Loading...
nl

HSP vs. ADD

Ariel
Ariel nov 2 '11
Ja dat herken ik van familie die gidst.
Ik heb altijd geweten dat een tante van mij jong zou overlijden en dat ze mij dan zou gidsen en ik een enorme groeispurt zou krijgen.
Nou 2 jaar terug is ze dus overleden op 63jarige leeftijd en ze gidst me vanaf de dag van de begravenis.
Ze verscheen toen voor het eerst en vertelde me heel liefdevol dat ik niet moest huilen dat alles goed was met haar.
Ik kon ook ineens niet meer huilen zat wel wat na te snotteren ,maar eigenlijk was ik ineens heel blij.
Heel verwarrend zoiets op een begravenis.
Nu geeft ze me de ene inzicht na de andere.
samen met aartsengel Michael en haar leer ik enorm veel.
wolfke
wolfke apr 23 '12
Welk soort therapeut houdt zich bezig met zowel hsp als add-diagnose? Of staat het begrip hsp buiten de psychologie?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '12
Dit is een holistisch therapeut die zich hiermee bezighoudt. Je zou eventueel bij mij hier sessies op kunnen doen als je dit wilt.
Novi
Novi apr 24 '12
Ik denk dat je bij iedere natuurgeneeskundig of energetisch therapeut wel terecht kunt.
Even kijken of zij ook HSP zijn. Gróte kans van wel. Dan komt het helemaal goed!
wolfke
wolfke apr 24 '12
Bedankt NiMS en Novi voor jullie reacties. Sowieso zoek ik iemand in mijn buurt en dat is Vlaanderen. Ik heb gewoon de indruk dat het aanbod aan dergelijke therapeuten een stuk minder is hier, maar ik blijf zoeken. Ik heb ergens een nood aan een benaming, ik dacht sommige kennen misschien enkel add en kennen hsp niet of zo. Zou leuk zijn als ze beide termen kennen en begrijpen, er voor open staan. 't Ja het komt idd wel goed hoor.
Novi
Novi apr 24 '12
Nou wolfke, ik heb een klasgenootje uit Vlaanderen en er zijn meer therapeuten van mijn opleiding die daar vandaan komen. Ik weet zeker dat die bekend zijn met beide benamingen en ook ervaring vermoed ik.
Het instituut is namelijk vlak bij de grens.
Je kan misschien namen op vragen, of ik kan het voor je doen?
wolfke
wolfke apr 25 '12
Wat is de naam van het instituut? Dan zoek ik eens op of vraag ik eens na wie er eventueel in mijn regio woont. Alleszins bedankt Novi smile.
Novi
Novi apr 25 '12
Instituut EEN - Eclectische Energetische Natuurgeneeskunde.

Er staan om 1 of andere reden maar een paar afgestudeerde therapeuten op de site.
Ik hoop dat je iemand tegen komt waar je goed mee kan werken.
wolfke
wolfke apr 26 '12
Bedankt Novi smile. Het zijn allemaal mensen dichter bij het centrum en dus in het noorden (aan de andere kant) van het land. Maar ik zoek nog wat verder alleszins.
Eruan
Eruan apr 26 '12
Ik ben momenteel bij een psychodynamisch coach die zowel ad(h)d erkent als hsp, maar er niet een definitieve naam aan geeft.
Zelf ben ik nu officieel gediagnosticeerd met adhd, maar waar een psychiater faalt te leren hoe je er mee omgaat, leert deze coach me omgaan met adhd/hsp trekjes en blijf je op allerlei manieren werken aan jezelf als persoon.
Juist omdat hier geen echte labels worden geplakt kan je zelf de informatie gieten die je krijgt zonder veroordeling. Ik merk dat dit echt ten goede komt aan het leren omgaan met de gevoeligheid en prikkels om je heen.

Ik vind het een hele fijne aanpak van de 'problemen' juist omdat het open-minded en niet veroordelend is.

Het zou misschien meer mensen kunnen helpen. smile
Novi
Novi mei 1 '12
@Eruanna, zo werken wij inderdaad ook smile
Geen definitieve labels met afgekaderde hokjes.
Maar wel tips, oefeningen en andere ideën om te proberen zodat je zelf leert aan jij te werken.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '12
Tegenwoordig heb je ook para- psychologie, een parapsycholoog zou dit toch wel moeten kunnen erkennen?

Het is eigenlijk best jammer dat voor een psycholoog of psychiater hun info meestal gebaseerd is op de hersenen en de stoffen die er in het lichaam worden aangemaakt...
Ik vond het wel grappig dat de psycholoog waar ik vorig jaar diverse gesprekken gevoerd heb, op een gegeven moment zei: Ik vind het niet gek dat je paranormaal geworden ben met jou verleden...
Ik voelde dat hij het ongelofelijk vond... iets wat hij normaal eigenlijk nooit zou zeggen...
Maar ik heb het hem precies verteld hoe het gegaan is van 0 tot nu... hij was er wel in geïnteresseerd... maar de logica heeft hij nooit geleerd, zeg maar...
groetjes moonflowertje
Novi
Novi mei 2 '12
Ze gaan het toch snel leren, die psychologen, want de meeste mensen met psychische/emotionele problemen komen toch eerst daar.
Dan sturen ze je wel door naar een natuurgenezer wink

Ik hoorde van iemand die ook plots aura's , entiteiten, gidsen zag. Dat haar huisarts had gezegd. Je bent niet psychotisch , niet gestoord, maar paranormaal, zoek maar naar een paranormaal therapeut. Toch grappig he.
Jessie
Jessie sep 26 '12
vraagje ik heb even jullie gesprekje gevolgt, maar nu kwam er een nieuwe vraag bij mij op rijzen,
zijn indigo mensen altijd hsp en andersom ook?
of kan het ook los zijn van elkaar, ik heb zelfs immers ook hsp, en ik ben op het moment mijzelf een beetje kwijt geraakt en vraag ik me steeds af wie ik ben. smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 27 '12
@Jessie: Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat de verschillen zijn en wat de overeenkomsten...

Een indigo is denk ik meer vanuit zichzelf bezig, (met zijn/ haar gids) en brengt dat naar buiten
Een hsp-er is met allerlei gevoelens en emoties van buitenaf bezig... en brengt dat naar binnen
Enigma
Enigma dec 9 '12
Ik ben gister zo geschrokken van het bericht (het is ook te zien op RTL 4 laatste nieuws 8 Dec 2012).
Een moeder vertelt daar over de driftbuien van haar zoontje en dat een psychiater dan voor die Psychische stoornissen antipsychotica voorschrijft shocked.
Op den duur kunnen de kinderen zware schadelijke effecten krijgen van die medicijnen, die eigenlijk voor volwassenen zijn.

Het artikel zelf luid:

Steeds meer kinderen aan zware antipsychotica.

AMSTERDAM - Steeds meer kinderen gebruiken zware anti-psychotica. Omdat er weinig bekend is over de bijwerkingen van de medicijnen, spreekt het College ter Beroordeling van Geneesmiddelen van een zorgwekkende ontwikkeling.
Foto: Thinkstock
Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.

Sinds 2007 gebruikten 3.000 kinderen meer antispychotica. Nu gebruiken ruim 16.000 kinderen middelen. Ook krijgen kinderen meer recepten per jaar. In 2007 gemiddeld drie, inmiddels ruim drieeneenhalf.
Antipsychotica
Deze medicijnen worden voorgeschreven door artsen om ernstige psychiatrische problemen te dempen. Ze zijn vooral bedoeld voor volwassenen. Er is weinig onderzoek gedaan naar eventuele schadelijke effecten bij kinderen. Echter bestaat de angst dat deze medicijnen gevolgen hebben voor de groei en hersenen.
Zorgen
RTL Nieuws baseert zich op gegevens die het heeft opgevraagd bij de Stichting Farmaceutische Kengetallen, die cijfers van praktisch alle apothekers krijgt. Het College Beoordeling Geneesmiddelen maakt zich ongerust over de snelle stijging van het aantal recepturen.
Door: NU.nl
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtl...ipsychotica.xml

Ik wilde dit hier posten, omdat mijn eigen zoon laatst verkeerd is gediagnostiseerd in een gesprek van 40 minuten met een psychiater en er kwam geen test aan te pas.
Ze wilden hem ook heel graag allerlei medicijnen voorschrijven.
Ze vonden het heel vreemd dat ik daar niet aan wilde beginnen.
Gelukkig weet ik dingen, ging op mijn gevoel af en liet hem elders uitgebreid testen.

Toen kwam alles aan het licht waar ik mijn vermoedens al bij had.
HSK, begaafd en zit niet op zijn plek.
Ik kwam daar alleen maar, omdat mijn zoon emotioneel kwetsbaar is (door iets wat hij heeft) en ik hem een cursus wilde laten volgen om zichzelf sterker te voelen.
Gaan ze daar toch allerlei etiketjes op hem plakken shocked.
Nou, dan kunnen ze het krijgen ook, maar dan ga ik ook zelf van alles uitzoeken en ga ik op mijn intuitie af die nog nooit ongelijk heeft gekregen en mij nog nooit in de steek heeft gelaten.

Ik wil hiermee zeggen:

OUDERS, LET/PAS OP UW KINDEREN !!!
WAT ZEGT JE INTUITIE ???
Je mag altijd meedenken.
De artsen, psychologen en andere instanties hebben het niet alleen voor het zeggen.

De psychiater is weg, maar elders weer aan het werk.
Laatst zegt de Psycholoog ook nog tegen mij:
"ik zou willen dat ik zoveel wist als u" !!! shocked
En dan denk ik "W.T.F" is hier aan de hand, ze doen maar en ze begrijpen helemaal niks van die kinderen tegenwoordig.
Van de week was er ook een praatprogramma op de televisie over dat leraren ook maar weer naar school moesten om een opleiding te volgen omdat zij de kinderen van tegenwoordig niet meer begrijpen. Laten die psychologen en psychiaters dan ook z`n opleiding doen AUB wink!!!

Mijn huisarts zegt nu ook tegen mij dat ik goed mijn kinderen in de gaten moet houden.
Ouders, maar vooral moeders kennen hun eigen kinderen het best.
Enigma
Enigma dec 9 '12
De zwart/witte maatschappij die om kleur smeekt

Geschreven door auteur 5 Reacties
Gepubliceerd: december 9th, 2012

We leven in een maatschappij die veel van ons verwacht. Een maatschappij die constant aan ons trekt, dingen vraagt, de lat hoog legt en een zeer hoge druk op ons uitoefent. En als je niet aan die verwachtingen voldoet hoor je er niet bij. Dan wordt je als ‘’anders’’ gezien en in een donker hoekje weg geduwd Als je er niet bij hoort wordt je gezien als herrieschopper, rebel, vreemd, gestoord en tel je niet meer mee.


Logica en kennis wordt er in kinderhoofdjes gesmeten en herhaald

School
Het begint allemaal al op school. Kinderen die nog zo puur zijn en vanuit hun hart leven moeten stilzitten en luisteren naar de juf. Doet het kind dat niet dan is het opeens een onhandelbaar kind. Er bestaat nog steeds een hiërarchie op school en ongelijkwaardigheid. Leraren vertellen maar luisteren niet echt naar wat het kind wilt en kan. Langzamerhand wordt het kind wijsgemaakt hoe het hoort en hoe het niet hoort. Het kind moet zich maar aanpassen en naar al die regeltjes luisteren. Vooral niet voor zichzelf denken en tegen de stroom ingaan. Logica en kennis wordt er in kinderhoofdjes gesmeten en herhaald. Er wordt maar weinig gebruik gemaakt van creativiteit. Nee alles draait om presteren, presteren en nog eens presteren. Zo hoog mogelijk punten halen, een zo hoog mogelijke opleiding want het uiteindelijke doel is: veel geld verdienen. Schijnbaar denken nog steeds veel mensen dat je daardoor gelukkig wordt.

Schapen
Gelukkig zijn is doen wat je graag doet, daar goed in zijn en daar voldoening, geluk en liefde uit halen. Kinderen weten dat heel goed maar hoe ouder ze worden hoe meer onzin er wijs wordt gemaakt. Zo ontstaat er een schapenmaatschappij. Schapen die niet meer in staat zijn om voor zichzelf denken. Een schapendag ziet er als volgt uit. Vroeg wakker worden, eten, werken, naar huis, eten, tv kijken, slapen. Alles op routine, dezelfde mensen, dezelfde patronen, dag in, dag uit. Het klinkt als een gevangenis, ver weg van jezelf, geen contact meer met je hart, een dikke muur die je eigen ik verbergt uit angst. Een leven dat draait om geld en tijd. Een zwart metn witte wereld waarin mensen nog steeds denken dat er 1 waarheid is. Ze denken dat alles wat er op het nieuws komt waar is. Ze worden gewoonweg gehersenspoeld. Diep in hun harten wordt er verlangt naar verandering maar ze missen de moed en creativiteit om het anders te doen. En dan is er nog zoiets als sociale media. Een handige en snelle manier om met elkaar te communiceren. Toch maakt het mensen eenzaam..en waarom? Het is onpersoonlijk, je neemt niet de tijd en aandacht voor elkaar, je weet niet hoe iemand iets bedoeld, je ziet iemand zijn ogen en houding niet. Sociale media zegt iets over wat mensen doen maar niet wie ze werkelijk zijn. En loop maar eens over de straat en let op de sfeer en uitdrukkingen op gezichten van voorbijgangers. Wat valt je op? Voel jij warmte? Een collectief bewustzijn? Herkenning? De gezichten staan strak, we zijn vreemden van elkaar..als je iemand begroet zonder rede wordt je soms raar nagestaard. Een ander snakt ernaar..met elkaar praten, aandacht nemen, luisteren..maar nee tijd kost geld en kost te veel moeite schijnbaar. Dus leven we met muren om onze harten heen waar geen vreemde in kan komen.

Verbonden
Maar ergens zijn we allemaal hetzelfde en juist geen vreemden van elkaar. Ik ben jij, jij ben ik, en wij zijn wij. We wonen allemaal op dezelfde wereld en zijn broeders en zusters van elkaar. We zijn dat vergeten. Het is ieder voor zich en het kan niet langer meer zo. Iedereen zoekt de drukte op want dat is ‘’gezellig’’. Maar de meeste mensen blijven in hun comfortzone. Mensenmassa’s en je toch eenzaam voelen. In dit land gebeurd het elke dag. En we houden ons maar bezig met materialisme en zoeken alles buiten ons zelf. We boeken vakanties naar verre oorden, winkelen ons suf, hebben de nieuwste en duurste gadgets en toch zijn we onrustig en niet gelukkig. Gek he? Een baan en zonder je hart werken maar veel geld verdienen. En geluk proberen te verdienen buiten ons zelf. Dat gaat niet werken en dat maakt nooit gelukkig.

Liefde en geluk ligt verborgen in jezelf, in je eigen hart dat heel goed weet wat je wilt en waar je naar verlangt. Rust zul je nooit vinden als je altijd maar zoekt buiten jezelf, wegvlucht voor de waarheid en altijd druk bezig bent zonder naar het kloppen en de wil van je eigen hart te luisteren. Dat is de drukke maatschappij..altijd bezig zijn, alles bijhouden want daar ”moet” je gelukkig van worden. Denk voor jezelf na. Waar wordt jij gelukkig van? Als je echt rust wilt zoek dan in je zelf. Ga de natuur een keer in en laat de drukke stad een eens voor wat het is. Je zult een nieuwe jij ontdekken en een wereld vol met kleur. Het gaat erom waar jij gelukkig van wordt en niet wat een ander denkt van waar jij gelukkig van wordt. Deze maatschappij is materialistisch rijk maar geestelijk gezien ontzettend arm.Wil jij leven zonder diepgang? Zonder avontuur? Zonder groei, ontwikkeling en bewustzijn? Gefeliciteerd dan behoor je tot de schapenmaatschappij en ben je nu al ten dode opgeschreven.

Spiritualiteit
Het leven is er om van jezelf en van elkaar te leren en vooral om te doen waar je gelukkig van wordt. Iets wat je graag doet. Je omarmen met mensen waar je jezelf kan en mag zijn. Iedereen heeft oneindig veel liefde en licht in zich. Zoek in jezelf en sta eens stil hoe jij je leven voor je ziet. Wat is daar voor nodig om die droom achterna te gaan? Wat houdt je tegen? Hoe zou je leven eruit zien als je droom zou uitkomen? Ga op ontdekkingsreis en laat de maatschappij voor wat het is. Vroeg of laat valt dit systeem toch uit elkaar.

Mensen zoeken naar spiritualiteit, diepgang en meer persoonlijker contact met elkaar. Er tegen in gaan is een eerste stap tot verandering. Stel je voor dat jij bewust wordt, en de mensen om je heen, en hele mensenmassa’s. Stel je een collectief bewustzijn in dit land voor. Een maatschappij waar geld geen betekenis meer heeft. Een maatschappij waarbij iedereen elkaar helpt en aan mooie nieuwe projecten werkt. Een persoonlijke maatschappij met een warm hart naar iedereen toe. Iedereen mag zichzelf zijn. Iedereen heeft unieke talenten en eigenschappen. We hebben elkaar nodig en vullen elkaar aan. Vroeg of laat werken we hier naar toe en breekt er een nieuw tijdperk aan.

Geen grauwe zwart en grijs tinten meer. Nee een maatschappij volop bloei in alle geuren en kleuren. Het klinkt idealistisch en te mooi om waar te zijn. Maar hoe meer mensen bewust worden, hoe dichterbij we naar die droom toe streven. We hebben nog een lange weg te gaan maar laten we samen die weg bewandelen. Samen staan we sterk! Het begin ligt in jezelf. Bij jezelf beginnen is de sleutel tot verandering. Een hart dat ontwaakt en open bloeit inspireert een hele omgeving. En wat nou als die omgeving daarin meebeweegt en alle mooie mogelijkheden steeds groter maakt? De eeuwige kracht van liefde overwint alles en zal ook altijd blijven overwinnen als we eenmaal voor liefde gekozen hebben.

http://www.nieuwetijdskind.com/zwart-witte-maatschappij-smeekt-om-kleur/#.UMShvuSUYud
admin
admin dec 9 '12
Like! Geen woord waar ik me niet in herken. Als ik iets zou moeten noemen, is het dat mijn (herwonnen) positieve outlook me vertelt dat de weg die 'we' moeten gaan niet zo lang hoeft te zijn. Dank voor dit artikel Enigma!
Enigma
Enigma dec 9 '12
(herwonnen) positieve outlook

Mooi zo wink.
En nu die "mood" volhouden, ondanks het af en toe ervaren van een (flinke) hobbel of een (diepe) kuil.

smile
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki