Ik ben gister zo geschrokken van het bericht (het is ook te zien op RTL 4 laatste nieuws 8 Dec 2012).
Een moeder vertelt daar over de driftbuien van haar zoontje en dat een psychiater dan voor die Psychische stoornissen antipsychotica voorschrijft
.
Op den duur kunnen de kinderen zware schadelijke effecten krijgen van die medicijnen, die eigenlijk voor volwassenen zijn.
Het artikel zelf luid:
Steeds meer kinderen aan zware antipsychotica.
AMSTERDAM - Steeds meer kinderen gebruiken zware anti-psychotica. Omdat er weinig bekend is over de bijwerkingen van de medicijnen, spreekt het College ter Beroordeling van Geneesmiddelen van een zorgwekkende ontwikkeling.
Foto: Thinkstock
Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.
Sinds 2007 gebruikten 3.000 kinderen meer antispychotica. Nu gebruiken ruim 16.000 kinderen middelen. Ook krijgen kinderen meer recepten per jaar. In 2007 gemiddeld drie, inmiddels ruim drieeneenhalf.
Antipsychotica
Deze medicijnen worden voorgeschreven door artsen om ernstige psychiatrische problemen te dempen. Ze zijn vooral bedoeld voor volwassenen. Er is weinig onderzoek gedaan naar eventuele schadelijke effecten bij kinderen. Echter bestaat de angst dat deze medicijnen gevolgen hebben voor de groei en hersenen.
Zorgen
RTL Nieuws baseert zich op gegevens die het heeft opgevraagd bij de Stichting Farmaceutische Kengetallen, die cijfers van praktisch alle apothekers krijgt. Het College Beoordeling Geneesmiddelen maakt zich ongerust over de snelle stijging van het aantal recepturen.
Door: NU.nl
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtl...ipsychotica.xml
Ik wilde dit hier posten, omdat mijn eigen zoon laatst verkeerd is gediagnostiseerd in een gesprek van 40 minuten met een psychiater en er kwam geen test aan te pas.
Ze wilden hem ook heel graag allerlei medicijnen voorschrijven.
Ze vonden het heel vreemd dat ik daar niet aan wilde beginnen.
Gelukkig weet ik dingen, ging op mijn gevoel af en liet hem elders uitgebreid testen.
Toen kwam alles aan het licht waar ik mijn vermoedens al bij had.
HSK, begaafd en zit niet op zijn plek.
Ik kwam daar alleen maar, omdat mijn zoon emotioneel kwetsbaar is (door iets wat hij heeft) en ik hem een cursus wilde laten volgen om zichzelf sterker te voelen.
Gaan ze daar toch allerlei etiketjes op hem plakken
.
Nou, dan kunnen ze het krijgen ook, maar dan ga ik ook zelf van alles uitzoeken en ga ik op mijn intuitie af die nog nooit ongelijk heeft gekregen en mij nog nooit in de steek heeft gelaten.
Ik wil hiermee zeggen:
OUDERS, LET/PAS OP UW KINDEREN !!!
WAT ZEGT JE INTUITIE ???
Je mag altijd meedenken.
De artsen, psychologen en andere instanties hebben het niet alleen voor het zeggen.
De psychiater is weg, maar elders weer aan het werk.
Laatst zegt de Psycholoog ook nog tegen mij:
"ik zou willen dat ik zoveel wist als u" !!!
En dan denk ik "W.T.F" is hier aan de hand, ze doen maar en ze begrijpen helemaal niks van die kinderen tegenwoordig.
Van de week was er ook een praatprogramma op de televisie over dat leraren ook maar weer naar school moesten om een opleiding te volgen omdat zij de kinderen van tegenwoordig niet meer begrijpen. Laten die psychologen en psychiaters dan ook z`n opleiding doen AUB
!!!
Mijn huisarts zegt nu ook tegen mij dat ik goed mijn kinderen in de gaten moet houden.
Ouders, maar vooral moeders kennen hun eigen kinderen het best.