Vraag Papillon-Blanc: Hoe gaat mijn spirituele ontwikkeling verlopen?
Volgende stap legging:
1. Thema: Page Pentakels
Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Page Pentakels.
Page Pentakels staat hier voor de jongeling die net zijn vaardigheden of gaven aan het ontdekken is. Soms weet hij nog niet zo goed wat hij ermee moet doen of hoe hij ermee moet omgaan. Voorzichtig, bestuderend en vol eerbied bekijkt hij zijn talenten eens goed. Deze kaart zegt mij dat je graag werkt met planten en/of dieren en houdt van praktische en creatieve bezigheden. Deze Page houdt van alles wat vruchtbaar is, en schenkt zelf graag het leven aan nieuwe vormen door zijn eigen creativiteit. Het gaat hier om de scheppende, voedende aspecten die je voelt door je band met moeder aarde of de natuur. En de wens daar iets nuttigs mee te doen, iets praktisch of praktiserend. Neem er voldoende tijd en gelegenheid voor.
2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Pentakels 2
Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Pentakels 2. Op deze plek geeft Pentakels 2 aan dat je sneller wilt dan mogelijk is. Dat brengt ongeduld en instabiliteit met zich mee. De kaart wil je bij deze adviseren eerst te zorgen voor een goede balans en basis, en dan pas verder te gaan en te kijken. Daarmee voorkom je een ongezonde en (financieel) instabiele situatie. Het gevaar van Pentakels 2 is dat je je teveel focust op doelen die nog te ver weg liggen waardoor je in het nu soms blind kan zijn voor ongemakken of ‘gevaren’ die dichtbij aanwezig zijn. Je wilt te snel en teveel tegelijk, dus toom maar even in en neem pas op de plaats. Met de kracht van Page Pentakels is dat ook zeker mogelijk, want die weet als geen ander dat natuurlijke processen niet te forceren zijn.
3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 1. De Magiër
Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Magiër.
Deze kaart geeft aan dat je zeer zeker alle vaardigheden in huis hebt om ermee aan de slag te gaan, en waarbij je spiritueel (paranormaal) zeker gaat ontwikkelen! Maar Magiër weet soms alleen nog niet goed hoe en wat hij nu het eerste moet gaan oppakken en raakt dan in vertwijfeling. Deze kaart zegt mij dat je nog te weinig zelfvertrouwen hebt. Maar dat is nergens voor nodig; als je alles op een verstandige, doordachte en gewetensvolle manier aanpakt dan ben je in staat een flinke stap vooruit te zetten met alle middelen (gaven) die jij tot je beschikking hebt. Met de kracht van Page Pentakels ben je in staat je prachtige ideeën in de praktijk te brengen. Magiër spoort je in deze aan om je successen doelbewust na te streven.
4. Uitkomst: 18. De Maan
Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt De Maan.
De Maan op deze plek zegt dat het niet altijd makkelijk zal zijn. Het komt zo met z’n ups en downs. Uiteraard hoort dat erbij, en daar komt Page Pentakels weer om de hoek kijken, die gewoon weet hoe natuurlijke processen verlopen. Dus voel je tijdens mindere perioden dan niet gelijk ontmoedigd; het hoort er gewoon bij. Houd standvastig vol en betreedt die weg vol goede moed, ook al gebeurt het soms met knikkende knieën en plankenkoorts. Want soms zul je echt wel eens met je angsten geconfronteerd worden. Een klein beetje angst is niet erg; dat behoedt je juist voor onvoorzichtigheid. Laat die angsten dan niet groter worden dan ze zijn waardoor je verlamd raakt; ook dat is nergens voor nodig. Maan geeft een grote stap aan, waarbij je van alles op je pad tegen kunt komen. Maar hee, geldt dat niet gewoon altijd in wat we ‘het leven’ noemen?
Neem die stap maar, en wees niet al te bang voor het grote onbekende daarbuiten.
Het is je gegund, en met Page Pentakels en de Magiër achter je heb je een mooie taak te volbrengen.
Kern: 21. De Wereld
De Wereld is de onderliggende rode draad en staat voor een voltooiing of afronding van een cyclus. Wellicht ga je nu over naar een ‘volwassener’ staat van zijn en durf je meer verantwoordelijkheden aan.
De weg die je nu volgt is de weg naar huis; je gaat je plekje op deze wereld vinden waardoor jouw wereld rond wordt.
Ik zeg bij deze kaart altijd: de wereld wordt weer rond en biedt vaste grond.
Het doel wat jij voor ogen hebt zal weliswaar een periode van hard werken inhouden, maar het ligt hoe dan ook binnen je bereik; je zult daar komen waar je naar hebt verlangd. Blijf daarbij dan wel met beide beentjes op de grond, anders zou je wel eens weg kunnen zweven. Dus: op de aarde en niet van de aarde
blijf realistisch en goed geaard en je doelen voor ogen houden, wil dat zeggen.
Vwb Februari, daar kan ik niks over zeggen of is me niet duidelijk. Maar misschien zegt deze trekking je wel genoeg