Loading...
nl

Gedachtenkracht hoe denk jij erover?

Serenity
Serenity jun 9 '11
Fuck, dat was ik dus die het naampje aan dit topic gaf, het spijt me heel erg dat het zo naar is uit gelopen, maarrrrr ik ben moderator en kan het naampje veranderen.
Nu moeten we even een naampje verzinnen….. we=jullie! ^^
akschuna
akschuna jun 9 '11
Blijf ik overigens wel bij mijn mening hierover Justlove !

Wat een "aardige" test is in gedachtenkracht; Je kijkt naar iemand zn voeten en laat er een touwtje heen gaan en "trekt",de persoon struikelt op dat moment,valt niet maar struikelt.....
Als jullie (Justlove en diebrabander) dit nou eens op vrijdag proberen dan ga ik zeggen wat er daarna gebeurt............
Wil ik wel graag weten of het ook daadwerkelijk gedaan is,graag.

Dit om iets duidelijk te maken !

Groetjes Akschuna
admin
admin jun 9 '11
Ik besef het heel goed.....dat het ook op een andere manier gebruikt wordt! Dat heb ik nooit gedaan. Ik heb het dan ook altijd vooral gebruikt in mijn werk als barkeeper! En voorheen was ik me er niet eens van bewust dat het zo werkte. Pas na het lezen van The Secret kwam het besef. Het eerste wat ik dacht was......wat een POWER hebben we eigenlijk zonder het echt te beseffen. Het mooie van barkeeper zijn, is dat je continue in het NU leeft! Zo heb ik het ervaren.

En als ik ze negatief zou manipuleren door mijn gedachtenkracht......heb ik uiteindelijk alleen mezelf er mee. What goes arround,comes arround!
admin
admin jun 9 '11
Weet je dat die negativiteit niet eens bij mij opkomt! smirkHet is dat een aantal daarover beginnen. Voor mij was/is het een positieve gedachtengang geweest! Ik (wij) een gezellige avond hier en hij daar! De sfeer werd hierdoor behouden....en de omzet ook!(brood op de plank)

En als ik achter de bar had gestaan, had ik geprobeerd om hem te laten vertrekken of rustig op één plek (met een colaatje) gehouden zonder dat een ander daar last van had ondervonden.
admin
admin jun 9 '11
Wat dacht je van:

Gedachtenkracht, hoe denk jij daarover?
admin
admin jun 9 '11
De kracht van de gedachten (hartewens) heb ik vooral als barkeeper zijnde gebruikt (goede sfeer). Ik wist toen nog niet wat voor POWER dit had.

En om je vraag te beantwoorden.......Nee, ik doe vrijdag niet mee! We weten dat het werkt! Anders waren er niet zoveel reacties geweest!
Emuca
Emuca jun 9 '11
Ik snap dat je het positief ziet als 'wij hier gezellig, jij daar'. Maar daarmee bezorg je alleen je eigen groep een verzekerde gezellige avond! De ander stuur je namelijk weg! Daarom is het verstandiger om die gedachtenkracht meer op jezelf te richten. Meer 'ik wens dat ik geen last van hem/haar heb' in plaats van: 'ik wens dat hij weg gaat'. Want dat is iemand wegsturen, iemand een ongewenst gevoel geven en dat kan negatief opgepikt worden.. ook al bedoel je het positief!
Serenity
Serenity jun 9 '11
Mooi Emuca!
admin
admin jun 9 '11
Nee.....ik wenste hem gezelligheid in de kroeg waar hij vol lof over de gezelligheid van die kroeg sprak! Na de wens.....Hij stond op rekte zich uit en zei: Ik ga er vandoor, ik ga naar.... Hij heeft zich niet ongewenst gevoeld... want we praten nog steeds met elkaar. En opdat moment was dat mijn wens, ik wenste dat hij ging! Zat geen negatieve gedachte achter. Dus voor mij oké!
Alleen sfeer behoud en geen gepluk en gehang aan mijn lichaam!
akschuna
akschuna jun 10 '11

@ Justlove

Dat je het niet zou doen, heb je eigenlijk al gezegd met de opmerking "what goes around comes around";
laat een ander struikelen en je gaat zelf binnen een week op je snoet, en het enige wat je deed was s even uitproberen, je hebt een ander (voor je gevoel) geen kwaad gedaan..........

Maar voor de rest laat ik het hierbij en hoop ik dat je mijn bedoeling begrijpt.

Groetjes Akschuna
New Moon
New Moon jun 10 '11
Hoi allemaal,
Wat een interessant onderwerp.

Ik ben van mening dat als er iemand (onbedoeld of bedoeld) over je grenzen heen gaat, zoals dat bij jou gebeurde, JustLove, je best gedachtenkracht mag gebruiken om iemand weg te wensen.
Als dit met een positieve intentie gebeurt, zoals je wenste dat hij het in een andere kroeg leuk ging hebben, is er naar mijn gevoel niets aan de hand.
Dit is eigenlijk hetzelfde principe als geesten naar het licht sturen waar je last van hebt, of je afschermen van energiezuigers.

@ akschuna: wat voor persoonlijke ervaring heb jij met "what goes around comes around" als het om gedachtenkracht gaat?
Je probeert ons te waarschuwen...
Wil je dat (je persoonlijke ervaring) met ons delen? smile

Trouwens, ik las online een hele interessante channeling over de maand juni over "wensen".
Blijkbaar speelt gedachtenkracht een sleutelrol in de maand juni, en ik vind het bijzonder dat ik dit thema ook teruglees op Merudi.
Ik plaats hem in het topic over voorspellingen.

Wens ze wink

Groetjes, the moon
Emuca
Emuca jun 10 '11
Oke, dat je iemand anders elders een leuke tijd wenst, daar kan ik inkomen.. Maar persoonlijk doelde ik meer op een eerdere quote die ik plaatste over het jaren lang mensen selecteren bij binnenkomt... van 'jij mag komen en jij moet gaan' met gedachtenkracht. Beeld je eens in hoe jij je zou voelen als je opeens het gevoel krijgt niet welkom te zijn.
Dit is geen verwijt.. dus je hoeft je ook niet stellig te verdedigen op dit punt.. Ik vraag alleen om oplettendheid met hoe je dingen van andere wenst. smile
Esther
Esther jun 10 '11
Een vriendin van mij heeft deze test gedaan..... http://www.toverrijst.nl/home.asp. Daarna was ik overtuigd van positieve energie (t ene potje rijst was beschimmeld en t andere niet).... Aangezien ons lichaam ook uit 70% uit water bestaat, heb ik t gevoel dat positief denken helpt! Ik zeg niet dat het ziektes kan genezen, maar ben er wel van overtuigd dat je je wat beter kan voelen. Voorheen was mijn glas vaak halfleeg, ipv halfvol..... en voelde ik me vaak down... nu ik positief denk en overal t "goede" van zie (kan helaas niet bij alles).... voel ik me veel beter en gelukkiger.... Ik ga t lekker zo houden!!!
(ps... als mijn dochters heel druk waren heb ik ook wel eens stiekem gedacht... hou ff 5 minuten je giegeltje!!! haha... helaas werkte t bij mij niet crazy)

Grtz Esther
New Moon
New Moon jun 10 '11
Hey Emmy,

Ik ga niet alles bloot leggen hier wat ik bij je voel, maar ik voel een beetje dat je in het verleden vervelende ervaringen hebt gehad met je ergens niet welkom voelen.
Wil je even een hart onder de riem steken bij deze..., omdat ik ook weet hoe dat voelt.
Weet niet goed hoe ik me moet uitdrukken omdat ik ook je privacy respecteer.

Denken jullie dat positieve intenties sterker zijn dat negatieve intenties?

Liefs, the moon

ps: Hoi Esther, leuk dat je antwoordt geeft op mijn vraag voordat ik mijn bericht heb geplaatst winkdat heb je goed aangevoeld!
Emuca
Emuca jun 10 '11
Jup, buitengesloten worden omdat je niet in het plaatje past is niet tof. En hoewel de zenders het positief (voor hun groep) bedoelen, wordt er niet gedacht aan hoe de ontvanger het kan opvatten. In het geval dat er een leukere andere plek is waar je heen gewenst wordt, zou het nog kunnen.. Maar iemand afkeuren zonder dat er veel over die persoon bekend is, is oneerlijk en helemaal niet zo positief bedoeld. Daarom zijn wensen op andere gericht altijd wel een beetje een drempel waar je over moet en zeker over na moet denken.. Vandaar dat ik aangaf dat het misschien beter is de wens op jezelf te richten... Dan draag je immers altijd je eigen verantwoordelijkheid op de resultaten van die wens. Dus, voor alle weggestuurde mensen onder ons: Niet: "Ik wens dat zij me toelaten." maar "Ik wens dat ik er mag zijn."

Verder, om antwoord te geven op de vraag welke intentie sterker is, denk ik dat geen sterker is of zwakker. Ik denk dat het afhankelijk is van hoeveel energie je er zelf ingooit.. en vaak wordt er bij een negatieve intentie meer energie achterna geknald omdat het gedaan wordt uit woede of angst. Echter hebben positieve intenties gestuurd uit liefde uiteindelijk een langdurige energiestroom.. denk ik.
Ik denk dus eigenlijk dat de sterkte (onafhankelijk van de duur van de stroom energie) afhankelijk is van de emoties die er op het moment van uitsturen achter zitten. Dat maakt het ook mogelijk dat positieve intenties omgebogen kunnen worden naar een negatief resultaat en vv. Omdat de emoties (en ware gedachten erachter) de boel uiteindelijk sturen. Pure wensen, wens je uit hart en ziel. Denk ik.
Serenity
Serenity jun 10 '11
Je zegt hier goede dingen The Moon, mooi om te lezen en ik begrijp het zeker, zo grappig dat het sleutelwoord 'gedachtenkracht' is!! ^^

Ja Emuca ik vatte al dat je daarop doelden en dat vind ik ook een sterk punt.

Zo wens ik mensen energie toe waneer hun het moeilijk hebben maar achteraf gezien moet je daar weer toestemming voor hebben en dus formuleer ik het anders bijvoorbeeld 'ach geef die arme vrouw alle kracht die ze nu nodig heeft alstublieft.'
Ik weet niet of ik het dan goed doe maar mijn intentie is wel om goed te doen en die boodschap hoort God echt wel!

Ja harmonieuse wensen kan je denk ik altijd wel wensen immers het universum besluit of het uitgevoerd gaat worden want als de ander een andere wens voor ogen had beschermt zijn gids hem wel en leid hem naar zijn eigen wens toe, denk ik.

Wensen formuleren vind ik wel moeilijk hoor, maar dat is mijn communicatie probleem ook, jammer vind ik dat, dat ik dingen niet goed kan verwoorden maar ik probeer mijn gevoel te laten spreken zodat de boodschap toch overkomt en ik denk dat God mij wel begrijpt en lief met me meedenkt dan.

Uhmmmmm : 'een blik zegt meer dan duizend woorden', God heeft genoeg aan een half woord, hij leest tussen de regels door, en is niet van gisteren, denk ik. ^^
akschuna
akschuna jun 10 '11

@ the moon

Als je het beginverhaaltje leest wordt dat niet echt duidelijk,
pas na de uitleg van Justlove wordt er duidelijk gemaakt van hoe en wat...........en DAT is toch wel belangrijk.

Mijn verhaal is nogal lang dus moet ik even nadenken hoe ik dat in een korte versie neet kan zetten. Ik zal het zeker plaatsen.
Emuca
Emuca jun 10 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Je zegt hier goede dingen The Moon, mooi om te lezen en ik begrijp het zeker, zo grappig dat het sleutelwoord 'gedachtenkracht' is!! ^^

Ja Emuca ik vatte al dat je daarop doelden en dat vind ik ook een sterk punt.

Zo wens ik mensen energie toe waneer hun het moeilijk hebben maar achteraf gezien moet je daar weer toestemming voor hebben en dus formuleer ik het anders bijvoorbeeld 'ach geef die arme vrouw alle kracht die ze nu nodig heeft alstublieft.'
Ik weet niet of ik het dan goed doe maar mijn intentie is wel om goed te doen en die boodschap hoort God echt wel!

Ja harmonieuse wensen kan je denk ik altijd wel wensen immers het universum besluit of het uitgevoerd gaat worden want als de ander een andere wens voor ogen had beschermt zijn gids hem wel en leid hem naar zijn eigen wens toe, denk ik.

Wensen formuleren vind ik wel moeilijk hoor, maar dat is mijn communicatie probleem ook, jammer vind ik dat, dat ik dingen niet goed kan verwoorden maar ik probeer mijn gevoel te laten spreken zodat de boodschap toch overkomt en ik denk dat God mij wel begrijpt en lief met me meedenkt dan.

Uhmmmmm : 'een blik zegt meer dan duizend woorden', God heeft genoeg aan een half woord, hij leest tussen de regels door, en is niet van gisteren, denk ik. ^^


Dat via het universum sturen vind ik juist een hele mooie manier.. omdat je zelf dan niet oordeelt en je energie dan ook niet direct naar die persoon richt..
Serenity
Serenity jun 10 '11
Juist!! Alleen nu nog de goed benamingen en/of formuleren want ai ai ai ik ben daar zo slecht in voornamelijk waneer iets puntje bij paaltje komt dan struikel ik over mijn eigen woorden en sla ik dicht : klap-boem-dicht! ^^
Sta ik ergens met mijn bek vol tanden en een grote brok in mijn keel en vroeger en tegenwoordig steeds minder, werd ik automatisch ook "dom" *tussenaanhaaltekens* ik wist niets meer en kreeg een hart aanval en zweet uitbraak waneer ik moest spreken, pfff heel erg benauwd gevoel kreeg ik ervan.
Anyway in combinatie dat ik weinig tot niets mocht inbrengen in het gezinnetje waarin ik opgroeiden ontwikkelde mijn gedachtenkracht zich sterker alleen wist ik het niet en kwam ik er uhmm vorig jaar achter.
En nu wil ik leren om ermee om te gaan en gaande weg word ik uhmmm "wijzer" *tussenaanhaaltekens* door meer naar verschillende kanten en manieren van kijken en het te laten bezinken creëerde ik inzicht.
En dat komt niet uit de lucht vallen daar moet je nu eenmaal wat voor doen! ^^
akschuna
akschuna jun 10 '11
Origineel bericht van: akschuna

@ the moon

Als je het beginverhaaltje leest wordt dat niet echt duidelijk,
pas na de uitleg van Justlove wordt er duidelijk gemaakt van hoe en wat...........en DAT is toch wel belangrijk.

Mijn verhaal is nogal lang dus moet ik even nadenken hoe ik dat in een korte versie neet kan zetten. Ik zal het zeker plaatsen.



Oeps deze dien ik af te zeggen (hoor ik daarnet),de t i.p.v. de r was dus geen schrijffout maar een laten weten dat ik mijn ervaring niet op mag schrijven.....
En zo spectaculair was het nou ook weer niet (volgens mezelf dan),ik volg dus de ingeving.
Het enige wat ik wel kan melden is dat ik ooit mijn foto heb laten lezen (als nougnag) met daarbij het verzoek om de fotolezers een bepaalde aandoening niet te laten voelen omdat ik dat voor hen erg lastig vind/vond om te ervaren en zo geschiedde........
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki