Gast,
niet om het even. Maar ik ben van mening dat jullie elkaar hebben lopen aansteken in deze. Ieder van jullie, die positief heeft gereageerd op dit topic, heeft wel degelijk vanuit zijn/haar emotie gereageerd (lees even na svp? 'herkenning', 'och en aaah, herkenbaar', etc)
Er is NIET goed gelezen in mijn opinie. Viooltje heeft dat wel. En confronteert Lilly hiermee. Lilly geeft geen reactie. Vervolgens post Karin hier, een beheurlijk kritische post. Daarna post ik hier, ook geen bevestiging voor Lilly, dan post Nims hetzelfde verhaal als Viooltje, en dan tieft Lilly er tussenuit.
Goh?
Een mens wordt liever bevestigd dan bekritiseerd.
Al jullie berichten, Gast, de POSITIEVE berichten voor Lilly, zijn gevormd vanuit emotie, er proeft pijn uit. Ieder voor zich zijn/haar verhaal, wat onderhuids blijkbaar nog steeds meespeelt bij diversen onder jullie. Dan is het toch fijn, om je ding kwijt te kunnen? Maar daarmee is er een onvermogen objectief en begrijpend te lezen, en te reageren op wat er daadwerkelijk STAAT. Daarmee wordt iemand als Lilly niet geholpen maar alleen maar bevestigd in haar eigen emotie nu.
True, emotie is niet persé gevoel, maar zo hebben jullie wel jullie teksten hier neergezet; vanuit gevoel. En vooral niet objectief. Schaamt u allen. Wij zijn met zijn allen in staat mensen echt verder te kunnen helpen, en pleiten daar volgens mij ook voor...maar in dit topic heb ik alleen maar iemand bevestigd zien worden, en nog verder zien zakken in haar emotie. Er is teveel persoonlijk gevoel en emotie aanwezig geweest in dit topic.
Weer geen oordeel in deze, maar sommige zaken zijn nu eenmaal gekleurd vanwege ons menszijn. Is ook niks mis mee. Maar helpt dat op dit moment iemand? Reageer gewoon niet, denk ik dan, als het onderwerp je teveel 'kleurt', en wees je bewust daarvan. Als jou iets 'kleurt' dan ben je op dat vlak even niet in staat iemand verder te helpen.
Ik werd misselijk inderdaad, door het hoge zuurstok gehalte hier, en het feit dat het gaat om een volwassen vrouw die beter zou moeten weten, en een naïeve 16jarige die nog maar net komt kijken, en die opgezadeld wordt met de gevoelens van een volwassen vrouw.
En hoe dat alles 'verbloemd' en 'gesusd' en met de mantel der liefde bedekt wordt. Vanwege teveel 'herkenning' bij anderen. Hebben anderen onder jullie dan ook zoiets meegemaakt met iemand die 2x zo jong was??? NOu?
Ongelofelijk. Daar kan ik dus met mijn verstand EN gevoel niet bij!
En dan worden er zinnen neergezet als: ja, als je zoiets niet meegemaakt hebt, dan weet je ook niet wat het is.
En blahblahblah.
(ik heb zoiets wel degelijk meegemaakt, (maar niet met een minderjarige) just for the record).
Verder heb ik nergens veroordeeld. Of beoordeeld. Ik geef gewoon de stand van zaken weer. Niks meer, niks minder. Ben nog steeds van mening dat Lilly eventjes een therapeut zou moeten gaan zoeken, of een psych, om 1 en ander voor haarzelf op een rijtje te kunnen krijgen. Gewoon, een objectief persoon.
Heeft ze veel meer aan dat dit gezever en zoethoudertjes hier