euhm...excusez moi le mot en mijn tussentijdse bemoeienis, maar dit is duidelijk geen gids.
Een gids weet 'zijn' plaats en hoe deze zich moet doen voorkomen. Een gids is als het ware gesettled (overgegaan). Gidsen laten zich bijna nooit zien.
Entiteiten die de weg kwijt zijn, zoals de entiteit in deze situatie, blijven hangen in hun laatste 'zijnstoestand'. En ze hangen in de schemerwereld als het ware. Dus niet gesettled en verdwaald. Verdwaalde entiteiten klampen zich vast aan iets of iemand die zich binnen deze schemerwereld kan bevinden. In dit geval dochterlief. Karma of niet, dat boeit niet. Dochterlief staat volledig open voor deze beleving, als ware zij een lichtboei dat motten aantrekt (entiteiten komen op het Licht af).
Dat citroensap e.d. gaat dan ook niet werken als dochterlief niet gelooft dat het werkt.
Fijn, zo'n medium, maar deze had echt beter moeten weten
In zo'n geval kun je het beste uitgaan van de persoon aan wie zo'n entiteit zich vastgeklampt heeft, en onderzoeken wat de persoon in kwestie genoeg kracht geeft om een entiteit van zich los te schudden. Dit heeft te maken met intentie en gedachtekracht; Geloof wat je zegt en doet.
Ik weet niet hoe oud dochterlief is, maar in de tienerjaren zijn dit enige mogelijkheden:
1. Douchen.
Dochter kan tijdens het douchen voorstellen hoe de entiteit met het water het putje in spoelt. Hierbij denken of zeggen (met overtuiging): je bent overleden, het is 2011, je hoort niet bij mij. Ik wil dat je weggaat, je valt me lastig.
Blijf dit herhalen, als een soort mantra. Het water heeft een reinigende werking. Mits dochterlief dat dan ook daadwerkelijk gelooft.
2. Het licht wijzen
Keer op keer de entiteit het licht wijzen. Dit kan dmv een lamp, een open raam, een punt in de verte, een symbool; beschouw dat als het Licht. Weer in jezelf denken of hardop zeggen: daar is het licht, waar je geliefden op je wachten. Het is 2011, je bent overleden, hier hoor je niet. Ga naar het licht en naar je geliefden.
3. Herhalende gedachten + deur wijzen
Nog een optie is dit steeds bij jezelf herhalen: Je kunt me alleen maar blij maken en niet bang. Als je positieve bedoelingen hebt mag je blijven, anders kun je maar beter weggaan.
Je kunt zelfs in gedachten koffers bij de voordeur zetten of ze er daadwerkelijk zetten: pak je spullen en vertrek, dit is niet jouw huis.
4. Gebruik of maak een symbool van kracht; iets waar dochterlief waarde aan hecht en ze zich veilig/beschermd door voelt. Laat haar zelf zo'n symbool maken of gebruiken. Daarbij geldt ook weer de kracht van gedachten en intentie.
Ga uit van het individu. Sommigen mensen hebben genoeg aan alleen de gedachte, anderen moeten het hardop zeggen, weer anderen gebruiken middelen. Hierbij geldt altijd: wat voor Jantje werkt hoeft niet persé voor Pietje te werken.
Dus zoek met jouw dochter samen naar een methode wat voor haar werkt en waar ZIJ zich prettig bij voelt en achter kan staan. En niet waar een medium zich prettig bij voelt; de meeste mediums lopen hun eigen standaard riedeltje af waarbij ze vaak vergeten dat de entiteit zich om een reden (!!) aan hun client heeft vastgeklampt.
Een goed medium beseft dit en zal eerst kijken naar de client alvorens trachten de entiteit(en) uit te bannen. Hier komt vaak ook een stukje psychologie/inlevingsvermogen bij kijken
Ik ben wel benieuwd naar Liesbeth van Dijk; hou je ons op de hoogte, Diana?