@ Emuca, Als jij een feestje geeft bepaal jij toch ook wie je uitnodigd en wie niet? Er zullen dan vast mensen zijn geweest die zich er van bewust waren dat zij niet welkom waren. Voor mij was in het café werken ook een feestje!
En wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik "jij wel, jij niet" gebruikte in een nieuw geopende café in een totaal andere stad (grote) dan waar ik zelf woonde. In een grotere stad merk je al snel dat je elke dag iemand de bar in kan komen die je nog nooit hebt gezien. En dat was heel anders in het café waar ik nog 1 dag per week werkte, eigen hometown. Ik gebruikte mijn intuïtie om te weten wie de sfeer, die ik probeerde op te bouwen zouden waarderen en wie niet. Degene die ik liever niet zag als klant zijn als het ware nooit binnen geweest! Ik gebruikte mijn gedachtenkracht als ze nog buiten waren. En als ze toch binnenkwamen......dan sprak ik altijd met ze. Zoals ik al vermeldde....is er ruzie dan kende ik beide partijen en beide partijen kende mij. De ruzie behoorde dan al snel tot het verleden! Als je een ruzie snel kunt beëindigen dan weet je ook dat de klant jouw waardeert... en zich zeker niet welkom heeft gevoeld!