Origineel bericht van: Vari
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Hoi Vari,
Waarom heb je iemand anders nodig op je gerust te stellen. Waarom kan je jezelf niet gerustellen van binnen? Miss ligt hier jouw uitdaging..
Waarom laat je jezelf slecht voelen? Wanneer ga je ervoor kiezen om jezelf Goed te voelen? Dat is best een goede oefening: alles wat je negatief ervaart omzetten in positieve insteek, dat verandert jou en daarmee ook je omgeving;-)
Je hoeft jezelf niet ‘stom’ te vinden. Je zit in je eigen proces, en daarin is niets stom of goed, maar het is zoals het is.
Aan de ene kant spreek je over ‘geduld’ en aan de andere kant spreek je over ‘ik wil snel een oplossing’. Dat wil iedereen wel, maar snelle oplossingen zijn er niet in het leven, je moet het zelf doen en al duurt dat 10jaar, maar kom je er over 10jaar uit, dan is dat hoe jij dat proces overwonnen hebt. Snapje, gun jezelf ook de tijd die je nodig hebt;-) Neem die ruimte voor jezelf.
Ik snap niet helemaal wat je zegt over het stukje ‘bevestiging en dat dat gaat over iemand anders’…
Als je het inzicht al hebt, wanneer ga je er dan ook iest mee doen? Vragen naar de zelfde weg, keer op keer, levert je niets op. Het kost je alleen maar energie die je beter kunt besteden denk ik..
LFS
Waarom heb je iemand anders nodig op je gerust te stellen. Waarom kan je jezelf niet gerustellen van binnen? Miss ligt hier jouw uitdaging..
Waarom laat je jezelf slecht voelen? Wanneer ga je ervoor kiezen om jezelf Goed te voelen? Dat is best een goede oefening: alles wat je negatief ervaart omzetten in positieve insteek, dat verandert jou en daarmee ook je omgeving;-)
Je hoeft jezelf niet ‘stom’ te vinden. Je zit in je eigen proces, en daarin is niets stom of goed, maar het is zoals het is.
Aan de ene kant spreek je over ‘geduld’ en aan de andere kant spreek je over ‘ik wil snel een oplossing’. Dat wil iedereen wel, maar snelle oplossingen zijn er niet in het leven, je moet het zelf doen en al duurt dat 10jaar, maar kom je er over 10jaar uit, dan is dat hoe jij dat proces overwonnen hebt. Snapje, gun jezelf ook de tijd die je nodig hebt;-) Neem die ruimte voor jezelf.
Ik snap niet helemaal wat je zegt over het stukje ‘bevestiging en dat dat gaat over iemand anders’…
Als je het inzicht al hebt, wanneer ga je er dan ook iest mee doen? Vragen naar de zelfde weg, keer op keer, levert je niets op. Het kost je alleen maar energie die je beter kunt besteden denk ik..
LFS
Hey,
Je kent de situatie niet helemaal he
Het is iets dat ik zelf niet in de hand heb. De situatie waar ik het zo moeilijk mee heb en waarover de bevestiging gaat, gaat over een verbroken relatie. Het hangt dus voor een stuk van iemand anders af. Ik wacht op die iemand. De kaarten zeggen dat het allemaal goed komt en ik heb dat gevoel ook. Dus als ik van de kaartlegster kom dan voel ik me even gerustgesteld want ik heb 'goed' nieuws gekregen. Na enkele dagen begin ik dan terug te twijfelen en dan zou ik het consult opnieuw willen meemaken om het 'goede' nieuws terug te horen. M'n gevoel zegt "Heb vertrouwen, het komt goed" maar doordat het zolang duurt begin ik dan te twijfelen en denk ik "Komt het wel allemaal terug goed? Moet is niet zus of zo doen? Moet ik iets doen of moet ik afwachten?". Ik ben inderdaad onzeker op dat vlak gewoon omdat ik niet weet of ik de situatie op een correcte manier aanpak. Voor mij is het koffiedik kijken.
Liefs
Vari,
Je mag me iets uitleggen, of misschien dat iemand anders het mij kan uitleggen: maar dit is wat ik niet begrijp: het gaat me niet om de details van de situatie, maar meer om een principe:
Waarom laat je jouw proces/situatie van iemand anders afhangen? Ik bedoel, je relatie is voorbij, die persoon is er niet meer (ik bedoel niet letterlijk natuurlijk). Hoe kan je dan nog verwachtingen hebben naar diegene. In jouw proces dat je doormaakt, heb je die andere persoon niet nodig. Dingen zijn er voor jouzelf om uit te werken, daarmee verander je je eigen omgeving uiteindelijk, door daar anders in te gaan staan.
Op dit moment heb ik het gevoel dat je je ‘afhankelijk’ maakt en niet geheel voor jezelf staat. En keuzes laat afhangen van wat een ‘consult’ jouw verteld. Waarom moet iemand anders dat jou vertellen? Wanneer kies je ervoor om dat lost te laten, en in je eigen macht/kracht te gaan staan? En jezelf te vertrouwen dat wat in jou omgaat belangrijk is? Dat vertouwen mag je echt wel hebben in jezelf hoor;-)
Daar wil ik het graag bij laten.