Loading...
nl

Mijn droom

Wendy's
Wendy's nov 2 '06
Een paar dagen geleden had ik een droom die me best bekent voor kwam. Het rare is dat er dingen van ongeveer deze tijd in voor kwamen, en van heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden!! dus beetje zo'n mix van twee tijden.
Ik denk dat deze droom wel een betekenis had, want het kwam erg bekent voor.


Hier komtie:

Mexico??

Ik zat met een paar mensen (weet niet wie, en zag ze ook niet maar wist dat ik met paar andere was) in een luchtballon . En we kwamen terrecht in Zuid-Mexico aan de kust (Ik weet niet waarom ik aan Mexico denk, maar ik weet het gewoon zeker).
Er stonden nergens huizen, gebouwen of hutjes. Het was echt een natuurgebied. Er lagen een heleboel zeehonden aan de kust. We liepen verder door het gras.
Ik wist precies waar je niet moest lopen, omdat het gevaarlijk kon zijn (enge beesten). Het kwam zoooww bekent voor :rolleyes: ! De leeuwen die daar liepen kon ik trouwends aaien, en gingen met mij mee.
Daarna kwamen we op een weggetje uit. Waar een hotelletje stond, het stelde niet veel voor.. echt een -5 sterren hotel (krot). Ik ging daar naar binnen. En was ineens alleen, de rest was ineens weg. Ik hoorde een geluid dus ging weer naar buiten toe. Daar zag ik een indiaan . Hij was aan het jagen. Ik had niet veel met hem gepraat, alleen dat het zielig voor de dieren was om erop te jagen. Ik ging met het gewonde beest terug naar het hotel, daar was ineens mijn vader, moeder & zus. Ik ging het dier verzorgen. Ineens was ik bij een hele grote gevaarlijke rivier, waar wat hyena's op stenen zaten. Ze konden nergens heen want het was een wilde rivier.
toen was mijn droom ineens afgelopen. :)


Het rare hiervan vind ik dat de plek mij ZO bekent voor kwam!!!
Ook is het raar dat ik geen personen zag, maar alleen de dieren. Ik wist/voelde gewoon dat er in het begin mensen bij me waren en dat het een indiaan was.

Het is mij opgevallen dat ik veel contact met verschillende dieren had.

Ben benieuwd of iemand hier iets over kan vertellen. :)
Delen:
LPChip
LPChip nov 3 '06
Mogelijk een visioen uit een vorig leven? of een gedeelte?
Wendy's
Wendy's nov 3 '06
Ja, daar zat ik ookal aan te denken.. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 6 '06
Shit vergeten te lezen, ik kom erop terug. Help me even onthouden wendy als ik je weer spreek :).
Wendy's
Wendy's nov 6 '06
ok is goed :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 7 '06
Ok hier komt mijn antwoord.

Ballon: Het bereiken van spirituele hoogte van kijk op dingen. Je wilt overzicht hebben door te stijgen.

Kust: De ontmoetingsplaats van 2 werelden, water en zee. Je onderbewuste ontmoet je bewust. Mogelijk wil je bewuste, je onderbewuste beter leren kennen.
Gras: Het groene pad, de weg is open, je kan verder vooruitgang boeken.
Beesten: Je hebt een lage dunk van je innerlijke krachten. Uit ze meer, en geef er meer aandacht aan. Houdt je krachten niet alleen voor jezelf.
Leeuw: Je dierlijke natuur, maar die is wel vriendelijk en draag je altijd bij je (ze gingen met je mee).

Hotel, slechte staat: Je maakt je zorgen om jezelf, het staat op instorten. Hoe zie je op dit moment jezelf.

Jagen: Een herrinering aan iets, iets zielig?

Vader moede en zus: Je voelt je afhankelijk van ze, en probeert van ze los te komen.

Rivier: Genezende kracht, ontspannen en vrij stromen van energie ;).

------------

Mijn conclusie:
Deze droom gaat voornamelijk over zelf ontwikkeling. Je probeert wat afstand te nemen van dingen, en zo wat overzicht te krijgen. Je hebt de beschikking over veel spirituele energie die je nuttig kan inzetten om zo ook los te komen van je omgeving. Je hebt een beetje een lage dunk van jezelf waardoor je niet durft naar buiten te treden dat je gaves hebt. Toch ligt er een grote weg voor je open, die je alleen maar hoeft te volgen. Je wordt je steeds meer bewust van je onderbewuste gaves en je zal ze steeds meer leren gebruiken. Je maakt je ook zorgen om jezelf, als je jezelf goed bekijkt.

Heb je hier wat aan?
Wendy's
Wendy's nov 7 '06
Jaaa, dankje!! :D

Het gaat dus over mijn ontwikkeling. :)
Inderdaad, er is niemand die hier iets over weet.

Zorgen over mijzelf?
Misschien komt dat omdat ik niet echt weet wat ik later wil gaan doen. En omdat ik snel die beslissing moet maken (eindexamen-jaar).
Ook moet ik echt aan vanalles denken en heb het heel druk, daarom laat school een beetje liggen.
CoZ
CoZ nov 7 '06
Ik zal ook een korte interpretatie doen, houd er rekening mee dat ik je persoonlijk niet ken en dus een beetje de symboliek moet aanvoelen. De interpretatie die ik doe is lang niet zo goed als je zelf kan doen door je eigen droom symboliek te leren kennen. Het is dus slechts mijn interpretatie en je bent vrij om ermee te doen wat je wil.
----------------------------------------------------

Uit jouw droom krijg ik het gevoel dat je overzicht zoekt over je leven, waarom de dingen gaan zoals ze gaan, en hier naar zoekt. Dit wordt symboliseerd door de luchtbalon vlucht.

In jouw leven ontwijk je de moeilijke dingen en je bent daar heel goed in (je kent het veilige pad), maar de droom laat je zien dat de dieren (symbolen vanuit het leven) geen gevaar voor je vormen en dat je best wat meer durf mag hebben.

Het hotelletje staat voor iets uit jezelf waar je al heel lang geen aandacht aanbesteed hebt. Het is een krot oftewel in hevig verval geraakt, ik weet niet wat dit is, maar schijnbaar iets uit je verleden van dit leven wat je nog niet verwerkt hebt.

De indiaan staat symbool voor de jager in jou en laat je zien dat je eigenlijk helemaal niet wilt strijden tegen je innerlijke demonen (angsten) maar ze juist moet gaan verzorgen. Het gewonde beest is wederom een aanduiding naar iets in je wat beschadigd is, en schijnbaar verband houdt met je ouders. Misschien een familietrauma waar jullie met zijn allen nog aan moeten werken, of gewoon een keer over moeten praten. Aandacht besteden aan dat trauma zal niet makkelijk zijn, er zijn hyena's (angst voor anderen dat ze jou pijn zullen doen) die je verwerking verstoren, de droom laat je alleen zien dat je niet bang hoeft te zijn voor die anderen, omdat ze niet werkelijk bij je kunnen komen omdat ze ingesloten zijn (misschien dat je eigen innerlijke levensenergie ze buiten de deur houdt).

Dit was mijn interpretatie, kan best een hoop missers in zitten, maar het belangrijkste is dat je voor jezelf bepaalt wat wel/niet relevant voor je is. Het is jouw persoonlijke droom, met jouw symboliek, en die kan niemand je afnemen ;-)
Wendy's
Wendy's nov 8 '06
dankje coz!! :D

 Quote:
Uit jouw droom krijg ik het gevoel dat je overzicht zoekt over je leven
Dit klopt denk ik wel.. Ik heb het best druk.
- School (eindexamen)
- Topsport
- Werk
- Dit allemaal
- Me vriendje
- Mijn toekomst


 Quote:
en schijnbaar verband houdt met je ouders. Misschien een familietrauma
Ksta hier verbaasd van
Ik kan het echt niet goed vinden met me vader.. heb ook echt een hekel aan hem! :p
Wendy's
Wendy's dec 3 '06
Vanmiddag, voordat ik ging slapen vroeg ik mijn gids om mij te kunnen helpen. :D

En ja hoor, ik viel in slaap en werd daarna weer wakker. Ik kreeg een uittreding, maar die was niet zo special (gewoon in de slaapkamer). Toen kwam ik weer terug in mijn lichaam.

Daarna bleef ik nog even rusten. Ik kreeg een beeld te zien (net als tv). Er werd mij gevraagd of ik de beelden wilde zien. Ik wist gewoon dat ik enge dingen te zien kreeg, maar toch wilde ik het zien.

Het begon in zwart-wit beeld. Ik zag een grijze oudere man die pijn leed, Hij werd geslagen met een stok. Hij keek heel angstig, en daarna vaagde zijn hoofd weg. Daarna zag ik nog meer hoofden, maar ik wist niet wie het waren.
Toen zag ik een jongen (rond de 21). Hij droeg een soort pet, waardoor je kan zien dat hij belangrijk was. (zoiets: plaatje )
Ik zag de naam 'Liviedie' bij deze jongen. Ik weet alleen niet wat ik ermee moet. Er stonden nog 2 mannen naast hem.
In het begin dacht ik aan Amerika. maar misschien is het iets van de oorlog in Rusland,met stalin?

Toen kwam er een beeld in kleur:
Het vond plaats in de bossen/akkers. Er was een stam zwarte mensen. Het waren vreemde mensen die rare kleding droegen.(bijna niks), Wat ze droegen was heel gekleurd. Hun sieraden en haren waren ook van alle kleuren. Volgensmij hadden ze zelfs strepen in verschillende kleuren op hun huid. Bij een man (rond de 32) werd een stuk hout in zijn hoofd gestoken, ik weet niet waarom.. maar hij had erg veel pijn. Ik vluchtte door de struiken weg. Een vrouw van die stam die daar aan het werken was, zag mij. Ze deed er niets aan. Volgensmij was ik ook een persoon van die stam. Toen was het afgelopen en de beelden stopten.

Daarna kreeg ik gewoon een droom dat ik het allemaal op moest schrijven. Dus bij deze. :)

Wie kan mij vertellen wat dit geweest zou kunnen zijn?? En wat ik ermee moet? :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 3 '06
In eerste instantie denk ik dat het 2 gebeurtenissen zijn die zich afspelen in Amerika bij de indianen. Eerst zwartwit en daarna kleur staat denk ik voor de volgorde van tijd. Dus het eerste gebeurd voor het 2e. Het zou best een herinnering van iets uit een vorig leven zijn. Het feit dat je het moet opschrijven en neerzetten is blijkbaar dat het ook voor iemand anders bedoeld is, die dit ook zal lezen. Misschien dat je iemand in dat vorige leven van die mensen hebt ontmoet, en dat je die in dit leven weer tegenkomt. Misschien om iemand voor jou een plekje te geven om te begrijpen waarom je bepaalde dingen voor iemand voelt, die je niet logisch kunt verklaren misschien? Is er iemand die je de laatste tijd aardig heeft geraakt, die je zou kunnen linken met iemand uit deze droom? En let niet zozeer op het uiterlijk, maar als je diep van binnen voelt, wie dat zou kunnen zijn. Dit is maar een wilde gok hoor, maar misschien zegt het je iets?
Wendy's
Wendy's dec 3 '06
Toen ik daarna droomde dat ik het opschreef was mijn zus erbij (in die droom). Misschien dat, dat ermee te maken heeft?
LPChip
LPChip dec 3 '06
Ik denk dat het zwart-wit als een oud iets gezien moet worden (verleden) en de kleur als een toekomst beeld?

Maw. Iets wat in het verleden gebeurd is gaat in de toekomst weer gebeuren, maar dan iets wat anders.

In eerste instantie leg ik een connectie tussen de grijze oude man van het ZW en de man van 32 in de KL versie. Waarom ik dat doe weet ik niet. Niet dat het dezelfde mensen zijn, maar wel de reden waarom de 2 beelden matchen.
Wendy's
Wendy's dec 3 '06
Jah, wel appart dat ze allebei een stuk hout tegen hun kop aan kregen! en allebei pijn hadden.
komt wel overeen met elkaar

Er staat in ZW dat hij geslagen werd met een stok, en dit was trouwends tegen zijn hoofd aan. En allebei achterhoofd
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 3 '06
Misschien raar, maar als ik dit woord zie:"Liviedie" dan denk ik aan "Live and Die". Even een losse opmerking.
Wendy's
Wendy's dec 3 '06
euj!!! jaaaaah.. nou zeg je wat!!

ik wist niet precies meer hoe je het schreef
ik dacht: 'lividie' of 'livedie' maar uiteindelijk had ik 'liviedie' opgeschreven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 4 '06
Live: Zwart wit, niemand gaat er dood.
Die: Kleur, daar gaat er iemand dood, tenminste dat neem ik aan als iemand een stok in zijn hoofd krijgt.

Wel is het belangrijk om te vermelden dat voordat je deze droom kreeg een vraag aan je gids stelde. En dat deze droom het antwoord op die vraag is. Het is niet verstandig om die vraag exact op te schrijven hier, maar het komt erop neer dat je je gids vroeg, wat je met een bepaald iemand in je leven aanmoet.

p.s. even voor het gemak de droom ook op deze pagina neerzetten:

 Quote:

Daarna bleef ik nog even rusten. Ik kreeg een beeld te zien (net als tv). Er werd mij gevraagd of ik de beelden wilde zien. Ik wist gewoon dat ik enge dingen te zien kreeg, maar toch wilde ik het zien.

Het begon in zwart-wit beeld. Ik zag een grijze oudere man die pijn leed, Hij werd geslagen met een stok. Hij keek heel angstig, en daarna vaagde zijn hoofd weg. Daarna zag ik nog meer hoofden, maar ik wist niet wie het waren.
Toen zag ik een jongen (rond de 21). Hij droeg een soort pet, waardoor je kan zien dat hij belangrijk was. (zoiets: plaatje)
Ik zag de naam 'Liviedie' bij deze jongen. Ik weet alleen niet wat ik ermee moet. Er stonden nog 2 mannen naast hem.
In het begin dacht ik aan Amerika. maar misschien is het iets van de oorlog in Rusland,met stalin?

Toen kwam er een beeld in kleur:
Het vond plaats in de bossen/akkers. Er was een stam zwarte mensen. Het waren vreemde mensen die rare kleding droegen.(bijna niks), Wat ze droegen was heel gekleurd. Hun sieraden en haren waren ook van alle kleuren. Volgensmij hadden ze zelfs strepen in verschillende kleuren op hun huid. Bij een man (rond de 32) werd een stuk hout in zijn hoofd gestoken, ik weet niet waarom.. maar hij had erg veel pijn. Ik vluchtte door de struiken weg. Een vrouw van die stam die daar aan het werken was, zag mij. Ze deed er niets aan. Volgensmij was ik ook een persoon van die stam. Toen was het afgelopen en de beelden stopten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 4 '06
Ik pak voor de zekerheid ook even mijn dromenboek erbij. Misschien dat er meer details zijn die we nog missen.
De grijze oude man: Let op wat deze figuur in de droom vertelt. Het kan leiden tot een tranformatie van je persoonlijkheid en leven, meer in overeenstemming met je ware zelf. Hij lijdt pijn. Dus misschien lijd je op dit moment ook pijn. Je wordt geslagen (figuurlijk) en dat is angstig.
Zijn hoofd vaagt weg / jouw hoofd vaagt weg: Onthoofding - Het kan zijn dat je een traumatische ervaring in het verleden hebt, waarvoor je jezelf onbewust aan het straffen bent (stokslagen). Het kan je een negatief patroon in je leven tonen, waar je iets aan kunt doen. Aan de andere kant kan onthoofding ook betekenen dat je je bevrijd van je hoofd. Dus dat je meer moet voelen en vertrouwen op instincten en je nadenken moet staken.
Stok: Een symbool van macht of gezag. Heb je soms het gevoel dat iets de macht over je heeft? Een gebeurtenis, een persoon of een gevoel?
Bos: Een symbool voor het onbewuste. Wat er zich dus afspeelt in het bos, is iets dat je onbewust bezighoudt.
Gevangenschap: Een verdrongen emotie of een instinctieve drift.
Pijn in combinatie met de stok (macht). Je hebt pijn van de macht die wordt uitgeoefend in je hoofd.
Vluchten: Ja je wegrent, ben je bang voor iets in het echte leven.

Even kijken of ik een conclusie kan trekken met alle extra informatie.

Iets of iemand oefent macht op je uit en het is belangrijk dat je je hiervan bewust van wordt. De oorzaak ligt bij een traumatische ervaring in het verleden waarvoor je je jezelf de schuld geeft. Eigenlijk heeft deze ervaring je nog in je macht. Je moet het loslaten en niet meer over nadenken. Je moet je gevoel gebruiken en voelen wat er echt is.
In je onbewuste zit een verdrongen emotie of een drift waarvoor je wegvlucht. Er wordt ook macht uitgeoefend op je onbwustzijn.

Ok, ik ben benieuwd of je hier iets mee kunt.
Wendy's
Wendy's dec 4 '06
Heeey, bedankt NiMs!! :D

 Quote:
Live: Zwart wit, niemand gaat er dood.
Die: Kleur, daar gaat er iemand dood, tenminste dat neem ik aan als iemand een stok in zijn hoofd krijgt.
Ik denk dat livedie (als dat de betekenis is) niet bij allebei de gebeurtenissen hoort.
Volgensmij hoort dat alleen bij ZW. Toen ik zag dat zijn hoofd wegvaagde, dacht ik gelijk dat hij vermoord/dood ging.

 Quote:
Het kan zijn dat je een traumatische ervaring in het verleden hebt,
Misschien iets uit een vorig leven???

De rest kijk ik wel thuis even, want ik zit nu op school.. en er kijken steeds mensen mee (heeeeel irritant!)
Wendy's
Wendy's dec 4 '06
En nog heb ik het idee alsof het iets uit een vorig leven was.
Op dat moment voelde het niet echt als een droom aan, ik weet niet hoe ik het moet beschrijven. Maar meer als een beeld wat ik gewoon te zien kreeg.

 Quote:
Het kan leiden tot een tranformatie van je persoonlijkheid en leven, meer in overeenstemming met je ware zelf.
Dit zou wel kunnen.

 Quote:
Hij lijdt pijn. Dus misschien lijd je op dit moment ook pijn.
Hmmmm.. Nee, ik lijd nu geen pijn

 Quote:
Stok: Een symbool van macht of gezag. Heb je soms het gevoel dat iets de macht over je heeft? Een gebeurtenis, een persoon of een gevoel?
pffff.. dit is moeilijk om te beantwoorden! nouja, alleen dat mijn pa alles beter weet, en hij mij commandeerd ;)Maar denk niet dat het er iets mee te maken heeft. :)

Best moeilijk om hierop te reageren!!!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki