmee mijn huidige vriend wordt bedoelt?


veel liefs.
Marenubium
Marenubium nov 26 '11
Geen idee, Precious. Alleen jij weet wie of wat jouw grote liefde is.
Gezien de kaarten er omheen gaat het eerder om het grote geluk in jezelf (her)vinden, lief voor jezelf zijn en jezelf op de eerste plaats het beste gunnen.
Dan herken je geluk/liefde ook eerder, wat zich wellicht al jaren 'vlak voor je neus' heeft bevonden.
En misschien vindt je wel grote vervulling in bijv. het werk wat je doet of samen/in de mensen om je heen. Dat kan ook een grote liefde zijn.

Liefs terug smile
Marenubium
Marenubium nov 26 '11
Vraag Niels: Algemene trekking

Volgende stap legging:




1. Thema: Pentakels 6

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Pentakels 6.
Deze kaart gaat om het onvoorwaardelijk geven of ontvangen. Ben jij vooral een gever of ontvanger? Houdt het voor jezelf in balans en geef jezelf niet zomaar weg. Wat je geeft dien je ook terug te krijgen.
Pentakels 6 staat voor hulpvaardigheid, grootmoedigheid en tolerantie. Dat kan inhouden dat jij zelf deze eigenschappen bezit of dat ze je aangeboden worden. Het gaat hierbij niet om een moment, maar een betrouwbare instelling die de juiste maat weet te houden. In de praktijk gaat het om een situatie waarbij begrip voor elkaar bestaat en wederzijdse hulp en steun gegeven en ontvangen wordt. Je gunt anderen het allerbeste uit het diepst van je hart. Onthoudt dat deze vorm van geven altijd terug ontvangen wordt. Het geeft een gelijkwaardige, stimulerende situatie aan die in balans is.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: 14. Matigheid

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Matigheid. Op deze plek zegt de kaart dat je je eigen evenwicht en balans dient te vinden. Laat je daarbij niet teveel beïnvloeden door anderen, maar doe alles in je eigen tempo (maat). Verval niet in extremen of excessen. Mocht er sprake zijn van enige spanningen probeer dan verharde of verstarde opstellingen te versoepelen; vind de gulden middenweg en doe water bij de wijn. Op die manier zul je een situatie creëren die voor alle partijen voordeel biedt (zie ook Pentakels 6). Matigheid gaat om het creëren van een balans en evenwicht; het rustig voortkabbelen op harmonieuze wijze.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 3. Keizerin

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Keizerin. Deze kaart staat voor vruchtbaarheid, groei en ontwikkeling op elk gebied. Soms kan zij staan voor een werkelijke geboorte of zwangerschap, maar meestal moet je dit zien in de spreekwoordelijke zin; geboorte geven aan een idee of impulsen die je ten deel vallen. Ze spreekt van een creatieve, succesvolle en vruchtbare periode. Deze kaart adviseert je om je creativiteit te ontwikkelen. Daarnaast waarschuwt ze je om op tijd te snoeien, anders kan alles je boven het hoofd groeien en verzand je in chaos. Houdt voor ogen wat je bereiken wilt, en neem niet teveel hooi op je vork.

4. Uitkomst: Pentakels 2

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Pentakels 2.
Pentakels 2 geeft aan dat je op dit moment iets sneller wilt dan mogelijk is, en je niet je eigen tempo aanhoudt. Het zogenaamde ‘achter de feiten aanhollen’. Als je alles in 1 keer wilt aanpakken en oplossen zul je weinig voortgang boeken. Pak dan de snoeischaar van Keizerin en stel je prioriteiten vast. Pak alles 1 voor 1 aan en neem daar de nodige tijd en concentratie voor. Hervind je evenwicht weer door jezelf in balans te brengen (balans opmaken). In je eigen tempo. Laat je dus niet opjutten door wie of wat dan ook, maar houdt je hoofd koel.

