Loading...
nl

Consult kaartlegster - Waarheid of fake?

L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 11 '11
Origineel bericht van: Vari
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Hoi Vari,

Waarom heb je iemand anders nodig op je gerust te stellen. Waarom kan je jezelf niet gerustellen van binnen? Miss ligt hier jouw uitdaging..

Waarom laat je jezelf slecht voelen? Wanneer ga je ervoor kiezen om jezelf Goed te voelen? Dat is best een goede oefening: alles wat je negatief ervaart omzetten in positieve insteek, dat verandert jou en daarmee ook je omgeving;-)

Je hoeft jezelf niet ‘stom’ te vinden. Je zit in je eigen proces, en daarin is niets stom of goed, maar het is zoals het is.

Aan de ene kant spreek je over ‘geduld’ en aan de andere kant spreek je over ‘ik wil snel een oplossing’. Dat wil iedereen wel, maar snelle oplossingen zijn er niet in het leven, je moet het zelf doen en al duurt dat 10jaar, maar kom je er over 10jaar uit, dan is dat hoe jij dat proces overwonnen hebt. Snapje, gun jezelf ook de tijd die je nodig hebt;-) Neem die ruimte voor jezelf.

Ik snap niet helemaal wat je zegt over het stukje ‘bevestiging en dat dat gaat over iemand anders’…

Als je het inzicht al hebt, wanneer ga je er dan ook iest mee doen? Vragen naar de zelfde weg, keer op keer, levert je niets op. Het kost je alleen maar energie die je beter kunt besteden denk ik..
LFS


Hey,

Je kent de situatie niet helemaal he smile
Het is iets dat ik zelf niet in de hand heb. De situatie waar ik het zo moeilijk mee heb en waarover de bevestiging gaat, gaat over een verbroken relatie. Het hangt dus voor een stuk van iemand anders af. Ik wacht op die iemand. De kaarten zeggen dat het allemaal goed komt en ik heb dat gevoel ook. Dus als ik van de kaartlegster kom dan voel ik me even gerustgesteld want ik heb 'goed' nieuws gekregen. Na enkele dagen begin ik dan terug te twijfelen en dan zou ik het consult opnieuw willen meemaken om het 'goede' nieuws terug te horen. M'n gevoel zegt "Heb vertrouwen, het komt goed" maar doordat het zolang duurt begin ik dan te twijfelen en denk ik "Komt het wel allemaal terug goed? Moet is niet zus of zo doen? Moet ik iets doen of moet ik afwachten?". Ik ben inderdaad onzeker op dat vlak gewoon omdat ik niet weet of ik de situatie op een correcte manier aanpak. Voor mij is het koffiedik kijken.
Liefs



Vari,
Je mag me iets uitleggen, of misschien dat iemand anders het mij kan uitleggen: maar dit is wat ik niet begrijp: het gaat me niet om de details van de situatie, maar meer om een principe:

Waarom laat je jouw proces/situatie van iemand anders afhangen? Ik bedoel, je relatie is voorbij, die persoon is er niet meer (ik bedoel niet letterlijk natuurlijk). Hoe kan je dan nog verwachtingen hebben naar diegene. In jouw proces dat je doormaakt, heb je die andere persoon niet nodig. Dingen zijn er voor jouzelf om uit te werken, daarmee verander je je eigen omgeving uiteindelijk, door daar anders in te gaan staan.

Op dit moment heb ik het gevoel dat je je ‘afhankelijk’ maakt en niet geheel voor jezelf staat. En keuzes laat afhangen van wat een ‘consult’ jouw verteld. Waarom moet iemand anders dat jou vertellen? Wanneer kies je ervoor om dat lost te laten, en in je eigen macht/kracht te gaan staan? En jezelf te vertrouwen dat wat in jou omgaat belangrijk is? Dat vertouwen mag je echt wel hebben in jezelf hoor;-)

Daar wil ik het graag bij laten.

Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 28 '11
Je hebt 2 groepen kaarteleggers

De groep die het eerlijk en zuiver doet en anderen vooruit helpt

En de groep die het doet voor het geld

en kaarten zijn een indicatie de rest vul je zelf in

Moontje
Groene_heks
Groene_heks mei 28 '11
Mag ik dat corrigeren zonder belerend te doen?

Je hebt mensen die helpen vanuit een zuivere intentie maar daar ook centjes voor vragen.
Ik denk niet dat het feit dat iemand een betaling vraagt aangeeft dat deze persoon geen zuivere intenties heeft.
Ik vraag geen geld, ik heb een baan en een salaris waar ik van kan leven, maar er zijn ook hele goede kaartlegsters die wat vragen om toch ook de schoorsteen te kunnen laten roken smile
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 28 '11
@groene heks

tuurlijk maar het gaat erom met welke intentie je de kaartjes legt...... wink
landa
landa jun 5 '11
Leuk om dit te lezen....leren ka altyd idd naar je intuitie te luisteren...en er zijn altyd zuivere en onzuivere....het eerste punt waarbij mn basis begint van vertrouwen voor een consult is toch echter de prijs van een consult....wanneer je gezegend bent met een gave is dat een gift wat je mag delen door andren te hel-pen vanuit een zuiver geweten een zuivere channeling en zuivere energie.
wat ik echter zelf ervaar is wanneer iemand mij nodig heeft om iets te leren of te helen deze mijn pad kruist en wanneer deze persoon niet langer mijn hulp nodig heeft of geleert heeft wat op diens pad ligt zijn eigen pad verder volgt zonder de mijne te hoeven kruisen.

Het is een geschenk een gave te hebben gekregen en laat ik de allerhoogste positie van liefde licht en kracht wat we god noemen ook god noemen ...dat je daar geen misbruik van mag maken maar je gave met liefde geeft en hier zeker zelf never nooit beter van mag worden en never nooit eraan mag beginnen als je ervan leven gaat bv door kosten te vragen ...wel begrijplijk is dat men dan een vergoeding zou mogen vragen voor bv als je reiskosten moet maken.
Alleen dan is t het allerzuiverst maar dat is mijn mening....en mijn excuses voor de mensen die misschien een praktyk hebben ik wil niemand echter kwetsen of vernederen of iemand zeggen niet zuiver te zijn in de gave....maar als mensen een consult vragen ...vragen ze om hulp aan diegene die een geschenk heeft ontvangen de vragen te mogen verlichtten zodat t dragen niet zo zwaar hoeft te zijn....en hoeveel mensen willen zo graag geholpen worden en zo graag een consult willen maar het gewoon weg echt niet kunnen betalen of missen omdat ze geen werk hebben of alleen de zorg voor kinderen hebben ook deze mensen hebben recht op de hulp van een gezegende gave om t moeilijke draagbaar te maken....
Veel liefs Lanneke
Groene_heks
Groene_heks jun 5 '11
Heel veel van die zuivere mensen houden echt wel rekening met de mensen die wat minder hebben, ze zijn lastig te vinden maar ze zijn er wel hoor smile
Ik denk dat als mensen het doen om ervan te leven het iets anders is als ze zich eraan willen verrijken, daarin ben ik het wel met je eens Landa.
landa
landa jun 5 '11
Ben ik helemaal met je eens smile....daarom schreef ik ook ik kijk naar het prijskaartje!
wink

Liefs Lanneke
PrettyGirl23
PrettyGirl23 sep 22 '11
Ik ga regelmatig naar consults. Bij de ene ben ik tevredener dan bij de ander. Ik ben bij een vrouwtje geweest die en het vielt me op dat alleen slechte dingen die ze mij vertelde uitkwamen, echt freaky. Wel exact wat ze vertelde kwam uit. Het hangt vaak af, hoe mensen werken met dit soort praktijken. Meestal doe ik kaarten en koffiedik kijken. Een vrouw wist precies mij situatie uit te leggen, echt knap! Ik werk zelf vanuit mijn eigen intuitie en gevoel, op die manier kan ik ook bepaalde dingen voorspellen.
Groene_heks
Groene_heks sep 22 '11
Ik ga alleen als ik echt even de weg kwijt ben, ben nu in totaal drie keer geweest in vijf jaar tijd of zo.
Het valt mij op dat veel mensen behoorlijk *verslaafd* raken aan de kaarten, waardoor men alle beslissingen zowat van de kaarten laat afhangen.Jammer dat mensen de bedoeling van tarot niet snappen.
Kaarten zijn hulplijnen/richtlijnen, je moet zelf aan de slag al leg je elke dag een kaart, werken moet je echt zelf doen.

Voor je het weet ga je naar de zogenaamde *voorspelling* toeleven, das foute boel zoals ik dat heb geleerd en nog steeds leer.
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 22 '11
Inderdaad, Groene heks!

jou leven ligt in jou handen, en zit niet in een pakje kaarten...
Soms kun je je eigen aan iets vasthouden, en blind worden voor de rest wat om je heen gebeurt... zo'n kaartlegging is eigenlijk gewoon een andere kijken op je leven, vanuit een ander standpunt bekeken!

ik weet uit ervaring, dat het je leven kan gaan bepalen!
(mijn moeder heeft best een tijdje kaarten gelegt)
ze schijnt er nog goed in geweest te zijn ook!
alleen op een gegeven moment (ik was een meisje van een jaar of 7)
zag ik uit school vandaan mijn moeder daar staan, helemaal van de wereld om het zo maar te zeggen...
ze had hele rare starende grote ogen, mijn maag keerde om op dat moment... ze schreeuwde oooh neee, de hele tijd, was helemaal wanhopig...
op dat moment rende ik naar mijn moeder toe en pakte haar beide handen, wow... nu ik eraan terug denk krijg ik weer dat verschrikkelijke gevoel!
ze keek me aan, het liefst was ik weggerent natuurlijk... maar dat kon niet! Mijn gevoel werd steeds sterker... en voelde langzaam hoe mijn moeder weer terug kwam...
Later heeft mijn moeder verteld wat er gebeurt was...
ze had samen met een vriendin van toen, hun kroonchakra geopend... om nog beter alles te kunnen zien, voelen enzo
als een soort rechtstreeks contact met het hiernamaals...
daardoor konden er geesten en entiteiten haar overnemen...
want ze hadden een opening gemaakt in hun aura...
ik hoop dat ik het goed zeg, want dit is het gene ik ervan begrepen heb... mijn moeder heeft de kaarten nooit meer aangeraakt en wil er niet eens meer over praten!
misschien een beetje eng allemaal... maarja...
beetje dom allemaal, om chakras te openen zonder dat je weet wat er kan gebeuren...
nu, 27 jaar later komt ze wel eens bij mij, of ik een kaartje wil leggen voor der wink
dus dat is wel grappig!
het zijn maar richtlijnen zeg ik altijd maar!
je leven ligt in jou handen wink
groetjes moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks sep 23 '11
smile
Vari
Vari sep 28 '11
Hey hoe raar MoonFlowertje. Best een beetje creapy. Maar hoe kon je ma die opening maken. Dit lijkt me toch niet zo eenvoudig. Heeft ze er dan nooit last van gehad (op andere vlakken dan)?
Het lijkt me raar dat ze nu bij je komt om haar kaartjes te leggen. Heeft ze het geheel kunnen plaatsen dan?
Groetjes
Vari
ButterFly78
ButterFly78 sep 28 '11
Wist even niet wat de kroonchakra was, maar is dus de kruinchakra.
Welk chakra zit er op je achterhoofd? Want ben eens bij een reiki behandeling geweest en die man had iets achter open gemaakt. Werd overspoeld door spiritele/paranormale dingen. Verloor helemaal mezelf, was op een gegeveld moment de weg kwijt en zwaar vermoeid. Gelukkig heeft iemand anders hem weer dicht gedaan, voelde letterlijk 't deurtje weer dichtgaan. Met haar had ik ook geen volledig goed gevoel, maar ben net op tijd weg gegaan.
Je komt wat tegen op deze weg....

Groetjes Butterfly
ButterFly78
ButterFly78 sep 28 '11
Was ff verder gaan kijken welk chakra er op het achterhoofd kan zijn. Is dus ook het derde oog, alleen het gevoel van je binnen wereld. Dus wellicht zal zij hem juist weer open hebben gedaan om mezelf weer te hervinden?
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 29 '11
De kroon chakra is de chakra die hoort bij de pijnappelklier
en bevind zich bovenop de schedel...
deze chakra word altijd uitgebeeld in het violet boven het hoofd (een klein stukje zit maar vast aan de schedel zegmaar)

Door deze chakra te openen, creëer je eigenlijk een soort open deur (poort) en sta je direct in verbinding met de bron, (noem het maar helderziend) waardoor er een spirituele dimentie creëerd, die ons de oorzaak of oorsprong van een conflict laten zien... het heeft de vermogen om een perspectief beeld te vormen! Mijn moeder wilde zo graag mensen helpen, en had zich in laten praten, dat je het best een conflict kunt verhelpen, door het vanaf de oorzaak te kunnen aanpakken...Kijk het klopt wel hoor, alleen mag je dit nooit en ten immer doen als je wortelchakra niet open is! (je moet geaard zijn)
Mijn moeder wilde dit, omdat ze dacht dat ze de mensen die bij haar kwamen beter kon helpen


Mijn moeder der vriendin kende iemand die dat kon...
Zeer waarschijnlijk iemand die alleen maar aan het geld dacht!
Degene die dit bij mijn moeder heeft gedaan, had dit nooit mogen doen! (ik weet ook niet wat voor iemand dat het was?)
tja, mijn moeder wil het er niet meer over hebben...
dus ja,
Mijn moeder is 7 jaar geleden opgenomen geweest, in een of andere godsdienst-waanzin... ze zat in een psychose, en dacht dat ze Jezus was, enzo! Allerlei teksten die rechtstreeks uit het boek; meesters van het verre oosten kwamen, kregen wij de hele dag te voorduren...
Als je er tegenin ging, zei ze: wie niet met mij is, is tegen mij...
maar goed, uiteindelijk na allerlei gesprekken met de psychiater, kwam uit de diagnose dat mijn moeder schizofreen is en ook een borderline- syndroom.
voor ons ( de familie) vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats!
Mijn moeder is altijd al "anders" geweest...
altijd voelde ze zich het 5de wiel aan de wagen, terwijl ze alle aandacht trok, en jaloers was op de aandacht die haar zusjes en broertje kregen...
dit is duidelijk een teken dat ze toen al een Borderline (syndroom) had!
alleen toen wisten ze nog niet wat ze vandaag de dag weten zegmaar!


groetjes moonflowertje
ButterFly78
ButterFly78 sep 29 '11
Dank je wel voor je uitleg Moonflowertje!
Wel ellendig om dat zo allemaal mee te maken op jonge leeftijd. Ik ken ook een paar mensen met borderline en dat is erg moeilijk om met deze mensen om te gaan. Ze wantrouwen iedereen en ze praten negatief over een ander om er zelf 'beter' van te worden/voelen. Door hun eigen leugens verstrikt. Mensen die er mee samenwonen worden letterlijk opgevreten. Heb mijn broertje zo zien aftakelen, hebben hem daar weg moeten trekken. Hij is er klaar mee, zegt hij. Maar praat nog volop over haar. En zij kleineert hem nog steeds via telefoon. En trapt hem nog steeds op zijn ziel. Terwijl hij alles voor haar gedaan heeft en nog veel meer mensen. Erg moeilijk te begrijpen wat er in het hoofd van deze mensen omgaat. Het beste is om optijd jezelf op afstand te zetten en te beschermen.

Groetjes ButterFly
Vari
Vari sep 30 '11
Je uitleg is heel leerzaam.
Het zal best wel een moeilijke periode voor jullie geweest zijn. Gelukkig dat het allemaal nog een beetje op z'n pootjes terecht gekomen is.
Veel liefs
Vari
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 1 '11
klopt helemaal, Butterfly en Vari!, bedankt wink
Mijn zusje heeft ook Borderline...
en ik zat altijd tussen 2 vuren in...
best moeilijk, ook omdat ik een indigo ben, en dus
hypergevoelig voor sfeer...
Toch heb ik er een weg in gevonden...
Juist door mijn sfeer-gevoeligheid, wist ik precies wat er speelde...
ik was vaak de boeman, zegmaar
Het was op een gegeven moment zelfs mijn schuld! laugh
Borderliners zullen niet snel toegeven, en geven altijd een ander de schuld! Maar als daarmee de sfeer weer goed was?
Prima... laugh
soms als ik ze hoorde bekvechten beneden...
vooral het verleden wat mijn zusje oprakelde tegen mijn moeder was vaste prik! ik ging dan naar beneden en riep: Ik heb het gedaan!!!! haha laugh
vaak moesten ze lachen, maar soms ook niet...
ach ja...
ik heb er ontzettend veel van geleerd!
borderline hebben is geen pretje! maar er mee te leven als buitenstaander ook niet!
continue op je tellen passen...
want nu leven we wel niet meer in 1 huis, toch word er soms wel geroddeld... en ik zorg vaak weer dat het goed komt!
mijn moeder komt zo af en toe eens een weekendje logeren...
met mijn zusje ga ik wel eens shoppen, of ze komt een dagje hierheen... en blijft eten dan...
toch zijn ze beide best wel bij de tijd!
vooral mijn zusje, is erg slim...
ze heeft een gave, net als ik...
ze ziet, ze weet, alleen haar gevoel is verstoord (borderline)
dat is jammer...
maar goed, door schade en schande word je wijs wink

groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 1 '11
Maar om @topic te blijven..,
kijk een kaarten consult faken?
ik weet niet of dat wel kan?
het zijn gewoon kaarten, die je een bepaalde richtlijn
geven!
zoals ik vaker zeg: het is hoe je het opvat!
jou gedachten die meteen aanslaan bij een bepaald woord, of kaart...
in de tarot heb je nou eenmaal kaarten die meerdere betekenissen hebben, of meerdere opvattingen...
een mensenleven heeft dat elke dag!
als je dan bijvoorbeeld vandaag een kaart krijgt als: de dood
dan kun je het opvatten als iets wat je afsluit en weer een nieuwe fase van het leven begint, eigenlijk doet iedereen dat elke dag! je sluit de dag af, en begint een nieuwe!
als je dan toevallig net een sollicitatie gehad hebt, en volgende week mag beginnen, dan geef jij automatisch deze uitleg bij de kaart!
het is maar net, hoe je het zelf opvat!

groetjes moonflowertje
Morgana
Morgana dec 22 '11
Ikzelf ben ook Kaartlegster en het feit is dat er veel "kaartlegsters" zijn. Iedereen kan leren de kaarten te leggen maar een goede onderscheid zich door intuitief de kaarten te leggen en niet "volgens" het boekje. Bij ons zit het in de familie en ik heb eens een boek gelezen van de lenormand kaarten. Daar kwam niet veel van overeen zoals ik de kaarten heb leren lezen van mijn grootmoeder. Verder krijg ik bij een bepaalde kaart en persoon een gevoel en dat spreek ik dan ook uit. Staat vaak los van hoe de kaart beschreven staat. Verder zijn de kaarten een hulpmiddel. iedereen heeft zijn eigen lot in handen en bepaald wat er gebeurd.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki