Loading...
nl

Gedachtenkracht hoe denk jij erover?

admin
admin jun 10 '11
@ Emuca, Als jij een feestje geeft bepaal jij toch ook wie je uitnodigd en wie niet? Er zullen dan vast mensen zijn geweest die zich er van bewust waren dat zij niet welkom waren. Voor mij was in het café werken ook een feestje!

En wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik "jij wel, jij niet" gebruikte in een nieuw geopende café in een totaal andere stad (grote) dan waar ik zelf woonde. In een grotere stad merk je al snel dat je elke dag iemand de bar in kan komen die je nog nooit hebt gezien. En dat was heel anders in het café waar ik nog 1 dag per week werkte, eigen hometown. Ik gebruikte mijn intuïtie om te weten wie de sfeer, die ik probeerde op te bouwen zouden waarderen en wie niet. Degene die ik liever niet zag als klant zijn als het ware nooit binnen geweest! Ik gebruikte mijn gedachtenkracht als ze nog buiten waren. En als ze toch binnenkwamen......dan sprak ik altijd met ze. Zoals ik al vermeldde....is er ruzie dan kende ik beide partijen en beide partijen kende mij. De ruzie behoorde dan al snel tot het verleden! Als je een ruzie snel kunt beëindigen dan weet je ook dat de klant jouw waardeert... en zich zeker niet welkom heeft gevoeld!
Emuca
Emuca jun 10 '11
Als ik een feestje geef zijn zij om wie ik geef uitgenodigd... Maar ik geef niet zo snel feestjes.. maar een persoonlijk feest is iets anders dan een openbare ruimte waar je er vanuit gaat dat je welkom bent... Voor jou is in de bar werken misschien een feestje.. maar het is niet jou persoonlijke feest. Toch? Je stuurt immers geen uitnodigen persoonlijk aan mensen van te voren.

Ik snap je intenties, en je intuitie volgen vind ik ook een goed iets.. maar ik blijf persoonlijk bij het feit dat iemand een onwelkom gevoel geven geen positieve gedachten zijn... En dat komt door eigen persoonlijke ervaringen. Want je stuurt mensen weg gebaseerd op eigen persoonlijk aangevoelde keuze.. En daar kunnen mensen gekwetst mee worden.
admin
admin jun 10 '11
Hi Emuca, ik begrijp dat jij het moeilijk vindt. Waarschijnlijk weet je niet dat als je een kroeg runt een hele verantwoordelijkheid draagt. Veiligheid voor het personeel en klanten is het aller belangrijkst! En als ik mensen om die reden met mijn gedachtenkracht liever laat doorlopen ipv dat ze binnenstappen is dat de hoofdreden!

Het is dat jij naar mijn idee een oplossing voor jezelf moet vinden van het niet Welkom voelen. Ik denk dat een ieder zich in het leven ergens niet welkom heeft gevoeld.... gaat erom hoe je daarmee omgaat. Nederland is niet mijn geboorteland.....dus ga er maar van uit dat er genoeg mensen zijn geweest die mij het gevoel van niet welkom hebben willen geven. En niet om mijn gedrag......maar om hoe ik eruit zie!

Het is ze nooit gelukt.....want ik houd van mezelf zoals ik eruit zie.....Prachtig!
Emuca
Emuca jun 10 '11
Ik weet dat je een verantwoordelijkheid draagt, maar nu koppel ik weer terug met wat ik eerder al aangaf: dan is het toch eerlijker tegenover de persoon die je wegstuurt te vertellen waarom, dan dat je ze enkel een onwelkom gevoel geeft? Het is immers een oordeel gebaseerd op je gevoel.. en nu twijfel ik niet aan je gevoel hoor.. ik snap heel goed dat je, als je het gevoel hebt dat het niet helemaal jofel is, dat je mensen liever buiten de deur houdt omwille van de veiligheid, maar ben ik nou de enige die vindt dat als je je gedachtenkracht recht streek op de ander richt dat dit eigenlijk helemaal niet zo positief is? Die persoon heeft immers nog helemaal niks fout gedaan maar wordt toch verzocht door te lopen. Het is geen verwijt.. ik vraag het me enkel af... Want ik krijg het gevoel dat er nu gesproken wordt in een verdediging en dat mijn eigen mening maar ligt aan mijn eigen bevindingen en dat die kant onjuist overkomt. Terwijl ik alleen maar wil overbrengen hoe het op de ander overkomen kan als je in je gevoel gedwongen wordt te vertrekken omdat je onwelkom bent zonder dat die reden je duidelijk wordt gemaakt. Nu is jou verhaal als voorbeeld, JustLove, maar het had ook een heel ander voorbeeld kunnen zijn, bijvoorbeeld buiten een groep in de klas gehouden worden!

Ik heb leren dealen met de onwelkomheid die ik ook gevoeld heb gedurende verschillende momenten in mijn leven, maar dat maakt het er niet prettiger op om mee om te gaan.. Dat je wordt beoordeeld omdat je er anders uitziet, of iets 'anders' over je heen hebt wat mensen niet kunnen plaatsen. Ik ben niet de populairste, ben niet het slimst of het wijst... ik ben niet de knapste en niet de grappigste.. maar ik ben er wel.. en ik word vaak veroordeeld zonder dat mensen enig idee hebben wie ik ben. Mensen beoordelen daar heel snel op, terwijl het eigenlijk wel mee zal vallen.. Je moet immers in het goede van de mens geloven.. Dat iemand er 'anders' of misschien minder positief aanvoelt, betekend nog niet dat die persoon het niet waard is om er ook bij te zijn. Om een voorbeeld te noemen: Ik nodig mijn vriendengroepje wel eens uit bij mij thuis.. en eentje daarvan.. tja.. die voelt niet zo tof.. Dat voelen alle andere ook. Maar is dat een reden om haar buiten de deur te houden? Nee. Ik haal haar juist naar binnen om haar te laten ervaren dat het ook anders kan. Ik nodig haar juist uit om te laten zien dat ze welkom is.. Het is aan haar om te beslissen of ze er bij wil zijn.. niet aan mij. smile
New Moon
New Moon jun 10 '11
Origineel bericht van: akschuna
Origineel bericht van: akschuna

@ the moon

Als je het beginverhaaltje leest wordt dat niet echt duidelijk,
pas na de uitleg van Justlove wordt er duidelijk gemaakt van hoe en wat...........en DAT is toch wel belangrijk.

Mijn verhaal is nogal lang dus moet ik even nadenken hoe ik dat in een korte versie neet kan zetten. Ik zal het zeker plaatsen.



Oeps deze dien ik af te zeggen (hoor ik daarnet),de t i.p.v. de r was dus geen schrijffout maar een laten weten dat ik mijn ervaring niet op mag schrijven.....
En zo spectaculair was het nou ook weer niet (volgens mezelf dan),ik volg dus de ingeving.
Het enige wat ik wel kan melden is dat ik ooit mijn foto heb laten lezen (als nougnag) met daarbij het verzoek om de fotolezers een bepaalde aandoening niet te laten voelen omdat ik dat voor hen erg lastig vind/vond om te ervaren en zo geschiedde........



Helemaal prima Akschuna smile
Het is altijd goed naar je ingevingen/waarschuwingen te luisteren.
Ik reageer later nog eens op dit topic, nu heb ik andere dingen te doen laugh

Liefs, the moon
admin
admin jun 10 '11
Hi Emuca....het is voor mij wennen een gesprek via een forum te voeren. Ik ben liever een prater! wink

Maar wat betreft de mensen die ik liever niet binnen wenste ging niet om wie ze zijn maar om het gedrag dat ik aanvoelde! Zoals je weet kunnen sommige mensen een kwade dronk overzich heen krijgen, er komt dan agressief gedrag aan te pas. Sommige klanten slikken medicijnen en gecombineerd met alcohol.....je weet dan nooit wat je te wachten staat. Sommige komen om zich alleen maar af te reageren op de zwakste in de kroeg. Het ging niet om de mens....maar om het negatieve gedrag! Net zoals je als barkeeper ook bepaalt of je iemand nog alcohol schenkt of helemaal niet schenkt! En als ik aanvoel.....jij liever niet, dan luister ik zoveel mogelijk naar mijn intuitie!

Ik heb vaak genoeg ervaren, waarschijnlijk ieder mens, ik wist HET...had ik maar naar mijn gevoel geluisterd. En achter de bar werken......maakt dat je zo goed als mogelijk je intuitie volgt. Want dat is het enige wat je hebt om te zorgen dat de veiligheid gewaarborgd blijft.
Emuca
Emuca jun 10 '11
Okee, nu snap ik je beter.. Omdat je nu uitgelegd hebt op welke basis je mensen hebt gestopt. smile
admin
admin jun 10 '11
Hi Emuca, omdat het voor mij zo vanzelfsprekend is.....vergeet ik om het beter uit te leggen wat het werk als barkeeper voor mij inhoudt, en hoe ik in dit beroep gebruik maakte van mijn gedachtenkracht. En dat via een forum communiceren.... ben het aan het leren. Ik ben ook niet iemand die sms-t of mailt. Wat dat betreft ben ik echt een beller. Van huis uit meegekregen! wink
Groene_heks
Groene_heks jun 10 '11
Geeft niks joh, ik heb ook zo vaak zitten mutsen doordat ik dingen verkeerd begreep smile
Ik ben ook van de belgeneratie en snap je helemaal.
Zo leren we allemaal toch weer bij?
Emuca
Emuca jun 10 '11
Ik ben mevrouw belvrees laugh
Serenity
Serenity jun 10 '11
hahahaha ik lig dubbel hier!
Hoera voor smsen&mailen en alles met tekst verwerking hahahaa!!
Emuca
Emuca jun 10 '11
Yay voor facebook/twitter/sms/whatsapp laughoh.. en msn en skype natuurlijk. laughlol
Serenity
Serenity jun 10 '11
he he he he (zoals een geitje lacht of is dat gewoon schaterlachen!?)
Groene_heks
Groene_heks jun 11 '11
Triskel laugh
Emuca
Emuca jun 11 '11
Ja, spreekt u mee laugh
admin
admin jun 11 '11
Jullie zijn echt grappig! laugh
Weet je als ik dan toch een sms-je wil versturen.....duurt het eeuwen voordat ik 'm geschreven heb! Men denkt dan vaak genoeg dat ik een heeeeeel lang bericht aan het versturen ben....... het zijn maar een paar woordjes! (of ik doe alsof het een lang bericht is blush)

Maar waar ik mijn gedachtenkracht nog meer voor (heb) gebruik:

* parkeerplek voor mijn auto! (woon in centrum, weinig parkeerplaaten)

Ik sliep elders en zou de volgende morgen een leuke bijeenkomst hebben. Kom ik erachter dat mijn toegangskaartje nog thuis lag! Mijn hele planning viel in duigen (dacht ik)!
Planning:
1. Parkeerplek voor de deur (thuis)
2. Toegangskaart pakken
3. Bus naar het Centraal Station
4. Treinkaartje kopen
5. Om 10.06u vertrekt de trein

Kom ik thuis (al later dan gepland, maar wel een parkeerplaats voor de deur), kon ik mijn toegangskaart niet vinden. Je had me moeten zien stampvoeten GRrr%#**
Ik ga het niet redden, ik kom te laat....zo meteen rijdt de bus al voorbij, het is een kwartier lopen...ik kom te LAAT, RED HET NIET! shocked
Toen bedacht ik me........RUSTIG JUSTLOVE...JE KOMT RUIM OP TIJD, JE... KOMT... RUIM... OP... TIJD! Spreek uit wat je WENST en niet datgene wat je niet wenst!

Om het verhaal kort te houden, ik vond me kaartje, pakte de bus(waarschijnlijk alle stoplichten tegen gehad), kom op het station koop een kaartje......en ik had alle tijd om bij de info balie te vragen welk perron ik hebben moest. Had geen zin om op het bord te kijken.......ik had tijd zat. Naar het perron toe, de conducteur vriendelijk gegroet, ingestapt! Ik was RUIM OP TIJD! Ik heb mijn Engelen bedankt dat ze me even weer hielpen herinneren dat je altijd moet uitspreken/denken wat je wenst en niet datgenwat je niet wenst. Want zo werkt het nu eenmaal in de COSMOS!
diebrabander
diebrabander jun 25 '11
shocked

Ik had gisteren ook zo'n ervaring! shocked
Ik was mijn vest kwijt (heel duur gstar vest, waar ik best gehecht aan ben want het is een heel mooi vest) en de enige plaats waar hij kon zijn was in de auto (dacht ik).
Dus ik ga in de auto kijken en zoek alles door, maar vind niks. Ik was al aan het stressen omdat ik dacht ja nu ben ik m kwijt. Maar toen dacht ik opeens: positief blijven denken willem! Dus ik ging positief denken: ik vind dadelijk mijn vest gewoon terug.
Daarna ging ik even terug op de kapstok kijken, daar lag hij niet. Ik keek nog een keer de hele auto door, daar lag hij niet. Ik bleef positief denken en ging gewoon even rondlopen, en tijdens het rondlopen zie ik mijn vest naast de achterdeur op een luik liggen!
Ik heb nog steeds geen idee hoe het daar is gekomen, maar het lag er en ik heb m terug hahaha laugh

Dus voor iedereen die dit leest: Blijf altijd positief denken! tongue
angelanneke
angelanneke aug 14 '11
Dat is nu eens positief zijn ik ga er meteen werk van maken en je goede raad ter harte nemen dank je wel !!!!
Vriendelijke groeten angelanneke
niels
niels aug 16 '11
hey Tante Anne laugh

Wat fijn dat je komt mee praten laugh
Nu ben ik door het dolle heen laugh


Heel veel liefs
Niels
Groene_heks
Groene_heks aug 16 '11
laugh
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki