Loading...
nl

Wat is verliefd zijn en houden van ?

Nyssa
Nyssa okt 22 '10
Blijkbaar ben je "de ware" gewoon nog niet tegengekomen, anders zou je verliefdheid en liefde goed kunnen onderscheiden. Ze loopt heus wel op deze aardbol rond en vraagt zich waarschijnlijk ook af wanneer ze de liefde zal tegenkomen. Heb geduld, je herkent haar wel. Trouwens, je hebt voor je geboorte afspraken met haar gemaakt.

Ruimte geven aan elkaar in een relatie is heel goed mogelijk. Maar je kan ook werken om je eigen grens te verleggen om zo iets opener te staan en toch je eigen ruimte te hebben. Het is een beetje het evenwicht zoeken.

Verliefdheid, dat schat ik niet zo hoog in. Een ego wordt verliefd, maar echte liefde komt van het Hogere Zelf en is onvoorwaardelijk. Vriendschap daarentegen, daar kan een mooie liefde uit groeien. En als het dan wat moeilijker gaat op een gegeven moment, dan doe je gewoon een stapje terug. Als je enkel verliefd was, eindigt de relatie, maar als je de solide basis van vriendschap hebt, heeft je relatie alle kans tot overleven.

Allee ja, zo werkt het hier toch. Misschien is dit voor iemand anders helemaal niet hetzelfde.
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Niet alleen liefde geven is wat een mens nodig heeft, begrip, geduld en iemand volledig in zijn waarde laten is minstens zo belangrijk. Soms moet je tegen je hart in tegenstrijdig zijn om het juiste resultaat te bereiken, het tegenovergestelde van liefde. Als je zelf een mens bent die volledig met het hart betrokken bent is dit het moeilijkste om te leren. Het lef hebben om een keuze te maken in slechten is ook liefde...hoe groot de contradictie ook lijkt...
Nyssa
Nyssa okt 22 '10
Dat klopt ja. Het is niet enkel de liefde in een relatie die telt, maar in het algemeen. We zijn immers allemaal verbonden met elkaar. Zo hou ik zielsveel van een vriend van ons, hoewel er niks romantisch gaande is.

Wat bedoel je met het feit dat je tegenstrijdig moet zijn om het juiste resultaat te bekomen, het tegenovergestelde van liefde? Dat begrijp ik niet goed.

Ik ben namelijk altijd met mijn hart betrokken en dat heeft me vaak pijn gedaan. Maar op één of andere manier ben ik erin geslaagd om dit te blijven doen zonder gekwetst te geraken.
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Hier spreek ik vanuit mijn eigen levenservaring. Ten onrechte ben ik met bruut geweld overmeesterd door een arrestatieteam in 2005 (ze moesten mijn buurman hebben). Met een post trauma tot gevolg. Ik ben alles kwijt geraakt, huis, spullen, enz. Ik wil niet verder in detail treden, maar ik weet pas sinds 2 jaar dat ik een post trauma heb. Ik heb bepaalde keuzes gemaakt (uit liefde) die omschreven zouden kunnen worden als volstrekt liefdeloos. Maar in werkelijkheid een diepe liefde voor mezelf en medemens was (als je het gaat nuanceren). Vreemd genoeg kwam dat moment in mijn leven nadat ik het gevoel had zo goed als klaar te zijn met mezelf. Wat ik duidelijk nog moest leren uit deze ervaring ging nog een stap verder. Hoe moeilijk is het als gewetensvol mens om bepaalde keuzes te maken die als slecht omschreven zouden kunnen worden ? Hoe ver durf je met jezelf te gaan ? Zonder jezelf te verliezen ? Ik ben ver geweest....maar heb mezelf nooit echt verloren. Ik weet bijna zeker dat 9 van de 10 mensen niet zouden hebben overleefd wat ik heb meegemaakt. Mijn brute opvoeding door mijn pa bleek mijn grootste geluk te zijn geweest. Hele grote contradictie hè... ? Miss volg je het nu wat beter...
Nyssa
Nyssa okt 22 '10
Dat was heel openhartig. Dank je voor het verduidelijken. Ik weet dat dit moeilijk was.

Ik begrijp je, vooral door mijn eigen ervaring. Ik ben ook opgegroeid tussen geweld en ook zwaar alcoholisme. En ook ik was vorig jaar klaar met mezelf. Je wilt niet weten wat er toen allemaal in mijn hoofd omging. Om schrik van te krijgen, als ik er nu aan terugdenk. Om dit te overleven heb ik de kracht gebruikt die ik aangeleerd heb in mijn kinder- en jeugdjaren. Gek hoe het leven soms op een puzzel lijkt. De stukjes passen altijd.

Het NU-moment heeft me erg geholpen. Het verleden bestaat immers nu niet. Het heeft zijn nut gehad en is voorbij. De toekomst bestaat ook niet. We kunnen alleen maar piekeren over wat nog zal komen, maar dat komt zelden uit. Het verleden en de toekomst zijn daarom niet van belang.

Enkel NU telt, enkel in het NU kan een mens gelukkig zijn.
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Ik heb trouwens weer een heel mooi huisje (maisonnette) en alle spullen die ik nodig heb. Ik moet zeggen dat ik nu veel meer tevreden ben dan vroeger (wat zijn er nog voor uitdagingen ?). A.s. maandag Cranio Sacraal therapie volgen (ben erg nieuwsgierig wat dat doet). Misschien heeft iemand daar ervaring mee ? Ik ben alweer een tijdje bezig de ladder op te klimmen....Dus het is niet al te mistroostig...
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Ik heb meerdere momenten gehad waarop ik klaar dacht te zijn....het lot heb je duidelijk niet altijd in de hand. Vroeger was ik er bijzonder goed in middels doorzettingsvermogen (op positieve wijze) dingen naar mijn hand te zetten. Ik hoop dat dit weer terug komt na mijn therapie...Wat vooral belangrijk is geworden is rust en vrede, hoe meer ik daarvan heb hoe beter....Ga ook waarschijnlijk de stad uit en nog rustiger wonen...
Nyssa
Nyssa okt 22 '10
Ik ben ervan overtuigd dat het je zal lukken. Zeker als je die rust bewust gaat opzoeken.
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Dank je Gwen voor de positieve feedback..was erg prettig en leerzaam....Was iedereen maar zo met het hart betrokken, dan zou de wereld morgen beter zijn. Geloof, hoop en liefde...Ik weet nu iig wat ik nog moet leren, zal aan het begin moeten zeggen dat ik kuren heb. En dat omgang nogal wat geduld vergt. Zal voor het eerst zijn dat ik dit doe....volgens mij hebben exen van vroeger er geen biet van begrepen (ik waarschijnlijk zelf ook niet). Kunst is om de oorzaak van je problemen te zijn en niet het gevolg. Nog beter is het om helemaal geen problemen te hebben, maar dat is een utopie. Zal toch nog een behoorlijke kluif worden vrouwtjes weer toe te laten in mijn leven...we zijn nog niet klaar dus...!!!
Lin
Lin okt 22 '10
@ Ondergrond; wat mij opvalt (niet als aanvallend bedoeld maar iets wat ik tussen de regels door lees) is dat je het telkens over "vrouwtjes"hebt... Wat ik hieruit haal is een soort verovering...een soort van bezit...claimen...totdat het jou te dichtbij komt...een spiegel die je word voorgehouden mss ??
Het lijtk haast of je een leegte op probeert te laten vullen door de ander waar jij zelf niet gericht bij kan komen...
Geboregnheid, veiligheid, er mogen zijn zoals je bent...de basis die jij jezelf alleen maar kan geven ..een ander, je partner of goeie vriend zal ze kunnen versterken.
Daarmee kom je ook het dichtst bij jezelf te staan.

Een leegte zal je leuk aan kunnen kleden maar het blijft een leeg gat. Door de hulp die je hebt gezocht weet ik eigenlijk wel zeker dat dat je weg is om wel dat gat te vullen, er rust in te krijgen, durven fouten te maken en jezelf een schouder klop te mogen geven als je stappen vooruit hebt gedaan.
Je spreekt sterk maar je voelt een gemis..

Liefs Lin
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Hoi Lin. Laat ik eerst zeggen dat 2 handen kan gebruiken om exen te tellen. Als ik alles in totaal neem kom ik hooguit aan de 8. Ik ben erg kieskeurig en kijk eigenlijk helemaal niet naar leeftijd en uiterlijk (ik heb nog nooit een echte relatie gehad met een jonger iemand dan ik). Vrouwtjes. Er zijn meer mensen over gevallen, ik bedoel het niet denigrerend maar lief. Het spreekt juist mijn liefde voor vrouwen uit, niet andersom. One night stands heb ik ook nog nooit gehad, het draaide altijd uit op een relatie. En ik ben juist precies het tegenovergestelde van claimen, ik motiveer en stimuleer mijn partner aan alle kanten. Zo erg juist dat ik op een gegeven moment bijna de hele kar trek van de relatie. Ik heb alleen maar langdurige vriendschappen gehad buiten mijn relatie om. Ook onderhield ik vriendschappen ten tijde van mijn relatie. En ik durf te zeggen dat er wederzijds altijd sprake was van een hele diepe liefde, zo erg dat je elkaar bijna opvreet, knuffelwoede. Op een gegeven moment word het teveel en krijg ik het benauwd. Die leegte klopt bij mij, ik ben pas sinds 2 jaar bezig met mij ontwikkelen op spiritueel vlak, ik mis nog diepgang die wel bij mijn persoon hoort. Dat ben ik nu in een razend tempo aan het inhalen. Dit keer zat je er redelijk naast met je bevindingen, maar no hard feelings.... smileliefs...
Lin
Lin okt 22 '10
@ Ondergrond: Verovering doelde ik niet echt op het aantal vrouwen die je hebt gehad (sorry had ik even anders moeten formuleren) Wat ik er mee bedoel is dat jij zelf wel weet dat het met liefde is bedoelt,maar dat weet de ander niet...dat kan met een 1e kennismaking voor sommigen als zodanig wel overkomen.

Stel je bent vrouw en komt uit een realtie waarin je uit een heel degenerende relatie bent gestapt en je heel sterk voelt om weer een stap te gaan zetten ..en iemand komt op je af en verteld over "vrouwtje(s)" ...dan zal op dat moment dat al;s heel aanstootgevend eravren kunnen worden.
Ieder heeft z'n rugzakje meegekregen , en nee je kunt niet met alles rekening houden, maar met bepaalde uitspraken toch wel heel voorzichtig zijn, juist om misverstanden te voorkomen.

Quote:
En ik ben juist precies het tegenovergestelde van claimen, ik motiveer en stimuleer mijn partner aan alle kanten. Zoerg juist dat ik op een gegeven moment bijna de hele kar trek van de relatie. Ik heb alleen maar langdurige vriendschappen gehad buiten mijn relatie om.

Hieruit maak ik op dat jij er helemaal in stort en de ander het laat afweten...
dat je op dat moment "teveel" geeft als dat er op dat moment goed is voor die relatie waar door het ëchte probleem wat speelt niet meer gezien word omdat je nog steeds aan het proberen bent om je relatie overeind te houden.
Tot je moe bent en merkt dat het te laat is en er niks meer over is van je gevoel en de relatie beeindigt. Dat trekken van de kar, je realtie zie ik ook als een soort claimen, het is jou relatie die voort bewegen moet blijven.

Ik hoop dat het wat duidelijk is wat ik bedoel, this zo lastig met alleen woorden op papier.
De intentie hoop ik wel dat je weet dat ik het als helpend bedoel.

Liefs lin
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Ja, dank je..ik weet dat het lief bedoelt is. Ik heb het chronische probleem om mijn partner vooruit te willen helpen, en ga daarin ver over mijn grenzen. Vergeet dat ik miss zelf nog wat te leren heb en offer mezelf volledig op aan mijn partner. Dit zijn typisch kenmerken voor een Kristalkind, ik weet het. Dit heeft niks met mijn opvoeding te maken. Ik zal aan het begin van elk soort contact heel duidelijk moeten zijn dat ze heel goed haar eigen grens moet bewaken en ook die van mij. Dat ik vanuit liefde mezelf wegcijfer en dit ook niet bijtijds laat merken aan mijn partner. Ze komen er achter als het gruwelijk te laat is en dan nog hebben sommige vrouwen (tjes) het nog niet in de gaten gehad. Ja, gevoel valt vrij moeilijk te omschrijven op papier, maar ik kan het erg waarderen van je dat je die moeite neemt om het te proberen. En vrouwtjes is miss iets wat ik in een begin stadium moet weg laten... frown
Lin
Lin okt 22 '10
En vrouwtjes is miss iets wat ik in een begin stadium moet weg laten...

Ja..
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
sick
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Ok...krijg al tranen in mijn ogen...
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Zo met mijn woef uit...dat is nu momenteel de enige die mijn onvoorwaardelijke liefde krijgt...met hem hou ik het wel 15 jaar vol....
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
En wie weet komt er nog eens een moment dat ik het langere tijd vol hou dan 2 jaar relatie met een vrouw....moet miss nog de ware tegen het lijf lopen....zal best lastig worden vermoed ik...geen idee wat nu precies bij me past, het tegenovergestelde of gelijkgestemde....tegenovergestelde ga ik aan onderdoor en gelijkgestemde eten elkaar op...gooi maar in mijn pet.... frown
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Heb volgens mij zo een beetje alle varianten wel gehad...
Lin
Lin okt 22 '10
Mss op dit punt wel het belangerijkste om eerst aan jezelf te werken eer er een partner aan je zij staat, al gun ik je het van harte.
Dat je een duidelijkere en heldere visie krijgt wat jij verwacht van een relatie, wat je er zelf in wilt stoppen (zonder jezelf te schaden) en jezelf ook de ruimte te geven om je verwachtingen bij te stellen, zowel die van jezelf als van je partner.

Liefs Lin
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki