Loading...
nl

Wat is verliefd zijn en houden van ?

Mimosa
Mimosa okt 23 '10
Als ik dit allemaal zo lees, denk ik dat wij op dit punt nog heel veel kunt leren. Over jezelf en het leven en over liefde.
Jezelf wegcijferen, over grenzen gaan zowel die van jezelf, als de ander is geen liefde en kan je ook nooit uit liefde doen.

Liefde maakt mogelijk om jezelf te zijn, om de ander zichzelf te laten zijn. Dan weet je dat iedereen goed is zoals hij of zij is, alleen al omdat we allemaal uit dezelfde bron komen, verbonden zijn met elkaar en in principe gelijk.
We hebben allemaal lessen te leren, daarvoor zijn we hier ook op aarde en voor iedereen zijn die lessen weer anders. We kunnen dan ook niet bepalen wat voor de een goed is of niet.
We kunnen er voor een ander zijn, vanuit liefde, mededogen en compassie, pas dan laten we de ander in zijn waarde, erkennen we dat de ander gelijk is aan onszelf.

ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Ja. Heb je helemaal gelijk in. Mijn leerpunt in deze heb ik duidelijk kenbaar gemaakt. Ik heb een aantal exen op sleeptouw genomen. Daar ben ik nu klaar mee en wil als ik weer een relatie krijg deze hebben in volledige balans. Een punt vind ik niet kloppen. Ik heb bewust mijn liefde gegeven aan exen die zelf niet voldoende hadden (als steun in de rug). Dat is dus wel liefde omdat ik liefde graag wou delen waarvan ik genoeg had...Ik ben daarin in sommige relaties te ver gegaan en dat is wel verwijtbaar naar mezelf toe..
Mimosa
Mimosa okt 23 '10
Weet je, ik denk dat de meeste van ons op het gebied van liefde heel veel kunnen leren. En dan heb ik het niet direct over liefdesrelaties, maar echte liefde voor alles wat leeft.
Als ik heel eerlijk ben, voel ik een lichte wrevel over jouw manier van praten. In dit onderwerp, maar ook wel in andere. Let wel, geen wrevel naar jou toe, maar naar je manier van uitdrukken.
In dit onderwerp heb je het over vrouwtjes, op sleeptouw nemen etc. etc. Het geeft me het gevoel dat je je ver verheven voelt boven alles en iedereen. En ongetwijfeld zal het je niet zo bedoelen, maar zo komt het wel over op me. Misschien is dat iets waar je over kunt nadenken, want ik kan me zo voorstellen dat het jouw manier van praten is en dat kan bij meerdere mensen wrevel oproepen. Ook in relaties. Als mijn man op die toon tegen mij praat, gaan al mijn stekels overeind en komt zijn boodschap hoe goed die misschien ook is, niet aan.
Het is heel goed om liefde te geven en eigenlijk zou dat automatisch moeten gaan. Liefde voelen voor alles en iedereen, recht uit je hart. En ik denk dat je nooit te veel liefde aan iemand kunnen tonen of geven. Zolang die liefde puur is.

Ik denk, en dat is mijn persoonlijke mening, wat inhoudt dat ik er heel makkelijk naast kan zitten, dat een relatie alleen kans van slagen heeft als je op een basis van gelijkwaardigheid er in stapt. Als je de ander accepteert met al zijn goede en slechte eigenschappen en niet probeert te veranderen. Want zo gauw je iemand probeert te veranderen, zeg je eigenlijk dat die persoon niet goed genoeg is.
Ik heb het geluk zo´n relatie te hebben en ben daar vreselijk dankbaar voor. Doordat onze band zo intens is, wij elkaar respecteren en accepteren hebben wij al heel wat moeilijke momenten weten te overleven. Mijn ziekte, met al zijn beperkingen, moeilijke momenten, overlijdens van familieleden en dierbare hebben ons alleen maar dichter bij elkaar gebracht. En niet omdat we perfect zijn, juist verre van dat, maar dat mogen we ook zijn, wat ons beide de ruimte geeft om te groeien.
badeendje
badeendje nov 3 '10
als de echte vlindertjes weg zijn dat zweefgevoel en altijd gelukkig zijn, en je vind je man of vriend nog wel het belangrijkste op de wereld dat is verliefdheid overgegaan in houden van:)
badeendje
badeendje nov 3 '10
tuurlijk de vlindertjes kunnen best blijven, maar alles is anders zoals het begin dat je echt al wakker word met hem in je hoofd en de hele dag elke sec aan hem denkt, en niks kapot kan. daarna is het vaak houden van en komen ook de woordewisselingentjes;)
Serenity
Serenity jan 21 '11
hahhaha ik werd geleid om dit topic te openen en voilà ik kreeg mijn eigen bericht hier boven te lezen hahahaha zoooo grappig die glitters van me!!

Alleen moet ik 'hiervan' een conclusie trekken nu of van mijn situatie zodat ik even moet brainstormen ?!?!

Hummmmm waar zit het leerpunt?
Is er een leerpunt of "even stil staan bij...." moment?

Hummmmmmmmmmmmmmmmm
nibel
nibel feb 20 '11
ooit zegde me iemand ,eerst je verstand dan je hart , ben er nog niet uit , verliefd zijn, houden van , zit ook een beetje tussen je twee oren , open voor staan , verliefd zijn op een onbereikbaar iemand laat je toe beter in je zelf te kijken ,maar wordt hij zij bereikbaar dan ..... bang zijn ,ervoor gaan , herinneringen doen ons twijfelen, maar elke persoon is anders , wij niet ,,,, hoe zeer willen we wat geven afspraken en vooral in de andere persoon een vriend zien zijn
Serenity
Serenity feb 20 '11
Hummm dank je Nibel voor uw woorden ...je hebt helemaal gelijk, scary gelijk!! ^^
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki