Loading...
nl

Zijn er engelmensen op dit forum?

Marenubium
Marenubium feb 12 '11
Quote:
Zouden we samen aan de hand van onze ervaringen tot een soort 'handboek voor engelmensen' kunnen komen?


Nims heeft zelf al een handleiding geschreven over de Engelmens, en is niet bepaald van zins deze handleiding aan te passen winkDat je dat maar eventjes weet.

Tevens is Nims vergeten wat kritische forumdraadjes aan te geven, bij deze:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/86966/Re_Engelmensen.html#Post86966

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/87207/Engelmensen_2.html#Post87207

Haal uit deze site en de aangereikte informatie wat op jou van toepassing is, leg naast je neer wat je niet kunt gebruiken en volg voornamelijk je eigen gevoel. Dat is wat een engelmens een ENGELMENS maakt, en niet de opinie van een ander. Want dat heeft niemand nodig om zichzelf te zijn.
Tinne
Tinne feb 12 '11
Origineel bericht van: Marenubium
leg naast je neer wat je niet kunt gebruiken en volg voornamelijk je eigen gevoel. Dat is wat een engelmens een ENGELMENS maakt, en niet de opinie van een ander. Want dat heeft niemand nodig om zichzelf te zijn.


Dus ook niet jouw opinie (hier) he Mare! grinwink
admin
admin feb 12 '11
ik voldoe ook niet helemaal aan het plaatje vind ik zelf maar ervaar wel dat ik zo ben...alleen is het voor mij anders ik blijf gewoon Ajada...en vind het niet belangrijk als ik maar gewoon mijn werk mag doen...
admin
admin feb 12 '11
laten we niet kijken naar onze veschillen maar naar onze overeenkomsten....
Marenubium
Marenubium feb 12 '11
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Marenubium
leg naast je neer wat je niet kunt gebruiken en volg voornamelijk je eigen gevoel. Dat is wat een engelmens een ENGELMENS maakt, en niet de opinie van een ander. Want dat heeft niemand nodig om zichzelf te zijn.


Dus ook niet jouw opinie (hier) he Mare! grinwink


Tinne, werkelijk waar, deze opmerking valt mij even in het verkeerde keelgat. Hoor je hier mij mijn persoonlijke mening verkondigen? Die kent niemand overigens. Geef hier alleen maar een kritische noot, zonder oordeel of meningsvorming. Blijkbaar heb je zelf nog een issue aangaande dit onderwerp, anders zou je niet zo reageren.

Mijn PERSOONLIJKE MENING bij deze, als je daar overigens geinteresseerd in bent:
Ik vind niet dat mensen zich overrompeld of overdonderd hoeven te voelen vanwege een omschrijving die toevallig op dit moment goed bij ze past en hierdoor enorm gevoed worden.
Vooral jonge mensen, en mensen die op zoek zijn naar hunzelf en hun identiteit zijn behoorlijk ontvankelijk voor labels en spirituele 'waarheden'.
Met jezelf kunnen identificeren met een labeltje of een 'spirituele waarheid' is helemaal niks mis, maar geef deze mensen dan ook de keerzijde mee van alles, en niet alleen al het leuke, lieve en aardige. Daarmee kunnen ze zelf bepalen of het wel of niet bij hen past, en daarmee komen ze sneller en eerder tot henzelf ipv klakkeloos de leuke en lieve en geweldige zaken te volgen die hier gepromoot worden.
Dus ik wijs bij deze weer op mijn bericht:

leg naast je neer wat je niet kunt gebruiken en volg voornamelijk je eigen gevoel. Dat is wat een engelmens een ENGELMENS maakt, en niet de opinie van een ander. Want dat heeft niemand nodig om zichzelf te zijn.

Dat is althans iets, wat ik hier heb mogen leren van hen, die ook gewoon zichzelf zijn en durven zijn.
Onder die personen reken ik ook jou, Tinne.

Dus jouw opmerking in deze Tinne, slaat volledig elke plank totaal mis, en ik begrijp echt niet waar je deze vandaan hebt weten te halen.
Raida
Raida feb 13 '11
Er is helemaal geen handboek voor engelmensen! Hetgene Nims geschreven heeft is een hulp, zodat je jezelf kan herkennen in een aantal factoren, want ieder engelmens is anders, de ene is meer dit en de ander meer dat, en ieder engelmens zoekt zijn eigen weg, hoewel ze hier allemaal voor hetzelfde doel zijn toch doet ieder het op zijn manier, en iedere engel is anders, een engel is niet heilig, een engel heeft zijn gebreken net als iedere andere ziel, hoe saai zou het anders zijn...
Dus sluit ik mij aan bij hetgene wat Eva zegt, volg je eigen opinie....
Dat is immers de ENIGE juiste voor jezelf...
admin
admin feb 13 '11
knufffff Raida je bent een lieverd...
admin
admin feb 13 '11
En mare ook natuurlijk het is heerlijk zo met elkaar op te trekken en te lezen wat er in de diepte ons verbind...

All in One One Connection...
Natalie1986
Natalie1986 feb 13 '11
Zijn engel mensen geen gevallen engelen die zich juist nu moeten bewijzen?
Ik dacht daar opeens aan want anders kan je toch ook geen contact hebben met andere engelen? Zoals Michael want dan moet iemand hem zijn of zijn er nog meer engelen?
admin
admin feb 13 '11
hahhaaha ja we zijn vast gevallen engelen, die hou ik erin hoor natalie ik kom wel ff met twee benen op de grond nu je bent een schat ik vind het een mooie eye opener...
Tinne
Tinne feb 13 '11
Origineel bericht van: Marenubium
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Marenubium
leg naast je neer wat je niet kunt gebruiken en volg voornamelijk je eigen gevoel. Dat is wat een engelmens een ENGELMENS maakt, en niet de opinie van een ander. Want dat heeft niemand nodig om zichzelf te zijn.


Dus ook niet jouw opinie (hier) he Mare! grinwink


Tinne, werkelijk waar, deze opmerking valt mij even in het verkeerde keelgat. Hoor je hier mij mijn persoonlijke mening verkondigen? Die kent niemand overigens. Geef hier alleen maar een kritische noot, zonder oordeel of meningsvorming. Blijkbaar heb je zelf nog een issue aangaande dit onderwerp, anders zou je niet zo reageren.

Mijn PERSOONLIJKE MENING bij deze, als je daar overigens geinteresseerd in bent:
Ik vind niet dat mensen zich overrompeld of overdonderd hoeven te voelen vanwege een omschrijving die toevallig op dit moment goed bij ze past en hierdoor enorm gevoed worden.
Vooral jonge mensen, en mensen die op zoek zijn naar hunzelf en hun identiteit zijn behoorlijk ontvankelijk voor labels en spirituele 'waarheden'.
Met jezelf kunnen identificeren met een labeltje of een 'spirituele waarheid' is helemaal niks mis, maar geef deze mensen dan ook de keerzijde mee van alles, en niet alleen al het leuke, lieve en aardige. Daarmee kunnen ze zelf bepalen of het wel of niet bij hen past, en daarmee komen ze sneller en eerder tot henzelf ipv klakkeloos de leuke en lieve en geweldige zaken te volgen die hier gepromoot worden.
Dus ik wijs bij deze weer op mijn bericht:

leg naast je neer wat je niet kunt gebruiken en volg voornamelijk je eigen gevoel. Dat is wat een engelmens een ENGELMENS maakt, en niet de opinie van een ander. Want dat heeft niemand nodig om zichzelf te zijn.

Dat is althans iets, wat ik hier heb mogen leren van hen, die ook gewoon zichzelf zijn en durven zijn.
Onder die personen reken ik ook jou, Tinne.

Dus jouw opmerking in deze Tinne, slaat volledig elke plank totaal mis, en ik begrijp echt niet waar je deze vandaan hebt weten te halen.


Mare, ik heb niet de intentie gehad, noch nu niet zoals het bij jou is binnengekomen. Vandaar ook m'n speelse icoontjes, om duidelijk te zijn, dat het luchtig is bedoeld.

En het klopt dat je schrijft dat een ander zijn mening/opinie er niet toe doet, maar dikwijls vergeten we dan dat we ( en dat geldt voor iedereen) onze eigen mening daar ook onder valt, als we dat zeggen.
Meer niet, niet te persoonlijk opnemen, lieve Mare.. ik hou van je!
Tinne
Tinne feb 13 '11
Origineel bericht van: AJÂDA
hahhaaha ja we zijn vast gevallen engelen, die hou ik erin hoor natalie ik kom wel ff met twee benen op de grond nu je bent een schat ik vind het een mooie eye opener...


Nee wij zijn helemaal geen gevallen engelen! smileen ook hebben we geen gebreken om een saaiheid te doorbreken!
Het is onze menskant die valt en gebreken heeft, en denkt dat het saai kan zijn als we totaal in gelukzaligheid kunnen zijn, vanuit onze oorspronkelijkheid.
De mens kan zich maar moeilijk voorstellen dat ie geen gebreken heeft. En derhalve, is dat een gedachtekracht..
Raida
Raida feb 13 '11
we zijn inderdaad geen gevallen engelen laugh
Raida
Raida feb 13 '11
Origineel bericht van: AJÂDA
knufffff Raida je bent een lieverd...


Dankjewel, het vult mijn hart! wink
admin
admin feb 13 '11
Dit is een waar woord Tinne,

Ik heb af en toe even de gewoonte om mijn humor te laten gaan en kan het dan niet laten *smile* natalie had het ook zo mooi omschreven dan begint het kind in mij zich te roeren en dan moet het er even uit crazyshockedwhistleblush

Maar natuurlijk denk ik ook zo...

liefs Ajada
Tinne
Tinne feb 13 '11
Ja tuurlijk! laugh
excuus, ik nam het daarstraks ietjes te ernstig op!
Ik was even mee in een energie van iets dat ik gelezen had, maar heb net een innerlijk gesprek gehad in mezelf met m'n vader, en we knuffelen elkaar plat innerlijk en de spanning is volledig weg! laugh
Dus.. laat je heerlijk gaan in je humor , schat!
admin
admin feb 13 '11
ik begrijp je knufff en dacht het al.
Cialara
Cialara feb 13 '11
Huh, ik ben ook een engelmens.... vast en zeker laugh

Maar ik ben ook wel eens slecht geweest, iedereen is dat ooit in een leven wel eens geweest. Ik heb in de ogen gekeken van een aartsengel en het gezien, bij hem, bij meerderen, bij mezelf. En wat is nou helemaal een gevallen engel? Ook een ziel net als ik. Zoals Raida al zei, engelen zijn niet heilig, dank je voor dat comment wink

En nu ben ik nog gewoon mens, met veel licht van binnen, heel veel licht. En soms als ik ergens ben en er loopt een klein kindje langs dat me zoooo nakijkt... dan weet ik het weer, oh ja, ik straal dat uit, ik ben een engel smile
admin
admin feb 13 '11
Voor mij zijn veel mensen een engel nu en gisteren en morgen.
Ze zullen er altijd zijn, en ik geniet van alle mensen die hun engelen energie aanspreken om goed te doen aan hen die dit nodig hebben...
Iedere engel die word geboren op aarde of in de hemel is een feest...van (h)erkenning

Laten we het vieren met elkaar...dat we allemaal op weg zijn naar dat mooie licht wat een kind nog zo makkelijk (h)erkent in zijn puurheid...
karda
karda feb 13 '11
Ik vier met je mee. helemaal met jouw woorden eens.

liefs karda
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki