Het gaat mij er zozeer niet om wat medereageerders er van vinden, maar vooral om hoe het overkomt bij degene op wie ik reageer. En dan word ik bedroeft van het idee dat ik niet kan reageren zonder mezelf of de ander geweld aan te doen
Ik weet helaas niet wie het citaat geschreven heeft, maar het is voor lichtwerkers bedoelt. Ik voel me daar niet op aangesproken, maar ik herinner me wel het yinyang symbool, een wit visje met een zwart oog en een zwart visje met een wit oog die om elkaar heen zwemmen. In het witte wordt het zwart geboren en in het zwarte het wit. Mocht ik geen lichtwerker zijn, dan ben ik wel de moeder van een lichtwerker, het kind van een indigo oudere of dan ten minste toch de mens van een engel
Als mens wil ik hier leren op een geweldloze manier te communiceren.
Dat valt niet mee, want eigenlijk ben ik een gewoonte-dier
Met de zin;
'Als zulke heel eenvoudig te controleren feitjes niet eens kloppen, dan ga ik me afvragen hoeveel van de andere informatie juist is.', wilde ik mijn bezorgdheid uiten over informatie die via WWW verspreid wordt. Maar mijn boodschap kwam bij rainbow anders over. Liefdeloos. En dat is een goed punt. Want juist daar heb ik nog veel te leren. Ik weet dat het wel goed zit met de liefde in mij, maar naar de manier van uiten ben ik nog zoekende
Niet alleen aan jou, rainbow, maar aan alle merudianen wil ik vragen om de ware intentie te ontdekken achter een berichtje.
Als ik arrogant overkom met een opmerking
'Natuurlijk ben ik spiritueel allang klaarwakker', dan heeft dit waarschijnlijk met mijn onzekerheid te maken. Als je praat over wij vs. jullie dan ben je wellicht verdrietig over de verbinding die je hier niet voelt. Maar die verbinding is nog altijd mogelijk als je langs de woorden naar het hart luistert. Want in ons hart zijn we toch allemaal gelijk, en willen we allemaal hetzelfde. Alleen de uitingsvorm verschilt
nogal