Het lastige van het hele verhaal is als je het hebt hoe er vanaf te komen ? Verliefdheid is geen trouwen, zonder meer waar. Schijnbaar ligt er in je gevoel een soort associatie met trouwen en binden waardoor je jezelf blokt op een gegeven moment ? Kan nu wel constateren dat het mezelf blokken wel in een zeer vroeg stadium begint (volgens mij direct als ik gevoel krijg). De neiging iemand gelijk af te stoten kan ik vrijwel direct constateren. Naarmate ik ouder ben geworden is het probleem volgens mij niet kleiner geworden maar alleen groter. Tenzij ik er zelf geen probleem mee heb en gewoon accepteert dat ik vrijgezel blijf. Of ik dat wil ben ik echt nog niet uit...Who...ga nu wel erg diep... Hoe dieper hoe beter, dan kom je heel goed bij je gevoelens en zoals nu heb je het op papier ipv alleen in je hoofd, zo maak je ruimte.
Wat ik wel ontzettend geweldig vind is dat je zoveel gevoel uit, emoties, verwarring, noem maar op
herken het enigzins op en top.
Heb daarbij ook het gevoel dat je je emoties ook als een stort bui over je neer lijken te vallen en dat dat je zo benauwd maakt...ook de manier waarop je hier je teksten schrijft is een stortbui aan informatie (geheel niet onprettig hoor) maar heb het idee dat dat ook in jou z werkt.
Dat je ouders gescheiden zijn wil niet zeggen dat jij geen succes hoeft te hebben in een relatie...
en dan moet je ook gaan kijken met welke reden dat gegaan is...
Ben zelf ook een kind van gescheiden ouders, kwas blij dat ze gingen scheiden, mijn vader maakte mijn moeder zowel lichamlijk al geestelijk kapot.
Om terug te komen op je originele vraag Wat is verliefd zijn en houden van :
In het begin stadium van verliefdheid is alles leuk en geweldig aan elkaar, elkaars "foutjes"zijn snoezig...nou kan het zijn dat na dit stadium er houden van gaat komen, maar de vlinders kunnen ook abrupt weg zijn omdat na een tijdje er achter komt dat jullie persoonlijkheden te ver uit elkaar liggen en zorgen voor irritaties/miscommunicaties.
Wanneer merk je dat het over gaat in het houden-van-stadium...gaat heel geleidelijk maar dat wil niet altijd zeggen dat de verliefdheid dan ook weg is.
Ben nu zo'n 17 jaar samen met mijn man, ik was 13 jaar dat ik bij hem kwam , we hebben veel meegemaakt, hij was opdat mijn redder in nood en tevens was ik helemaal verliefd op hem ..er was geen dag dat ik niet aan hem dacht...er zijn tijden geweest dat de vriendschap ons relatie overeind hield,
waarna we elkaar weer opnieuw hebben "ontdekt"door elkaar emoties/gevoelens te vertellen die je anders niet zou zeggen/schaamtes/gedachtes..
Hij heeft veel van mij moeten verdragen , echt veel , menig man was allang opgestapt, maar wat dat betreft zou ik het ook niet gek vinden als hij een engelenmens is...met z'n mooie hemel blauwe ogen.
Je voelt het wel...trust your instinct !!
Liefs Lin