Kern: 7 De Zegewagen
Als ik alle kaarten bij elkaar optel kom ik op het cijfer 25. Deze wordt gereduceerd in 2+5=7. Dat is de kaart van De Zegewagen.
De Zegewagen staat voor een grote sprong voorwaarts en positieve wendingen. De kracht van deze kaart staat voor vol vertrouwen en moedig aan een nieuw avontuur beginnen. Het kan voor een reis staan, of een verhuizing (zowel letterlijk als in figuurlijke zin; ligt aan jouw situatie). Sla daarbij niet teveel zijwegen in, en wring je niet in allerlei bochten (zie Pentakels 2) om je doel te behalen. Want dan kom je nooit aan op plaats van bestemming. Zegewagen zegt in deze legging dat je eerst duidelijk je doel moet bepalen (prioriteiten stellen) en daar consequent en vastberaden op af te stappen.
En dan kom je er wel!
Marenubium
Marenubium nov 26 '11
@Cialara: Mijn gevoel zegt dat jouw gevoel helemaal juist is wink
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc nov 26 '11
Origineel bericht van: Marenubium
Vraag Papillon-Blanc: Hoe gaat mijn spirituele ontwikkeling verlopen?

Volgende stap legging:




1. Thema: Page Pentakels

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Page Pentakels.
Page Pentakels staat hier voor de jongeling die net zijn vaardigheden of gaven aan het ontdekken is. Soms weet hij nog niet zo goed wat hij ermee moet doen of hoe hij ermee moet omgaan. Voorzichtig, bestuderend en vol eerbied bekijkt hij zijn talenten eens goed. Deze kaart zegt mij dat je graag werkt met planten en/of dieren en houdt van praktische en creatieve bezigheden. Deze Page houdt van alles wat vruchtbaar is, en schenkt zelf graag het leven aan nieuwe vormen door zijn eigen creativiteit. Het gaat hier om de scheppende, voedende aspecten die je voelt door je band met moeder aarde of de natuur. En de wens daar iets nuttigs mee te doen, iets praktisch of praktiserend. Neem er voldoende tijd en gelegenheid voor. Hmmm, een jongeling ben ik niet.......ben er al m'n hele leven mee bezig. Denk alleen dat ik meer kan dan waar ik me van bewust ben. Dus bestuderen van verdere mogelijkheden doe ik wel. Creatief en praktisch ben ik ook heel erg. Planten heb ik niks mee (zelfs twee linker groene "vingers") al schijn ik in een vorig leven een kruidenvrouwtje te zijn geweest. Met dieren heb ik des te meer, ik ben dierenvriend in hart en nieren. Tijd en gelegenheid moet ik me inderdaad nemen want momenteel word ik door te veel andere dingen opgeslokt.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Pentakels 2

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Pentakels 2. Op deze plek geeft Pentakels 2 aan dat je sneller wilt dan mogelijk is. Dat brengt ongeduld en instabiliteit met zich mee. De kaart wil je bij deze adviseren eerst te zorgen voor een goede balans en basis, en dan pas verder te gaan en te kijken. Daarmee voorkom je een ongezonde en (financieel) instabiele situatie. Het gevaar van Pentakels 2 is dat je je teveel focust op doelen die nog te ver weg liggen waardoor je in het nu soms blind kan zijn voor ongemakken of ‘gevaren’ die dichtbij aanwezig zijn. Je wilt te snel en teveel tegelijk, dus toom maar even in en neem pas op de plaats. Met de kracht van Page Pentakels is dat ook zeker mogelijk, want die weet als geen ander dat natuurlijke processen niet te forceren zijn.Zeker weten! Deze kaart past helemaal bij mij!

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 1. De Magiër

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Magiër.
Deze kaart geeft aan dat je zeer zeker alle vaardigheden in huis hebt om ermee aan de slag te gaan, en waarbij je spiritueel (paranormaal) zeker gaat ontwikkelen! Maar Magiër weet soms alleen nog niet goed hoe en wat hij nu het eerste moet gaan oppakken en raakt dan in vertwijfeling. Deze kaart zegt mij dat je nog te weinig zelfvertrouwen hebt. Maar dat is nergens voor nodig; als je alles op een verstandige, doordachte en gewetensvolle manier aanpakt dan ben je in staat een flinke stap vooruit te zetten met alle middelen (gaven) die jij tot je beschikking hebt. Met de kracht van Page Pentakels ben je in staat je prachtige ideeën in de praktijk te brengen. Magiër spoort je in deze aan om je successen doelbewust na te streven.
Deze kaart geeft me weer moed om verder te gaan op deze weg. In combinatie met vertrouwen én geduld!
4. Uitkomst: 18. De Maan

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt De Maan.
De Maan op deze plek zegt dat het niet altijd makkelijk zal zijn. Het komt zo met z’n ups en downs. Uiteraard hoort dat erbij, en daar komt Page Pentakels weer om de hoek kijken, die gewoon weet hoe natuurlijke processen verlopen. Dus voel je tijdens mindere perioden dan niet gelijk ontmoedigd; het hoort er gewoon bij. Houd standvastig vol en betreedt die weg vol goede moed, ook al gebeurt het soms met knikkende knieën en plankenkoorts. Want soms zul je echt wel eens met je angsten geconfronteerd worden. Een klein beetje angst is niet erg; dat behoedt je juist voor onvoorzichtigheid. Laat die angsten dan niet groter worden dan ze zijn waardoor je verlamd raakt; ook dat is nergens voor nodig. Maan geeft een grote stap aan, waarbij je van alles op je pad tegen kunt komen. Maar hee, geldt dat niet gewoon altijd in wat we ‘het leven’ noemen?
Neem die stap maar, en wees niet al te bang voor het grote onbekende daarbuiten.
Het is je gegund, en met Page Pentakels en de Magiër achter je heb je een mooie taak te volbrengen.
Die grote stap werd me dus ook gezegd door de astrologe, doelend op februari 2012. Vol verwachting klopt ons hart smileMaar ook voor de rest een zeer treffende kaart! Hij beschrijft mij en mijn handelswijze heel mooi
Kern: 21. De Wereld
De Wereld is de onderliggende rode draad en staat voor een voltooiing of afronding van een cyclus. Wellicht ga je nu over naar een ‘volwassener’ staat van zijn en durf je meer verantwoordelijkheden aan.
De weg die je nu volgt is de weg naar huis; je gaat je plekje op deze wereld vinden waardoor jouw wereld rond wordt.
Ik zeg bij deze kaart altijd: de wereld wordt weer rond en biedt vaste grond.
Het doel wat jij voor ogen hebt zal weliswaar een periode van hard werken inhouden, maar het ligt hoe dan ook binnen je bereik; je zult daar komen waar je naar hebt verlangd. Blijf daarbij dan wel met beide beentjes op de grond, anders zou je wel eens weg kunnen zweven. Dus: op de aarde en niet van de aarde winkblijf realistisch en goed geaard en je doelen voor ogen houden, wil dat zeggen.Het "zweven" herken ik want ik zit nog veel te vaak in m'n hoofd en mijn gedachten zweven dan veel te ver en te diep over bepaalde onderwerpen. Ik noem dat mijn "rampscenario's" Nuchter met beide voetjes op de grond blijven wil dus ook zeggen: de dingen niet erger maken dan ze zijn op dat moment. Als ik meer mijn gevoel volg en minder in m'n hoofd zit dan is het ook rustiger in én om mij heen.

Vwb Februari, daar kan ik niks over zeggen of is me niet duidelijk. Maar misschien zegt deze trekking je wel genoeg smile


Je bent erg enthousiast want ik zag dat je deze kaartlegging toch nog snel gedaan hebt. Dat herken ik wel grin
Nogmaals bedankt en veel succes!

Namasté smile
Elrian
Muin
Muin nov 26 '11
Hallo Marenubium/Eva,

Zou je voor mij ook tarotkaarten kunnen leggen? Ik heb vragen over werk, financiële situatie en relatie. Alvast bedankt.
Marenubium
Marenubium nov 26 '11
Vraag Suraly: Algemene trekking

Volgende stap legging:




1. Thema: Bekers 6

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Bekers 6.
Deze kaart vind ik zelf altijd wat lastig te interpreteren. Ze geeft aan dat we een beetje dromerig en nostalgisch terugdenken aan vroegere tijden. Wellicht had je vroeger als kind bepaalde dromen en idealen, en denk je daar aan terug. Het kan zijn dat je nu in een periode zit waarin je alles opnieuw aan het overwegen bent, en daarbij terugkijkt naar het verleden. De kaart kan ook staan voor hernieuwde vriendschappen uit het verleden, een gelukkige hereniging. Bekers 6 zegt je te genieten van de kleine en bijzondere dingen en plezier te beleven met anderen in je directe omgeving. Het kan zijn dat je het kind in je weer aandacht en ruimte moet geven.


2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven 5

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Staven 5.
Op deze plek geeft de kaart aan dat je te maken hebt met een worsteling, niet zozeer met anderen maar meer met jezelf. Dit kan gaan om kleine irritaties die je makkelijk op anderen afreageert. En dat geeft uiteraard weer reactie. Zo blijft het een beetje een spel van heen en weer gaan. Als jij je ergens aan irriteert of een ontevreden gevoel hebt, ga dan eerst bij jezelf na of dat heel misschien niet gewoon uit jezelf zit; ligt het daadwerkelijk aan die ander of wordt er in jou een snaar geraakt? Wat is de oorzaak daarvan? Staven 5 vraagt je je positie en standpunt in te nemen, en deze duidelijk te communiceren naar je omgeving toe. Laat je eigen vertwijfeling en irritaties niet doorwerken in samenwerking met anderen.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: Pentakels 7

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt Pentakels 7. Deze kaart zegt me dat je ergens een weerstand bij voelt. Wellicht kun je je niet zo vrij uitdrukken als je zou willen, of werk je te hard met te weinig resultaten. Dit kan duiden op een uitzichtloze situatie. Als iets niet goed meer voelt dan zul je dat moeten veranderen of achter je moeten laten. Als je zo doorgaat zul je jezelf namelijk langzaam uitputten. Ga bij jezelf te rade of je nog op de juiste weg bent en je doelen nog realistisch of binnen handbereik zijn. Stel je verwachtingen bij en probeer niet koste wat het kost in leven te houden wat zijn tijd heeft gehad. Dat voorkomt teleurstellingen.


4. Uitkomst: 13 De Dood

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt De Dood.
De Dood gaat nooit echt om een fysieke dood, maar vaak om de dood van oude gedragspatronen en handelingen teneinde te kunnen transformeren.
In deze trekking vertelt de Dood je dat er iets op zijn natuurlijk einde loopt en dat het niet veel zin heeft om het nog langer vast te houden. De Dood spoort je aan van zaken en situaties en slechte of schadelijke gewoontes, afscheid te nemen en ze achter je te laten. Voor elke leegte komt weer wat nieuws terug. Loslaten en verdergaan geeft uiteindelijk bevrijding en opluchting.

Kern: 31=4 De Keizer
De onderliggende rode draad is in deze trekking De Keizer.
De Keizer houdt van regelmaat, orde en structuur. Soms kan hij hier echter een beetje in doorslaan, en probeert hij teveel zaken in de hand te houden wat hem een starre houding kan geven. En dat komt zijn eigen welzijn en gezondheid niet ten goede. Keizer vertelt je onnodige ballast (en lasten) te lozen, en het realiseerbare te verwezenlijken. Wat wil je bereiken? Welke doelen liggen na aan je hart maar heb je in een vergetelhoekje gedrukt (Bekers 6 heeft hier wellicht mee te maken)?. Zet je voornemens om in daden, met flexibele volharding en werk onafgedane zaken weg. Neem je besluiten en blijf ze consequent volgen. Dat biedt perspectief en schept weer ruimte en mogelijkheden.
Marenubium
Marenubium nov 26 '11
Origineel bericht van: Muin
Hallo Marenubium/Eva,

Zou je voor mij ook tarotkaarten kunnen leggen? Ik heb vragen over werk, financiële situatie en relatie. Alvast bedankt.


Hallo Muin,

Gezien de tijd die ik per trekking kwijt ben doe ik maar 1 vraag per persoon.
Ik kan je een algemene trekking bieden, of een trekking voor een specifieke vraag.
Als je meer vragen beantwoord wilt hebben verwijs ik je door naar mijn site: Kruiderie

Hartelijke groet,
Eva
Muin
Muin nov 27 '11
Dank je wel Eva. Dan kies ik voor de vraag over werk. smile
akschuna
akschuna nov 27 '11
Origineel bericht van: Marenubium
Graag gedaan, Akschuna, en bedankt voor je feedback smile

Je hebt het echt in je om die projecten goed te laten verlopen, want Koningin van Staven is ook bereid en in staat om moeilijke, lastige taken op zich te nemen.
Dus ...... vertrouw maar lekker op jezelf en je eigen kunnen en laat je niet te veel (ver)leiden door je omgeving.
Belangrijk is dan voor jezelf op tijd even een rustmoment te creëren, diep te zuchten en dan weer verder te gaan.
Gaat helemaal goed komen.
Heel veel succes en sterkte, maar vooral: heel veel plezier!


DankU Mare,

liefs Akschuna.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki