Vraag van Akschuna: Welke nieuwe fase ga ik in?
Volgende stap legging:
1. Thema: Pentakels 8
Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Pentakels 8.
Deze kaart staat voor een voorzichtig nieuw begin die je behoedzaam en zorgvuldig aangaat. Waarschijnlijk ben je bezig met het uitvoeren van een plan die niet alleen jou maar ook jouw omgeving aangaat. De kaart vertelt je tijd te nemen voor de uitvoer ervan en oog te hebben voor details. Creëer voor jezelf een nauwgezet plan en een overzicht voor de uitvoering ervan. Het zal hard werk nodig hebben, maar er ligt een taak voor je die je zeker aankunt. Uiteindelijk zullen je resultaten tentoongesteld worden (naar buiten komen). Pentakels 8 laat je zien dat als je eenmaal van start bent gegaan, de natuurlijke loop van zaken niet geforceerd moet worden; tijd en geduld zijn hiervoor nodig. Uiteindelijk zullen dan goede successen behaald gaan worden waar alle partijen baat bij zullen hebben.
............Jaeker Mare daar ben ik inderdaad mee begonnen vandaar mijn vraag he..........
2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven Koningin
Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Koningin Staven.
Deze Koningin heeft de touwtjes in handen en laat zich de kaas niet zomaar van het brood eten (‘maak dat de kat maar wijs’). Ze geeft je aan om je projecten af te ronden of op gang te brengen. Hier ligt een zekere vastbeslotenheid en concentratie aan ten grondslag. Houdt hierbij alleen rekening, dat als deze Koningin zich wat voorgenomen heeft, ze soms best ongeduldig, bazig en kattig kan overkomen.
........No moi ?????
Daar kunnen mensen nog wel eens van schrikken. Dus houdt dat in de gaten en slik 1 of 2 keer voordat je uit je slof gaat schieten. Je hoeft niet uit te vallen; geloof in jezelf en vertrouw op jezelf.
........Moet dat? Okee dat zal ik proberen.
3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: Zwaarden 8
Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt Zwaarden 8.
Zwaarden 8 op deze plek geeft aan dat je wellicht met teveel zaken tegelijk bezig bent, waardoor je letterlijk horendol kunt worden van je eigen gedachten. Dit veroorzaakt verwarring en stagnatie.
........Jazeker...
Die gedachten hebben bijna altijd betrekking op angsten die je jezelf aanpraat.
Wellicht bevind je je nu op de springplank en ben je bang om in het diepe te springen. Deze kaart laat een duidelijke ‘ja, maar’ houding zien. Ze wil je nu echter vertellen dat het tijd is om je ongegronde angsten en emoties los te laten en je los te maken uit deze beperkende situatie.
...........Okee.
Houdt de rode draad goed in het oog en blijf standvastig en geduldig. Neem het advies van Pentakels 8 ter harte: neem de tijd en geduld voor elk besluit wat je maakt.
Laat je daarbij niet ontmoedigen door tegenslagen; hanteer dan de krachten van Staven Koningin.
...........ohoww
4. Uitkomst: Bekers 4
Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Bekers 4.
Deze kaart vertelt je niet vooruit te kijken naar de problemen van of in de toekomst ( Zwaarden 8 ). Het zogenaamde ‘beren op je weg zien’. Dat is nergens voor nodig en beperkt je alleen maar (en kost teveel energie). Als je teveel van je gedachten uitgaat en je teveel focust op zaken die er nog niet zijn, kan dat een ontevreden houding bewerkstelligen. In die staat zul je dan ook nooit de kansen zien die je aangereikt worden.
Dus blijf bij de dag van vandaag, geniet van wat je bereikt of al bereikt hebt, en maak je geen zorgen voor de dag van morgen. Geraak niet te snel van slag als iets tegenzit, maar kijk naar wat er allemaal meezit. Met zo’n positief ingestelde houding kun je je verheugen op goede tijden en zekerheid.
........Het gaat (bijna) letterlijk om een beer hier,hihihi........
Kern: 19. De Zon
Als ik alle kaarten bij elkaar optel kom ik uit op het getal 19. Dat is de Zon in de Grote Arcana. Dit is de drijvende, onderliggende kracht. De Zon staat voor heuglijke tijden, waarbij je plannen en je levenshouding gevoed worden door een portie zelfvertrouwen en enthousiasme. Deze nieuwe periode zal een bijzonder mooie, creatieve en actieve periode met veel plezier en warmte worden.
Houd daarbij dan wel je energiebalans in de gaten; alles wat je geeft behoor je ook terug te krijgen, anders brand je op. Dus let hier goed op.
.............Aij story of my life!