Loading...
nl

Tarotkaarten leggen door Mare

Marenubium
Marenubium nov 24 '11
Hallo iedereen,

Sinds deze maand mag ik mij officieel Tarotiste of Kaartenmedium noemen. Het gebruikte tarotdeck is de Rider Waite.
Voor diegenen die dat willen bied ik hier vrijblijvend de 'volgende stap' trekking aan (4 kaarten).
Het is leuk om te doen en ik leer er ook nog van smile
Stel voornamelijk open en gerichte vragen, of meld het wanneer het om een algemene vraag gaat.
Ik zal trachten zsm te antwoorden.

Voor uitgebreidere of andere trekkingen verwijs ik je echter door naar mijn site, want daar zijn kosten aan verbonden.

Hartelijke tarot-groet,
Eva
Delen:
akschuna
akschuna nov 24 '11

JaJaJa ikke ikke ikke !!!!!!!!

Leuk Marenubium,
ik zou heel graag van jou zo'n 4-kaartenlegging willen ontvangen.
De vraag is simpel; Welke nieuwe fase ga ik in ?

Neem rustig je/de tijd he,het heeft geen haast hoor.
Ik vind kaartleggingen gewoon leuk.

Liefs Akschuna
gast
gast nov 24 '11
Hé super Mare! Zou je voor mij na Akschuna een kaartje kunnen leggen? Kan wel wat hulp wat betreft inzicht gebruiken in wat er nu is en wat gaat komen.

Alvast bedankt!
admin
admin nov 24 '11
heey ikzou heel graag een legging willen, een algemene legging over mijn liefdesleven.

veel liefs.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos nov 24 '11
Van Harte gefeliciteerd met het het afronden vab de opleiding!
Ik vraag later wel een keer om een legging.
Marenubium
Marenubium nov 24 '11
Vraag van Akschuna: Welke nieuwe fase ga ik in?

Volgende stap legging:




1. Thema: Pentakels 8

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Pentakels 8.
Deze kaart staat voor een voorzichtig nieuw begin die je behoedzaam en zorgvuldig aangaat. Waarschijnlijk ben je bezig met het uitvoeren van een plan die niet alleen jou maar ook jouw omgeving aangaat. De kaart vertelt je tijd te nemen voor de uitvoer ervan en oog te hebben voor details. Creëer voor jezelf een nauwgezet plan en een overzicht voor de uitvoering ervan. Het zal hard werk nodig hebben, maar er ligt een taak voor je die je zeker aankunt. Uiteindelijk zullen je resultaten tentoongesteld worden (naar buiten komen). Pentakels 8 laat je zien dat als je eenmaal van start bent gegaan, de natuurlijke loop van zaken niet geforceerd moet worden; tijd en geduld zijn hiervoor nodig. Uiteindelijk zullen dan goede successen behaald gaan worden waar alle partijen baat bij zullen hebben.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven Koningin

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Koningin Staven.
Deze Koningin heeft de touwtjes in handen en laat zich de kaas niet zomaar van het brood eten (‘maak dat de kat maar wijs’). Ze geeft je aan om je projecten af te ronden of op gang te brengen. Hier ligt een zekere vastbeslotenheid en concentratie aan ten grondslag. Houdt hierbij alleen rekening, dat als deze Koningin zich wat voorgenomen heeft, ze soms best ongeduldig, bazig en kattig kan overkomen. Daar kunnen mensen nog wel eens van schrikken. Dus houdt dat in de gaten en slik 1 of 2 keer voordat je uit je slof gaat schieten. Je hoeft niet uit te vallen; geloof in jezelf en vertrouw op jezelf.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: Zwaarden 8

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt Zwaarden 8.
Zwaarden 8 op deze plek geeft aan dat je wellicht met teveel zaken tegelijk bezig bent, waardoor je letterlijk horendol kunt worden van je eigen gedachten. Dit veroorzaakt verwarring en stagnatie.
Die gedachten hebben bijna altijd betrekking op angsten die je jezelf aanpraat.
Wellicht bevind je je nu op de springplank en ben je bang om in het diepe te springen. Deze kaart laat een duidelijke ‘ja, maar’ houding zien. Ze wil je nu echter vertellen dat het tijd is om je ongegronde angsten en emoties los te laten en je los te maken uit deze beperkende situatie.
Houdt de rode draad goed in het oog en blijf standvastig en geduldig. Neem het advies van Pentakels 8 ter harte: neem de tijd en geduld voor elk besluit wat je maakt.
Laat je daarbij niet ontmoedigen door tegenslagen; hanteer dan de krachten van Staven Koningin.

4. Uitkomst: Bekers 4

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Bekers 4.
Deze kaart vertelt je niet vooruit te kijken naar de problemen van of in de toekomst ( Zwaarden 8 ). Het zogenaamde ‘beren op je weg zien’. Dat is nergens voor nodig en beperkt je alleen maar (en kost teveel energie). Als je teveel van je gedachten uitgaat en je teveel focust op zaken die er nog niet zijn, kan dat een ontevreden houding bewerkstelligen. In die staat zul je dan ook nooit de kansen zien die je aangereikt worden.
Dus blijf bij de dag van vandaag, geniet van wat je bereikt of al bereikt hebt, en maak je geen zorgen voor de dag van morgen. Geraak niet te snel van slag als iets tegenzit, maar kijk naar wat er allemaal meezit. Met zo’n positief ingestelde houding kun je je verheugen op goede tijden en zekerheid.

Kern: 19. De Zon

Als ik alle kaarten bij elkaar optel kom ik uit op het getal 19. Dat is de Zon in de Grote Arcana. Dit is de drijvende, onderliggende kracht. De Zon staat voor heuglijke tijden, waarbij je plannen en je levenshouding gevoed worden door een portie zelfvertrouwen en enthousiasme. Deze nieuwe periode zal een bijzonder mooie, creatieve en actieve periode met veel plezier en warmte worden.
Houd daarbij dan wel je energiebalans in de gaten; alles wat je geeft behoor je ook terug te krijgen, anders brand je op. Dus let hier goed op.
Serenity
Serenity nov 24 '11
Wat leuk!! laughVan harte met je benoeming, ik vind dat heel erg leuk voor je!
Later zal ik ook weleens een kaartje aanvragen, waneer de tijd rijp ervoor is! ^^


XX
Marenubium
Marenubium nov 24 '11
Vraag Gast: Wat staat er te gebeuren?

Volgende stap legging:




1. Thema: Staven 3

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Staven 3.
Staven 3 vertelt je dat je nu op een drempel staat. Je hebt een periode van hard werken achter de rug en nu dien je de juiste weg te vinden naar de kade waar je schepen gaan aanmeren. Dan zal welvaart ontstaan. Dit duidt op een goede samenwerking of goede zakenrelaties. Zie vol vertrouwen de toekomst tegemoet en stel nieuwe doelen. Mogelijk heb je een toekomstvisie en sta je op het punt je horizon te verbreden. Zoniet, dan is het verstandig om even afstand te nemen en alles vanuit een objectief oogpunt te bekijken (helicopterview). Laat jouw schip daar aanmeren waar je wilt en geef het goede voorbeeld waarmee je anderen kunt inspireren.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven 2

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Staven 2.
Deze kaart geeft aan dat je voor een keuze staat. Blijf niet hangen in een situatie en geef niet op. Misschien ben je in staat jezelf te saboteren en je doelen uit het oog te verliezen. Blijf dan niet vertragen en uitstellen maar vat dan de koe bij de hoorns en probeer de uitdaging weer te zien. Kies voor de weg die naar je passie leidt; daar zit immers de hoogst mogelijke beloning. Probeer geen compromissen te sluiten als het om je eigen hart en welzijn gaat.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 17. De Ster

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Ster.
De Ster is de kaart van de hoopvolle toekomst. Dit kan duiden op een plan wat langzaam maar zeker steeds meer ‘body’ krijgt en steeds harder gaat stralen waardoor je weg steeds duidelijker wordt. Het kan ook duiden op dat jijzelf steeds harder gaat stralen. Mocht dat niet zo zijn, dan wordt het tijd dat je jezelf weer gaat oppoetsen! Er is namelijk een betere periode in zicht, op voorwaarde dat je realistisch blijft en niet te hoge verwachtingen hebt. Het is belangrijk dat je nu vertrouwt op een goede afloop.

4. Uitkomst: Pentakels 2

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Pentakels 2.
Deze kaart heeft in alle opzichten een tweeledige betekenis: hij kan inhouden dat je met moeite aan het balanceren bent en alle touwtjes aan elkaar vast probeert te knopen. Anderzijds kan deze kaart inhouden dat je spelenderwijs de balans probeert te vinden.
In alle opzichten staat deze kaart voor het vinden van de balans. Hoe je deze interpreteert ligt aan jouw specifieke situatie. Achter de jongleur zie je een woelige zee, waarbij water voor emoties staat. Scheepjes zie je moeizaam op en neer deinen. Die schepen staan voor welvaart in welk opzicht dan ook. De jongleur heeft een grote rode hoed, wat voor het ontwikkelen van vaardigheden staat. De pentakels staan meestal voor financiële/aardse/materiele zaken. Je zou kunnen zeggen dat, zolang de jongleur zijn emoties nog niet in balans heeft, zijn doelen en resultaten (welvaart) niet goed binnen kunnen lopen (scheepjes). Echter wordt hij hier steeds vaardiger in, en zullen die schepen spoedig binnen lopen.
Het geeft aan dat alles zich uiteindelijk stabiliseert, waardoor veranderingen kunnen ontstaan. Dit kan duiden op een nieuwe baan, verfrissende afwisseling of een frisse wind die in je leven gaat waaien.
Zorg uiteindelijk dat het geheel zodanig is dat je niet meer het gevoel hebt te ‘wiebelen’. Hou je meer rekening met anderen dan met jezelf? Weet waar jouw grenzen liggen en trek op tijd een lijn.

Kern: 6. De Geliefden

Als ik alle kaarten bij elkaar optel kom ik uit op het getal 24. Omdat nummer 24 niet in de Grote Arcana voorkomt wordt dit getal nogmaals gereduceerd in 2+4=6.
Dat is De Geliefden.
De Geliefden staat voor keuzes maken vanuit het hart. Het hoofd analyseert alle opties, maar het hart weet welke de juiste is. Als je je passie en je gevoel volgt zul je uiteindelijk in een situatie belanden waar je met heel je hart voor gekozen hebt. En daar gaat het om bij De Geliefden: een volmondig JA tegen een keuze en hier met heel je hart achter staan.
Ze spoort je aan een beslissing te nemen vanuit het hart.
Marenubium
Marenubium nov 24 '11
Zo, dat was het even voor vandaag.
Hopelijk geven de kaarten wat meer duidelijkheid voor beide vraagstellers smile
Ik zal morgen de volgende 1-2 trekkingen weer doen!
gast
gast nov 24 '11
Oh Mare mag ik je een dikke vette knuffel geven! Bedankt.
Marenubium
Marenubium nov 24 '11
ghi...altijd! En graag gedaan wink
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
Vraag Precious: Wat heeft de liefde voor mij in petto?

Volgende stap legging:




1. Thema: 15. De Duivel

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt De Duivel.
Op deze plek vertelt De Duivel je dat je vastzit in een beperkende situatie en de neiging hebt vast te houden aan een situatie of idee (zoals het ‘hoort’ te zijn). Zolang je dat niet los kunt laten duikt het duiveltje van de angst op; de angst om te verliezen. Meestal duidt dit op verlatingsangst waardoor je langer in een situatie blijft rondhangen dan goed voor je is. Mocht je hier zelf niet uit kunnen komen, is het wellicht verstandig om de raad van iemand anders te vragen.

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: 5. Hogepriester

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt De Hogepriester. De Hogepriester is erg gehecht aan morele waarden en tradities. Dit kan leiden tot het onvermogen veranderingen aan te brengen in een situatie. Ga dan bij jezelf na of je daadwerkelijk je eigen overtuigingen volgt of die van een ander (maatschappelijke druk van buitenaf, of de ideeën van een partner/omgeving die jouw ideeën overheersen). Goede bedoelingen zijn in deze alleen niet voldoende; pak de situatie op een verstandige manier aan en neem de verantwoordelijkheid van je eigen beslissingen. Integreer die besluiten in je leven en handel naar eer en geweten. De Hogepriester kan hierbij tevens aangeven om advies in te winnen van een deskundige.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 9. De Kluizenaar

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Kluizenaar. De Kluizenaar is het lichtend voorbeeld voor anderen. Hij heeft de kracht zijn innerlijke licht te laten schijnen in het duister waardoor het pad weer verlicht kan worden. De sterke kant van deze kaart is introspectie en zelfbezinning. Kluizenaar laat je weten dat het tijd is voor een pauze en je niet mee te laten slepen door anderen, anders brand je op. Kom eerst (weer) tot jezelf en zet eerst voor jezelf de zaken weer op een rijtje. Je kunt nu beter even afwachten (op een helder moment) totdat je zelf voelt dat er weer veranderingen op til zijn. Binnen een bestaande relatie duidt de Kluizenaar op vereenzaming, vanwege de kaart van de Duivel als thema. Ook dan is het zaak voor jezelf de boel op een rijtje en weer helder te krijgen.

4. Uitkomst: Bekers 2

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Bekers 2.
Bij Bekers 2 gaat het om uitwisseling op het diepste gevoelsniveau. Mogelijk een liefdevolle ontmoeting of de kans om je grote liefde te ontmoeten. Luister hierbij naar je gevoel en zet je antennes uit (de kracht van de Kluizenaar!). Blijf niet afwachten tot het grote geluk naar jou toekomt, maar handel zodra de kansen zich voordoen. Houd daarbij op met zoeken, en richt je leven zo in dat jij gelukkig bent. Ga eerst weer van jezelf houden, dan kan het grote geluk zomaar en onverwachts je pad kruisen.

Kern: 4. De Keizer
Als ik alles bij elkaar optel kom ik uit op het getal 31. Deze komt niet in de Grote Arcana voor, dus wordt deze gereduceerd tot 3+1=4. Dat is de kaart van De Keizer.
De Keizer staat in deze voor aardse zekerheid, orde en structuur.
Als onderliggende rode draad vertelt hij je dat het tijd is om orde op zaken te stellen. Daarbij dienen spijkers met koppen geslagen te worden. Keizer zal je ondersteunen bij het ophelderen van onduidelijke zaken en bij het realiseren van je plannen (herinrichting/herstructurering van je leven).

Toegevoegde opmerking:
In deze legging komen hoofdzakelijk kaarten uit de Grote Arcana voor. Dit geeft aan hoe belangrijk je deze vraag vindt, en het speelt op dit moment een grote rol in je leven.
De uitkomst (Bekers 2) is hierbij van ondergeschikt belang; de andere kaarten vertellen je namelijk wat er eerst dient te gebeuren voordat de Bekers 2 zal uitkomen. Dus pin jezelf niet vast op de uitkomst, maar wel op de weg er naartoe.
De kaarten vertellen je nu daadwerkelijk stappen te gaan ondernemen om de situatie te veranderen.
Tevens vertellen ze me, in combinatie met de Kluizenaar, dat jouw intuïtie (of lijntje met ‘boven’) sterk ontwikkeld is; blijf naar jezelf of het hogere stemmetje luisteren en verlies jezelf niet (uit het oog). Het is de allerbeste en allersterkste leidraad die je je maar voor kunt stellen. Dus heb en houd vertrouwen in jezelf; jouw welzijn is het allerbelangrijkste.
Cialara
Cialara nov 25 '11
Hey Mare, wat leuk!!! Ik ga zelf in januari ook een cursus tarot volgen en ben al beetje aan het oefenen. Maar als je voor mij een vraag zou willen beantwoorden zou ik dat heel erg fijn vinden!

Mijn vraag is hoe de vriendschap die ik met een bepaald persoon heb verder zal gaan verlopen.

Liefs Cialara
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc nov 25 '11
Hallo Eva,

Allereerst gefeliciteerd! Ben ook al tijden aan het overwegen iets met Tarotkaarten te gaan doen maar het komt er maar niet van.
Druk druk druk met andere dingen...........heel erg jammer.
Waar heb jij je opleiding gedaan als ik vragen mag?

Je mag best eens de kaarten voor mij leggen.
Ben erg nieuwsgierig hoe mijn spirituele ontwikkeling gaat verlopen. Soms gaat het snel (zoals de laatste tijd), soms lijkt het stil te staan. Door een astrologe is mij gezegd dat vanaf februari volgend jaar een enorme verandering zal gebeuren op dit gebied. Ben benieuwd wat jij uit je kaarten kunt lezen!

Alvast hartelijk dank!

liefdevolle groet,
Elrian
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
Vraag Cialara: Hoe gaat onze vriendschap verder verlopen?

Volgende stap legging:




1. Thema: 11. Gerechtigheid

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt De Gerechtigheid.
Deze geeft aan dat je objectief bent in het beoordelen van een situatie. Het is erg belangrijk om je hoofd nu niet te verliezen en eerlijk en helder ten opzichte van jezelf en anderen te zijn. Gerechtigheid is datgene wat je zelf doet en ook weer terug zal krijgen; je oogst wat je zaait. Daarmee geeft de kaart aan dat je voor een heel groot deel zelf verantwoordelijk bent voor wat je meemaakt. Als je dat inziet bestaat de kans op een evenwichtige en faire situatie en harmonieuze wisselwerking. Gerechtigheid geeft een situatie aan waarbij 2 mensen elkaar spiegelen; de ander zal altijd terug spiegelen zoals je jezelf opstelt (en vice versa).

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven 8

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Staven 8.
Staven 8 geeft een bepaald of sterk gevoel van herkenning aan. Met de Gerechtigheid als thema spoort Staven 8 je aan om oude denkpatronen te overwinnen waarbij je (verassende) nieuwe inzichten verkrijgt in de situatie. In het verleden is iets in gang gezet wat zich nu kan of zal manifesteren. De kaart vertelt je nu even wat rustiger aan te gaan doen en vooral niet als een kip zonder kop rond te gaan rennen uit wellicht een teveel aan enthousiasme. De kaart op deze plek adviseert je om er niet teveel energie in te steken. Want wat moet komen, komt toch wel (zie Gerechtigheid).

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: 18. De Maan

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt De Maan. Dit geeft aan dat je heel erg veel bezig bent met je emoties. Het is misschien verstandig om bij jezelf te rade te gaan of je je iets inbeeldt of je je teveel aan je fantasie overlaat. Ze waarschuwt je ervoor om niet in paniek te raken en niet weg te vluchten in fantasie. Ze wijst op een ongemakkelijke of onduidelijke situatie waarbij een soort drempelvrees of faalangst is ontstaan. Probeer voor jezelf te rade te gaan wat de achterliggende reden is voor de angst of emoties die je ervaart. Als je die eenmaal begrijpt en over een drempel heen weet te stappen zal er een verrijkende ervaring op je wachten en kun je hoe dan ook trots op jezelf zijn. Maan geeft aan dat de uitkomst niet zo belangrijk is, de weg ernaartoe echter wel.

4. Uitkomst: 1. De Magiër

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt De Magiër.
De Magiër vertelt je dat je alle middelen tot je beschikking hebt om je wensen te manifesteren/verwezenlijken. Ze vertelt je om je kracht en energie op een juiste manier in te zetten (zie Gerechtigheid), want het gevaar bestaat ook om de krachten te misbruiken (beïnvloeding). De kaart spoort je aan om iets in beweging te zetten en te realiseren; je hebt namelijk het besef van de kracht van eenheid en de wisselwerking tussen beide partijen. En dat is heel belangrijk in deze situatie. Het kan betekenen dat je nu niet een al te afwachtende houding moet aannemen, en jij in deze de ‘volwassene’ bent die het initiatief mag nemen. Hier heb je namelijk alle vaardigheden voor.

Kern: 38 = 11. Gerechtigheid
Gerechtigheid is in deze ook de onderliggende rode draad. In deze legging duidt de kaart erop dat er een karmisch proces aan de gang is en de Universele Wet van Gerechtigheid van toepassing is. Onthoudt dat karma nooit een kwestie is van goed of slecht; het dient ervoor om ons los te maken van oude of vastzittende opvattingen en handelingspatronen teneinde onszelf te verwezenlijken. In hoeverre dit betrekking heeft op jouzelf, de ander, of beiden, dat durf ik niet te zeggen.

Het verschijnen van 3 Grote Arcana kaarten in deze legging duidt erop dat dit een belangrijke situatie is in je leven waarbij je sterk naar je intuïtie dient te luisteren. Volg je hogere leiding en je komt daar, waar je wezen ‘moet’ !
Marenubium
Marenubium nov 25 '11
Dank iedereen voor jullie enthousiasme laugh
@Cialara: gaaf! alvast heel veel succes smileTarot is echt leuk om te doen en interessant.

@Papillon-Blanc: Ik ben onder begeleiding geweest van Kurt Fidorra, in Enschede ( Tarotpraktijk De Zegewagen

Ik heb nu geen tijd meer, ik zal vanavond of morgen weer een trekking voor je doen smile
Cialara
Cialara nov 25 '11
Ik wacht het wel af Marenubium smiledank je wel alvast!
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc nov 25 '11
Hartstikke bedankt!
akschuna
akschuna nov 25 '11
Origineel bericht van: Marenubium
Vraag van Akschuna: Welke nieuwe fase ga ik in?

Volgende stap legging:




1. Thema: Pentakels 8

Op plek nummer 1, waar het om draait, ligt Pentakels 8.
Deze kaart staat voor een voorzichtig nieuw begin die je behoedzaam en zorgvuldig aangaat. Waarschijnlijk ben je bezig met het uitvoeren van een plan die niet alleen jou maar ook jouw omgeving aangaat. De kaart vertelt je tijd te nemen voor de uitvoer ervan en oog te hebben voor details. Creëer voor jezelf een nauwgezet plan en een overzicht voor de uitvoering ervan. Het zal hard werk nodig hebben, maar er ligt een taak voor je die je zeker aankunt. Uiteindelijk zullen je resultaten tentoongesteld worden (naar buiten komen). Pentakels 8 laat je zien dat als je eenmaal van start bent gegaan, de natuurlijke loop van zaken niet geforceerd moet worden; tijd en geduld zijn hiervoor nodig. Uiteindelijk zullen dan goede successen behaald gaan worden waar alle partijen baat bij zullen hebben.

............Jaeker Mare daar ben ik inderdaad mee begonnen vandaar mijn vraag he..........

2. Wat zal niet gebeuren of wat zul je niet doen: Staven Koningin

Op plek nummer 2, de plek van wat er niet zal gebeuren of wat je niet zult doen, ligt Koningin Staven.
Deze Koningin heeft de touwtjes in handen en laat zich de kaas niet zomaar van het brood eten (‘maak dat de kat maar wijs’). Ze geeft je aan om je projecten af te ronden of op gang te brengen. Hier ligt een zekere vastbeslotenheid en concentratie aan ten grondslag. Houdt hierbij alleen rekening, dat als deze Koningin zich wat voorgenomen heeft, ze soms best ongeduldig, bazig en kattig kan overkomen.
........No moi ?????

Daar kunnen mensen nog wel eens van schrikken. Dus houdt dat in de gaten en slik 1 of 2 keer voordat je uit je slof gaat schieten. Je hoeft niet uit te vallen; geloof in jezelf en vertrouw op jezelf.

........Moet dat? Okee dat zal ik proberen.

3. Wat zal wel gebeuren of wat zul je wel doen: Zwaarden 8

Op plek nummer 3, de plek van wat er wel zal gebeuren of wat je wel zult doen, ligt Zwaarden 8.
Zwaarden 8 op deze plek geeft aan dat je wellicht met teveel zaken tegelijk bezig bent, waardoor je letterlijk horendol kunt worden van je eigen gedachten. Dit veroorzaakt verwarring en stagnatie.
........Jazeker...

Die gedachten hebben bijna altijd betrekking op angsten die je jezelf aanpraat.
Wellicht bevind je je nu op de springplank en ben je bang om in het diepe te springen. Deze kaart laat een duidelijke ‘ja, maar’ houding zien. Ze wil je nu echter vertellen dat het tijd is om je ongegronde angsten en emoties los te laten en je los te maken uit deze beperkende situatie.

...........Okee.

Houdt de rode draad goed in het oog en blijf standvastig en geduldig. Neem het advies van Pentakels 8 ter harte: neem de tijd en geduld voor elk besluit wat je maakt.
Laat je daarbij niet ontmoedigen door tegenslagen; hanteer dan de krachten van Staven Koningin.
...........ohoww

4. Uitkomst: Bekers 4

Op plek nummer 4, de plek van de mogelijke toekomst of uitkomst, ligt Bekers 4.
Deze kaart vertelt je niet vooruit te kijken naar de problemen van of in de toekomst ( Zwaarden 8 ). Het zogenaamde ‘beren op je weg zien’. Dat is nergens voor nodig en beperkt je alleen maar (en kost teveel energie). Als je teveel van je gedachten uitgaat en je teveel focust op zaken die er nog niet zijn, kan dat een ontevreden houding bewerkstelligen. In die staat zul je dan ook nooit de kansen zien die je aangereikt worden.
Dus blijf bij de dag van vandaag, geniet van wat je bereikt of al bereikt hebt, en maak je geen zorgen voor de dag van morgen. Geraak niet te snel van slag als iets tegenzit, maar kijk naar wat er allemaal meezit. Met zo’n positief ingestelde houding kun je je verheugen op goede tijden en zekerheid.

........Het gaat (bijna) letterlijk om een beer hier,hihihi........


Kern: 19. De Zon

Als ik alle kaarten bij elkaar optel kom ik uit op het getal 19. Dat is de Zon in de Grote Arcana. Dit is de drijvende, onderliggende kracht. De Zon staat voor heuglijke tijden, waarbij je plannen en je levenshouding gevoed worden door een portie zelfvertrouwen en enthousiasme. Deze nieuwe periode zal een bijzonder mooie, creatieve en actieve periode met veel plezier en warmte worden.
Houd daarbij dan wel je energiebalans in de gaten; alles wat je geeft behoor je ook terug te krijgen, anders brand je op. Dus let hier goed op.

.............Aij story of my life!


Geweldig Marenubium/Eva heel mooi....ik ben er heel blij mee te "horen" op de goede weg te zijn en inderdaad ben ik ietwat ongeduldig en daardoor wat heetgebakerd,zo nu en dan.
Ik ben nieuwe projecten begonnen die, mij zo nu en dan,boven de pet dreigen te gaan (als ik het maar redt) en dan ook nog eens enige "tegenwerking" ondervind waardoor ik geneigd ben te gaan gillen (letterlijk) "zijn jullie doof ofzo..........
Geweldige legging en byzonder herkenbaar.

Thanxxx Akschuna
niels
niels nov 25 '11
Hey Mare,
allereerst gefeliciteerd met je opleiding laugh
en ten tweede zou je voor mij ook zo een 4kaarten systeem kaarten leggen? het liefst een beetje een algemene legging als dat mogelijk is.

Heel veel liefs
Niels
Pagina's: 1 2 3 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki