Loading...
nl

Consult kaartlegster - Waarheid of fake?

Petra
Petra dec 23 '11
In wezen maakt het toch niet uit van wie je feedback krijgt? wat de ander je ook aanreikt hoe goed of niet goed die persoon daar in is, is altijd moeilijk te bepalen. Is de ander wel goed, maar zijn het confronterende dingen? Is de ander niet goed en zijn het dingen die je gemakkelijker kunt aanvaarden? Daar zit van alles tussenin. Bij alles wat een ander aanreikt, wie het ook is, is het belangrijk dat je nagaat of het goed voelt bij jouw eigen waarheid. De toekomst weet je als het zover is, ik geloof zelf dat het beter is de toekomst met een de onbevangenheid van een kind tegemoet te treden en dus open te laten, je keuzes te maken als het zover is wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 25 '11
Volgens mij gaat het om wat jij hoort...
Jij stelt een vraag...
De kaartenlegger, legt gewoon kaarten en begint oppervlakkig
te vertellen wat de kaart ( kan ) betekenen...
Hij of zij zal iets vertellen waar jij je in herkent...
Het roept iig bij jou een gevoel en gedachten op...
Vaak wordt daar op door gepraat...
Kijk de kaarten zijn niet nep, en jou gevoel en gedachten ook niet...
Het verschil is wel, moet ik er bij zeggen: de ervaring die degene heeft, die de kaarten (uit) legt...
Zo heb ik wel eens een vrouwtje gehad die achter elkaar door praatte, ik kreeg gewoon geen tijd om iets te kunnen vragen...
En daarna zei ze ook nog : ik ben paranormaal begaaft, dus...
^^ Nou, dit vind ik niet kunnen eigenlijk...

Als je kaarten legt,(voor geld) moet je ze ook kunnen lezen... en niet alle standaard dingen opnoemen die bij zo'n kaart horen!
Je moet ook niet het gevoel krijgen dat ze haast heeft, ofzo
Dat gevoel had ik wel toen...
Vandaar dat ik dacht: Hmmmz dat kan ik ook wel! daarvoor heb ik niet eens kaarten nodig! haha
Ik heb ontdekt dat dat wel klopt, dat het zonder kaarten kan...
Alleen het is beter met...
De kaarten zijn eigenlijk een soort van hou-vast...
( een rede om dingen te kunnen zeggen, zonder dat mensen gaan zeggen: waar bemoei je je mee?)
Ook is het een soort van andere kijk op jou vraag wink
De moeilijk (ook makkelijke) dingen in het leven moet je nu eenmaal uit verschillende hoeken kunnen bekijken...
Om er een oordeel over te kunnen uiten, vind ik!
Als je een meningsverschil hebt met iemand, zal je het ook vanuit diegene moeten kunnen zien...
Het willen begrijpen vanuit zijn/haar standpunt...
Maarja... tongue
ik dwaal af, haha (Indigo)
goed excuus toch? ^^ tongue
groetjes moonflowertje smile
Petra
Petra dec 25 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje

Ook is het een soort van andere kijk op jou vraag wink


Zo ervaar ik het ook Moonflower. Het is een reflectie vanuit het referentiekader van de kaartlegger, medium, (psycho)therapeut etc.. De ene responder op je vraag kan dieper, breder, passender op je verzoek reageren dan de ander, die feedback op jezelf of datgene waar je mee zit kan erg waardevol zijn. Maar het is en blijft een (weliswaar waardevolle) reflectie en het is erg belangrijk voor de zelfredzaamheid dat mensen dat zo kunnen zien. Te veel mensen stellen zich afhankelijk op van het antwoord, of merken niet dat het middel een doel is geworden. Maar ook omgekeerd kan bevestiging een rol spelen aan de kant van de hulpgever (keertlegger, therapeut etc.) Beiden kunnen daardoor vastlopen in elkaar's patroon. Zolang je het als een waardevolle reflectie ziet, een andere invalshoek op jouw dilemma's, keuzes of anderzijds is het meestal wel opbouwend en verhelderend.
Morgana
Morgana dec 25 '11
Kaarten mogen nooit de toekomst van iemand bepalen. Helaas leven heel veel mensen naar wat ze horen van een kaartlegster. Ik zeg altijd als ik een consult geef. het blijven maar kaarten. Jij hebt je eigen lot in handen en de kaarten zijn maar een leidraad en soms een houvast.
gil
gil dec 27 '11
Ik heb vorig jaar eens mijn kaarten laten leggen. Ik geloofde (en nog steeds niet) in toekomstvoorspellingen. Maar wat daar uitgekomen is verbaast me nog steeds.
Vb Er 'lag' een man heel dichtbij waaruit er besloten werd dat ik niet lang alleen zou blijven. Ik heb kort daarna een leuke vriendschap gekend en die man wou inderdaad wel 'meer' maar ik haakte af.
Ook de ex kwam tersprake en hij en zijn vriendin zouden 'woorden' hebben over een kind. Daaruit werd besloten dat zij er nog eentje wou maar hij niet. Een paar maand geleden is er tussen ex en vriendin een serieuse ruzie geweest omtrent mijn kinderen ....
Ook zou ex problemen kennen op het werk ... vorige maand zijn er bij hem 80 mensen ontslagen maar hij was er net niet bij.
Ik zou ruzie hebben met hem ivm ons huis. Ik dacht dus dat hij het eerder zou willen verkopen dan afgesproken maar onlangs hadden we dus woorden ... omdat hij het niet wilt verkopen.
Ook mijn oudste kwam ter sprake ... een paar maand geleden heeft ze letterlijk gezegd wat die vrouw mij verteld had. Ik kon mijn oren niet geloven.
Ik heb daaruit geleerd dat die kaarten heel wat te vertellen hebben en dat je de informatie heel ruim moet bekijken maar de interpretatie wordt door mensen gedaan en daar dat is niet steeds correct. Helaas is het vooral op die interpretatie dat er verder gebouwd wordt. Ik vond dus die kaartlezing niet 'fake' maar je moet ze met wat gezond verstand kunnen bekijken. Helaas kan ik het niet meer door de dame in kwestie laten uitvoeren omdat ze ondertussen een heel goed vriendin geworden is en ik dus denk dat dit de lezing sterk kan beinvloeden (zeker de interpretatie). Wel jammer dat de 'voorspelling' ivm een nieuwe relatie wat tegengevallen is maar ja ... dat had ik zelf in de hand.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 27 '11
Origineel bericht van: Morgana
Kaarten mogen nooit de toekomst van iemand bepalen. Helaas leven heel veel mensen naar wat ze horen van een kaartlegster. Ik zeg altijd als ik een consult geef. het blijven maar kaarten. Jij hebt je eigen lot in handen en de kaarten zijn maar een leidraad en soms een houvast.
Helemaal mee eens. Het is uitkijken dat de kaarten geen "self-fulfilling-prophecy" worden. De kaarten mogen nooit de leiding over je leven krijgen, want dan heeft het zijn doel voorbij geschoten.
Petra
Petra dec 27 '11
In feite gaat dat zelfs op voor alle goede raad die je aan anderen over je eigen leven vraagt. Het kan heel verhelderend zijn om feedback of inzichten te vragen aan deskundigen of de mensen om je heen. Maar de verantwoordelijkheid voor je eigen leven ligt uiteindelijk altijd bij je zelf. Keuzes zetten altijd een gevolg in beweging, die zijn en blijven voor jezelf, zelfs al betrof het een advies van een ander dat je goed voelde om te volgen.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki